Konstiga Clayfighter snörar handskarna efter 18 år

Robot
Medlem
Konstiga Clayfighter snörar handskarna efter 18 år

Läste recensioner av spelen men det har aldrig blivit att jag spelade dem mer än kanske att jag testade något spel i en butik. När det första spelet släpptes var det ganska imponerande men jag vet inte om ett spel som Clay Fighter skulle fungera idag, finns för många fightingspel helt enkelt.

Fast med det sagt hade jag gärna sett att Team 17 gjorde ett nytt Body Blows=).

Skribent

Clayfighter är väl närmast ett renodlat skämtspel som inte har mycket att hämta på gameplay-fronten. Kanske därför de väljer att uppdatera just den biten. Ska hur som helst bli intressant att se hur det blir!


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem
Skrivet av Mattias Frost:

Clayfighter är väl närmast ett renodlat skämtspel som inte har mycket att hämta på gameplay-fronten. Kanske därför de väljer att uppdatera just den biten. Ska hur som helst bli intressant att se hur det blir!

Minns jag brukade spela det en hel del dock. Nu var jag väl typ 10 år kanske, men så som jag minns det så hade det ju alla grejerna som Street Fighter hade och det duger ju. Tror jag kommer kolla in det här iaf.
EDIT: Värt att nämna att det var 2:an jag spela, som var ännu mer 90-tal än det förra, Frosty fick en bakåtvänd keps och jag tror Rambo-kaninen var helt ny. Och så en stor bebis också.

Medlem

Spelade ettan lite då det begav sig, vill minnas att det var ganska kass kontrol i det. Var ett rent under om man fick till vissa specialmoves.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

1
Skriv svar