EA är inte USA:s värsta företag

Medlem
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Draug:

Hur ofta blir du upprörd över spel jämfört med upprörd över att barn lider på andra sidan planeten`? Var ärlig mot dig själv.

Självklart blir jag oftare irriterad på spel, eftersom det är något jag stöter på i vardagen. Det betyder inte att jag är så jävla dum i huvudet att jag tror det är ett allvarligare problem.

Tro och tycka är två olika saker. Jag är fullt medveten om riskfaktorer och nackdelar med barnarbete och korruption. Men jag blir fortfarande mer upprörd över Blizzards designbeslut än tanken på barn i indien.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Draug:
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Draug:

Hur ofta blir du upprörd över spel jämfört med upprörd över att barn lider på andra sidan planeten`? Var ärlig mot dig själv.

Självklart blir jag oftare irriterad på spel, eftersom det är något jag stöter på i vardagen. Det betyder inte att jag är så jävla dum i huvudet att jag tror det är ett allvarligare problem.

Tro och tycka är två olika saker. Jag är fullt medveten om riskfaktorer och nackdelar med barnarbete och korruption. Men jag blir fortfarande mer upprörd över Blizzards designbeslut än tanken på barn i indien.

Jaha? Vad vill du komma fram till? Att man bör rösta emotionellt snarare än rationellt? Då får vi lov att agree to disagree.

Medlem
Skrivet av Kebba:

Hate to break this too you, men stora delar av världen ser tyvärr ut så idag. Som invånare i västvärlden är det fan nästan omöjligt att inte vara en del av allt detta lidande i världen. Det går att minska, jag har försökt, men det kräver enorma insatser i efterforskning vad man skall köpa, om det ens går att komma undan.

Vad gäller konflikter så har folk ofta för kort attention span, avslutade glöms bort även fast miljoner lever sina liv i tältstäder. Världen är en rent bedrövlig plats tyvärr. Enda moraliska att göra är egentligen att ta med sig en kniv och börja leva i skogen. Tycker Draug har en poäng, folk bryr sig EGENTLIGEN inte så mycket som de själva vill eller ens tror, vilket när man tänker är förjävligt.

On topic igen, skönt att EA inte blivit det för tredje året i rad. Ja de har mycket skit att stå till svars för, men det finns företag som gör MYCKET värre saker. *host*monsanto*host*

Skrivet av Draug:

Jag har faktiskt skänkt pengar till rädda barnen. Ganska mycket faktiskt. Men det går ändå inte att jämföra med de tiotusentals kronor jag spenderat på konsoler spel och PC-delar.

Jag misstänker att du kan säga detsamma?

Så jo, visst är det synd att folk lider. Men egentligen bryr jag mig inte SÅ mycket. Jag lägger hellre pengar på spel än hjälper dem.

Saken är den att jag egentligen håller med er, men jag blir lite frustrerad nu för vi börjar halka in i en diskussion som egentligen inte rör artikelns direkta innehåll särskilt mycket. Låt mig förklara det så här:

Jag är väl medveten om hur världen ser ut, och väl medveten om att jag själv i högsta grad är medskyldig till västvärldens exploatering av u-länderna. Jag är även väl medveten om att detta är på grund av en global samhällsstruktur som byggts upp under många, många, många generationer, och innan världen såg ut som den gjorde idag såg den ut på ett annat men liknande sätt. Vi lever inte i en utopi och kommer nog aldrig att göra.

Och jag förstår om ni tycker jag låter hycklare, för det är jag egentligen. Precis som nästan alla andra i-landsinvånare som diskuterar detta ämne. Jag konsumerar lika mycket skit och lika mycket med bara eget personligt nöje som ändamål som alla andra.

Men jag anser ändå att det ligger en problematik i att bristfällig konsumentbehandling ses som ett värre brott än barnarbete eller miljöförstöring. Det kanske kan ses som en subjektiv fråga, men likväl anser jag att det handlar om en typ av orättvisa. Företag som begår "riktiga brott" kommer undan, medans EA, hur giriga de än må vara, får massvis av dålig PR p.g.a. folks egoistiska intressen.

För mig är det som att ge snattaren livstid medan våldtäktsmannen, seriemördaren och kidnapparen går fria.

