Se lanseringstrailern för Sir, You Are Being Hunted

Robot
Se lanseringstrailern för Sir, You Are Being Hunted
Medlem
Se lanseringstrailern för Sir, You Are Being Hunted

Äntligen! Ser kul ut, here goes

Medlem

signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Det roliga med det här spelet är att det faktiskt är riktigt svårt att överleva. Många survival-spel handlar ändå om att bara gå och slakta zombies eller vad det nu är för tema. Här är det istället patrullerande, spanande och jagande robotar man måste se upp för. Det gör ont att bli träffad och om man väl lyckas få tag i ett skjutvapen är det istället svårt att träffa. Så en eventuell strid blir ofta kortvarig. Enklast är därför oftast att bara smyga sig fram och använda diverse lockbeten för att få bort robotorna.

Medlem

Är detta open world eller? Förstår inte riktigt

Medlem
Skrivet av vuze2143:

Är detta open world eller? Förstår inte riktigt

Procedurell generering av spelvärlden inför varje ny spelomgång. Det är en handfull öar/områden du kan vistas i och de kan variera mellan olika ekosystem (ex. landsbygd, industri). Senast jag spelade fick man välja själv vilket ekosystem/biome man vill ha för de olika delarna av spelvärden. Det finns delar av en maskin/artefakt du måste hitta för att kunna fly och de är utspridda över de olika områdena.

Robotarna både jagar dig och försöker hitta dessa. Om de hittar en del före dig kommer de börja vakta den och då får du välja mellan att försöka gå in i strid, smyga runt eller distrahera dem så du får fritt fram. Ofta slutar det med att du lägger benen på ryggen, hoppar över ett staket, springer runt en husknut och gömmer dig i det höga gräset och hör hur allt fler kommer och letar efter dig.

Då får du ta dig en kopp te från din termos, en bit bröd och ett äpple för att piggna till lite.

Medlem

Sir you are being hunted är riktigt roligt. Till folk som inte testat det ännu bör göra det nu, man blir rätt nervös av sig i spelet då man smyger runt och hör robotarna strosa runt, nu när det kommit fler robotar med med olika förmågor så kommer detta bli riktigt awesome

Medlem

ett av dom få spel där jag nästan skitit på mig på sista tiden

1
Skriv svar