Vilket land tankar snabbast från Steam?
Trodde faktiskt att Sverige skulle vara på toppen. Eftersom vi faktiskt är landet som ligger främst inom IT-utveckling och har en av världens bästa nätinfrastruktur.
Vi ÄR på toppen. Det enda landet i Europa som toppar oss är Frankrike (vilket är förståeligt med deras kapacitet på universiteten). I världen ligger vi fyra där vi blir omkörda av Japan och sydkorea med hästlängder...
Trodde faktiskt att Sverige skulle vara på toppen. Eftersom vi faktiskt är landet som ligger främst inom IT-utveckling och har en av världens bästa nätinfrastruktur.
Vi ÄR på toppen. Det enda landet i Europa som toppar oss är Frankrike (vilket är förståeligt med deras kapacitet på universiteten). I världen ligger vi fyra där vi blir omkörda av Japan och sydkorea med hästlängder...
Med toppen menade jag 1 eller kanske 2.
Sverige ligger 5'a inte 4a, SIngapore är på 4e plats med 25.2Mbit
Gah, missade den lilla rackaren. Uppdaterat!
Med toppen menade jag 1 eller kanske 2.
Jahaaa.
Amerikatt?
FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego
SUBSTACK: https://substack.com/@iegocentric
YOUTUBE: https://www.youtube.com/@walteriego
Jag får bättre speed från danmark än sverige
Samma här! Bor ju iofs närmre Danmark än Stockholm om det skulle ha någon betydelse, hehe. Vet inte var servrarna finns lokaliserade.
PSN: LupX - Got tea-bagged by me? Just following RoE for digital warfare
Man måste ju ändå säga att det är ganska imponerande i ett land där man till skillnad från de andra i toppen inte behöver dra ca 2 dm fiber per användare. Jag trodde faktiskt Japan skulle ha ännu högre snitthastighet än de hade.
Men roligt med riktig statistik, steam är för mig det enda som kan utnyttja min Gb lina till hyfsat fullt
Frankrike?
Du menar Nederländerna eller?
Frankrike?
Du menar Nederländerna eller?
Jösses...snacka om att jag var för snabb i skrivandet, på tok för tidigt på morgonen. Du har helt rätt.
hur fan kan nederländerna vara bättre än oss? är det från all prostition och droger som gör att dom har så mycket pengar?
Kan ha nåt med detta att göra Sveriges yta: ca 442000 km2. Nederländernas yta ca 41500 km2.
En jävla skillnad på yta att dra kabel på
Med vänliga hälsningar från Costa Del Sol.
Man måste ju ändå säga att det är ganska imponerande i ett land där man till skillnad från de andra i toppen inte behöver dra ca 2 dm fiber per användare. Jag trodde faktiskt Japan skulle ha ännu högre snitthastighet än de hade.
Men roligt med riktig statistik, steam är för mig det enda som kan utnyttja min Gb lina till hyfsat fullt
Falskt påstående. Med torrents är det inga problem att maxa den, så länge diskarna pallar det.
Måste ändå lyfta hatten för:
Sierra Leone
Total Bytes: 16.5 GB
Snittnedladdningshastighet: 2.5 Mbps
Procent av global Steam-trafik: 0.0%
Är vad jag själv laddar ner på 7 dagar
EDIT:
Såg att Togo inte ville vara sämre!
Togo
Total Bytes: 10.2 GB
Snittnedladdningshastighet: 492.5 kbps
Procent av global Steam-trafik: 0.0%