Samband mellan spel och aggressivitet enligt studie

Medlem

Trodde det var fastställt redan att människor kunde vissa aggressivt beteenden och bli aggressiva vid frustration?

Medlem
Skrivet av firefly:

Störtlöjligt.

En forskare har kommit på att frustrerande saker gör dig frustrerad.

*suck*

Snarare väldigt intressant. Den här studien pekar tydligt ut att innehållet har väldigt liten betydelse för aggressivitet. Lägg därtill Folkhälsoinstitutets sammanställning som drog slutsatsen att spel kan höja aggressiviteten hos spelare, men att det inte ledde till våld.

Så i princip börjar forskningen sakta men säkert måla upp en bild där spel inte är mer aggressionsframkallande eller våldspåverkande än att spela fotboll, diska eller något annat vardagligt som bitvis kan upplevas frustrerande.

Det tycker iaf jag känns bra att kunna visa för alla gamlingar med moralpanik.

Medlem

Älskar att ni har AVGN på bilden

Medlem

Nerd rage är farligt för mitt skrivbord som i helgen fick ett hål i sig format efter handkontrollen.

Sen retade jag mig på hålet och försökte skylla på någon annan. Men det gick inget bra.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av kaealy:

Trodde det var fastställt redan att människor kunde vissa aggressivt beteenden och bli aggressiva vid frustration?

Det gäller förmodligen de flesta djurarter som vi delar vår planet med.

Medlem

Det är väl därför jag blir så förbannad när jag spelar LoL. Jag har ingen kontroll över den person som spelar kasst och feedar det andra laget.

Har helt slutat spela sådana spel då jag upptäckt att jag blir helt tokig när det händer.

12
Skriv svar