1,3 miljoner dollar till Star Citizen på ett dygn
Chris Roberts och hans studio fortsätter spränga finansieringsmålen.
Jäklar; det där hade jag inte förväntat mig. Det är ju otroligt bra på alla sätt och vis. Det finns nog ingen gamer som inte vill spela det.
De känns lite kontraproduktivt att om man köper in sig nu får man inte saker från tidigare mål. Det gör ju att man inte vill köpa in sig(eller ja så skyndar man sig för man vill inte missa mer ).
Herrejävlar vad skepp verkar kosta pengar. 135 dollar!! Ehhh ......Dem må vara snygga men vafaan!
visst skeppen är dyra men dom är dyra för att dom rekomenderar alla att köpa det billigaste skeppet om man inte vill stödja dom och 45 dollar för ett spel är inte så dyrt och alla skepp går att köpa in game så att säga , sen säger jag bara att för att va i ett så tidigt skede är det det fetaste rymdspelet jag har spelat , även fast arena comander bara är en modul börjar det bli ricktigt fett iaf om man äger en hotas ^^,
Tänk om det skulle floppa
Watch Dogs i rymden...
Betygsmässigt från spelarna kanske, men finansiellt så var det knappast en flopp.
Har Watch Dogs och tycker det är ett ok spel men inte mer än det. Det jag syftade på var att spelet hypas till skyarna precis som Duke Nukém 4 Ever, Diablo 3, Alien Colonial Marines och Watch Dogs blev.
PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U
Det enda man behöver för att kunna spela det här spelet är ett skepp och lite pengar, det får man för grundpriset. Om man vill stödja utvecklarna och samtidigt få en uppskattning för att man gjort så så kan man även köpa fler skepp eller ett dyrare skepp. Allting kommer dock att gå att köpa i spelet men precis som i verkligheten kommer priset styras efter tillgång och efterfrågan.
Jag har inget emot att man kan köpa credits för riktiga pengar för jag har inte sett något som tyder på att detta spel kommer bli P2W. En av de främsta orsakerna till att det inte kan jämföras med andra spel är att spelet helt saknar RPG element, det innebär att man inte kan köpa levels i spelet vilket gör att ens karaktär blir bättre. Man kan inte heller (som jag förstått det) köpa sig en högre rankning (något som är avgörande för att få tillgång till mer inkomstbringande uppdrag).
Angående hypen, det är till stor del hype som spelare själva skapat och denna bygger på vad utvecklarna visat och pratat om. Det är denna hype man som utvecklare vill ha för den kommer inte slå tillbaks lika hårt som hype skapad av "falsk" marknadsföring likt Watch Dogs och Aliens: Colonial Marines.
Uppsvinget triggades inte av att man fick se nytt innehåll som i den filmen som är länkad där man får förhoppningar om spelets framtid. Det fungerar alltså inte som på börsen.
Det är istället direkt kopplat till att de släpper nya rymdskepp som spelare kan köpa. I detta fall så var det två skepp, tre varianter av piratskeppet "Cutlass" (830-1186 kr), samt "890 Jump" (4300 kr) en lyxjakt som såldes i limited edition.
OBS: Man behöver inte betala så här mycket för att få spela utan det är för att stödja utvecklingen av spelet. För att komma igång med standardskeppet så behöver man betala ca 325 kr, och då ingår hela spelet samt ett skepp. Detta är alltså mindre än vad de flesta spel går för idag.
För att komma igång med standardskeppet så behöver man betala ca 325 kr, och då ingår hela spelet samt ett skepp. Detta är alltså mindre än vad de flesta spel går för idag.
Du har rätt, skillnaden är dock att de flesta spel som du pratar om är färdigutvecklade och inte i pre-alpha.
Personligen tycker jag det är på tok för dyrt för en ofärdig produkt och jag kan för mitt liv inte begripa hur någon kan lägga ytterligare tusentals kronor på ingame content.
Får bara blodsugarvibbar från detta projekt.
Med detta inte sagt att jag kommer avstå från att köpa produkten när den är färdig och om den får goda omdömen.
Å herre vad skeppen kostade.
Kommer man kunna tjäna pengar på detta spel? eller varför så dyrt :S
Alla skepp kan man köpa för ingame-valuta (UEC) när spelet väl har släppts. Dock är det inte klart för hur mycket, men jag har hört att man kan samla ihop pengar för att köpa det dyraste skeppet på en vecka.
Sen går det ju även att köpa det billigaste skeppet (Aurora) och sedan uppgradera sig till dyrare skepp genom att lägga till mellanskillnaden.
Om man tjänar på det är en definitionsfråga. Du får plats för mer vapen samt snabbare och mer lättmanövrerade farkoster.
Jag köpte först ett 300i men uppgraderade sedan till Hornet, och det tycker jag var värt det. Bättre skepp och finare hangar. Men hade jag köpte det rakt av för $110? Nej det tror jag inte
Mitt tips är att skaffa Aurora för $25 till att börja med och sedan uppgradera om du känner att Star Citizen är något för dig.
För att komma igång med standardskeppet så behöver man betala ca 325 kr, och då ingår hela spelet samt ett skepp. Detta är alltså mindre än vad de flesta spel går för idag.
Du har rätt, skillnaden är dock att de flesta spel som du pratar om är färdigutvecklade och inte i pre-alpha.
Personligen tycker jag det är på tok för dyrt för en ofärdig produkt och jag kan för mitt liv inte begripa hur någon kan lägga ytterligare tusentals kronor på ingame content.
Får bara blodsugarvibbar från detta projekt.
