Frag FX PRO + MAG?

Medlem
Frag FX PRO + MAG?

Någon som provat Frag FX PRO ihop med MAG?
Tänker nog åka ut och köpa en imorgon men skulle vilja veta andras åsikter.

Hur funkar den med nyaste firmwaren ihop med olika spel (framförallt MAG)?
Nack/fördelar?

Medlem

Vad är det för något? Är det en mikrofon, för det behöver jag skaffa!

Medlem

Det är typ mus/kontroll skulle man väl kunna kalla det. Jozo jag köpte logitechs mic får den idag eller imorgon åter kommer om den funkar bra, kostade bara 240 spänn, dock med sladd

Inaktiv

Jag använder logitechs headset, funkar utmärkt! men som sagt, SLADD

Medlem

Jozo och VonElffors verkar inte förstå ^^.

Det sägs att Frag FX och alla dessa inte är lika bra som på PC i "exaktheten"

Medlem

Köpte en SFX Frag Pro idag. Tyvärr suger den aspung ihop med MAG (har ej provat den med andra spel).
Vet inte om den kommer få något stöd i någon firmware uppdatering eller inte, ej heller om jag kör på "bästa inställningarna".
Blir nog att lämna tillbaks dem till butiken och nöta med de skitdåliga handkontrollerna istället

Medlem
Skrivet av ForrestFox:

Köpte en SFX Frag Pro idag. Tyvärr suger den aspung ihop med MAG (har ej provat den med andra spel).
Vet inte om den kommer få något stöd i någon firmware uppdatering eller inte, ej heller om jag kör på "bästa inställningarna".
Blir nog att lämna tillbaks dem till butiken och nöta med de skitdåliga handkontrollerna istället

Inga problem att köra med handkontrollen, ge det lite tid bara så ska du se att det kommer gå riktigt bra för dig.

Man kan inte vara bäst direkt när man börjar med något nytt eller hur? Samma sak var det för mig när jag körde Quake med mus, blev nästan åksjuk pga att jag styrde så förbannat dåligt då jag tidigare körde Doom och Duke Nuken med tangentbord.

Inaktiv

Men jag förstår inte varför man vill spela med en sån? :S Spela på datorn om man vill använda mus!

Medlem
Skrivet av VonElffors:

Men jag förstår inte varför man vill spela med en sån? :S Spela på datorn om man vill använda mus!

Mag finns inte till dator Och just nu är Mag det bästa FPS spelet att spela *suck*

Hoppas Mus + tangentbord får mer stöd framöver till konsoler. Jag kommer aldrig att få samma finkänslighet som med en mus.

Medlem
Skrivet av ForrestFox:
Skrivet av VonElffors:

Mag finns inte till dator Och just nu är Mag det bästa FPS spelet att spela *suck*

Hoppas Mus + tangentbord får mer stöd framöver till konsoler. Jag kommer aldrig att få samma finkänslighet som med en mus.

Nej men du kommer vara väldigt nära.

Känns det inte bra att veta att personerna du möter inte har aimbot och annan dynga igång oxå?

Inaktiv

Fortsätt träna bara Själv tkr jag det nästan är lättare med handkontroll. Och som Kawazu säger, väldigt skönt att veta att ingen fuskar!
Kmr ju alltid finnas folk som är bättre.

Medlem

Jag tycker lite såhär, de hardcorespelare som nöter på handkontroll blir ju grymt duktiga, så mot mig är det ju fusk om de får använda ett bättre instrument. Men får jag använda mus så blir vi ju lika bra, så då vore det ju endast rättvist
Jag kommer inte ha tid att sitta och nöta på mina konsoler så att jag blir så duktig som jag är med mus till pC. Ej heller kommer jag att få något större övertag då en mus till PC är mycket känsligare än vad en mus till konsol skulle kunna bli (har visst något o göra med pixlar på skärm vs tv?)

Medlem

Om alla kör på kontroll så är det rättvist, det är lätt att lära sig.

Medlem

Wieeee!! fick svar från splitfish support

"Feb 02 06:28 pm (MST):

Tearing my hair of by trying to find a good setting for the game MAG.
I bought the SFX Frag Pro just for this game, but I'm currently not finding a good setting where I can precision snipe over long distances, but at the same time move quickly around in close combat.
Would preciate it if you could help me out. "

"SUPPORT EU, Feb 03 08:07 am (MST):

Hi,

We expect to have a new firmware with8in the next 14 days. I believe the new firm will solve this problem.

Best regards,

Alexander"

Medlem
Skrivet av God Jul Hälsningar Aiek:

Om alla kör på kontroll så är det rättvist, det är lätt att lära sig.

Det skulle stämma om det vore sant, men alla kör inte med kontroll (åtminstone inte med samma kontroll).

Tex så har jag sett minst 3 olika sorters kontroller som liknar PS3'ans kontroll, men som utlovar bättre hållning och jadajada. Alltså så får någon som köper denna kontroll en liten bonus mot någon som kör på sin vanliga kontroll.
Och tittar vi på Wii så har ju nintendo släpps den dära extra grejen som ska göra Wii kontrollerna ÄNNU bättre i att känna av rörelser. Blir inte det rätt så orättvist mot någon som inte köpt den mockafjonken?
Detta är liksom problemet med konsol, det kommer alltid finnas företag som kommer tillverka extra applikationer vilket spelare kan utnyttja antingen för att få en extra fördel eller för att det känns bättre i handen.
För min del så har jag som jag sa inte tid att lära mig bemästra handkontrollen, då jag är en casual player på konsoll, men med en mus till konsollen så kan jag bli presis lika bra som dig, eller dig, eller kanske dig där bakom

Medlem

Finns även Fragnstein för dom som är intresserad.
Skall vara snäppet vassare vad jag hört.

Dock spelar jag med en vanlig PS3 kontroll

Medlem

Hade också kraftiga problem i början i fps med kontrollen. Efter mycket träning funkar det skitbra nu. Det enda som aldrig kan bli lika bra som med en mus är att vända sig 180 grader runt och skjuta snabbt, tex om någon smyger upp bakom en.

Därför försöker jag smyga mig på motståndaren bakifrån så mycket som möjligt, gäller att utnyttja svagheterna vettu!!

Medlem

men kom igen, FPS på konsol körs med kontroll! Lika för alla och man vänjer sig efter ett par timmar.

Tråkigt och möta någon som sitter och fin-lirar med mus :S...

signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

1
Skriv svar