Battlefield 4: Naval Strike försenas

Medlem

Vill väl undvika samma debacle som BF2 1.01 patchen som drogs tillbaka.

Av alla spel jag spelat sen dess har jag inte varit med om att en patch återkallats och nedpatchning gjorts. Dice sitter säkert på den tronen också... ...dock kan säkert hela fanboiskaran gräva upp minst ett exempel till.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem

Kunde inte komma in på någon av de nya kartorna. Istället för att joina så kommer Store upp. Jag vill inte köpa Bundles och annat för typ 225 spänn. Suck.
Provade att gå in på servernr. går inte att joina därifrån heller.
De skulle kanske ha försenat Naval Strike till konsoll oxå...

autograph. Nej, precis tvärtom. Kartorna har blivit bra mycket större. Ivartfall på konsoll.


signatur

Acta Non Verba - Verba Non Acta

Medlem
Skrivet av Vannulven:

Bra, då behöver man inte välja mellan att spela D3:RoS och detta.

Jävligt vågat att dom faktiskt stoppade släppet av sin exp. just timmarna innan. Det borde applåderas, men inte behövas.

Håller i princip med dig. Men måste även hålla med om det någon skrev på battlelog. Att visst borde man vetat tidigare vartåt det barkade, och informerat redan då. Å andra sidan är det säkert inga lätta diskussioner mellan EA och DICE......

Medlem
Skrivet av Gamer 24-7:

autograph. Nej, precis tvärtom. Kartorna har blivit bra mycket större. Ivartfall på konsoll.

- OK. Jag spelar BF4 på pc, och för mig har kartorna blivit rejält mycket mindre än tidigare! Känns nu mer som COD. Mindre och snabbare.
Jag gillade mer hur kartorna i BF4 var i starten. Stora. Mer transportsträckor.
Fortfarande ingen info om detta?


signatur

autograph

Medlem

Fixa hit indicators samt netcoden så blir detta spel bra! Inte kul att spela ett fps där man ibland dör för att något annat än skill är inblandat. Prio ett i ett fps spel ska vara att man träffar det man skjuter på, och hur kan man efter ca 15 minuter på en server få felmeddelande "could not join server"? Fixa detta så blir det ett bra spel enligt mig istället för ett av dom mest irriterande spelen att spela...


signatur

"I don't know how many years on this earth I got left. I'm gonna get real weird with it."

Medlem
Skrivet av autograph:
Skrivet av Gamer 24-7:

autograph. Nej, precis tvärtom. Kartorna har blivit bra mycket större. Ivartfall på konsoll.

- OK. Jag spelar BF4 på pc, och för mig har kartorna blivit rejält mycket mindre än tidigare! Känns nu mer som COD. Mindre och snabbare.
Jag gillade mer hur kartorna i BF4 var i starten. Stora. Mer transportsträckor.
Fortfarande ingen info om detta?

Det kan bero på hur många spelare som är på kartorna, och vilken typ av match du kör. Pröva Conquest Large med 32 spelare och det hela upplevs större än om du kör t.ex. Squad Deathmatch. Jag tycker det tar ett tag att anpassa sig till banorna och kunna lira bra. Om det är för många spelare, och framförallt om man spawnar på en lagkamrat i stridens hetta, så hinner man dö alltför snabbt innan man kommit igång.

Medlem
Skrivet av Gandy:

Fixa hit indicators samt netcoden så blir detta spel bra! Inte kul att spela ett fps där man ibland dör för att något annat än skill är inblandat. Prio ett i ett fps spel ska vara att man träffar det man skjuter på, och hur kan man efter ca 15 minuter på en server få felmeddelande "could not join server"? Fixa detta så blir det ett bra spel enligt mig istället för ett av dom mest irriterande spelen att spela...

Det är inte nätkoden som suger det är Dice motor som suger. Den är undermålig och hinner inte med när det händer mycket. Något som Dice aldrig någonsin skulle andas ens om att hålla med om men det står rätt klart om man spelar spelet mycket och slutar tänka "nätkod" som svar på alla problem. Spelmotorn hinner helt enkelt inte med.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem
Skrivet av Erenthal:

Okej, inte för att försvara den knackiga launchen, men kan DICE göra nåt rätt i vissas ögon?

Släppa spel i tid men med buggar kvar = jävla DICE

Försena släpp för att fixa buggar = jävla DICE

Verkar vara svårt att vara utvecklare!

Du missar de tredje altenativet:
Släppa en färdig produkt på de datum de själva har satt = Självklart att ett så stort bolag som DICE borde klara av det.

Jag fattar inte hur man kan resonera så att antingen är spelet fullt av buggar eller så släpps det senare än det datum utvecklaren själv utlovat till kunden.

Om man skulle dra en parallel till hur oftast fungerar mellan leverantör och kund:

Exempel 1 (Så här brukar det gå till)
Måndag
Leverantören: Vi levererar våran produkt på onsdag.
Kunden: Ok

Onsdag
Leverantören levererar sin färdiga produkt.

Exempel 2 (Så här går det tyvärr väldigt ofta till när stora spelutvecklare ska släppa sin produkt och är försenade till sin egen tidsplan)

Måndag
Leverantören: Vi levererar vår produkt på onsdag.
Kunden: Ok

Onsdag
Här är två scenarion väldigt vanliga.
Senario 1:
Leverantören levererar en produkt som inte är färdig och levererar på onsdagen.
Varpå kunden undrar vad för skit den har fått. Ibland är produkten så dålig att den inte ens går att använda. Borde kunden acceptera det? Vad tycker ni?

