Playstation 4 fyller ett år!

Medlem
Skrivet av Kimpur:
Skrivet av JohnnyGreed:

Det mest korkade köp jag gjort. Har uppenbarligen växt ifrån konsoller. Finns fortfarande inte speciellt mycket spel och de spel som finns är mediokra. Hela spelindustrin går på tomgång och nytänkandet är lika med noll. När spel som Far Cry 4 anses vara vara något att ha... Får en känsla av kejsarens nya kläder när jag hör och ser folk diskutera spel. En känsla av att de nöjer sig med vad skräp som helst?

Håller helt med dig i varenda mening.
Köpte Last of Us remastered bara för att "jag läste det skulle vara bra. Har spelat det i 45min, vilket är totaltiden jag använt PS4:an.
Saknar "gaming glöden" från förr.
Är sugen på att sälja och köpa WiiU och erkänna Nintendo som vinnare denna generation.

Precis! Ungarna har ett Wii-U och jag har haft betydligt roligare med den än med PS4:an.


signatur

Antec Solo | Core2Duo E6600 | 1024x4 Ocz Gold PC6400 | Leadtek GTX260 Extreme | Hiper Type-R 580w | Samsung 940BW | MacBook

Medlem

PSN ekar tomt och dyrt, exklusiva titlar uteblir och multiformat spelas hellre på PC. Har sedan release köpt inFamous-expansionen, MGS-demon och Killzone, skulle antagligen köpt fler spel om de inte kostade 400kr mer än på PC..

Inaktiv

Jag är helnöjd med min ps4. Inte rört pc:n på två månader typ.

Medlem

Extremt nöjd! Funkat felfritt från dag 1 (5månader). Det enda negativa är väl att utbudet inte vart det bästa, vilket jag mycket väl kände till. Nu börjar det dock hända grejer!

Medlem

Jag köpte min i September, är nöjd med den - köpte den enbart för NHL 15 (vilket floppade stenhård för dom hade tagit bort alla roliga lägen). Ser nu fram emot The Order 1886


signatur

Variations Livesändare på Twitch
https://www.twitch.tv/arahorplays

Medlem
Skrivet av JohnnyGreed:
Skrivet av Kimpur:
Skrivet av JohnnyGreed:

Det mest korkade köp jag gjort. Har uppenbarligen växt ifrån konsoller. Finns fortfarande inte speciellt mycket spel och de spel som finns är mediokra. Hela spelindustrin går på tomgång och nytänkandet är lika med noll. När spel som Far Cry 4 anses vara vara något att ha... Får en känsla av kejsarens nya kläder när jag hör och ser folk diskutera spel. En känsla av att de nöjer sig med vad skräp som helst?

Håller helt med dig i varenda mening.
Köpte Last of Us remastered bara för att "jag läste det skulle vara bra. Har spelat det i 45min, vilket är totaltiden jag använt PS4:an.
Saknar "gaming glöden" från förr.
Är sugen på att sälja och köpa WiiU och erkänna Nintendo som vinnare denna generation.

Precis! Ungarna har ett Wii-U och jag har haft betydligt roligare med den än med PS4:an.

Köpte ett Wii U för en månad sedan och 3 extra handkontroller. Roligt att spela med familj och vänner men när det kommer till singelplayer kör jag mer på min ps4 och PC.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Är otroligt nöjd med PS4. Spel man äger är Destiny, Last of Us. Och snart unity, Inquisition och far cry 4.

Kommer nog inte behöva uppgradera datorn på ett tag

Spelar inget alls på datorn efter skaffat PS4..
Heartstone ibland, och några indie spel från steam.

Inaktiv

Ja just det, dom nya konsolerna har ju släppts haha, äh jag fortsätter köra på pc <3 steam

Medlem
Skrivet av KoP:
Skrivet av Mirage:

För att följa FZ standard:

Min XBox One är jättebra!!!

(det är väl så ni beter er här, så fort en tråd handlar om en konsoll kommer de som äger den andra in och berättar hur bra det andra märket är?)

Än så långe har det inte varit något sånt snack i tråden. Så varför ens ta upp det? -_-

Kanske för att han kunde se framåt i tiden...

