Biowares nästa rollspel heter Shadow Realms

Medlem

Hellgate London 2.0

Medlem

Rollspel my ass, det där är ett actionspel.

Medlem
Skrivet av Ahris:

Rollspel my ass, det där är ett actionspel.

Tyvärr, i dator/konsollspelsammanhang, så räcker det att du kan levla en karaktär/förmåga så är det rollspel.

Jag kallar det inte rollspel.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Superior:
Skrivet av Ostfarfar:

Här kommer lite gameplay för de som är intresserade

http://www.ign.com/videos/2014/08/13/4-minutes-ofshadow-realm...

Ser riktigt fett ut! Haha pc-exklusivt, sug på det dirty peasants!

Efter att ha sett trailern så vill ja bara säga. Grattis!! till alla pc-spelare. Men det är väl den budget de lägger nuförtiden på pc-exklusiva spel.


signatur

Styret upp och däcken ner

Medlem
Skrivet av Mirage:
Skrivet av Ahris:

Rollspel my ass, det där är ett actionspel.

Tyvärr, i dator/konsollspelsammanhang, så räcker det att du kan levla en karaktär/förmåga så är det rollspel.

Jag kallar det inte rollspel.

Japp, tycker det är dags att säga ifrån.

Medlem
Skrivet av Cliffie:

Sa det vid en utav de tidigare teaserna att jag tyckte det påminde om Secret World. Nu känner jag så ännu mer.

De säger att det är ett "onlinerollspel" dock... vilket gör mig ledsen. Det största problemet jag hade med Secret World var just det... att det är ett MMO. Men vi får se.

Blir också lite besviken då de pushade för att det var ett skräck RPG, såg en massa coolt potetial där, men ska man ha co-op så tycker jag att skräck fungerar jävligt dåligt.

Igen, vi får se, hoppas det blir bra. Men tyvärr ser de ut att ha tagit spelet i precis den riktningen jag inte ville att de skulle.

Att du säger att skräck inte fungerar i co-op tyder väl på att du inte har spelat några co-op spel i horror genren(antagligen eftersom det inte finns så många) Cry of fear är väl ganska läbbigt även om man lirar med en polare. Sen kommer det väl något nu när 4 personer spelar emot en annan spelare som spelar som ett monster inuti ett hus där dom måste lösa olika uppgifter för att komma vidare och undvika monstret.

Medlem
Skrivet av loerk:
Skrivet av Cliffie:

Sa det vid en utav de tidigare teaserna att jag tyckte det påminde om Secret World. Nu känner jag så ännu mer.

De säger att det är ett "onlinerollspel" dock... vilket gör mig ledsen. Det största problemet jag hade med Secret World var just det... att det är ett MMO. Men vi får se.

Blir också lite besviken då de pushade för att det var ett skräck RPG, såg en massa coolt potetial där, men ska man ha co-op så tycker jag att skräck fungerar jävligt dåligt.

Igen, vi får se, hoppas det blir bra. Men tyvärr ser de ut att ha tagit spelet i precis den riktningen jag inte ville att de skulle.

Att du säger att skräck inte fungerar i co-op tyder väl på att du inte har spelat några co-op spel i horror genren(antagligen eftersom det inte finns så många) Cry of fear är väl ganska läbbigt även om man lirar med en polare. Sen kommer det väl något nu när 4 personer spelar emot en annan spelare som spelar som ett monster inuti ett hus där dom måste lösa olika uppgifter för att komma vidare och undvika monstret.

Det finns säkert undantag till regeln, men i 95% av fallen skulle jag säga att det faller magplask. Spel som t.ex. Dead Space 3 provade, men det slutar fortfarande med att man sitter och snackar skit med polarna/skrattar/whatever vilket i sin tur drar dig ut ur upplevelsen.

Jag skulle väldigt gärna bli överbevisad, men jag har inte sett något skräckspel med co-op som fungerar riktigt bra än.

Medlem
Skrivet av Ender:
Skrivet av Devan:

Får ont i ögonen av allt blinkade .. kan inte bara vara jag som va tvungen att stänga ner filmen halvägs in...

Tänkte exakt samma sak, otroligt dålig kvalité och ett jäkla pixligt flimrande. Ifall det där var tänkt att lyfta fram något positivt om spelet så är jag rädd att det blev total fail.

Japp, stängde också av halvvägs. Sjukt jobbigt, trodde nästan det var något fel faktiskt.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Älskade Secret World för mystiken, pusselquesten och alla referenser till modern skräckhistoria. Vi får se vad detta kan bjuda på.

12
Skriv svar