This War of Mine

Robot
This War of Mine

Det handlar inte om att vinna kriget. Det handlar om att uthärda – om att stå ut med valen du gör för att överleva.

#this-war-of-mine


This War of Mine

Det blir ett köp på en REA. Det verkar vara en intressant upplevelse.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Är spelet dynamiskt eller är det linjärt? Blir allt likadant varje gång man spelar det?


signatur

Burn in the light.

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Det blir ett köp på en REA. Det verkar vara en intressant upplevelse.

REA? Varför inte betala fullpris och på det sättet stödja utvecklare som inte bara vågar sig ut i periferin utan även gör det bra? Jag betalar mer än gärna för detta.

Skrivet av pazu:
Skrivet av walter_iego:

Det blir ett köp på en REA. Det verkar vara en intressant upplevelse.

REA? Varför inte betala fullpris och på det sättet stödja utvecklare som inte bara vågar sig ut i periferin utan även gör det bra? Jag betalar mer än gärna för detta.

Därför att jag redan stödjer spelindustrin med över 100 spelinköp per år. Det blir pengar till alla istället för till en aktör.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Skrivet av redruM:

Är spelet dynamiskt eller är det linjärt? Blir allt likadant varje gång man spelar det?

Av det lilla jag har sett så är nog mycket dynamiskt och slumpmässigt.

Medlem
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av pazu:
Skrivet av walter_iego:

Det blir ett köp på en REA. Det verkar vara en intressant upplevelse.

REA? Varför inte betala fullpris och på det sättet stödja utvecklare som inte bara vågar sig ut i periferin utan även gör det bra? Jag betalar mer än gärna för detta.

Därför att jag redan stödjer spelindustrin med över 100 spelinköp per år. Det blir pengar till alla istället för till en aktör.

Pengarna går också till War child

http://www.warchild.org.uk/

Medlem

Låter... upplyftande.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Inaktiv

This War of Mine är mitt favorit spel utan tvekan bland indie utvecklarna i år och mitt absoluta favoritspel bland alla spel som tar upp överlevnad som tema. Karraktärerna är inte anonyma vilket gör det så mycket lättare att bry sig om dom. Men det jobbigaste som kommer med den känslan är vad man tvingar dom att göra för att överleva, det finns inga lätta val i det här spelet.

Ett av dom få spel jag köpt till fullpris och inte ångrat en sekund att jag gjort så i år. Tror inte det är för alla dock då det kan sänka humöret rätt rejält. Men för mig var det en frisk och nödvändig fläkt från en branch som behandlar krig som en lite för lättvindig fråga många gånger.

Medlem

Var är snacket om jämnställdhet här då? Trodde det fanns plats någon progaganda för att kvinnor också ska få kriga eller?

Skribent
Skrivet av redruM:

Är spelet dynamiskt eller är det linjärt? Blir allt likadant varje gång man spelar det?

Dynamiskt, du börjar med olika överlevare och ibland är det olika människor som vistas i miljöerna du besöker. Under min första genomspelning var skolan fylld av soldater, andra genomspelningen var den folktom. Och så vidare.


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av pazu:
Skrivet av walter_iego:

Det blir ett köp på en REA. Det verkar vara en intressant upplevelse.

REA? Varför inte betala fullpris och på det sättet stödja utvecklare som inte bara vågar sig ut i periferin utan även gör det bra? Jag betalar mer än gärna för detta.

Därför att jag redan stödjer spelindustrin med över 100 spelinköp per år. Det blir pengar till alla istället för till en aktör.

Förstår vad du menar, men det kostar bara €18,99 på Steam fullpris. Haft det i min Wishlist ett bra tag nu, och tror jag hugger till snart faktiskt.

Personligen försöker jag alltid sprida ut köp och helst köpa dussindyngan på reor. Indiestudios vill jag dock gärna sponsra så mycket som möjligt.

Alla köp gynnar spelindustrin, men för mig känns indieköpen viktigast.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Kommer hålla ögonen på den här.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

PaZ
Medlem
Skrivet av Rentah:

Var är snacket om jämnställdhet här då? Trodde det fanns plats någon progaganda för att kvinnor också ska få kriga eller?

Det verkar vara tjejer med i spelet, så jag förstår inte riktigt vad den kommentaren kom ifrån?

Medlem

Grymt och mörkt spel.
Gillar spelet och kan varmt rekommendera det.

Inaktiv
Skrivet av pazu:
Skrivet av walter_iego:

Det blir ett köp på en REA. Det verkar vara en intressant upplevelse.

REA? Varför inte betala fullpris och på det sättet stödja utvecklare som inte bara vågar sig ut i periferin utan även gör det bra? Jag betalar mer än gärna för detta.

De har säkert något bankkonto du kan föra över extra pengar till med om du vill.

Tycker spelet verkar bra, men väntar också på rea.

Medlem

Detta får allt bli ett köp för min del!

Medlem
Skrivet av Rentah:

Var är snacket om jämnställdhet här då? Trodde det fanns plats någon progaganda för att kvinnor också ska få kriga eller?

Gissar att du inte läst recensionen alls, och därmed inte vet vad spelet handlar om.