Sen blir jag lite äcklad, om man ursäktar uttrycket, av det sätt du uttryckte dig på, Draug. Vi må alla vara skyldiga till det ena och det andra, men att medvetet tycka att människor går att "offra" och att barnarbete är okej... tyvärr men det är skillnad på rationellt tänkande och totalbrist på empati. Så cynisk är inte ens jag. Var det inte på det sättet du menade det, då ursäktar jag mig. Var det exakt så du menade... kthxbai.

Medlem
Skrivet av Xzander:
Skrivet av Kebba:

Massa text alla läst

Skrivet av Draug:

Mer redan citerad text.

Saken är den att jag egentligen håller med er, men jag blir lite frustrerad nu för vi börjar halka in i en diskussion som egentligen inte rör artikelns direkta innehåll särskilt mycket. Låt mig förklara det så här:

Jag är väl medveten om hur världen ser ut, och väl medveten om att jag själv i högsta grad är medskyldig till västvärldens exploatering av u-länderna. Jag är även väl medveten om att detta är på grund av en global samhällsstruktur som byggts upp under många, många, många generationer, och innan världen såg ut som den gjorde idag såg den ut på ett annat men liknande sätt. Vi lever inte i en utopi och kommer nog aldrig att göra.

Och jag förstår om ni tycker jag låter hycklare, för det är jag egentligen. Precis som nästan alla andra i-landsinvånare som diskuterar detta ämne. Jag konsumerar lika mycket skit och lika mycket med bara eget personligt nöje som ändamål som alla andra.

Men jag anser ändå att det ligger en problematik i att bristfällig konsumentbehandling ses som ett värre brott än barnarbete eller miljöförstöring. Det kanske kan ses som en subjektiv fråga, men likväl anser jag att det handlar om en typ av orättvisa. Företag som begår "riktiga brott" kommer undan, medans EA, hur giriga de än må vara, får massvis av dålig PR p.g.a. folks egoistiska intressen.

För mig är det som att ge snattaren livstid medan våldtäktsmannen, seriemördaren och kidnapparen går fria.

Sen blir jag lite äcklad, om man ursäktar uttrycket, av det sätt du uttryckte dig på, Draug. Vi må alla vara skyldiga till det ena och det andra, men att medvetet tycka att människor går att "offra" och att barnarbete är okej... tyvärr men det är skillnad på rationellt tänkande och totalbrist på empati. Så cynisk är inte ens jag. Var det inte på det sättet du menade det, då ursäktar jag mig. Var det exakt så du menade... kthxbai.

Tackar, du slog huvudet på spiken, exakt det jag ville komma fram till, bara mycket bättre skrivet! Hatten av, godnatt så hoppas vi ett ännu mer välförtjänt företag får utmärkelsen nästa gång!

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Jaha? Vad vill du komma fram till? Att man bör rösta emotionellt snarare än rationellt? Då får vi lov att agree to disagree.

Absolut inte, jag uppmuntrar ingen att göra varken det ena eller det andra. Jag var bara ärlig och påpekade att folks förhållningssätt till olika saker är relativt.

Medlem
Skrivet av Xzander:

Sen blir jag lite äcklad, om man ursäktar uttrycket, av det sätt du uttryckte dig på, Draug. Vi må alla vara skyldiga till det ena och det andra, men att medvetet tycka att människor går att "offra" och att barnarbete är okej... tyvärr men det är skillnad på rationellt tänkande och totalbrist på empati. Så cynisk är inte ens jag. Var det inte på det sättet du menade det, då ursäktar jag mig. Var det exakt så du menade... kthxbai.

Jag håller med, vi är på väg från diskussionen. Jag ville blott påpeka hyckleriet i den här tråden.

Och ursäkta inte dig själv för att du fann mitt sätt att uttrycka mig på äcklande, jag finner det smått hoppfullt. Jag föredrar att leva i en heterogen värld där olika tankar och åsikter kan utmana varandra till att nå en ljusare framtid.

Men jag var ärlig om barnen i Indien. Världen är överbefolkad, mänskligheten kannibaliserar sig själv. Vi är för många. Hellre dem än jag.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Lugnt, Microsoft är fortfarande med i racet. För övrigt är inte EA att skylla på för ofärdiga spel, snarare utvecklarna.

Oh nej du. Pappa EA är att skylla på. Release datum skjuts aldrig av EA. Oavsett hur ofärdigt spelet är. Bara o titta på alla deras spel.


signatur

Idono. That's me!

Medlem
Skrivet av Idono:
Skrivet av kebbe:

Lugnt, Microsoft är fortfarande med i racet. För övrigt är inte EA att skylla på för ofärdiga spel, snarare utvecklarna.

