Zero Punctuation sågar E3

Medlem
Skrivet av stormarn:

han har sagt att han fokuserar på det negativa för att det är hans jobb. detta är lika mycket nyheter som att pewdiepie gör youtubevideos.

Ja men exakt. Ni kan ju prova garva lite, det är ganska kul om man inte ser det som en dokumentär.

Medlem
Skrivet av DonGrif:

Har inga trosor på mig just nu.

Medlem
Skrivet av DonGrif:

Vad jag inte förstår är hur det här kan vara en nyhet på FZ? Ok, så en person som lever på att göra videos där han snackar skit om spel gör en video där han snackar skit om E3.... Vad är nyhetsvärdet i det? Varför en nyhet om just ZeroPunctuation? Han är väl inte den ende som gör videos där han säger sin åsikt om E3? Finns nog ett par tusen till som gjort samma sak.

Vad är nyheten i att länka Sarkeesians nya video varje gång hon släpper en?

Medlem
Skrivet av DonGrif:

Vad jag inte förstår är hur det här kan vara en nyhet på FZ? Ok, så en person som lever på att göra videos där han snackar skit om spel gör en video där han snackar skit om E3.... Vad är nyhetsvärdet i det? Varför en nyhet om just ZeroPunctuation? Han är väl inte den ende som gör videos där han säger sin åsikt om E3? Finns nog ett par tusen till som gjort samma sak.

Håller med dig, tyckte samma sak om någon nyhet tidigare om "pewdiepie".

Medlem
Skrivet av Loltron:
Skrivet av DonGrif:

Vad jag inte förstår är hur det här kan vara en nyhet på FZ? Ok, så en person som lever på att göra videos där han snackar skit om spel gör en video där han snackar skit om E3.... Vad är nyhetsvärdet i det? Varför en nyhet om just ZeroPunctuation? Han är väl inte den ende som gör videos där han säger sin åsikt om E3? Finns nog ett par tusen till som gjort samma sak.

Håller med dig, tyckte samma sak om någon nyhet tidigare om "pewdiepie".

1. bra video

2. fz ska vara en nyhets sida för spel och runt om spel. Den här nyheten kan ju även ses som ett tips om en populär recencent som inte alla upptäckt.

Förstår inte riktigt hur man orkar klaga på om något är tillräcklig nyhet

Medlem
Skrivet av DonGrif:

Vad jag inte förstår är hur det här kan vara en nyhet på FZ? Ok, så en person som lever på att göra videos där han snackar skit om spel gör en video där han snackar skit om E3.... Vad är nyhetsvärdet i det? Varför en nyhet om just ZeroPunctuation? Han är väl inte den ende som gör videos där han säger sin åsikt om E3? Finns nog ett par tusen till som gjort samma sak.

Fast han säger ju inte direkt sin åsikt i hans videos utan det är mer som underhållning.

Han sågar i stort sett alla stora spel med något undantag då han nära slutet säger att han tycker spelet är bra.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av Acriax:
Skrivet av Nercis:

Microsoft var på sina knän och tiggde för att spelarna skulle komma tillbaka. Verkar som att dom förstår att Kinect är bara en dyr webbkamera som bör vara ett alternativ och inte obligatorisk.
För mej kändes det som att Playstation tilltalade sina aktieägare och inte så mycket oss spelare. Precis som Microsoft gjorde förra året.
Nintendo gjorde ett bra jobb den här gången. De fångade min uppmärksamhet med några spel och jag äger redan en WiiU så jag hoppas att jag kommer att få se några av spelen ganska snart.

Problemet är att alla de företagen fortsätter göra nya misstag år efter år. Microsoft gör ett misstag med Kinect, sen senare säger dom "förlåt oss!" och gör alla misstag de gjorde (och var på väg att göra om inte folk hade rageat) med XBone. Nästa gång kommer de säga "förlåt oss!" och ge oss XBTwo med Vista som operativsystem och automatisk loggning av allt man gör till NSA.

Och folk förlåter dem. Gång på gång. Som med alla bojkottningar av CoD och Ubisoft-spel pga DRM:er och dåliga PC-portningar. Eller som rockstar som skiter i PC-spelarna, och väntar i ett år på att alla ska bli så rabida som möjligt över en potentiell PC-version. Sen blir de hjältar och gudar för att de är barmhärtiga nog att välsigna oss med en PC-portning, trots att inget stoppade dem från att göra det från första början.

