Medlem
Flickvän

Försöker få min sambo att börja spela Xbox 360 och hon är inte helt negativt inställd så nu gäller det att inleda med rätt spel.

Hon har inget emot våldsamma spel men jag tror det är bäst att börja med något som inte för avancerat. Hon har mest visat intresse för Tekken, plattform- och pusselspel. Tekken kommer snart så det känns givet men vad kan ni rekommendera att jag ska spana in? Coop-läge är stort plus.

Jag har läst recensioner på Lego-spelen som ska vara lätta att komma igång med och roliga att spela två men finns det något Xbox Live Arcade/indie-spel som jag kanske missat?


signatur

12:50. Press Return

Medlem
Medlem

Jag och min flickvän kör följande i co-op relativt regelbundet.

Castle Crashers (XBLA)
Resident Evil 5
Fable 2
Gears of war 1 & 2
The Simpsons Game
Lego Star Wars

Hon föll dock aldrig för något av Halo spelen, då hon inte trivs med varken FPS eller Sci-fi, men det är ju högst individuellt.

<edit> Även Trivial Pursuit går hem, men nordiska versionen verkar inte gå att få tag i till 360 av någon anledning.

Inaktiv
Skrivet av Richard:

Försöker få min sambo att börja spela Xbox 360

Akta dig, blir hon för intresserad kanske du får svårt att spela dina favoriter

Min sambo fastnade egentligen bara för ett spel och det var Tiger Woods. Inte riktigt katergorierna du nämnde, men tänkte ändå att det kan vara ett tips.

Medlem

Min tjej gillar RE5, SF4, Dirt och Gears i coop och Hexic har hon nött tills hon varvade det. Pusselspel bör inte glömmas bort.


signatur

Tempus fugit.

KoP
Medlem

Axel & Pixel eller Braid på xbla kanske?

Medlem

Har inte spelat så många spel på 360 men jag vet att Spyro brukar vara ett roligt spel och jag kollade lite snabbt och såg att du kan spela 2 i Spyro: Dawn of the dragon, kanske kan vara något? jag ska köpa och testa det när jag har råd

Annars kan jag rekomendera lego star wars och lego batman (dem ända lego spel jag har testat) och dem funkar kanon i co op, det blir mycket roligare att behöva samarbeta med någon än att nöta själv

Hoppas du hittar något spel som både du och din sambo gillar.

Medlem

Tackar för alla svar, vi har börjat spela Lego Indiana Jones men det får nog dröja lite innan vi går vidare till RE5. Hon har lite problem med kontrollen än så länge men hon spöade iofs mig i både Soulcalibur och Virtua Fighter när vi tog 2 snabba matcher i demot.


signatur

12:50. Press Return

Medlem

Jag gillar inte spela fightingspel mot tjejer.
Känns rätt kasst att behövea skylla ifrån sig gång på gång

Lego spelen är grymma lag spel och man har kul tillsammans då man inte blir blodig om något går lite snett

Medlem

Det ända min brud har accepterat är Lego Indiana Jones. Faktiskt ganska kul tillsammans Alltid lika kul när hon får panik när små lego-gubbar skjuter på henne (:

Inaktiv

Köp ett wii
Nej men lego spelen är ju sköna. Kolla in dom

Medlem

När jag nämnde om hon ville ha Wii för ett antal månader sedan var kommentaren från min flickvän som inte spelat tv-spel sen playstation 1: "Nej! Alla spel är så fula på Wii".


signatur

12:50. Press Return

Medlem
Medlem

För min fästmös del så är det spel som "Crash Bandicoot: Crash of the Titans" som gäller, det är co-op på det också... Annars gillar hon t.ex. Hexic (tror det heter så, någon terisgrej fast med färger istället?) och liknande "småspel".


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Medlem

Är inte Tombraider ett spel som kan vara intressant ?
En av kompisarnas tjej lirar alla Tombraider spel, och hon liknar dessutom Lara Croft.... * dreglar*

Medlem

Oblivion, helt klart.

Inaktiv
Skrivet av Richard:

När jag nämnde om hon ville ha Wii för ett antal månader sedan var kommentaren från min flickvän som inte spelat tv-spel sen playstation 1: "Nej! Alla spel är så fula på Wii".

Haha, där fick jag så jag teg
Cool tjej

Medlem

Army of Two kanske?


signatur

"You hear about the Chinese godfather? He made them an offer they couldn't understand."

Medlem

Tack för alla tips!

Vi håller på att spela igenom Lego Indiana Jones och det tycker hon är väldigt roligt och det blev snabbt hon som föreslog speltid istället för att slappa framför tvn. Hon har fastnat för plattformstypen känns det som så jag letar efter något annat än Lego som är plattform och kan spelas av två får ni gärna skriva det här.


signatur

12:50. Press Return

Medlem

Bobble Bubble på arcade.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Ett tips är att köpa en PSP med Patapon. Min tjej är fast och nu tar hon, på eget initiativ, fram den och spelar. Kanske ännu lättare bör det vara med en DS. Tror handhållna spel är bra att börja med. Men för att hålla oss till XBOX så tror jag mycket på Lego spelen. Dem fungerade också på henne. Även Viva Piñata har fungerat hyfsat. Då får man lära sig kontrollerna också.

*Splosion man på xbla är grymt kul men blir ganska svårt
Prova demot i co-op

*watchmen på xbla co-op

*Peggle xbla pussel spel (tjejen är peggle beroende:D)


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Jag och tjejen spelar mycket South Park Tower Defence! Det är sjukt roligt på 4


signatur

Johan Pilestedt

Medlem
Skrivet av That guy:

Army of Two kanske?

Inaktiv

Alltså om du lirar tekken etc så spela inte versus eller liknande. Jag lirade mario kart med tjejen för länge sedan och jag vann ju ganska ofta så hon blev sur, så jag fick börja förlora lite med vilje för att hon inte skulle tappa sugen, men det är inte så kul att spela så.

Så kör coop eller nåt

Medlem

Boggie Bunnies (XBLA)
Worms 1&2 (XBLA)
Bomberman (XBLA)
Roogoo (XBLA)
Castle Crashes (XBLA)

Mario Party 8 (Wii)

Dessa är ett par spel jag och min flickvän lirar. Har ej lyckats få henne att köra retail Xbox spel med mig, förutom Guitar Hero eller Rock Band ibland.

1
Skriv svar