Rykte: Xbox One kan dröja till hösten 2014

Robot
Rykte: Xbox One kan dröja till hösten 2014

"Trovärdig källa" menar att Microsoft flyttar fram den svenska Xbox One-debuten till årets tredje kvartal. Men Microsoft Sverige kommenterar inte ryktet.

#nyhetstips, #microsoft


Medlem
Rykte: Xbox One kan dröja till hösten 2014

set sail for fail M$


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

...wow...

...då blir det import. punkt slut.


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Väntar tills man kan köpa konsolen utan Kinect..


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Känns som PS4 vinner konsolkriget denna gången!

Redaktör
Skrivet av Sveakungen:

Känns som PS4 vinner konsolkriget denna gången!

Det såg rätt mörkt ut för PS3:an ett tag också – release mer än ett år efter Xbox 360, mycket dyrare, få spel i början. Men de har sålt ungefär lika mycket, och för det mesta ligger PS3-spel numera före Xbox 360-spel på försäljningslistor. Så det kan jämna ut sig med tiden, även om Xbone får en knackig start.


signatur
Medlem

Har en ps4 och en pc så spelar ingen roll när det släpps. Måste ändå vänta tills det kommer ett gäng bra exklusiva spel.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

The fail is strong with this One.

Medlem

Vad kan det vara som tar så lång tid?

Medlem

Härligt! Blir lagom efter sommaren!

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Sveakungen:

Känns som PS4 vinner konsolkriget denna gången!

Det såg rätt mörkt ut för PS3:an ett tag också – release mer än ett år efter Xbox 360, mycket dyrare, få spel i början. Men de har sålt ungefär lika mycket, och för det mesta ligger PS3-spel numera före Xbox 360-spel på försäljningslistor. Så det kan jämna ut sig med tiden, även om Xbone får en knackig start.

Jo, men sen fick väl PS3:an sälja mot förlust också på varje enhet i början. Det lär jämna ut sig helt klart oavsett försening eller ej dock.

Medlem

Bra då kan det ha kommit några bra spel

Medlem

Skulle inte bli förvånad att det är sant.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av ClockWise:

Jo, men sen fick väl PS3:an sälja mot förlust också på varje enhet i början. Det lär jämna ut sig helt klart oavsett försening eller ej dock.

I princip alla "tekniktunga" konsoler säljs med förlust i början av sin livscykel. Det är bara Nintendo av de stora aktörerna som sålt sin hårdvara med vinst från första dagen, ett medvetet beslut från deras sida som är en bidragande orsak till varför de släpar en generation efter Sony och MS rent hårdvarumässigt.

Inaktiv

Aj aj. Den ena dåliga nyheten avlöser den andra. Nu ser jag det som en bra nyhet på sätt och vis då man får hoppas att alla bugar och andra konstigheter är borta när den lanseras och det viktigaste, att det kommit spel som man är intresserad av. Finns tyvärr inget i spelväg som ens får mig att överväga X-Box One just nu.

Det och hur dom hanterar sin pr och kundkrets. Förmodligen fortfarande det som stör mig mest inför ett köp. Blir nog en PS 4 och en uppgradering till min PC istället.

Men man vet aldrig, övertygar dom mig genom ett bra bemötande till sina kunder och bra spel så kanske det blir ett köp.

Medlem

Det som talar för det är ju att dom inte har kunnat få ur sig ett releasedatum. Hoppas dock att det inte är sant utan att dom kan få ut den så fort som möjligt typ q1 2014. Hatar att vänta på något utan att ha ett datum att gå emot

Medlem

skandal om detta stämmer...

Medlem
Skrivet av Propy:

...wow...

...då blir det import. punkt slut.

Så du menar att du vill stödja ett företag som beter sig såhär mot dig?


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem

Redan innan M$ betedde sig som rövtomtar var inte xbone särskilt intressant, och efter hela deras whiplashframkallande berg & dalbana med att pissa på sina kunder så vet jag inte ens om jag skulle ta emot ett gratis ex.

Medlem

Jag avvaktar med att gnälla på Microsoft tills jag fått min förbeställda ps4a...

Just nu så är ju situationen likadan för båda konsollerna - jag kan inte köpa nån av dem.


signatur

The Emperor protects.