Oh nej du. Pappa EA är att skylla på. Release datum skjuts aldrig av EA. Oavsett hur ofärdigt spelet är. Bara o titta på alla deras spel.

Då kanske utvecklarna skall lära sig att hålla deadlines?

Medlem

Ja kabelbolagen står inte högt i kurs i USA numera. Tror Comcast kommer vinna i år.

Ase
Medlem
Skrivet av Dizzz:
Skrivet av LVX156:
Skrivet av Xzander:
Skrivet av Zerc:
Skrivet av Harry Coma:

Det måste ha blivit fel någonstans..

Ja, nån har begått ett allvarligt misstag.

Och det misstaget var att låta amerikaner rösta om sådant här. Egoistiskt kapitalisttänkande, hurra!
För alla vet ju att kass spelföretagsamhet är mycket värre än korruption, barnarbete, skattefusk och skövling av regnskog.

Rädda Barnen säger att barnarbete är bra. Du tror väl inte att det är några föräldrar som VILL att barnen ska jobba? De MÅSTE, för att inte svälta. Vi vet vad som händer när välvilliga västerlänningar startar kampanjer mot barnarbete - fabriken lägger ner, och barnen hamnar istället i prostitution eller kriminalitet.

Skattefusk borde belönas med medalj. Staten har ingen som helst rätt att ta en krona av mina pengar.

Men då har du ingen rättighet att använda de sjukhus/skolor/vägar etc. som jag har varit delaktig i att finansiera.

Man kan inte ha både kakan och äta den samtidigt.

Skrivet av Ase:
Skrivet av ThreeZool:
Skrivet av LVX156:
Skrivet av Xzander:
Skrivet av Zerc:
Skrivet av Harry Coma:

Det måste ha blivit fel någonstans..

Ja, nån har begått ett allvarligt misstag.

Och det misstaget var att låta amerikaner rösta om sådant här. Egoistiskt kapitalisttänkande, hurra!
För alla vet ju att kass spelföretagsamhet är mycket värre än korruption, barnarbete, skattefusk och skövling av regnskog.

Rädda Barnen säger att barnarbete är bra. Du tror väl inte att det är några föräldrar som VILL att barnen ska jobba? De MÅSTE, för att inte svälta. Vi vet vad som händer när välvilliga västerlänningar startar kampanjer mot barnarbete - fabriken lägger ner, och barnen hamnar istället i prostitution eller kriminalitet.

Skattefusk borde belönas med medalj. Staten har ingen som helst rätt att ta en krona av mina pengar.

Enligt lag så har det de, så jo. Om du inte vill följa svensk lag så får du antingen starta ett parti mot detta eller flytta.

Om det inte vore för skatten hur tror du då att alla vägar, järnväg, skolor, sjukvård samt alla skyddsnät vi har i Sverige hade blivit?

Man kan argumentera om hur mycket skatt man vill betala men att helt avskaffa det tror jag inte en enda vettig person verkligen tycker utan kanske anarkister. Men de är visserligen inte vettiga det heller. ^^

Jag är anarkist & jag betalar gärna skatt, hellst så ser jag att den gamla slogan egendom är stöld skulle aktualiseras igen.
Men denna sida är ingen politisk sida så håll sånt härifrån.

I vilket fall som hellst så är EA ett företag som vill tjäna pengar att dom hamnat högt på denna lista är att dom varit duktiga på det & enligt spelare runt om inte gjort det på ett bra rimligt sätt.

Så du är alltså ett "fan" av det mest ogenomtänkta styrelsesättet som finns?

Nä inte det mest ogenomtänkta men där dom som berörs själva utstakar vägen, istället för att bara följa någon annan. nog med politik.
Denna tråd borde handla om EA och deras syn på spel ,inte världens problem finns andra forum för detta eller ändå bättre ta tag i saken själva och gör nåt åt saken.

Medlem

Grattis EA, ni är...inte sämst...

Medlem

Omröstningen handlar väl om vilket företag som är sämst avseende hur de behandlar konsumenter, inte vilket företag som är sämst överlag? Eller?

För det är ju en stor skillnad. Ett företag som säljer handeldvapen kan ju till exempel följa alla lagar till punkt och pricka, erbjuda reparationer, ångerveckor och schyssta köpvillkor. Men de säljer fortfarande vapen. Om ni förstår vart jag vill komma.

