Rymdskeppsfrossa i Elites lanseringstrailer

Medlem
Skrivet av LVX156:
Skrivet av Ahris:
Skrivet av LVX156:

Det här är den mest missvisande trailer jag någonsin sett. Ingenting i spelet liknar det de visar upp. Den typen av rymdstrider existerar inte, spelet är MYCKET långsammare, det är i princip omöjligt att spela tillsammans med sina vänner.

Spelet marknadsförs som ett MMO, men saknar alla viktiga MMO-funktioner. Under livestreamen den 22 november visade de dessutom scriptade events som var totalt missvisande, för att få fler personer att förboka spelet.

Hur många trailers har du sett som visar faktisk gameplay? Det är en trailer, inte en lets play. Trailern är långt mycket mer presentabel för spelet än tex. valfri WoW-trailer.

Spelet har för övrigt allt som krävs för att kallas MMO, problemet är att du och många andra inte förstår skillnaden på akronymerna MMO och MMORPG.

Lägg av.

Om du vill spela med dina vänner, mot andra spelare, så finns det inget sätt att göra det i dagsläget, och de har klart och tydligt sagt att de inte kommer att introducera några nya game mechanics vid launch.

Säg att ni är fyra personer som vill flyga runt och ha kul tillsammans. För det första kan ni inte välja var i galaxen ni vill börja. Det troligaste är att ni hamnar hundratals ljusår från varandra, och måste spendera de första två timmarna med att hoppa från system till system tills ni hamnar på samma ställe.

När ni väl gjort det så finns det ingen möjlighet att bilda en grupp (eller party om du så vill) för att lätt kunna kommunicera med varandra via t.ex. en gruppchatt. Det får ni sköta via Teamspeak eller Skype.

Uppdragen är alla designade för en person. Det går inte att dela på en belöning. Dessutom har FD sagt att det tvärtemot vad de tidigare sagt aldrig kommer att gå att koppla ett skepps hyperdrive som en "slave" till ett annat skepp, och följa med det skeppet när det hoppar. Det betyder att det är omöjligt att ha ett par fighters som skyddar ett stort transportskepp, eftersom ni inte kan följa med när transportskeppet råkar ut för en interdiction.

De har pressat STENHÅRT på att man kan spela med sina vänner, från den första "I bring friends"-trailern till den senaste livestreamen, där de använde scriptade events för att LURA folk som vill spela tillsammans.

Ursäkta språket, men hur i HELVETE kan du tycka att det är okej att företag LJUGER om sina produkter? Jag bryr mig inte ens om MMO-delen, jag kommer att spela solo hela vägen, men jag är jävligt förbannad över att de ljuger folk rätt upp i ansiktet om funktioner som saknas i spelet.

Du inser att det kommer fortsätta arbeta med spelet efter release va? Och ang slave FSD så ska dom ersätta denna feature med något annat har dom sagt. De vill att det ska bli lite utmaning att koordinera sig i grupp också. Och man kan visst hjälpa någon som blir interdicted, du behöver bara en "wake scanner"

Bara för att dom är ett kickstarter betyder inte att dom är ledljuset och har bett om någon ultimate good guy stämpel. Senaste patchen var ett ganska tydligt tecken på att spelet kommer få alla de features som det behöver, förr eller senare. Men det är ganska orimligt för dom att fortsätta utvecklingen och försöka pusha beta-packet i all evighet när deras budget var mindre än 10 mil, bättre att släppa spelet nu när det är en stabil grund så de kan börja tjäna lite pengar för den vidare utvecklingen. De har dessutom sagt att det vi har i alphabetagamma är "bare bones" av vad dom planerar att göra.

Medlem

förbokat - Check!
köpt Hotas -Check!
taggad - check!

Medlem
Citat:

Alla uppskattade inte det slopade offline-stödet och såväl förbokare som crowdfundare ska få sina pengar tillbaka.

FD har snabbt visat sig vara ett företag som är bland de värsta jag sett när det kommer till att betala tillbaks pengar, både för backers och de som "köpt" beta access. De har även använt sig av argumentet att man inte kan få tillbaks några pengar om man blev en backer innan de "lovade" offline trots att man kan ta tillbaks sin "pledge" till och med sista dagen oavsett om spelet nått sitt mål eller inte.

Här kan man läsa mer om hur många som fått återbetalningar
https://forums.frontier.co.uk/showthread.php?t=60257&page=105...

Här har ni FD´s patetiska försök till att inte återbetala pengar om man blev en backer innan de ändrade deras Kickstarter

Citat:

Our records show that you backed the game before we committed to an offline mode. As such, we are unable to offer you a refund on this pledge unfortunately.
We're sorry that we cannot assist you further in this instance.
Sincerely,
The Support Team

Medlem
Skrivet av LVX156:
Skrivet av Ahris:
Skrivet av LVX156:

Det här är den mest missvisande trailer jag någonsin sett. Ingenting i spelet liknar det de visar upp. Den typen av rymdstrider existerar inte, spelet är MYCKET långsammare, det är i princip omöjligt att spela tillsammans med sina vänner.