Medlem

Fint man har en PC så man klarar sej bra änndå.
Det är ju också nu man ska hålla ögonen efter xbox360 beg spel och ps3 konsoll till najsa priser att köpa. Folk brukar ju sälja sina grejor till billigt pris för att få cash till next gen.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av azynkron:
Skrivet av Propy:

...wow...

...då blir det import. punkt slut.

Så du menar att du vill stödja ett företag som beter sig såhär mot dig?

Ja för det första så är det fortfarande ett rykte.
För det andra så tror jag ärligt talat inte de gör så här för att jävlas med oss. Anledningen är ju att de vill ge oss en bra upplevelse och fungerande funktioner från start. istället för att lansera ett system som är halvfärdigt. Ett företag som inte stressar ut halvfärdiga produkter ska man väl stödja?
Vissa är fan aldrig nöjda?

Medlem

Inte för att jag är intresserad av en Xbone men det här låter ju helt katastrofalt om det nu stämmer

Medlem

Gör inte så mycket för min del!

Medlem
Skrivet av KaptenKanel:
Skrivet av azynkron:
Skrivet av Propy:

...wow...

...då blir det import. punkt slut.

Så du menar att du vill stödja ett företag som beter sig såhär mot dig?

Ja för det första så är det fortfarande ett rykte.
För det andra så tror jag ärligt talat inte de gör så här för att jävlas med oss. Anledningen är ju att de vill ge oss en bra upplevelse och fungerande funktioner från start. istället för att lansera ett system som är halvfärdigt. Ett företag som inte stressar ut halvfärdiga produkter ska man väl stödja?
Villa är fan aldrig nöjda?

I for one kunde inte bry mig mindre om min konsol fattade svenska eller swahili när jag svär på Call of Duty. Jag skiter fullständigt i om Netflix inte finns tillgängligt på min SPEL konsol. Och jag skiter även i om blu ray inte funkar heller på den. Bara handkontrollen funkar och hdmi anslutningen är satt och funkar på min tv. Jag är människa med simpla begär.

Medlem
Skrivet av Pholiage:
Skrivet av KaptenKanel:
Skrivet av azynkron:
Skrivet av Propy:

...wow...

...då blir det import. punkt slut.

Så du menar att du vill stödja ett företag som beter sig såhär mot dig?

Ja för det första så är det fortfarande ett rykte.
För det andra så tror jag ärligt talat inte de gör så här för att jävlas med oss. Anledningen är ju att de vill ge oss en bra upplevelse och fungerande funktioner från start. istället för att lansera ett system som är halvfärdigt. Ett företag som inte stressar ut halvfärdiga produkter ska man väl stödja?
Villa är fan aldrig nöjda?

I for one kunde inte bry mig mindre om min konsol fattade svenska eller swahili när jag svär på Call of Duty. Jag skiter fullständigt i om Netflix inte finns tillgängligt på min SPEL konsol. Och jag skiter även i om blu ray inte funkar heller på den. Bara handkontrollen funkar och hdmi anslutningen är satt och funkar på min tv. Jag är människa med simpla begär.

Ja visst är det så, vissa gillar telefoner som man endast kan ringa med. Andra har smartphones för man kan göra så mycket mer med dem.

Medlem

Så allt hindras av att Kinect skall lära sig svenska? När de flesta svenskar kan engelska helt ok?
Ambiöst och en aning korkat av MS. Kunde det inte språken släppas som en uppdatering eller dylikt. Vissa här vill nog köra den på engelska.

Nu kan det ju vara kompabilitetsproblem med digitalboxar och allt möjligt byråkratiskt tjafs som ligger bakom ioförsig.

Medlem

Trist, Microsoft placerar hela Sverige i ett B-lag.


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem

Det har varit uppenbart ganska länge att MS inte hade några planer på att släppa någon konsol i år och blev rejält överraskade av Sony.

Det skulle vara roligt om någon/några som jobbat med projektet skriver en bok om lanseringen så man får veta hur det gick till med alla vändningar och ogenomtänkta beslut.

Medlem

Då har dom tappat mig som kund...gick med på ett par månader då dom andra kunde få beta testa maskinen...men 10 månader? Hell no..

123
Skriv svar