Medlem
Skrivet av Banjo:

Omröstningen handlar väl om vilket företag som är sämst avseende hur de behandlar konsumenter, inte vilket företag som är sämst överlag? Eller?

För det är ju en stor skillnad. Ett företag som säljer handeldvapen kan ju till exempel följa alla lagar till punkt och pricka, erbjuda reparationer, ångerveckor och schyssta köpvillkor. Men de säljer fortfarande vapen. Om ni förstår vart jag vill komma.

Guns don't kill people.

Medlem

Känns som att denna tävlingen egentligen borde heta "Företaget med gnälligaste kunderna..."

Medlem
Skrivet av oDIRTDIVERo:

Känns som att denna tävlingen egentligen borde heta "Företaget med gnälligaste kunderna..."

Eller kanske företagen med sämst kundservice

Medlem
Skrivet av Banjo:

Omröstningen handlar väl om vilket företag som är sämst avseende hur de behandlar konsumenter, inte vilket företag som är sämst överlag? Eller?

För det är ju en stor skillnad. Ett företag som säljer handeldvapen kan ju till exempel följa alla lagar till punkt och pricka, erbjuda reparationer, ångerveckor och schyssta köpvillkor. Men de säljer fortfarande vapen. Om ni förstår vart jag vill komma.

Det har nog snarare handlat om vilken kundgrupp som är mest benägen att rösta på saker på nätet.

Den enda anledningen att EA har vunnit tidigare är att detta uppmärksammats på var och varannan spelsajt vilket gjort att folk röstat på EA. Folk på forum som detta har postat om hur de har röstat på EA fast de inte bor i USA och troligen aldrig kommit i kontakt med något av de andra nominerade företagen.

I år skrevs det mindre om detta (som jag upplevt det i alla fall) och EA åkte ut i första omgången (fast de enligt mig varit sämre än på länge).

Skulle du gå ut "på gatan" i USA och slumpmässigt fråga amerikaner om detta skulle nog EA knappt få en enda röst.

Medlem
Skrivet av kebbe:
Skrivet av Idono:
Skrivet av kebbe:

Lugnt, Microsoft är fortfarande med i racet. För övrigt är inte EA att skylla på för ofärdiga spel, snarare utvecklarna.

Oh nej du. Pappa EA är att skylla på. Release datum skjuts aldrig av EA. Oavsett hur ofärdigt spelet är. Bara o titta på alla deras spel.

Då kanske utvecklarna skall lära sig att hålla deadlines?

Om det bara vore så. Men det är det inte. Ett spel är inte lätt att göra. Speciellt inte när utvecklare under EA lägger minimal tid på utveckling och testande av spelen dom göra. Detta för att pappa EA säger till dom att ha kortare utvecklings tider för att spara pengar. Spel blir garanterat ofärdiga under pressade tider och lider pga. att dom inte har längre beta perioder. Ett spel ska inte vara i beta enbart en månad. Det krävs minst 3-4 månader för att kunna fixa allt.


signatur

Idono. That's me!

Medlem
Skrivet av Banjo:

Omröstningen handlar väl om vilket företag som är sämst avseende hur de behandlar konsumenter, inte vilket företag som är sämst överlag? Eller?

För det är ju en stor skillnad. Ett företag som säljer handeldvapen kan ju till exempel följa alla lagar till punkt och pricka, erbjuda reparationer, ångerveckor och schyssta köpvillkor. Men de säljer fortfarande vapen. Om ni förstår vart jag vill komma.

Wow någon som förstår sig på tävlingen ^^
Om vilka företag som behandlar sina kunder värst inte vilket företag som är mest omoralisk.


signatur

Idono. That's me!

Medlem
Skrivet av Tompa8989:
Skrivet av Banjo:

Omröstningen handlar väl om vilket företag som är sämst avseende hur de behandlar konsumenter, inte vilket företag som är sämst överlag? Eller?

För det är ju en stor skillnad. Ett företag som säljer handeldvapen kan ju till exempel följa alla lagar till punkt och pricka, erbjuda reparationer, ångerveckor och schyssta köpvillkor. Men de säljer fortfarande vapen. Om ni förstår vart jag vill komma.

Guns don't kill people.

Nej det gör de inte, de är verktyg. Men företagen som tillhandahåller dessa verktyg tjänar ju pengar på att sälja verktyg som kan användas för hot om våld, våld och grovt våld.

