Windows 10 är även gratis för pirater

Robot
Windows 10 är även gratis för pirater
Medlem
Windows 10 är även gratis för pirater

Enbart i kina vad jag har hört

Medlem
Skrivet av Cybersoul:

Enbart i kina vad jag har hört

Jag har också hört det...från dig iofs..men endå!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Är en riktig jäkla pirat, ultimate 0 kr, tar igen det som barnfadder

Inaktiv

När kommer nya versionen av Adblocker? Lika intressant som olagliga operativsystem!


signatur

Macintosh, grunden till PC gaming!

Medlem
Skrivet av Ankapaplanka:

När kommer nya versionen av Adblocker? Lika intressant som olagliga operativsystem!

Men nu handlar det ju om att win 10 möjligtvis blir gratis LEGALT för alla. Så vart var det du ville komma nu igen?

Medlem

Har svårt att tro att ens hälften av de som hävdar att de köpt windows faktiskt har gjort det. Det är iaf inte ett dåligt beslut från Microsoft, just eftersom de antagligen tjänar mer pengar på saker som office ändå, och generositet tenderar att bli belönat av konsumenterna.

Medlem

Själv har jag inte haft ett lagligt windows sen XP. Ekonomin jag har tillåter inte ett OS köp på 500 när jag kan göra allt jag vill gratis på Linux Mint 17. (shh jag gör ingen skamlös reklam, ever..)

Medlem

Skulle vilja säga att det är gratis för pirater, kompis kopierare och för oss som vill använda våra programvara på fler än en dator. Vilket bara ett av dem är ett olagligt alternativ.

Skribent
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Cybersoul:

Enbart i kina vad jag har hört

Jag har också hört det...från dig iofs..men endå!

Nu har jag med hört det, nästan så att jag uppdaterar nyheten.


signatur

I am the black wizards.

Inaktiv

Jag förstår ingenting. Jag har windows 7 (lagligt). Kommer jag få win 10 gratis?

Medlem
Skrivet av eatem:

Jag förstår ingenting. Jag har windows 7 (lagligt). Kommer jag få win 10 gratis?

Japp. Alla som har Windows 7 och uppåt kommer kunna uppgradera till 10:an helt gratis. Och nu gäller det tydligen även piratkopior.

Medlem
Skrivet av eatem:

Jag förstår ingenting. Jag har windows 7 (lagligt). Kommer jag få win 10 gratis?

Ja du får Windows 10 uppgradering gratis, om du uppgraderar inom ett år, om du äger Windows 7, 8 eller 8.1

Inaktiv
Skrivet av Gandir:
Skrivet av eatem:

Jag förstår ingenting. Jag har windows 7 (lagligt). Kommer jag få win 10 gratis?

Ja du får Windows 10 uppgradering gratis, om du uppgraderar inom ett år, om du äger Windows 7, 8 eller 8.1

Oj, det var ju bra Tack.

Geeks Gaming
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Cybersoul:

Enbart i kina vad jag har hört

Jag har också hört det...från dig iofs..men endå!

Nu har jag med hört det, nästan så att jag uppdaterar nyheten.

http://www.sweclockers.com/nyhet/20219-windows-10-gratis-aven...

"Uppdatering: Till Zdnet förtydligar Microsoft att erbjudandet inte enbart gäller i Kina utan att pirater över hela världen helt kostnadsfritt kommer att kunna uppdatera till Windows 10."

Inaktiv

windows 10 blir nog en ganska inrutad version av pirat verksamhet...

Medlem
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Cybersoul:

Enbart i kina vad jag har hört

Jag har också hört det...från dig iofs..men endå!

Nu har jag med hört det, nästan så att jag uppdaterar nyheten.

Gratis i alla regioner. http://www.zdnet.com/article/windows-10-to-launch-this-summer...

Medlem

Tycker det är konstigt att en piratkopierad version av windows 7 är mer värd än mitt betalda Windows Vista....


signatur
Medlem

Var liknande med Windows 8. Då hade Microsoft en kampanj där användare fick uppgradera från en tidigare Windowsversion till Windows 8 för bara någon hundralapp.

De tillät då även att du uppgraderade en piratlicens av Windows till en helt laglig licens av Windows 8.