Jag fattar inte hur företagen gång på gång kan göra såna ofantliga tabbar som de alltid gör. Ge mig ett företag med Microsofts resurser och jag skulle ge er den ultimata konsolen. Inte en massa gimmicks, voice-control och bloatware, utan bara det gamers vill ha. Men det kanske är så här det är när icke-gamers driver företagen och enbart i vinst-syfte. De vill väl locka till sig den stora mängden casuals istället för att fokusera på sina core-gamers, och casuals går igång mer på kinect och voice control snarare än hårdvaruspecs. Sen när de har snarat in sina casuals kan de mjölka, mjölka, mjölka tills världen går under. Som Nintendo. Som EA. Som PopCap. Som Zynga. Som King.

Rockstar hoppade medvetet över utvecklingen av PC versionen pga. att det är olika hårdvare arkitektur mellan PC och förra generationens Consoler. Både 360 och PS3 använder sig av Power arkitekturen (IBMS motsvarighet till X86/64 som finns till PC) Det är enbart ett logiskt val att inte utveckla ett spel till allt för många plattformer och speciellt till dom som har extremt stora skillnader.

GTA4 hade inte blivit som det blev ifall Rockstar hade utvecklat det i tandem med consol versionerna. Och GTA5 hade verkligen blivit en katastrof ifall dom släppt den samtidigt som consol versionerna.

Har hellre en stabil och välfungerande version över en tidig version. Är ingen stor fan av EA/Ubi syndromet där allt måste komma på samma gång och alla versioner lider av hemska buggar design val.


signatur

Idono. That's me!

Medlem

ZP har alltid varit en stor källa till underhållning, håller inte alltid med i alla bedömningar men det är turen att jag inte måste göra det heller


signatur

^Katten, idle extreme.

Medlem

bra summerat.

Inaktiv

Så här låter det när Yahtzee godkänner ett spel.

http://www.escapistmagazine.com/videos/view/zero-punctuation/...


signatur

The definition of insanity?

Medlem

tycker yahtzee är för hård. Visst var det mycket fortsättningar på redan existerande serier, och visst fattades det wowupplevelser. Men E3 har som fokus att de stora aktörerna på marknaden ska ha en plattform för att via traditionella media trycka ut sitt budskap till folk som inte följer spelmarknaden vanligtvis. vill man se material för spelare får man följa pax istället.

Moderator | Testpilot
Skrivet av boota:

tycker yahtzee är för hård. Visst var det mycket fortsättningar på redan existerande serier, och visst fattades det wowupplevelser. Men E3 har som fokus att de stora aktörerna på marknaden ska ha en plattform för att via traditionella media trycka ut sitt budskap till folk som inte följer spelmarknaden vanligtvis. vill man se material för spelare får man följa pax istället.

Beror väl på vad man förväntar sig. En människa som du kanske tycker det är okej att man bara visar spel som inte "gör något nytt" i större del medans han själv vill att man på något så stort som E3 ska visa NYA saker.

No Man's Sky är min favoritet i den sistnämda kategorin, som jag tror han kanske gillar också. Själv så gillar jag när man tar gamla idéer och gör det bättre. The Witcher 3 är ganska standard i hur det spelas men en sådan öppen värld och allt man kan göra i spelet är inget man riktigt kan göra i något annat spel just nu.

Smaken är som baken.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av boota:

tycker yahtzee är för hård. Visst var det mycket fortsättningar på redan existerande serier, och visst fattades det wowupplevelser. Men E3 har som fokus att de stora aktörerna på marknaden ska ha en plattform för att via traditionella media trycka ut sitt budskap till folk som inte följer spelmarknaden vanligtvis. vill man se material för spelare får man följa pax istället.

Beror väl på vad man förväntar sig. En människa som du kanske tycker det är okej att man bara visar spel som inte "gör något nytt" i större del medans han själv vill att man på något så stort som E3 ska visa NYA saker.

No Man's Sky är min favoritet i den sistnämda kategorin, som jag tror han kanske gillar också. Själv så gillar jag när man tar gamla idéer och gör det bättre. The Witcher 3 är ganska standard i hur det spelas men en sådan öppen värld och allt man kan göra i spelet är inget man riktigt kan göra i något annat spel just nu.

