Star Wars Galaxies 2?

Inaktiv
Star Wars Galaxies 2?

Jag undrar om det finns planer på Star Wars Galaxies 2. Spelar WoW just nu, älskar det men det skulle vara kul att spela lite i Star Wars galaxen. Tyvärr verkar det som SWG "1" är dött

Medlem

Har inte hört någoting om det och jag hoppas att inte dirket på det heller. Inte så länge SOE har licensen för det. SWG kunde ha blivit ett superspel om SOE bara hade lyssnat på oss spelare istället för att förstöra det. De lovade oss så mycket men gav oss ingenting av det som var viktigt. Jag spelade t.ex. som smugglare och vi smugglare kunde inte ens göra det som smugglare ska göra - smuggla.

Det gick dock något rykte för ett tag sedan om att BioWare skulle få "ta över" licensen för Star Wars MMORPG. Om det nu är sant vet jag inte, men om det är det skulle jag bli riktigt glad.

BioWare + RPG = Gudomligt
BioWare + RPG + Star Wars = Gudomligt x2


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Inaktiv

Okej tack så mycket

Medlem

Det gick ett rykte ett tag att SWG 2 var påväg, det skapades efter detta citat av Nancy MacIntyre, senior director of SWG. Tror det var i relation till när eq2 fick sitt köp och sälj system.

'Not all games are set up around the buying and selling of items, which would make it very difficult to take a game like 'Star Wars Galaxies' and make that transition,' she says. But, she adds, when 'Star Wars Galaxies 2' is developed -- perhaps in 2008 or 2009 -- things will be different. 'If we were starting to build 'Star Wars Galaxies' today, we would absolutely consider building it from the ground up with premium services.'"

Jag tror dock inte det är tänkt att tolkas rätt ut som att swg 2 kommer i 2008-9.

Medlem

det skulle varit riktigt fett om det skulle kommit SWG 2. jag skulle gärna vilja spela SWG men jag fick min dator och bredband för bara någon månad sen och det verkar ju som att spelet e dött nu så det e inte vert att köpa det nu

Medlem

Funderar på att ta upp mitt account i SWG, längtar så otroligt mkt efter Star Wars Galaxen. Har även hört att dom börjat återgå lite mer till de gammla SWG mer o mer. Så om ett halvår kanske de är bättre. Enligt mig så va spelet som Bäst när CU kom och Rage of the Wookiees... Givetvis va spelet underbart i början när de kom när man va ut och utforkade alla platser på tex Tatooine och fick myspinne av att enbart se Jabba palatsen på håll... minnen!

Medlem
Skrivet av mr.bear:

Har inte hört någoting om det och jag hoppas att inte dirket på det heller. Inte så länge SOE har licensen för det. SWG kunde ha blivit ett superspel om SOE bara hade lyssnat på oss spelare istället för att förstöra det. De lovade oss så mycket men gav oss ingenting av det som var viktigt. Jag spelade t.ex. som smugglare och vi smugglare kunde inte ens göra det som smugglare ska göra - smuggla.

Då bör du bli lite gladare nu när chapter 3 är släppt villket innebär exp points för officer & smuggler plus hör & häpna nu kan smugglers faktiskt smuggla

Spelet har faktiskt rest sig ganska mycket sedan NGE .. och är spelbart igen.

Medlem

Inget med NGE är spelbart.


signatur
Medlem

Det positiva med SWG är att (tro det eller ej) mycket av förändringarna som skett i spelet är utvecklarna som försökt lyssna på användarna. Nackdelen med detta är att användarna inte vet vad de vill ha och det blir ofta en ogenomtänkt soppa som känns dåligt designat och ofta tvetydigt, precis som swg.

Om man tillfredställer 60% av användarna så finns det fortfarande 40% som skriker.

