sugen på att börja spela igen...

Medlem
sugen på att börja spela igen...

jag slutade spela för 3 år sedan när vi fick barn, men nu är jag lite sugen på att spela igen, har alltid hafe ett hardcorehjärta men ett casualsinne, jag vet att jag inte kan spela mer än kanske 2 kvällar i veckan efter att kidsen somnat.

Jag har spelat upp en rogue till 70 förut, och andra chars en bit också, har ganska bra förståelse för hur spelet funkar och har vart med ett gille som farmat det mesta i "classic world" (när det va ganska svårt)

har ju tappat en del info senaste åren men jag har lyckats snappa upp att blizz har gjort det snabbare att komma upp i level och att lowlevel instanser är enklare, man ska kunna göra questen solo, men rätta mig om jag har fel!

hur lång tid tror ni att det skulle ta att dra upp en rogue idag?

Medlem

Mjo, om du slutar jobba och lägger ner tio timmar om dagen på att spela borde du nog vara 80 innom två veckor.

Sen om du spelar två timmar om dagen får du nog hålla på ett tag :/


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Medlem

behöver inte bli 80 snabbt, men kanske 60 så man får en känsla av att det händer något...

Medlem

Varför så bråttom att maxa gubben , du lär ju inte har mer tid när du är max level att grinda raid instanser eller dyl.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Det är ju precis den delen av spelet som jag saknar, raidandet, och nu kommer dom ändra så att 10 manna får samma loot som 25 manna, så då blir det ännu roligare att spela, 2 kvällar i veckan kan man vara med å köra svåra instanser, det låter ju jätteroligt, men kanske inte så troligt... man kanske inte får vara med om man har kass gear och allt det där, jag kan den karusellen.... men, det skulle vara kul att testa på, om inte tidsinvesteringen är aldeles för stor vill säga.

Medlem
Skrivet av jokkeh:

Det är ju precis den delen av spelet som jag saknar, raidandet, och nu kommer dom ändra så att 10 manna får samma loot som 25 manna, så då blir det ännu roligare att spela, 2 kvällar i veckan kan man vara med å köra svåra instanser, det låter ju jätteroligt, men kanske inte så troligt... man kanske inte får vara med om man har kass gear och allt det där, jag kan den karusellen.... men, det skulle vara kul att testa på, om inte tidsinvesteringen är aldeles för stor vill säga.

Jag tycker att du ska testa att köra en månad, det gör bra mot hjärtat

Medlem

Kan ta ett tag om du inte levlar som nån hardcore kines, tog mig bara ungefär 7 dagars playtime tills jag kom till lvl 80, för jag är så bäst

(tips, dungeon finder är ett bra sätt att få mycket EXP)

Medlem

Tar ju inte alls lång tid att levla nu mera. Om du använder RAF, blir du 80 på ett par dagar. Jag lirade RAF ( och detta var över ett år sedan, innan det fanns dungeonfinder osv) och vi vart boostade med 3x Exp i instancer osv. 60 på 2-3 dagar ( ej playtime ) sen tog det 4 dagar genom tbc och en vecka genom northrend. I playtime tror jag det var 4-5 dagar. Då fick vi ju hjälp den första delen.
Utan sånt skulle jag tippa på 2-3 veckor om man casual lirar upp , vilket är betydligt mycket roligare, personligen tröttnar jag oftast runt lvl 62 dock.

Medlem

Själv upptäckte jag att när jag skulle testa igen så hade nån kapat mitt kontot , var innan jag körde kodgeneratorn i iphone,

Vilket betydde efter jag fick tillbaka kontot att jag plus mina egna grejer hade blivit 450 i mining plus säkert över 300 highend ores o bars liggandes på gubben man tackar

Men kör lite casual nu grindar fishing även om man tydligen inte behöver det på samma sätt som förut men iaf trevligt o vara maxad .

Leker lite med en hunter alt , blir nog mer seriöst sen efter expansionen då ska jag maxa en ny gubbe tänkte, har man o göra ett år iaf=ja jag levlar långsamt


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Tror det går fort faktiskt. Rogue är ju en av de smidigaste att levla. Ta hem quest helper eller vad det heter.

Medlem

Tycker du, gav upp efter 50 var ju så jkla segt med rogue tycker jag men var väl helt enkelt att den inte passade min spelstil eller nått.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

1
Skriv svar