Skruvad film visar Nintendos E3-planer

Robot
Medlem
Skruvad film visar Nintendos E3-planer

Åh, Mega 64!

Medlem

Gör ett mörkt, vuxet och ruggigt zelda, gärna i Unreal Engine 4 eller liknande.

Medlem

Nintendo få skylla sig själva...... att inte vara med på E3 är ju bara idiotiskt..... hej då Wii U, jag får nog bära upp mitt på vinden =(


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem
Skrivet av ivanhoe68:

Nintendo få skylla sig själva...... att inte vara med på E3 är ju bara idiotiskt..... hej då Wii U, jag får nog bära upp mitt på vinden =(

Fast på E3 kommer dom ju fortfarande vara...

Medlem

Älskar zelda och metroid men det är fasiken på tiden att de gör en mer vuxen version och inte alla dessa tecknade varianter.. mer likt zelda till N64 och super metroid.

Moderator | Testpilot
Skrivet av RaymonD:

Älskar zelda och metroid men det är fasiken på tiden att de gör en mer vuxen version och inte alla dessa tecknade varianter.. mer likt zelda till N64 och super metroid.

Du menar alltså att Ocarina of time är vuxet och inte tecknat?


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Moderator | Testpilot
Skrivet av ivanhoe68:

Nintendo få skylla sig själva...... att inte vara med på E3 är ju bara idiotiskt..... hej då Wii U, jag får nog bära upp mitt på vinden =(

Var inte med förra året heller. När det kommer till presskonferenser då.

As nice klip för övrigt.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Pinsamt, fick stänga av

Medlem

Jag tyckte faktiskt den var rätt charmig Som gammalt Nintendo-fan vill jag inget hellre än att dom ska göra come back på E3. Hade några bra upplevelser på Wii men inte på långa vägar lika många som till tidigare konsoller. Jag vill verkligen ha anledningar att skaffa en Wii U - för säga vad man vill om Nintendo men dom gör iaf nåt annorlunda med hårdvaran.

Medlem

Mega 64 <3


signatur

//Nothing worth doing in life is easy.

Medlem
Skrivet av RaymonD:

Älskar zelda och metroid men det är fasiken på tiden att de gör en mer vuxen version och inte alla dessa tecknade varianter.. mer likt zelda till N64 och super metroid.

Ocarina of time? Neeh. Jag skulle väl säga att Twilight Princess är det vuxnaste (mörkaste) Zelda-spelet hittills. Men även det är alldeles för barnsligt för att få toppbetyg av mig.

Alla Zelda spel är riktigt bra, men nu vill jag bannemig ha ett som är helvuxet.

Medlem

Förvånansvärt underhållande.

Medlem

Mega64! Jag kan varmt rekommendera deras videos där de är ute bland random folk och låtsas att de är karaktärer från spel.

https://www.youtube.com/watch?v=AdZYLnK7T7o&list=PLYpYK21EIf2...

Medlem

Låt mig gissa, ett nytt Mario spel?

Moderator | Testpilot
Skrivet av Ishow:

Låt mig gissa, ett nytt Mario spel?

Kanske. Men alla Mario spel i main serien gör ändå något nytt och unikt varje gång, gentemot andra spelserier. Eller gillat du bara inte mjölkningen av karaktären i andra sammanhang?


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Skrivet av Ishow:

Låt mig gissa, ett nytt Mario spel?

Mario är Bad ass!

Medlem

Blir mycket Zelda, Mario Kart 8 och Smash på E3 kryddat med Bayonetta 2 och X och kanske en Metroid teaser

Medlem
Skrivet av rickuz:

Gör ett mörkt, vuxet och ruggigt zelda, gärna i Unreal Engine 4 eller liknande.

Nej vad fan? Varför Unreal? Så jävla skumt krav. Tror också Nintendo styr upp sin egen rendering.