Inaktiv

Hoppas inte det hade spelet innan den stora uppdateringen då var det lite roligt nu är det skit rent ut sagt

Medlem

Var Creature Handler i lite drygt två år och vad händer? Tack för att det yrket togs bort. Vad fick min Jedi efter ett och ett halvt år av att ha smygigt omkring och lyckats rätt bra med att hålla en låg profil i spelet för att försöka behålla den lilla mystik som fanns kvar av Jedi yrket. Sen kom the Old Man. Sen kom NGE...

Usch och fy för NGE/CU2 i min åsikt. Helt plötsligt var det fler Jedi karaktärer i spelet än antalet Rills dödade utanför Mos Eisley och inte f#¤ kunde jag leka med mina Ancient Bull Rancors heller.

Medlem

SOE's största misstag enligt mej, var när dem gjorde så att man kunde bli jedi, DET var då spelet började bli sämre o sämre, vet ej hur det är just nu, fick reda på att SWG delar ut trials på hemsidan, så jag håller på o patchar nu.

Ska ialf bli kul o se hur mycket det har förändrats sen sist..

Medlem

Jag har precis börjat tack vare 2 veckors trialen.
Hittils har jag funnit spelet mer än trevligt och är helt oförstådd med alla SOE bashers.
SWG fick mig att slänga WoW på hyllan efter en längre tids spelande.
Kör järnet som imperiell pilot / Commando på "EU - Infinity"

Inaktiv

Jag själv tycker det är häftigare strider och lite mer agerande efter nge, men det har blivit tråkigare eftersom de flesta bara gnäller och spelar wow istället. Det finns bara miljonärer i spelet nu, ingen vill gruppera sig och tjäna pengar m.m. Dessutom är det inte lika häftigt att säga att man är jedi som att vara en creature handler, man känner inte längre att man är med i någon hierarki :). Men mitt förslag vore att fixa alla professions och behålla stridssystemet.


signatur

/J.

Medlem

Om det kommer ett SWG 2 (helst med en annan utgivare) så kommer jag köpa det - utan tvekan.

Medlem
Skrivet av Mikaelh:

Om det kommer ett SWG 2 (helst med en annan utgivare) så kommer jag köpa det - utan tvekan.

SWG2 utvecklat av OSI (Ultima Online) och underhållet av CCP (Eve).

Hade ju sålt min själ för något sådant projekt

Medlem

har dom typ en sida där man kan se lite om deras framsteg eller har dom inte kommit så långt än

Medlem
Skrivet av megaflus:

har dom typ en sida där man kan se lite om deras framsteg eller har dom inte kommit så långt än

Det finns inget SWG2.


signatur
Inaktiv

SWG var ett helt enastående MMO fram till att de förstörde det genom att man kunde vara Jedi från start. Oj vad länge man hade försökt bli Jedi och så helt plötsligt sprang det runt Jedis överallt...
Det var då som jag lade ner mitt SWGande...

Innan dess så var det ett fantastiskt MMO med all sin härliga gameplay. Det innehöll verkligen det mesta av det bästa.
... bygga hus, möbler, vapen, rustningar mm mm. farma Rancors

Oj oj oj va bra Swg var, jag fick en nostalgitripp idag och ville installera det igen. Men kom att tänka på förra sommaren då jag fick samma upplevelse och blev som vanligt missnöjd med vad jag fick se... Och servrarna är ju så döda numera också...

Jag har för mig jag spelade på en server kallad "far-star"?!
Fantastiskt bra mmo, blir glad när jag tänker på det och hoppas att någon modig utvecklare med de goda idéerna vågar ta tag i en uppföljare. Jag tycker att swg är, om man bortser från uppdateringarna som förstörde spelet, det bästa mmo genom tiderna.

Inaktiv

swg's styrka när det släpptes var att ingenting egentligen fanns att göra i spelet, väldigt få themeparks etc..

vilket gjorda att spelaran själva skapade innehållet.

