Så balanseras vapnen i Battlefield 4
Dice förklarar vilka förändringar som är på väg till arsenalen.
Nix, återvänder inte än. Väntar till sommaren.
FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego
SUBSTACK: https://substack.com/@iegocentric
YOUTUBE: https://www.youtube.com/@walteriego
How 'bout the netcode dice? Fixa det please, eller är det helt kört att få det fixat? Kanske är så att EA förbjudit dice att ha en bra netcode, hurr hurr. Nej det tror jag inte, men man kan ju fråga sig vart prioriteringarna ligger när expansions, och fixar som ska fixa bättre aim vid precisionssikte när du går in i det vid skottlossning... yeah, jag vet inte riktigt men krävs inte det nästan eldupphör irl oxå?
jag vart besviken på CoD Ghost pga alla jävla fuskare som förstörde spelet så jag köpte bf4 och blev besviken som fan på spelet men det är iaf inga uppenbara fuskare... lite moment 22... bf4 försöker hålla sig med realism i vissa lägen medans på andra lägen kastas det ut genom fönstret till fördel för balans... tro mig en träff av en LMG kula på 200 meter och du dör.. oavsett vart den träffar egentligen men inte i bf4.. där ska man skjuta headshots.. vilket inget militärt förband någonsin tränas till, man skjuter mot center mass med samtliga vapen.. clean hits är hjärta lunga och lever.. inte huvet.. och om det flyger in en RPG i rummet du står i så dör du oundvikligen... men inte i bf4... där rasar väggarna men kropparna är tydlgen av titan för dom dör inte..
spriten räddade mig från sporten
Kör endast Hardcore så jag märker ingen skillnad..
Tycker dock att de borde öka rekylen på alla vapen, tråkigt att kunna gå frammåt, hålla ner musknappen å få död på folk.
Så du menar att man inte kan gå framåt och skjuta... i verkligheten?
Och öka rekylen på alla vapen...? på de relativt rekylfria också för att du ska bli nöjd. Ja du vi har alla oftast olika smak...
Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.
Kör endast Hardcore så jag märker ingen skillnad..
Tycker dock att de borde öka rekylen på alla vapen, tråkigt att kunna gå frammåt, hålla ner musknappen å få död på folk.
håller med, ge vapnen sjuk spridning när man rör på sig speciellt om man kommer springandes och sliter upp vapnet snabbt.
Kör endast Hardcore så jag märker ingen skillnad..
Tycker dock att de borde öka rekylen på alla vapen, tråkigt att kunna gå frammåt, hålla ner musknappen å få död på folk.
Men även om man kör hardcore så skadar vapnen alldeles för lite! DMR är i princip det enda som känns "vettigt" att använda då det faktiskt kan döda fienden.
Balanseras dessa ner kommer det krävas alldeles för många skott för att döda fienden och jag tycker att det krävs för många redan nu.
Corsair TX 850W PSU | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | i5 2500K @3.40Ghz | 2x Corsair VengeanceLP DDR3 CL9 4GB @1600Mhz | MSI R6950 2GB TF III OC CFX
Just detta jävla fipplande med balansering å skit som jag hatar med Dice, det blir pannkaka av alltihop. Undrar fortfarande varför man inte dör på stört om ngn. skjuter på en med en 50cal ifrån en tank?!? Helt otroligt! Det borde vara one-shot-kill på alla vapen å inget tjafs!
Antec Solo | Core2Duo E6600 | 1024x4 Ocz Gold PC6400 | Leadtek GTX260 Extreme | Hiper Type-R 580w | Samsung 940BW | MacBook
Att en DMR ska vara bättre på alla avstånd känns för mig sunt.
Men slugs buff... Någon som minns hur det var i Bad Company 2? Ingen bullet drop och kulan träffade i regel bara skallen.
Good times.
Och till shaitan: två i bröstet, ett i huvudet. Om chans finns. Fick vi lära oss.
Nä men, annars då?
Kör endast Hardcore så jag märker ingen skillnad..
Tycker dock att de borde öka rekylen på alla vapen, tråkigt att kunna gå frammåt, hålla ner musknappen å få död på folk.
Så du menar att man inte kan gå framåt och skjuta... i verkligheten?
Och öka rekylen på alla vapen...? på de relativt rekylfria också för att du ska bli nöjd. Ja du vi har alla oftast olika smak...
Vi har alla olika smak ja, synd bara att det finns så många ungar som vill ha rekylfria vapen.
Att en DMR ska vara bättre på alla avstånd känns för mig sunt.
Men slugs buff... Någon som minns hur det var i Bad Company 2? Ingen bullet drop och kulan träffade i regel bara skallen.
Good times.
Och till shaitan: två i bröstet, ett i huvudet. Om chans finns. Fick vi lära oss.
Jag gilla hur vapnen kändes i bad company2 ... tunga.. mer realistiska.
2 i bröstet ett i huvudet... SAS style
jag vart besviken på CoD Ghost pga alla jävla fuskare som förstörde spelet så jag köpte bf4 och blev besviken som fan på spelet men det är iaf inga uppenbara fuskare... lite moment 22... bf4 försöker hålla sig med realism i vissa lägen medans på andra lägen kastas det ut genom fönstret till fördel för balans... tro mig en träff av en LMG kula på 200 meter och du dör.. oavsett vart den träffar egentligen men inte i bf4.. där ska man skjuta headshots.. vilket inget militärt förband någonsin tränas till, man skjuter mot center mass med samtliga vapen.. clean hits är hjärta lunga och lever.. inte huvet.. och om det flyger in en RPG i rummet du står i så dör du oundvikligen... men inte i bf4... där rasar väggarna men kropparna är tydlgen av titan för dom dör inte..