Medlem
Skrivet av ivanhoe68:

Nintendo få skylla sig själva...... att inte vara med på E3 är ju bara idiotiskt..... hej då Wii U, jag får nog bära upp mitt på vinden =(

De var visst på E3 förra året. Skillnaden mot tidigare år var att Nintendo valde bort sin stora presskonferens som alla stora utvecklare brukar ha. Enligt Nintendo gjorde man eftersom man tyckte att det kostade för mycket pengar mot var man tyckte att man fick ut i form av information och PR. I stället valde Nintendo att lägga pengarna på en kampanj med Best Buy om att köra en demo av Zelda Wind Waker HD i deras butiker under E3, vilket de alltså kommer att fortsätta med i år. Precis som förra året kommer de fortfarande stå med sin monter på evenemangsområdet och verkar till och med utöka i år med Smash Bros turneringen.
E3 är större än bara de stora presskonferenserna och det verkar som Nintendo är nöjda med det upplägget som man hade förra året med att ersätta presskonferensen med ett Nintendo Direkt och att köra kampanjer vid sidan om.

Personligen ser jag inget problem med att Nintendo har ändrat sitt upplägg utan tycker att de kör en Nintendo Direkt istället ger klarare och bättre information än vad presskonferenserna gör.

Det som jag funderar över dock är Treehouse-grejen. Jag vet att de hade den förra året också och jag undrar om det är deras Direkt för utvecklare?

I övrigt är filmen awesome!!!

Medlem
Skrivet av CopyNinja89:
Skrivet av ivanhoe68:

Nintendo få skylla sig själva...... att inte vara med på E3 är ju bara idiotiskt..... hej då Wii U, jag får nog bära upp mitt på vinden =(

De var visst på E3 förra året. Skillnaden mot tidigare år var att Nintendo valde bort sin stora presskonferens som alla stora utvecklare brukar ha. Enligt Nintendo gjorde man eftersom man tyckte att det kostade för mycket pengar mot var man tyckte att man fick ut i form av information och PR. I stället valde Nintendo att lägga pengarna på en kampanj med Best Buy om att köra en demo av Zelda Wind Waker HD i deras butiker under E3, vilket de alltså kommer att fortsätta med i år. Precis som förra året kommer de fortfarande stå med sin monter på evenemangsområdet och verkar till och med utöka i år med Smash Bros turneringen.
E3 är större än bara de stora presskonferenserna och det verkar som Nintendo är nöjda med det upplägget som man hade förra året med att ersätta presskonferensen med ett Nintendo Direkt och att köra kampanjer vid sidan om.

Personligen ser jag inget problem med att Nintendo har ändrat sitt upplägg utan tycker att de kör en Nintendo Direkt istället ger klarare och bättre information än vad presskonferenserna gör.

Det som jag funderar över dock är Treehouse-grejen. Jag vet att de hade den förra året också och jag undrar om det är deras Direkt för utvecklare?

I övrigt är filmen awesome!!!

Nä, att inte vara med på dom stora presskonferenserna är bara idiotiskt, det får folk att tycka att Nintendo är svaga, så fungerar människan. Typ som att det går så dåligt för Nintendo att dom inte ens har råd att vara med på presskonferansen. Hade varit välbehövlig reklam för dom.


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Ishow:

Låt mig gissa, ett nytt Mario spel?

Kanske. Men alla Mario spel i main serien gör ändå något nytt och unikt varje gång, gentemot andra spelserier. Eller gillat du bara inte mjölkningen av karaktären i andra sammanhang?

Min bitterhet kommer nog ifrån längtan till ett nytt Super Mario 64 eller Sunshine 2. Vill ha ett Mariospel mer likt dem spelen. Där inte allt är en korridor med hinder. Där man faktiskt kan utforska lite.

Medlem
Skrivet av rickuz:

Gör ett mörkt, vuxet och ruggigt zelda, gärna i Unreal Engine 4 eller liknande.

Dark Souls? :q


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem

Nintendo behöver inte WiiU, klarar sig gott på deras andra produkter. det är bra om den skrotas för då blir det svinbilligt att köpa gamla spel sen, skitbra.

WiiU är både bättre och snyggare än både Xbox Done och Piss 4 tillsammans, jävla 70s retro, hallå där min käre VHS

Och Nintendo är familjens tvspel, så här skall inte växa till sig nått alls, vill ni ha "vuxet" se en porr eller splatterfilm.

Medlem

Rajesh Koothrappali?

1
Skriv svar