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Inaktiv

Riktigt bra spel, det är lite för lätt bara. Men bra flavourtext´hela vägen, speciellt eftertexterna är helt sinnes.

Stridsmekaniken är dessutom inte så knölig, högerklicka för attack.

Medlem

Såg spelet av en slump på steam, kollade på några bilder och videon. Föll direkt. Fullpris på ca 180 sek är ruskigt bra.

Såg även att utvecklarna släppt några keys på piratebay, för dem som inte hade råd att köpa spelet. Skön inställning.

Det enda minuset med spelet är att man bara kan skicka ut en person på scavenge och vissa saker känns repetativa, fylla på bränsle i värmeaggregatet tex.

Känslan av att faktiskt befinna sig i en krigszon är påtaglig och den grafiska stämningen är toppen. Lätt ett av årets bästa spel.

Medlem
Skrivet av PaZ:
Skrivet av Rentah:

Var är snacket om jämnställdhet här då? Trodde det fanns plats någon progaganda för att kvinnor också ska få kriga eller?

Det verkar vara tjejer med i spelet, så jag förstår inte riktigt vad den kommentaren kom ifrån?

Jag påpekar bara på att det är såhär det är. Jag har varken läst recensionen eller spelat spelet. Jag säger bara att jämnställdhetssnack inte har något i spel och göra. och gör därför en dum kommentar som bevisar hur dumt det är. I detta fallet är jag den där "sårade" människan som tycker bayonetta är ett fruktansvärt sexdiskriminerande spel.

Detta har för övrigt INGET med denna recension att göra och prackar inte ner på detta spel alls. Jag har ingen uppfattning om det och vill därför inte alls dras in i något korkat slagsmål över att jag inte borde tycka.

Medlem
Skrivet av eatem:
Skrivet av pazu:
Skrivet av walter_iego:

Det blir ett köp på en REA. Det verkar vara en intressant upplevelse.

REA? Varför inte betala fullpris och på det sättet stödja utvecklare som inte bara vågar sig ut i periferin utan även gör det bra? Jag betalar mer än gärna för detta.

De har säkert något bankkonto du kan föra över extra pengar till med om du vill.

Tycker spelet verkar bra, men väntar också på rea.

http://www.11bitstudios.com/games/16/this-war-of-mine
Priset i dollar istället för € och ja du får steam kod

PaZ
Medlem
Skrivet av Rentah:
Skrivet av PaZ:
Skrivet av Rentah:

Var är snacket om jämnställdhet här då? Trodde det fanns plats någon progaganda för att kvinnor också ska få kriga eller?

Det verkar vara tjejer med i spelet, så jag förstår inte riktigt vad den kommentaren kom ifrån?

Jag påpekar bara på att det är såhär det är. Jag har varken läst recensionen eller spelat spelet. Jag säger bara att jämnställdhetssnack inte har något i spel och göra. och gör därför en dum kommentar som bevisar hur dumt det är. I detta fallet är jag den där "sårade" människan som tycker bayonetta är ett fruktansvärt sexdiskriminerande spel.

Detta har för övrigt INGET med denna recension att göra och prackar inte ner på detta spel alls. Jag har ingen uppfattning om det och vill därför inte alls dras in i något korkat slagsmål över att jag inte borde tycka.

Om syftet var att skriva en dum kommentar, ja, då lyckades du ordentligt. Det är intressant att jämställdhet är så fruktansvärt provocerande för vissa, jag förstår verkligen inte varför.

Medlem

Håller med paz,


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Jag passar på att bumpa för att skriva: jäkligt bra spel.

Och bra recension!

En riktigt snygg och fascinerande krigstamagotchi. Ofta är det total misär, samtidigt är det omöjligt att sluta spela. "Bara en dag till..."

Så fort jag klarade första genomspelningen (efter några försök) så började jag om med nytt gäng. Jag brukar sällan starta om direkt i spel men i This War of Mine var det självklart.

Det här spelet fanns inte radarn direkt men nu har den en given plats i min topplista. Årets överraskning!

Medlem

Har inte hört talas om detta spelet förrän nu. Jäklar vilken bra (ruggig) stämning det är. Man blir lite smått deprimerad själv när man lirar det. Jag håller inte med vissa som säger att spelet är för lätt. Då känns det inte som att ni utmanat er tillräckligt i era nattliga räder. Spelet framhäver lidandet och att leva "dag för dag" i hemska och livshotande miljöer.

Jag hade spelat ca 20 dagar in i spelet och valde en av mina bästa gubbar för att leta mat och material på en plats i staden. Jag gjorde något snett och istället för att smyga in och stjäla det jag ville ha så blev jag påkommen och skjuten med en hagelbössa. Instant death typ. Alla i gruppen blev deprimerade av hans död och några dagar senare tog en annan i min grupp livet av sig. Jag hade tappat två av mina fyra karaktärer nästan direkt. Då insåg hur sårbart allting var och att varenda beslut man tar kan påverka hela spelomgången drastiskt.

I dessa tider så hoppas jag innerligt att man aldrig får vara med om något sånt här i verkligheten.

Två tummar upp för detta fantastiskt gjorda spel!
"Bara en dag till."

1
Skriv svar