Spelet marknadsförs som ett MMO, men saknar alla viktiga MMO-funktioner. Under livestreamen den 22 november visade de dessutom scriptade events som var totalt missvisande, för att få fler personer att förboka spelet.

Hur många trailers har du sett som visar faktisk gameplay? Det är en trailer, inte en lets play. Trailern är långt mycket mer presentabel för spelet än tex. valfri WoW-trailer.

Spelet har för övrigt allt som krävs för att kallas MMO, problemet är att du och många andra inte förstår skillnaden på akronymerna MMO och MMORPG.

Lägg av.

Om du vill spela med dina vänner, mot andra spelare, så finns det inget sätt att göra det i dagsläget, och de har klart och tydligt sagt att de inte kommer att introducera några nya game mechanics vid launch.

Säg att ni är fyra personer som vill flyga runt och ha kul tillsammans. För det första kan ni inte välja var i galaxen ni vill börja. Det troligaste är att ni hamnar hundratals ljusår från varandra, och måste spendera de första två timmarna med att hoppa från system till system tills ni hamnar på samma ställe.

När ni väl gjort det så finns det ingen möjlighet att bilda en grupp (eller party om du så vill) för att lätt kunna kommunicera med varandra via t.ex. en gruppchatt. Det får ni sköta via Teamspeak eller Skype.

Uppdragen är alla designade för en person. Det går inte att dela på en belöning. Dessutom har FD sagt att det tvärtemot vad de tidigare sagt aldrig kommer att gå att koppla ett skepps hyperdrive som en "slave" till ett annat skepp, och följa med det skeppet när det hoppar. Det betyder att det är omöjligt att ha ett par fighters som skyddar ett stort transportskepp, eftersom ni inte kan följa med när transportskeppet råkar ut för en interdiction.

De har pressat STENHÅRT på att man kan spela med sina vänner, från den första "I bring friends"-trailern till den senaste livestreamen, där de använde scriptade events för att LURA folk som vill spela tillsammans.

Ursäkta språket, men hur i HELVETE kan du tycka att det är okej att företag LJUGER om sina produkter? Jag bryr mig inte ens om MMO-delen, jag kommer att spela solo hela vägen, men jag är jävligt förbannad över att de ljuger folk rätt upp i ansiktet om funktioner som saknas i spelet.

Spelar du det här spelet alls eller har du läst dig till det du vet?

Gå med i samma grupp så kommer ni alltid att hamna i samma instanser och därmed kunna spela ihop både i private och open play. Även om man inte startar på samma ställe så är det ärligt talat inte svårt att ta sig till och mötas på samma plats, du är bara lat.
Jag spelar ofta med mina vänner utan problem.

Gruppchat finns inte än men inbyggd voice funkar, annars är det inte svårt att använda teamspeak eller skype? Den inbyggda låter dock coolare med sin radioeffekt.

Det här med att låta någon annan kontrollera din FSD är en dum idé, FD jobbar för närvarande på ett annat sätt att gemensamt hoppa in i interdictions/USS.

Ang scripade events: Syftet var att visa några spelare som samarbetade och ett nytt capital ship i en warzone. Förutom att skeppet dök upp i ett moln av rök såg det ut precis som i en vanlig warzone. Så jag fattar ärligt talat inte vad du menar.

Dina kommentarer visar dock att du inte fattar skillnaden på MMO och MMORPG, de punkter du tar upp är inte på något sätt grundläggande för tusentals spelares möjlighet att vara online i ED samtidigt.

Ang. lögner så är nog FD den öppnaste och ärligaste utvecklaren jag någonsin har haft att göra med och de har levererat ett spel som med råge överträffar vad som ursprungligen planerades.

Medlem
Skrivet av PcGamer:
Citat:

Alla uppskattade inte det slopade offline-stödet och såväl förbokare som crowdfundare ska få sina pengar tillbaka.

FD har snabbt visat sig vara ett företag som är bland de värsta jag sett när det kommer till att betala tillbaks pengar, både för backers och de som "köpt" beta access. De har även använt sig av argumentet att man inte kan få tillbaks några pengar om man blev en backer innan de "lovade" offline trots att man kan ta tillbaks sin "pledge" till och med sista dagen oavsett om spelet nått sitt mål eller inte.

Här kan man läsa mer om hur många som fått återbetalningar
https://forums.frontier.co.uk/showthread.php?t=60257&page...

