Ny dator och självklart problem

Medlem
Ny dator och självklart problem

Jag köpte denna datorn från komplett för ungefär 1månad sedan.

Chieftec Smart Series 550W PSU
AMD Athlon II X4 630 AM3
Gigabyte GA-MA785GMT-UD2H, Socket-AM3
Corsair Value S. DDR3 1333MHz 2GB CL9
Western Digital Caviar SE16 500GB SATA2
Sapphire Radeon HD 5750 1GB GDDR5
CM Storm Scout Midi Tower Svart
Och till detta kör jag med Windows 7 Home premium 64bitars

Men nu till problemet. Vi kan börja med Call of duty : modern warfare 2. När jag joinar ett game där så kan datorn nästintill stanna och lagga riktigt mycke sen står de Connection interupted. sen kanske efter 30sek så flyter de på bra igen och då kan jag börja spela såhär är de varje gång jag joinar ett game.

När jag spelar World of warcraft så laggar de något så frukansvärt i huvudstäderna och när jag drar utanför städerna fortsätter de att lagga i kanske 1-2minuter sen lugnar de ner sig.

Provat att köra Bioshock 2 och Aliens vs predator (de nya) och de flyter på hur bra som helst inget lagg elr de minsta problem. (även provat att gå online och inga problem där heller)

Först när detta började så kollade jag updateringar till både moderkortet och grafikkortet.

Medlem

Det låter dock mer som ett internetproblem än ett hårdvaruproblem:)

Medlem

Jepp, låter mest som dina problem är orsakade av ditt nätverk. Men du ska nog för säkerhets skull kolla temperaturerna i datorn med hjälp av Speedfan eller liknande program.


signatur

Asus P5Q Pro | E8500 3.16GHz | XFX HD4890 1GB | Corsair 2x2GB | Corsair 620W | Spinpoint F1 1TB | Antec P183 | BenQ G2411HD 24" | Dell 17"

Medlem

kontakta din internet leverantör, vilken hastighet har du på ditt bredband, kör du mobilt kan du glömma att köra wow etc etc.
det går att spela wow på den bandbredden men räkna med lagg om du kör det.

nu förutsätter jag att du inte kör det.
Om fallet är så att du kör trådlöst nätverk, så kolla hur stark signal du har. har du lite halvdassig signal styrka bör du fundera på att flytta den närmare datorn.

kör du trådat nätverk så kolla så att kabeln inte är vikt böjd skadad etc.
om inget fel hittas på sladden så kontakta din internetleverantör samt kolal din brandvägg om den tillåter anslutningarna av programmen.

kolla även ditt virusprogram så det inte blockeras därifrån.

peace out


signatur

Google is your friend!!!

Medlem

Jag kör med kabel via en D-link Router och jag har 10/10 fiber körde en Tptest på bredbandet och ligger på 9.50Mbit både upp och ner.

Fixade SpeedFan och Processorn ligger på 40 Grader

Medlem

Drivrutiner till moderkortet är installerade oxå?


signatur

In war, truth is the first casualty

1
Skriv svar