Skrivet av Nornvik:

Ja just det, dom nya konsolerna har ju släppts haha, äh jag fortsätter köra på pc &lt;3 steam


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Haft maskinen sedan Dec -13. Spelar på den dagligen. Spelat BF4, Last of Us Remastered, Killzone, Shadows of Mordor, Evil Within, Sniper Elite 3, Watch Dogs, Assassins Creed Black Flag, Injustice och GTA 5. GTA 5 Online är ju för Jädra roligt!!

Maskinen kalas och tillsammans med Remote Play med Vitan är det Kung att ligga i sängen och lira ibland.

Streamar från den när jag spelar och har länge velat komma igång med streamandet, och med PS4 är det bara sätta igång. Vilket är ett stort plus (kan man visserligen på XboxONE med)

PS Plus tjänsten är kanon tycker jag (även om det är mestadels indie titlar som släpps, men är glad iaf. Många ger mycket glädje och många timmar spelande)

Har varit Tok nöjd med konsolen och har många titlar att se fram emot.

Medlem
Skrivet av JohnnyGreed:

Det mest korkade köp jag gjort. Har uppenbarligen växt ifrån konsoller. Finns fortfarande inte speciellt mycket spel och de spel som finns är mediokra. Hela spelindustrin går på tomgång och nytänkandet är lika med noll. När spel som Far Cry 4 anses vara vara något att ha... Får en känsla av kejsarens nya kläder när jag hör och ser folk diskutera spel. En känsla av att de nöjer sig med vad skräp som helst?

Du får väl börja prova några av alla indie-spel som finns utgivna om du vill ha mer nytänkande?

Hur som helst så finns det ca 200 spel tillgängliga efter ett år på marknaden vilket väl inte kan anses som dåligt? Har någon ny plattform fått fler spel under sitt första år?

Medlem

Blir inge köp förns en hårdvaru-iteration och prissäkning.


signatur

subterranean homesick alien

jbx
Medlem
Skrivet av Preed:

Blir inge köp förns en hårdvaru-iteration och prissäkning.

Come again?

Är nöjd med min ps4, men inte med min xbone däremot...


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Medlem

Jag envisas med att tänka så här: Tänk vad som kom på PS3 i början och jämför med GTAV nu. Potentialen finns där. Hoppas bara man inte behöver vänta så länge.

Medlem
Skrivet av JohnnyGreed:

Det mest korkade köp jag gjort. Har uppenbarligen växt ifrån konsoller. Finns fortfarande inte speciellt mycket spel och de spel som finns är mediokra. Hela spelindustrin går på tomgång och nytänkandet är lika med noll. När spel som Far Cry 4 anses vara vara något att ha... Får en känsla av kejsarens nya kläder när jag hör och ser folk diskutera spel. En känsla av att de nöjer sig med vad skräp som helst?

Känner samma som du. Är ju nästan bara mindre indie företag som kommer med något nytt till PC nu för tiden. Alla stora företag göra samma spel som de alltid har gjort, inget nytt alls. Tråkigt.

Medlem

Har nyss konverterat från Xbox 360 fantast (hade dock en ps3 med pga Unchatred) till PS4, var skeptisk till det i början men då det dröjde en del innan Xbox One kom fick det bli en PS4. Måste säja att det är en lysande spelmaskin, bra kontroller och solid kvalitet. Mediastödet lämnar en del att önska men ärligt talat använder jag mest Netflix och Youtube i alla fall.
Exclusiv titlarna är väl sådär, Last of us är klart bra men som nämt ovan endast en remake, fär väl vänta in nästa äventyr med Nathan Drake som lär bli något i hästväg som vanligt. Infamous var för mig ett bra "casual" spel.

Som sagt mycket bra maskin, men diskriminerar inte när det kommer till gaming, en Xbox One är på ingång och en fet PC står till förfogande :).

Medlem
Skrivet av Spiff:

Mediastödet är en regelrätt skandal...

ÄVen en smula irriterad över att behöva köpa tokdyra spel online för att slippa ha en skiva spinnandes istället för att bara kunna mata in kod som på tex Steam.

Skrivet av Spiff:

Mediastödet är en regelrätt skandal...