Här har ni FD´s patetiska försök till att inte återbetala pengar om man blev en backer innan de ändrade deras Kickstarter

Citat:

Our records show that you backed the game before we committed to an offline mode. As such, we are unable to offer you a refund on this pledge unfortunately.
We're sorry that we cannot assist you further in this instance.
Sincerely,
The Support Team

Och du har statistik om hur vanligt det är att få pengarna tillbaka för hur många kickstarterprojekt? Vad jämför du med om de är sämst?

En sån här policy är absolut nödvändig med tanke på hur många som försöker utnyttja situationen och få tillbaka pengarna för att sedan köpa spelet billigare vid release eller som helt enkelt vill ångra sig av andra anledningar.
En donation är en gåva, du kan inte ge pengar till cancerfonden och sedan kräva dem tillbaka för att de inte gick till rätt forskning.

Och varför ska någon få pengarna tillbaka för något som inte existerade när de backade spelet?

Medlem
Skrivet av Ahris:
Skrivet av PcGamer:
Citat:

Alla uppskattade inte det slopade offline-stödet och såväl förbokare som crowdfundare ska få sina pengar tillbaka.

FD har snabbt visat sig vara ett företag som är bland de värsta jag sett när det kommer till att betala tillbaks pengar, både för backers och de som "köpt" beta access. De har även använt sig av argumentet att man inte kan få tillbaks några pengar om man blev en backer innan de "lovade" offline trots att man kan ta tillbaks sin "pledge" till och med sista dagen oavsett om spelet nått sitt mål eller inte.

Här kan man läsa mer om hur många som fått återbetalningar
https://forums.frontier.co.uk/showthread.php?t=60257&...

Här har ni FD´s patetiska försök till att inte återbetala pengar om man blev en backer innan de ändrade deras Kickstarter

Citat:

Our records show that you backed the game before we committed to an offline mode. As such, we are unable to offer you a refund on this pledge unfortunately.
We're sorry that we cannot assist you further in this instance.
Sincerely,
The Support Team

Och du har statistik om hur vanligt det är att få pengarna tillbaka för hur många kickstarterprojekt? Vad jämför du med om de är sämst?

En sån här policy är absolut nödvändig med tanke på hur många som försöker utnyttja situationen och få tillbaka pengarna för att sedan köpa spelet billigare vid release eller som helt enkelt vill ångra sig av andra anledningar.
En donation är en gåva, du kan inte ge pengar till cancerfonden och sedan kräva dem tillbaka för att de inte gick till rätt forskning.

Och varför ska någon få pengarna tillbaka för något som inte existerade när de backade spelet?

De skulle aldrig ha ändrat sin Kickstarter och lovat något de med stor säkerhet visste de inte kunde hålla bara för att få in mer pengar. Ärliga? Jag kan inte minnas att jag läst någonstans om att spelet skulle behöva mer pengar än de fick in via Kickstarter, de nämnde inte en enda gång att detta var för att visa andra att det fanns en stor efterfrågan på deras spel. Men vi får väl se hur många andra saker som inte kommer finnas med för deras "vision" ska bli intakt.

Jag ser enormt fram emot lanseringen, de har själva grävt en grop och jag tror detta bara är början, nästa vecka och veckorna därpå kommer vi nog få se en hel del upprörda backers som inte får den där DRM-fria kopian som de. enligt Kicstarters, avtal har rätt till.

Och du verkar helt ha missat vad jag mende med citatet ovan, de använder argumentet att man blev en backer innan "offline" som ett sätt att inte betala tillbaks pengar trots att man INTE binder sig förrän sista dagen (OM projektet fått in TILLRÄCKLIGT med pengar) fram till dess kan således ALLA projekt som fått begärd summa MISSLYCKAS.

Medlem
Skrivet av chrisragnar:

de hade en budget på mindre än 10 miljoner, det är fakking otroligt att de har fått till ett så pass väl fungerande spel med de pengarna.

Det stämmer inte riktigt.

Pengarna från crowdfundingen har täckt en fjärdedel av utvecklingskostnaderna, resten av pengarna har de pumpat in själva...

http://www.pcgamer.com/elite-dangerous-crowdfunding-covered-l...

Medlem
Skrivet av Nemo:
Skrivet av chrisragnar:

de hade en budget på mindre än 10 miljoner, det är fakking otroligt att de har fått till ett så pass väl fungerande spel med de pengarna.

Det stämmer inte riktigt.

Pengarna från crowdfundingen har täckt en fjärdedel av utvecklingskostnaderna, resten av pengarna har de pumpat in själva...

http://www.pcgamer.com/elite-dangerous-crowdfunding-covered-l...

Så det hade en buget på 15ish miljoner usd?
4 x 2,6 + 2,6 = 13

Fortfarande i imponerande regionen imo.

Edit: "COVERD less one quarter" så det kanske skulle ta bort + 2,6 till och med.

12
Skriv svar