Se Quake-spelande i världsklass

Robot
Se Quake-spelande i världsklass

Finalen i DM4-turnering bjöd på spännande raketdans när Norge mötte Sverige.


MFZ
Medlem
Se Quake-spelande i världsklass

hehe, pressiga situationer där.
blir alltid lika imponerad över folks tålmodighet i vissa av dessa.


signatur

“Blessed be the stonecutters. it took a quarry to bury the dreams.”

Medlem

Quake <3 best FPS ever enligt mig då.

Medlem

Rikoll är norrman så vitt jag vet, eller?

zsc
Medlem

Gött att se att ni skriver lite om gamla QW! Det är ju trots allt spelet som gjorde att man hittade till fragzone från början.

Rikoll är dock från Norge och inte dansk

Medlem

Skills....
Grymt bra spelat.
Arena shooters från mitten av 90talet slår det mesta inom "call of aimassist: perks of killstreaks" mfl.
Blir det mer hardcore än såhär?

Inaktiv

Shit ett spel som verkligen inte har åldrats med värdighet. Måste vara ren tortyr att spela det idag.

Medlem
Skrivet av eatem:

Shit ett spel som verkligen inte har åldrats med värdighet. Måste vara ren tortyr att spela det idag.

Hur tycker du att det borde ha åldrats?

Medlem
Skrivet av eatem:

Shit ett spel som verkligen inte har åldrats med värdighet. Måste vara ren tortyr att spela det idag.

Ser att du pratar tvärtom-språket här. Om det är något spel som är så gammalt men ändå skulle vara roligt att spela nu så är det väl Quake.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av zsc:

Gött att se att ni skriver lite om gamla QW! Det är ju trots allt spelet som gjorde att man hittade till fragzone från början.

Rikoll är dock från Norge och inte dansk

Blandar ALLTID ihop deras flaggor.


signatur
Inaktiv
Skrivet av delete:
Skrivet av eatem:

Shit ett spel som verkligen inte har åldrats med värdighet. Måste vara ren tortyr att spela det idag.

Hur tycker du att det borde ha åldrats?

Tetris tycker jag är ganska så tidlöst. En del gamla 8-bits och 16-bits-spel också. Men sådan där gammal 3D har jag extremt svårt för. Spel som t.ex. Zelda Ocarina of time, Final Fantasy 7 eller Quake tyckte jag mycket om en gång i tiden men klarar knappt av att titta på dem nu. Då har Doom och Wolfenstein åldrats bättre.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av eatem:
Skrivet av delete:
Skrivet av eatem:

Shit ett spel som verkligen inte har åldrats med värdighet. Måste vara ren tortyr att spela det idag.

Hur tycker du att det borde ha åldrats?

Tetris tycker jag är ganska så tidlöst. En del gamla 8-bits och 16-bits-spel också. Men sådan där gammal 3D har jag extremt svårt för. Spel som t.ex. Zelda Ocarina of time, Final Fantasy 7 eller Quake tyckte jag mycket om en gång i tiden men klarar knappt av att titta på dem nu. Då har Doom och Wolfenstein åldrats bättre.

Fast på den här nivån brukar man ju snarare ställa ner texturer och liknande för att få ett så visuellt rent spel som möjligt.


signatur
Medlem

Det pågår även en Aerowalk 1on1 turnering som närmar sig final, även där ser det ut att bli Locust mot Rikoll som kommer få mötas i finalen.
I min mening är Aerowalk en mer underhållande bana att se dem spela på, då den är mer öppen och fartfylld än DM4.

http://quakeworld.challonge.com/aerowalk

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Sviskon:

Det pågår även en Aerowalk 1on1 turnering som närmar sig final, där det även där ser ut att bli Locust mot Rikoll.

http://quakeworld.challonge.com/aerowalk

Grym bana, Aerowalk.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Sviskon:

Det pågår även en Aerowalk 1on1 turnering som närmar sig final, där det även där ser ut att bli Locust mot Rikoll.

http://quakeworld.challonge.com/aerowalk

Grym bana, Aerowalk.

Ja helt klart.

Attans, var mitt uppe i redigering av mitt inlägg där jag precis skulle tillägga att det är en i min mening roligare bana att se dem spela på än DM4 när du citerade mig

Medlem

Wow vilka minnen.. Den där farten och precisionen


signatur

AMD Dualcore +4400, 3GB Kingston, MSI 8800GT, 350GB WD, Windows XP

Inaktiv
Skrivet av eatem:

Shit ett spel som verkligen inte har åldrats med värdighet. Måste vara ren tortyr att spela det idag.

Vad som är ren tortyr, är de nya Battlefield/CoD-spelen. Finns ingen känsla alls.

Medlem
Skrivet av Sviskon:

Det pågår även en Aerowalk 1on1 turnering som närmar sig final, även där ser det ut att bli Locust mot Rikoll som kommer få mötas i finalen.
I min mening är Aerowalk en mer underhållande bana att se dem spela på, då den är mer öppen och fartfylld än DM4.

http://quakeworld.challonge.com/aerowalk

Finns det någon DM6-turnering? Det var min gamla favoritbana :).

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Dashiva:
Skrivet av Sviskon:

Det pågår även en Aerowalk 1on1 turnering som närmar sig final, även där ser det ut att bli Locust mot Rikoll som kommer få mötas i finalen.
I min mening är Aerowalk en mer underhållande bana att se dem spela på, då den är mer öppen och fartfylld än DM4.

http://quakeworld.challonge.com/aerowalk

Finns det någon DM6-turnering? Det var min gamla favoritbana :).