Scenario 2: (fortfarande onsdag)
Leverantören inser att det inte hinner leverera inom den tidsplan de själva har satt. Varpå de informerar kunden att produkten inte är färdig och att de levererar den sen nån gång.
Borde kunden som har planerat efter tidsplanen som leverantören satt vara tvungen att vänta? Tycker ni att det är acceptabelt?

Om ni tex. beställer en produkt från komplett.se och de säger att de kan leverera inom 2 dagar. Skulle ni då tycka att det är okej om ni får det om 2 veckor?

Fattar inte att den här jävla skojarbranchen kan fortsätta att lura kunderna och att kunderna accepterar att bli lurade gång på gång.

Medlem

- Jag funderar på när de två sista expansionerna "Dragon's Teeth" och "Final Stand , (efter "Naval Strike"), kan komma?
Om det går till på det här sättet och i den här takten, så kanske de kommer lagom när BF5 släppts?
Har köpt Premium till BF4, men där känner jag mig nog mer nu lurad än i Premium till BF3.
Kommer inte att köpa Premium till BF5. OM jag kommer att köpa det, alltså.
Man vill ju helst inte göra om samma misstag. Känns inte värt!
Känns inte bra att bli lurad.


signatur

autograph

Medlem
Skrivet av Kane:
Skrivet av Gandy:

Fixa hit indicators samt netcoden så blir detta spel bra! Inte kul att spela ett fps där man ibland dör för att något annat än skill är inblandat. Prio ett i ett fps spel ska vara att man träffar det man skjuter på, och hur kan man efter ca 15 minuter på en server få felmeddelande "could not join server"? Fixa detta så blir det ett bra spel enligt mig istället för ett av dom mest irriterande spelen att spela...

Det är inte nätkoden som suger det är Dice motor som suger. Den är undermålig och hinner inte med när det händer mycket. Något som Dice aldrig någonsin skulle andas ens om att hålla med om men det står rätt klart om man spelar spelet mycket och slutar tänka "nätkod" som svar på alla problem. Spelmotorn hinner helt enkelt inte med.

Frostbite tycker jag är en av de bättre motorerna på marknaden. Vad är det för fel med den motorn? Den hänger med bara man har rätt inställningar. Men DICE väljer ju att har tick raten på 10 hz vilket gör att i snabba vapen dueller så händer det så mycket mer än vad man hinner se. Men det är väl pengarna som styr, högre tick rate betyder mer bandbredd=dyrare att hosta servrar.

Edit: typo

Medlem
Skrivet av kultimat:
Skrivet av autograph:
Skrivet av Gamer 24-7:

autograph. Nej, precis tvärtom. Kartorna har blivit bra mycket större. Ivartfall på konsoll.

- OK. Jag spelar BF4 på pc, och för mig har kartorna blivit rejält mycket mindre än tidigare! Känns nu mer som COD. Mindre och snabbare.
Jag gillade mer hur kartorna i BF4 var i starten. Stora. Mer transportsträckor.
Fortfarande ingen info om detta?

Det kan bero på hur många spelare som är på kartorna, och vilken typ av match du kör. Pröva Conquest Large med 32 spelare och det hela upplevs större än om du kör t.ex. Squad Deathmatch. Jag tycker det tar ett tag att anpassa sig till banorna och kunna lira bra. Om det är för många spelare, och framförallt om man spawnar på en lagkamrat i stridens hetta, så hinner man dö alltför snabbt innan man kommit igång.

- Tack för svaret och tipset. Intressant! Ja, så kan det vara. Har gissat lite på det, men det står på serverinfo att kartorna och spelsättet är "normal" på de jag väljer att spela på. Så då antog jag att DICE plötsligt börjat krympa alla banor efter en ny patch, för att det ska upplevas som snabbare. För jag har ännu inte kommit in på en bana som är så stora som de var från början. Men jag ska kolla om det kan vara som du skriver.


signatur

autograph

Medlem
Skrivet av Hannorden:
Skrivet av Erenthal:

Okej, inte för att försvara den knackiga launchen, men kan DICE göra nåt rätt i vissas ögon?

Släppa spel i tid men med buggar kvar = jävla DICE

Försena släpp för att fixa buggar = jävla DICE

Verkar vara svårt att vara utvecklare!

Det handlar främst om att folk är mycket sympatiska. Valve är ett exempel. Härom månaden så kom nyheten om att Steam kollade misstänkta fuskares (eller vad det nu var) intenethistorik. Nästan alla började gulla och sa "Bara alla fuskare försvinner så blir jag glad!". Hade EA gjort något liknande så skulle alla börjat skriva hat och annat trams. T.ex så släpptes ett slags tält till Sim City där 50-80% av pengarna gick till röda korset (kommer inte ihåg den exakta siffran). Folk började direkt skriva negativa kommentarer och det blev allmänt tråkig stämning i kommentarsfältet

Är väl för att folk generellt sett litar på valve.
Att ea sitter i den dager dom gör, har dom ingen annan att skylla.

Medlem

- Har nu provat att spela på kartor med typ "Conquest Large", men jag tycker fortfarande inte att banorna är så stora som i början när BF4 släpptes!?


signatur

autograph

12
Skriv svar