Playstation 4 har sålt i sex miljoner exemplar

Medlem

Driveclub *klappklappklapp* driveclub *klappklappklapp*

Medlem
Skrivet av Dumlen:

Enda jag är fundersam över är varför priset ökat på Ps4an i Sverige till skillnad från släpp och man får ingenting extra med i lådan.

Eftersom efterfrågan överstiger tillgången så stiger priset.

Om du har tio saker att sälja och vet att du får dessa sålda oavsett om du tar 4000 eller 5000 kr styck så kommer du att välja det högre priset.

När produkten finns tillgänglig överallt och kunderna kan välja var de vill handla så kommer priset att sjunka igen.

Medlem
Skrivet av Margy:
Skrivet av Dumlen:

Enda jag är fundersam över är varför priset ökat på Ps4an i Sverige till skillnad från släpp och man får ingenting extra med i lådan.

Eftersom efterfrågan överstiger tillgången så stiger priset.

Om du har tio saker att sälja och vet att du får dessa sålda oavsett om du tar 4000 eller 5000 kr styck så kommer du att välja det högre priset.

När produkten finns tillgänglig överallt och kunderna kan välja var de vill handla så kommer priset att sjunka igen.

Joo, men det blir lätt löjligt när de ökar priset med 500kr och ingen bryr sig nämnvärt.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av Dumlen:
Skrivet av Margy:
Skrivet av Dumlen:

Enda jag är fundersam över är varför priset ökat på Ps4an i Sverige till skillnad från släpp och man får ingenting extra med i lådan.

Eftersom efterfrågan överstiger tillgången så stiger priset.

Om du har tio saker att sälja och vet att du får dessa sålda oavsett om du tar 4000 eller 5000 kr styck så kommer du att välja det högre priset.

När produkten finns tillgänglig överallt och kunderna kan välja var de vill handla så kommer priset att sjunka igen.

Joo, men det blir lätt löjligt när de ökar priset med 500kr och ingen bryr sig nämnvärt.

Jag bryr mig :P. Köper den inte för så dyrt.

Måste säga att Sony har haft riktigt flyt med Microsofts tabbar. De har kunnat "smyga" in ps plus som krav(tror jag) för att kunna spela online medan folk hackar på microsoft för att deras multiplayertjänst kostar pengar.

Att ps4an saknar multimedia funktionalitet (dlna stöd osv) är också drygt men den är nog grym ändå dock lite väl dyr.

Medlem
Skrivet av anon_81726:

Men var är spelen?

Det undrar jag med. Förbokade och hämta mitt PS4 från Webhallen i november med kamera, men har inte ens kopplat in det ännu. Kör min PS3 tills det droppar något som får en att lyfta på ögonbrynen.


signatur

Pingvin, flagga eller äpple. Vem orkar bry sig, vi är alla samma 1or och 0or i slutändan.

ZF
Medlem
Skrivet av Dumlen:
Skrivet av ZF:

men lols.. eftersom PS3 inte ens gick att köpa förrän ungefär ett år efter 360 började krängas så behöver man ju knappast ett diagram inristad i sandsten och nersläpad för berget av en skäggig statistiker för att inse att en senare av två ändå ganska jämnpopulära varor inte rimligen kunde skifta installationsbas redan andra, eller tredje året.

PS3 närmade sig 360 ungefär runt år 5, och var definitivt förbi året därpå.

Ett år? 4 månader.

Enda jag är fundersam över är varför priset ökat på Ps4an i Sverige till skillnad från släpp och man får ingenting extra med i lådan.

http://www.prisjakt.nu/bilder/graph_price.php?p=1688895&s...

Om man t ex jämför med Xbox One så har den legat på samma prisnivå.
http://www.prisjakt.nu/bilder/graph_price.php?p=1932481&s...

nej, ett år. det var PS3 det inlägget huvudsakligen gällde.

12
Skriv svar