Jag kan ha fel men den spelas inte i turneringar i samma utsträckning.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Dashiva:
Skrivet av Sviskon:

Det pågår även en Aerowalk 1on1 turnering som närmar sig final, även där ser det ut att bli Locust mot Rikoll som kommer få mötas i finalen.
I min mening är Aerowalk en mer underhållande bana att se dem spela på, då den är mer öppen och fartfylld än DM4.

http://quakeworld.challonge.com/aerowalk

Finns det någon DM6-turnering? Det var min gamla favoritbana :).

Jag kan ha fel men den spelas inte i turneringar i samma utsträckning.

De banor som körs flitigast i dueller är DM2, DM4, Aerowalk och ZTNDM3.

Den främsta anledningen till att vissa människor inte gillar att spela DM6 kartan är på grund av dess enkelhet, en del människor blir "one-map wonders" på DM6 och spelar nästan bara den kartan.

Dock är den desto mer intressant för 2on2 spel.

Medlem
Skrivet av Segas:
Skrivet av eatem:

Shit ett spel som verkligen inte har åldrats med värdighet. Måste vara ren tortyr att spela det idag.

Vad som är ren tortyr, är de nya Battlefield/CoD-spelen. Finns ingen känsla alls.

Håller med helt där, dagens spel är för lätta, och bara man inte syns så healar spelet upp en.

Inaktiv
Skrivet av eatem:

Tetris tycker jag är ganska så tidlöst. En del gamla 8-bits och 16-bits-spel också. Men sådan där gammal 3D har jag extremt svårt för. Spel som t.ex. Zelda Ocarina of time, Final Fantasy 7 eller Quake tyckte jag mycket om en gång i tiden men klarar knappt av att titta på dem nu. Då har Doom och Wolfenstein åldrats bättre.

De tidiga 3d-spelen ser helt klart rent estetiskt sämre ut än många 2d-spel eftersom grafiken är så grovhuggen.
Doom och Wolfenstein är ju bara fusk-3d.

Dock är Quake ett sånt spel där de flesta inte bryr sig om grafiken ser mindre bra ut eftersom gameplayet är så roligt, vilket också är anledningen till att det fortfarande spelas idag.

Inaktiv
Skrivet av Vashgang:
Skrivet av Segas:
Skrivet av eatem:

Shit ett spel som verkligen inte har åldrats med värdighet. Måste vara ren tortyr att spela det idag.

Vad som är ren tortyr, är de nya Battlefield/CoD-spelen. Finns ingen känsla alls.

Håller med helt där, dagens spel är för lätta, och bara man inte syns så healar spelet upp en.

Glöm inte alla dessa air strikes och annat skräp som förstör. Nä, en hederlig match i Quake/UT där det krävs något utav spelaren.

Medlem
Skrivet av eatem:

Shit ett spel som verkligen inte har åldrats med värdighet. Måste vara ren tortyr att spela det idag.

Du borde få en varning alternativt bli bannad av någon admin med en kommentar som denna. Hädelse!

(Skämt såklart).


signatur

IDKFA

Medlem

Det här måste ju vara det bästa sättet att slå ihjäl en timme på jag någonsin har sett

Medlem
Skrivet av Segas:
Skrivet av Vashgang:
Skrivet av Segas:
Skrivet av eatem:

Shit ett spel som verkligen inte har åldrats med värdighet. Måste vara ren tortyr att spela det idag.

Vad som är ren tortyr, är de nya Battlefield/CoD-spelen. Finns ingen känsla alls.

Håller med helt där, dagens spel är för lätta, och bara man inte syns så healar spelet upp en.

Glöm inte alla dessa air strikes och annat skräp som förstör. Nä, en hederlig match i Quake/UT där det krävs något utav spelaren.

håller med helt, synd bara att det är så otroligt svårt att hitta någon Q1 server idag med spelare

Inaktiv
Skrivet av Vashgang:
Skrivet av Segas:
Skrivet av Vashgang:
Skrivet av Segas:
Skrivet av eatem:

Shit ett spel som verkligen inte har åldrats med värdighet. Måste vara ren tortyr att spela det idag.

Vad som är ren tortyr, är de nya Battlefield/CoD-spelen. Finns ingen känsla alls.

Håller med helt där, dagens spel är för lätta, och bara man inte syns så healar spelet upp en.

Glöm inte alla dessa air strikes och annat skräp som förstör. Nä, en hederlig match i Quake/UT där det krävs något utav spelaren.

håller med helt, synd bara att det är så otroligt svårt att hitta någon Q1 server idag med spelare

Nä då gör du fel.
Ladda bara ner nQuake och bläddra lite i server browsern så hittar du några befolkade servrar.

Medlem
Skrivet av mapamapa:
Skrivet av Vashgang:
Skrivet av Segas:
Skrivet av Vashgang:
Skrivet av Segas:
Skrivet av eatem:

Shit ett spel som verkligen inte har åldrats med värdighet. Måste vara ren tortyr att spela det idag.

Vad som är ren tortyr, är de nya Battlefield/CoD-spelen. Finns ingen känsla alls.

Håller med helt där, dagens spel är för lätta, och bara man inte syns så healar spelet upp en.

Glöm inte alla dessa air strikes och annat skräp som förstör. Nä, en hederlig match i Quake/UT där det krävs något utav spelaren.

håller med helt, synd bara att det är så otroligt svårt att hitta någon Q1 server idag med spelare

Nä då gör du fel.
Ladda bara ner nQuake och bläddra lite i server browsern så hittar du några befolkade servrar.

så pass tack för tipset

Medlem

Kung det är att kolla på detta alltså.
Shit vad quake håller även idag. Inget jävla random.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Eatem, jag kan hålla med om att videon ser katastrofalt ut. Nu ser ju dock inte Quake ut så här, är en mod (som i mina ögon ser katastrofalt ut) (är det Quakeworld mod? någon?)

...end of rant

12
Skriv svar