ÄVen en smula irriterad över att behöva köpa tokdyra spel online för att slippa ha en skiva spinnandes istället för att bara kunna mata in kod som på tex Steam.

Håller med, men det känns även lite märkligt att digital varianten i många fall (skulle säja det flesta) är dyrare än "plast varianten" med tanke på tillverkning, distruition etc. Men antar att man upptäckt att dolk betalar ändå.

Medlem

5/5 från min sida iallafall! Skaffade den ganska direkt när den kom ut och har spelat mängder på den! Kan inte sluta älska den! Favoriterna som har lirat är ju så klart TLOU och Destiny. Det man ser framemot är ju bloodborne och något Ratchet Clank eller Crash Bandicoot!

Jag har haft den sen release och är helnöjd. Sen att de där riktiga exklusiva toppliren inte har kommit ännu har jag räknat med. Det är nu under 2015 som det kommer bli riktigt intressant.

Var ju exakt likadant med PS3 innan de ritkiga pärlorna kom, även om den var mycket svårare enligt utvecklarna att förstå kodningen till spelen.

Medlem

Jag är nöjd med konsolen, förutom en sak. Det är att jag fick problemet att cdn åkte ut ur playstationet när man spelade. Så fick lösa det via Youtube. Är en väldigt dålig design miss av playstation att ha touch knappen på det viset och inga gummikuddar som höjer playstationet, så att detta inte händer.

KoP
Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av KoP:
Skrivet av Mirage:

För att följa FZ standard:

Min XBox One är jättebra!!!

(det är väl så ni beter er här, så fort en tråd handlar om en konsoll kommer de som äger den andra in och berättar hur bra det andra märket är?)

Än så långe har det inte varit något sånt snack i tråden. Så varför ens ta upp det? -_-

Kanske för att han kunde se framåt i tiden...

Skrivet av Nornvik:

Ja just det, dom nya konsolerna har ju släppts haha, äh jag fortsätter köra på pc &amp;lt;3 steam

En sådan kommentar är inte ens värd att göra en notis om.

Medlem

Jag är jätte nöjd, dock har den samma segstart som ps3 hade med exklusiva titlar. Men nästa år när det smäller till så kommer jag sitta där i soffan och damma igen.

Det negativa jag har att komma med är det dåliga stödet för media.

Medlem

Den samlar damm, finns inget att spela på den just nu. Överväger att sälja den ibland..

Grattis!

Jag köpte PS4:an samma dag som "Destiny" släpptes, och har spelat ungefär 10 spel. Tycker maskinen är bra på alla sätt och vis och ser mest framemot "Uncharted 4" och "Hellblade".

Game on!


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Medlem

Jag köpte min för en vecka sedan, håller inte alls med om att utbudet är dåligt! Har haft mycket kul i Advanced Warfare multiplayer, nu håller jag på med Outlast med dlc, Alien: Isolation är på väg hem och efter det blir det Dragon Age och kanske lite LPB3 verkligen hittat spelglädjen igen!

Medlem

Avvaktar tills det finns fler spel till den. Är lite fundersam på processorn också då den ligger på 1.6ghz och spelutvecklarna verkar klaga på att cpu inte räcker till i spelen. PS3 cpu låg på 3ghz.

Medlem

PSN suger, annars gillar jag konsolen starkt. Bloodborne kan inte komma snabbare!

Inaktiv

Jag har då haft riktigt trevligt med Killzone, Resogun, Black flag, Tomb raider, tlou, Mordor, Destiny och nu Dragon age

Nöjd med grafik och kontroll, men saknar dlna och tyngre psplusspel får man väl vänta lite på.

Blir mest mmo's på pcn och en xbone får kanske plats i hyllan oxå framöver!

Medlem

Köpte PS4 + GTA V bundle, än så länge nöjd med konsollen lite mindre hur det ser ut i spelväg, hoppas på fler köpvärda spel under 2015.

-Att konsollen inte verkar ha DLNA som sin föregångare, har som tur en chromecast men den har sina tillkortakommanden.
Hoppas en patch i framtiden fixar det.

Ser fram emot Witcher 3, längtar rejält då jag har stora förväntningar.

123
Skriv svar