Med detta inte sagt att jag kommer avstå från att köpa produkten när den är färdig och om den får goda omdömen.
De som köper spelet betala inte 325 kr för en ofärdig produkt. De betalar för ett färdigt fullskaligt AAA spel som just nu är under utveckling. De behöver inte lägga in mer pengar sen när spelet är färdigt och släpps. Inte nog med det så får inkluderat i det priset vara en del av utvecklingen och med det så kommer en känsla av tillhörighet. Man får även vara en röst i vilken riktning som spelet ska ta. En annan liten detalj är att spelet erbjuder hundratals om inte tusentals timmar med meningsfull speltid.
Det är ju såklart helt ok att köpa spelet när det är klart och då kommer det kosta lika mycket som nu. Personligen så lägger jag dock gärna 300 kr och följer utvecklingen än att köpa spel för 600 kr för 10-15 timmar speltid.
För att komma igång med standardskeppet så behöver man betala ca 325 kr, och då ingår hela spelet samt ett skepp. Detta är alltså mindre än vad de flesta spel går för idag.
Du har rätt, skillnaden är dock att de flesta spel som du pratar om är färdigutvecklade och inte i pre-alpha.
Personligen tycker jag det är på tok för dyrt för en ofärdig produkt och jag kan för mitt liv inte begripa hur någon kan lägga ytterligare tusentals kronor på ingame content.
Får bara blodsugarvibbar från detta projekt.
Med detta inte sagt att jag kommer avstå från att köpa produkten när den är färdig och om den får goda omdömen.
De som köper spelet betala inte 325 kr för en ofärdig produkt. De betalar för ett färdigt fullskaligt AAA spel som just nu är under utveckling. De behöver inte lägga in mer pengar sen när spelet är färdigt och släpps. Inte nog med det så får inkluderat i det priset vara en del av utvecklingen och med det så kommer en känsla av tillhörighet. Man får även vara en röst i vilken riktning som spelet ska ta. En annan liten detalj är att spelet erbjuder hundratals om inte tusentals timmar med meningsfull speltid.
Det är ju såklart helt ok att köpa spelet när det är klart och då kommer det kosta lika mycket som nu. Personligen så lägger jag dock gärna 300 kr och följer utvecklingen än att köpa spel för 600 kr för 10-15 timmar speltid.
Du har bara delvis rätt. Man kan inte betala för en färdig produkt som ännu inte finns. Du betalar för löftet om en färdig produkt, som sedan start varit oerhört ambitiös.
De facto är att vad du får i din ficka vid köp är en ofärdig och otestad produkt samt en massa löften.
Det jag är kritisk mot är att ta lika mycket betalt för en ofärdig produkt som många gör för en färdig. Det är en distinkt och avgörande skillnad mellan dessa saker.
Sen att jag inte kan förstå att folk är villiga att köpa in game content för ytterligare tusentals kronor är ju en annan femma.
Vad gäller innehållet och det du skriver om tusentals timmars speltid låter jättebra, men änsålänge finns det inte. Huruvida det är ett löfte, ett antagande från fans eller en hype vet jag inte, men i dagsläget är det inte vad du får för dina pengar.
Å herre vad skeppen kostade.
Kommer man kunna tjäna pengar på detta spel? eller varför så dyrt :S
Enda anledningen till att sakerna kostar är just för att dem ska dra in pengar till detta massiva projekt, spel kostar väldigt mycket pengar att göra. Det är absolut inte nödvändigt att köpa bättre och finare skepp nu i början eftersom du bara behöver det första och billigaste skeppet (Aurora) för att få spelet när det väl kommer ut. Skeppen som man får är egentligen bara en sorts belöning för att man "donerar" pengar till spelet. Jag har personligen bara köpt en Aurora och det är nog det enda jag kommer pledga till men jag är glad att andra fortfarande skänker pengar till Chris. Hoppas du blev lite klokare av mitt svar
Det jag är kritisk mot är att ta lika mycket betalt för en ofärdig produkt som många gör för en färdig. Det är en distinkt och avgörande skillnad mellan dessa saker.
Den färdiga produkten kostar endast $30 = 215 SEK att köpa just nu, inte ett öre mer.
Vid release kommer spelet precis som du påpekar säkert att kosta mer.
För 215 SEK idag får du både single och multiplayer versionerna av spelet när de släpps.
Allt du betalar utöver detta är en donation för att stödja utvecklingen av spelet och vara med och testa större och häftigare skepp tidigare under utvecklingen.
För de som är aktiva i forumet och följer de nära nog dagliga uppdateringarna är detta motivation nog att öppna plånboken och hjälpa till att testa och komma med feedback och förslag till ett projekt de tror på och brinner för.
För alla andra och för dig behöver du bara betala 215 SEK för att få access till spelet när det är färdigt.
Vill du även vara med och testa kostar detta $5 = 36 SEK för att få flyga runt i ditt starter skepp idag.
Tänk om det skulle floppa
I praktiken kan det nog inte floppa för även om den insamlade summan pengar inte visar hur många kopior av spelet som har sålts (En stor del är ju för 'extraskepp') så kan man nog förutsätta att antal sålda ex. redan nu ligger långt över normen.
Om det suger när det släpps så finns bara det goda ryktet att förlora.
Jag har tyvärr lagt ner alldels för mycket på spelet redan och nu har jag försökt lova mig att endast köpa ett skepp till så snart det släpps.
"The Herald"
Jag älskade Wing Commander och det jag spelat hittills av SC imponerar stort.
Framför allt co-op i samma skepp imponerar. Jag hoppas att de kan hålla löftet om release 2015