Titanfall - vi kör uppesittarkväll på Twitch!

Medlem

Bara jag som tycker man går upp I lvl för fort? Var liksom lvl 3 drog lvl 14 på ca 1h Innan jag stängde av igår kväll. Har kört detta sen Tisdag fast då testade jag bara snabbt.

Medlem

åh jag missade detta
ni måste ha mer framförhållning!

Medlem

Nu har FZ börjat med vad som kan kallas advertorials - annonser som smygs in bland redaktionellt material så att den som inte är uppmärksam ser något. Mellan två nyheter på förstasidan ser man "Läs allt om Titanfall" och det är svårt att urskilja det från de andra nyheterna.

"Presenteras av EA" står det, lite lagom svårt att se vid en första anblick.

Förstår att FZ gör på det sättet om det räddar ekonomin. Samtidigt tycker jag att det känns billigt. Inte fult, för det står trots allt att det sponsras av EA. Men billigt.

Skrivet av Dvärgen:
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av Killbom:
Skrivet av walter_iego:

Tänkte jag skulle köpa en nyckel, men har inte lust att ladda ned 50Gb. Det får bli på skiva en dag sen istället. Ha det så kul inatt.

Man laddar inte ner 50 GB, det är schysst komprimerat så det går ruggigt fort. Med 100 Mbit gick nerladdningen på ungefär 1 timme eller två

Alla har inte 100 Mbit.

Majoriteten har 100 mbit, för det kostar inte såjäkla mycket i månaden för den hastigheten nu. Jag sitter på 100/100 och betalar inte mer än 200 kronor till riksnet.

Grattis!

Telia, eller någon annan ,kan inte leverar så snabbt till min lägenhet tyvärr.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Skrivet av Banjo:

Nu har FZ börjat med vad som kan kallas advertorials - annonser som smygs in bland redaktionellt material så att den som inte är uppmärksam ser något. Mellan två nyheter på förstasidan ser man "Läs allt om Titanfall" och det är svårt att urskilja det från de andra nyheterna.

"Presenteras av EA" står det, lite lagom svårt att se vid en första anblick.

Förstår att FZ gör på det sättet om det räddar ekonomin. Samtidigt tycker jag att det känns billigt. Inte fult, för det står trots allt att det sponsras av EA. Men billigt.

Oh, noes!

Hemligheten är avslöjdad.

Calle och Co. inled operation "x-134" kl. 14.00 idag och ring Will Smith. Han har den där minnesmojängen.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Redaktör
Skrivet av c0mparnYT:

Ska vi se om du kan prestera lika bra som mig calle när jag var på besök i tisdags!

Då får han slita...


signatur
Medlem
Skrivet av GhostWolf:

Bara jag som tycker man går upp I lvl för fort? Var liksom lvl 3 drog lvl 14 på ca 1h Innan jag stängde av igår kväll. Har kört detta sen Tisdag fast då testade jag bara snabbt.

Jag tycker det är skönt att man levlar fort. Det är så jävla drygt med dem där unlock spelen. Det tar flera timmar innan man får ett nytt vapen eller nytt sikte t.ex

För övrigt tycker jag spelet är väldigt roligt! Då jag är en casual FPS spelare tycker jag det är kul att bara gå in i spelet och plöja och hitills har jag inget problem med bottarna då dem fyller en funktion (sänker cooldown på sin Titan). Då jag spelar mycket MOBA så ser jag dem som CS

Medlem

Tycker att det är roligt att folk klagar på att det är bottar i spelet men som sedan lägger ner hundratals timmar i tex Dota

Medlem

Jag körde 100 rundor i betan och blev verkligen såld på Titanfall.

Vilket var lite kul då jag läste lite på Sweclockers om det några dagar in i betan och det var någon som postade en Beta invite i forumet som jag hade turen att hinna ta. Hade inte hört talas om det innan. Grymt glad för det!

Köpte det igår via en alternativ cdkey sida och laddade hem det och installerade det på 40 min. Klart godkänd nedladdningstid från Origin får jag säga. (Sitter på 100 Mbit lina.)

Som kwiizu var inne på, som casual spelare med begränsad tid för spel är detta grymt nice, då man kan gå in och kötta lite i en halvtimme men ändå känna att man har levlat lite.

Ser fram emot att få prova allt som var låst i betan!

Medlem
Skrivet av ZF:
Skrivet av autograph:

Jag har 10 Mbit och nerladdningen tog bara några timmar. Ovanligt snabbt! Hur kan det komma sig?

på att filen bara var 20GB?

det laddar man ju ner med mobilen idag, så det verkar som utgivaren enligt tidigare spekulationer själv redan gjort piraternas jobb.

- Jag förladdade alltså Digital Deluxe-versionen, med Season Pass, glömde jag att säga. Det är väl därför som det var så stort som 49,9GB? Men det gick snabbare att få ner från Origin än jag först trodde.


signatur

autograph

Inaktiv
Skrivet av ZF:

är det meningen att ljudet ska försvinna i slutet av matcherna?

väghhoppningen verkar lite problematisk minst sagt och autosikte verkar också som det skulle hjälpa, om det inte är så att nån har otur när de spelar.. annars verkar det lovande, gillar skillnaden i tyngd mellan mecharnas vapen och piloternas. budda!budda!budda! över till frrrrrtttt!

det är inget autoaim i spelet och vägghoppningen är inte problematisk alls

ZF
Medlem
Skrivet av autograph:
Skrivet av ZF:
Skrivet av autograph:

Jag har 10 Mbit och nerladdningen tog bara några timmar. Ovanligt snabbt! Hur kan det komma sig?

på att filen bara var 20GB?

det laddar man ju ner med mobilen idag, så det verkar som utgivaren enligt tidigare spekulationer själv redan gjort piraternas jobb.

- Men det stod att det laddade ner 49GB.
...och nu ser jag att mappen är på 49,9GB!
Har nyss spelat för första gången, och jag måste erkänna att jag blev imponerad. Känns som en korsning mellan Unreal Tournament, COD och Battlefield.
Det trodde jag aldrig. Är nöjd, än så länge.

antar det packades upp under nedladdning om det var via en klient? försent att kolla nu iof, men annars hade det ju gått att kolla på nätverksgrafen.

som UT låter bra, där fanns rätt tidigt lite av både fordons och höjddynamiken.

Skrivet av Dvärgen:
Skrivet av ZF:

är det meningen att ljudet ska försvinna i slutet av matcherna?

väghhoppningen verkar lite problematisk minst sagt och autosikte verkar också som det skulle hjälpa, om det inte är så att nån har otur när de spelar.. annars verkar det lovande, gillar skillnaden i tyngd mellan mecharnas vapen och piloternas. budda!budda!budda! över till frrrrrtttt!

det är inget autoaim i spelet och vägghoppningen är inte problematisk alls

menade snarare att det såg ut som det hade behövts. det var i det lilla jag hann se lite väl många exempel på skjutande i en cirkel runt motståndet, så det såg ut som råttlagg ungefär.

samma med hoppen, lite många försök att ta sig upp för en vägg där det kanades ner igen och så. som när nån spelar ME första gången.

men fint att höra att det fungerar väl, antar jag bara fick se början på spelandet.

Medlem

Hmm. Ljudet klipper i slutet av meningarna ganska ofta. Lite konstigt tycker jag då ljudet ju inte ska vara komprimerat!?


signatur

autograph

12
Skriv svar