Sen kom bara mer och mer hålla-handen-igenom-spelet idéer, var och en av dem tog bort en stor bit av friheten i spelet.

minns med stor nostalgi hur jag och en polar brukade smyga upp på en kulle i full st-armor och snipa rebeller.

man kunde snipa krayts egenhändigt utan exploits, bara o knarka ner sig rejält och tajma skotten mellean spyorna

Sen kom holocrons och playercities.. vart man än tittade stod tomma hus, att resa var en sicksackövning, spelarna var borta från städerna och var samlade i batcaves för att grinda holos...

testade en trial för ett halvår sen.. visst är det roligt spelet.. men, det är inte i närheten av av vad det var innan.

rip swg

Medlem

lirade swg i en månad i våras, men orkade inte sätta mig in i alla nya stridsgrejer, så jag körde crafter istället. inredde lite hus å grejer.. men visst är det definitivt inte samma sak som förr.. stora öppna ytan utanför Coronet starport är helt öde.. nästan så man saknar alla som bara stod och macrospammade där.. om de bara kunde slänga ihop alla servrar till en och samma, så det blev lite befolkat åtminstone.. och rensa bort alla jävla hus och grejer.. kan ju åka mellan 2 valfria städer och behöva åka slalom mellan hus som stått tomma i flera år.. finns knappt plats om man vill klämma ut ett eget hus ens..

visst, lite nostalgiskt att besöka städer som fanns på den tiden man spelade aktivt.. men va tusan.. :/

var på ett SWG-bröllop också.. var riktigt ballt faktiskt.. är inte mycket för RP, utan var just kreativiteten från spelarna som imponerade.. sjukt ballt när spelarna själva får friheten att bygga och ha sig.. från att ha varit en tråkig tom strand så klämde de ihop nå bröllops-ställe.. hade fyrverkerishow samt hade party i min lya efteråt..

något sånt skulle aldrig gå att göra i tex Wow, utan hjälp från blizzard.

Inaktiv

har alltid gillat star wras och lord of the rings . så funderar med att börjam med swg just nu kör jag lord of the rings online och det e kul .Men swg Ser så mysigt ut tycker ni att jag ska börja med det ? Och om ja säg vf?

Medlem

SWG är nog de bästa MMot på marknaden.
Är kanske lite invecklat för vissa i början, men när man väl satts sig in i de så är de underbart. Inge basic spel som WoW tex.
Kommit och kommer mkt nytt å fränt framöver, snart så kommer den häftagaste instancen jag sett i ett spel någonsin. Battle of Hoth!

Inaktiv

Swg är det bästa MMO jag spelat, så jäkla synd att de förstörde det. Det är lånsamt på väg tillbaka men tyvärr så sumpade SOE 1,5-2år med en urkass "upp"-gradering som ingen ville ha. Synd för att de nya sakerna som kommer nu är bra och de nya utvecklarna rockar. Tyvärr är det väl för sent då gatorna är ganska tomma. En och annan servermerge så kanske man får mer lust att dra sig tillbaka. Har hoppat in och ut i spelet sen release. Svårt att överge allt.. :/

På bilden nedan har Black Sun battledroids landat i vår stad i shuttles och anfaller alla i ett player-event som vi ordnade en gång. Alla byggnader på bilden är utplacerade av spelare och inredda av spelare. Kreativiteten var fantastisk! Vilket annat MMO har det? I Star Wars miljö dessutom.

http://mpersson.mp.funpic.de/swg/swg-Images/39.jpg

(Hej brorsan!)

Medlem

Tyvärr så går dom inte tillbaka till hur det var förr. det har bara blivit värre. slutade med min gubbe för ca en månad sen. lvl 60 jedi. Dock om man spelar någon timme så är man redan uppe i lvl 13.

Skrivet av AstroCreep:

Funderar på att ta upp mitt

account i SWG, längtar så otroligt mkt efter Star Wars Galaxen. Har även hört att dom börjat återgå lite mer till de gammla SWG mer o mer. Så om ett halvår kanske de är bättre. Enligt mig så va spelet som Bäst när CU kom och Rage of the Wookiees... Givetvis va spelet underbart i början när de kom när man va ut och utforkade alla platser på tex Tatooine och fick myspinne av att enbart se Jabba palatsen på håll... minnen!

1
Skriv svar