BF har aldrig varit realistiskt. Det är nog ARMA 3 du ska spela.
Kör endast Hardcore så jag märker ingen skillnad..
Tycker dock att de borde öka rekylen på alla vapen, tråkigt att kunna gå frammåt, hålla ner musknappen å få död på folk.
Men även om man kör hardcore så skadar vapnen alldeles för lite! DMR är i princip det enda som känns "vettigt" att använda då det faktiskt kan döda fienden.
Balanseras dessa ner kommer det krävas alldeles för många skott för att döda fienden och jag tycker att det krävs för många redan nu.
Största skämtet måste vara helikoptern med 2 gunners på sidorna, du sprayar säkert 30 skott på någon innan någon dör, kroppen borde vara i köttslamsor.
tycker assault rifles gör bra med skada i hardcore, 3-4 skott så dödar du någon, det räcker.
favoriten är fortfarande revolvern, 2shot i mage, 1 i huvudet.
jag vart besviken på CoD Ghost pga alla jävla fuskare som förstörde spelet så jag köpte bf4 och blev besviken som fan på spelet men det är iaf inga uppenbara fuskare... lite moment 22... bf4 försöker hålla sig med realism i vissa lägen medans på andra lägen kastas det ut genom fönstret till fördel för balans... tro mig en träff av en LMG kula på 200 meter och du dör.. oavsett vart den träffar egentligen men inte i bf4.. där ska man skjuta headshots.. vilket inget militärt förband någonsin tränas till, man skjuter mot center mass med samtliga vapen.. clean hits är hjärta lunga och lever.. inte huvet.. och om det flyger in en RPG i rummet du står i så dör du oundvikligen... men inte i bf4... där rasar väggarna men kropparna är tydlgen av titan för dom dör inte..
ja alltså det är ju fortf ett spel!
Kör endast Hardcore så jag märker ingen skillnad..
Tycker dock att de borde öka rekylen på alla vapen, tråkigt att kunna gå frammåt, hålla ner musknappen å få död på folk.
Men även om man kör hardcore så skadar vapnen alldeles för lite! DMR är i princip det enda som känns "vettigt" att använda då det faktiskt kan döda fienden.
Balanseras dessa ner kommer det krävas alldeles för många skott för att döda fienden och jag tycker att det krävs för många redan nu.
Största skämtet måste vara helikoptern med 2 gunners på sidorna, du sprayar säkert 30 skott på någon innan någon dör, kroppen borde vara i köttslamsor.
tycker assault rifles gör bra med skada i hardcore, 3-4 skott så dödar du någon, det räcker.
favoriten är fortfarande revolvern, 2shot i mage, 1 i huvudet.
30? snarare hundratals Hur snabbt sprutar den ut kulor egentligen?
Kör endast Hardcore så jag märker ingen skillnad..
Tycker dock att de borde öka rekylen på alla vapen, tråkigt att kunna gå frammåt, hålla ner musknappen å få död på folk.
Men även om man kör hardcore så skadar vapnen alldeles för lite! DMR är i princip det enda som känns "vettigt" att använda då det faktiskt kan döda fienden.
Balanseras dessa ner kommer det krävas alldeles för många skott för att döda fienden och jag tycker att det krävs för många redan nu.
Största skämtet måste vara helikoptern med 2 gunners på sidorna, du sprayar säkert 30 skott på någon innan någon dör, kroppen borde vara i köttslamsor.
tycker assault rifles gör bra med skada i hardcore, 3-4 skott så dödar du någon, det räcker.
favoriten är fortfarande revolvern, 2shot i mage, 1 i huvudet.
30? snarare hundratals Hur snabbt sprutar den ut kulor egentligen?
hmh.. mja kanske 50-60 i sekunden
jag vart besviken på CoD Ghost pga alla jävla fuskare som förstörde spelet så jag köpte bf4 och blev besviken som fan på spelet men det är iaf inga uppenbara fuskare... lite moment 22... bf4 försöker hålla sig med realism i vissa lägen medans på andra lägen kastas det ut genom fönstret till fördel för balans... tro mig en träff av en LMG kula på 200 meter och du dör.. oavsett vart den träffar egentligen men inte i bf4.. där ska man skjuta headshots.. vilket inget militärt förband någonsin tränas till, man skjuter mot center mass med samtliga vapen.. clean hits är hjärta lunga och lever.. inte huvet.. och om det flyger in en RPG i rummet du står i så dör du oundvikligen... men inte i bf4... där rasar väggarna men kropparna är tydlgen av titan för dom dör inte..
BF har aldrig varit realistiskt. Det är nog ARMA 3 du ska spela.
det va inte det jag menade... utan att dom i vissa lägen hävdar realism.. och i andra är det helt sanslöst orealistiskt... en kula av kaliber 5.56 nato vilken M4 och samtliga coltmodeller i dess undergrupper skjuter gör fullkomligen sylta av den kroppsdel dom träffar och en rysk 7,62 ställer till med otroligt mycket skada oavsett kroppsdel som träffas.. en handled är till exempel i dom flesta fall dödligt om man inte genast hamnar under vård.. och när vi börjar tala om RPK eller PKM samt 50cal så pratar vi bortslitna kroppsdelar,,, vilket gör att det känns hejdlöst larvigt när FI springer vidare efter 3 träffar...
spriten räddade mig från sporten
Kan vara jag som är helt blind men finner inget om något releasedatum för AMD Catalyst 14.1 Beta drivrutinerna som ska innehålla Mantle.
Någon som vet mer info?