Smaken är som baken.

okej och okej. man får väl ta en mässa för vad den är? personligen hade jag gärna sett mer indie och pc. men E3 har inte fokus på det, utan på att marknadsföra branschens till föräldrar som ska köpa julklappar åt sina barn.

Medlem
Skrivet av AHTF:
Skrivet av Loltron:
Skrivet av DonGrif:

Vad jag inte förstår är hur det här kan vara en nyhet på FZ? Ok, så en person som lever på att göra videos där han snackar skit om spel gör en video där han snackar skit om E3.... Vad är nyhetsvärdet i det? Varför en nyhet om just ZeroPunctuation? Han är väl inte den ende som gör videos där han säger sin åsikt om E3? Finns nog ett par tusen till som gjort samma sak.

Håller med dig, tyckte samma sak om någon nyhet tidigare om "pewdiepie".

1. bra video

2. fz ska vara en nyhets sida för spel och runt om spel. Den här nyheten kan ju även ses som ett tips om en populär recencent som inte alla upptäckt.

Förstår inte riktigt hur man orkar klaga på om något är tillräcklig nyhet

Han är någon snubbe som bara rantar på youtube, och har ingen direkt koppling till industrin.
Kan lika gärna surfa in på tuben om jag vill hitta sådana.

Medlem
Skrivet av Loltron:
Skrivet av AHTF:
Skrivet av Loltron:
Skrivet av DonGrif:

Vad jag inte förstår är hur det här kan vara en nyhet på FZ? Ok, så en person som lever på att göra videos där han snackar skit om spel gör en video där han snackar skit om E3.... Vad är nyhetsvärdet i det? Varför en nyhet om just ZeroPunctuation? Han är väl inte den ende som gör videos där han säger sin åsikt om E3? Finns nog ett par tusen till som gjort samma sak.

Håller med dig, tyckte samma sak om någon nyhet tidigare om "pewdiepie".

1. bra video

2. fz ska vara en nyhets sida för spel och runt om spel. Den här nyheten kan ju även ses som ett tips om en populär recencent som inte alla upptäckt.

Förstår inte riktigt hur man orkar klaga på om något är tillräcklig nyhet

Han är någon snubbe som bara rantar på youtube, och har ingen direkt koppling till industrin.
Kan lika gärna surfa in på tuben om jag vill hitta sådana.

Om du nu verkligen surfar runt mycket på nätet borde du dock beta att han är väldigt populär, och då kvarstår mina poänger. Att du inte innebär väl inte att ingen annan ska få chans att bilda en uppfattning?

Medlem

Tyckte att EA's presentation var ungefär lika omatad som de andra, antar att de startar på minuskontot.

Medlem
Skrivet av AHTF:
Skrivet av Loltron:
Skrivet av AHTF:
Skrivet av Loltron:
Skrivet av DonGrif:

Vad jag inte förstår är hur det här kan vara en nyhet på FZ? Ok, så en person som lever på att göra videos där han snackar skit om spel gör en video där han snackar skit om E3.... Vad är nyhetsvärdet i det? Varför en nyhet om just ZeroPunctuation? Han är väl inte den ende som gör videos där han säger sin åsikt om E3? Finns nog ett par tusen till som gjort samma sak.

Håller med dig, tyckte samma sak om någon nyhet tidigare om "pewdiepie".

1. bra video

2. fz ska vara en nyhets sida för spel och runt om spel. Den här nyheten kan ju även ses som ett tips om en populär recencent som inte alla upptäckt.

Förstår inte riktigt hur man orkar klaga på om något är tillräcklig nyhet

Han är någon snubbe som bara rantar på youtube, och har ingen direkt koppling till industrin.
Kan lika gärna surfa in på tuben om jag vill hitta sådana.

Om du nu verkligen surfar runt mycket på nätet borde du dock beta att han är väldigt populär, och då kvarstår mina poänger. Att du inte innebär väl inte att ingen annan ska få chans att bilda en uppfattning?

Förstår inte riktigt din meningsuppbyggnad, att jag inte innebär ? va ?

Jag tycker inte att dina poänger kvarstår, för jag tyckte att videon var urdålig, och gav ingenting positivt om någonting, kändes mest som snabbt ordbajseri och cyniskt tänkande som kan appliceras på exakt vad som helst i hela världen, därmed urtråkigt.

Jag hindrar ingen, men jag tycker att det är en lame nyhet som hör hemma i blogg-delen eller på forumet.

12
Skriv svar