Medlem
Skrivet av Margy:
Skrivet av Banjo:

Omröstningen handlar väl om vilket företag som är sämst avseende hur de behandlar konsumenter, inte vilket företag som är sämst överlag? Eller?

För det är ju en stor skillnad. Ett företag som säljer handeldvapen kan ju till exempel följa alla lagar till punkt och pricka, erbjuda reparationer, ångerveckor och schyssta köpvillkor. Men de säljer fortfarande vapen. Om ni förstår vart jag vill komma.

Det har nog snarare handlat om vilken kundgrupp som är mest benägen att rösta på saker på nätet.

Den enda anledningen att EA har vunnit tidigare är att detta uppmärksammats på var och varannan spelsajt vilket gjort att folk röstat på EA. Folk på forum som detta har postat om hur de har röstat på EA fast de inte bor i USA och troligen aldrig kommit i kontakt med något av de andra nominerade företagen.

I år skrevs det mindre om detta (som jag upplevt det i alla fall) och EA åkte ut i första omgången (fast de enligt mig varit sämre än på länge).

Skulle du gå ut "på gatan" i USA och slumpmässigt fråga amerikaner om detta skulle nog EA knappt få en enda röst.

Jag menade alltså med "omröstningen handlar väl om..." att fråga vad det är man faktiskt röstar om. Man röstar kanske inte på det värsta företaget utan snarare på det som är sämst på hur de agerar mot kunder.

Det du skriver om handlar ju mer om vilka som är benägna att rösta om detta. Du kanske har rätt i det du skriver, det känns så. Men det är liksom en annan sak. Du är inne på en avgörande faktor i omröstningen medan jag funderar på vad man egentligen röstar om.

Medlem
Skrivet av Idono:
Skrivet av Banjo:

Omröstningen handlar väl om vilket företag som är sämst avseende hur de behandlar konsumenter, inte vilket företag som är sämst överlag? Eller?

För det är ju en stor skillnad. Ett företag som säljer handeldvapen kan ju till exempel följa alla lagar till punkt och pricka, erbjuda reparationer, ångerveckor och schyssta köpvillkor. Men de säljer fortfarande vapen. Om ni förstår vart jag vill komma.

Wow någon som förstår sig på tävlingen ^^
Om vilka företag som behandlar sina kunder värst inte vilket företag som är mest omoralisk.

Jo det är ju två olika saker (om det nu är vad omröstningen går ut på).

Medlem

Dom har vunnit två gånger redan och jag tyckte de mycket väl förtjänade de två golden turdsen som de fick då - om folk ständigt ursäktar sig med "det är bara ett spel" så blir det ju givetvis ingen förändring och jag tycker att de två föregående har redan belyst mycket väl att vi gamers inte tycker det är okej det de sysslar med

Men motivationen för att de ska vinna en tredje gång tycker jag inte riktigt håller. Vi har redan skällt på dem tillräckligt och världen är väldigt stor, nånstans därute finns där ett kukhuvud-företag som förtjänar priset mer i år.

Medlem
Skrivet av LVX156:
Skrivet av Xzander:
Skrivet av Zerc:
Skrivet av Harry Coma:

Det måste ha blivit fel någonstans..

Ja, nån har begått ett allvarligt misstag.

Och det misstaget var att låta amerikaner rösta om sådant här. Egoistiskt kapitalisttänkande, hurra!
För alla vet ju att kass spelföretagsamhet är mycket värre än korruption, barnarbete, skattefusk och skövling av regnskog.

Rädda Barnen säger att barnarbete är bra. Du tror väl inte att det är några föräldrar som VILL att barnen ska jobba? De MÅSTE, för att inte svälta. Vi vet vad som händer när välvilliga västerlänningar startar kampanjer mot barnarbete - fabriken lägger ner, och barnen hamnar istället i prostitution eller kriminalitet.

Skattefusk borde belönas med medalj. Staten har ingen som helst rätt att ta en krona av mina pengar.

lycka till att bo i ett land utan skatt

Medlem
Skrivet av Zappa:
Skrivet av oDIRTDIVERo:

Känns som att denna tävlingen egentligen borde heta "Företaget med gnälligaste kunderna..."

Eller kanske företagen med sämst kundservice

Både ja och nej. Det har garanterat en inverkan på resultatet, men vissa målgrupper är ju betydligt mer benägna än andra att ställa till liv om saker och ting. Det märker man ju om inte annat i detta forumet med jämna mellanrum.

12
Skriv svar