Medlem

Förväntar mig att Win10 levereras i barebones-version med en app store där man får köpa till större delen av operativsystemet i DLC-form.

Medlem
Skrivet av Oneone:
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Cybersoul:

Enbart i kina vad jag har hört

Jag har också hört det...från dig iofs..men endå!

Nu har jag med hört det, nästan så att jag uppdaterar nyheten.

Gratis i alla regioner. http://www.zdnet.com/article/windows-10-to-launch-this-summer...

Någon som vet vad som kommer hända efter det första året?

Inaktiv
Skrivet av TixFrix:

Tycker det är konstigt att en piratkopierad version av windows 7 är mer värd än mitt betalda Windows Vista....

Du behöver inte skaffa en piratkopia för att uppgradera, rubriken blir bara lite slagkraftigare när det står så. Alla som har en PC som klarar Windows 10 (läs: modern hårdvara nog) får uppgradera gratis till Windows 10.

Detta kommer bli en monstervåg. DX12 kommer ta fart med en gång. Detta är bland det bästa som hänt gaming på länge.

Meningen är att konstant uppdatera alla kontinuerligt ungefär som de gör på Xbox One nu. De kan alltså förfina DX12 hela tiden och alla hakas på automatiskt. Det kommer inget nytt Windows om 3 år, de ska bara uppdatera detta till obestämd tid så fort nya funktioner är klara. Och detta ska göras kostnadsfritt.

Medlem

Bara två grejer jag fortfarande undrar angående detta.

1) Om man kör Win7 Ultimate idag, innebär då det att man får motsvarande version vid uppgradering till Win10.

2) Hoppas, hoppas verkligen man tillåts göra en fresh install, och inte en idiotuppgradering direkt från existerande installation. Tänkte först att hoppet stod till att man visade upp äkta nyckel som bevis för detta, men om nu även pirater tillåts uppgradera gratis kanske detta bara gäller uppgradering från existerande.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Inaktiv
Skrivet av jonis:

Bara två grejer jag fortfarande undrar angående detta.

1) Om man kör Win7 Ultimate idag, innebär då det att man får motsvarande version vid uppgradering till Win10.

2) Hoppas, hoppas verkligen man tillåts göra en fresh install, och inte en idiotuppgradering direkt från existerande installation. Tänkte först att hoppet stod till att man visade upp äkta nyckel som bevis för detta, men om nu även pirater tillåts uppgradera gratis kanske detta bara gäller uppgradering från existerande.

Det kommer finnas ISO att köra ren installation. Läs vad jag skrev ovan, det gäller alla PC. Alla som installerar Windows 10 inom det första året kommer att få en nyckel gratis.

Medlem
Skrivet av Törstig:
Skrivet av TixFrix:

Tycker det är konstigt att en piratkopierad version av windows 7 är mer värd än mitt betalda Windows Vista....

Du behöver inte skaffa en piratkopia för att uppgradera, rubriken blir bara lite slagkraftigare när det står så. Alla som har en PC som klarar Windows 10 (läs: modern hårdvara nog) får uppgradera gratis till Windows 10.

Detta kommer bli en monstervåg. DX12 kommer ta fart med en gång. Detta är bland det bästa som hänt gaming på länge.

Meningen är att konstant uppdatera alla kontinuerligt ungefär som de gör på Xbox One nu. De kan alltså förfina DX12 hela tiden och alla hakas på automatiskt. Det kommer inget nytt Windows om 3 år, de ska bara uppdatera detta till obestämd tid så fort nya funktioner är klara. Och detta ska göras kostnadsfritt.

Jag förstår fortfarande inte. Har googlat och det är så otroligt luddigt överallt att det inte framgår något (hittar bara information om "upgrade program"). Jag har en relativt ny maskin. i7 2600, 8GB RAM och R6950 och jag kör fortfarande en gammal Vista licens som jag köpte då det var nytt för några år sedan. Jag är ju självklart intresserad av att byta upp mig och jag gör gärna en clean install på mitt windows då det skulle behövas ändå. Så får jag en kopia, eller gäller det bara uppgraderingar från 7 och uppåt?

Om så är fallet så får jag ut mer på att sno en windows 7 licens än att jag faktiskt betalat för min.


signatur
Medlem

http://www.polygon.com/2015/3/18/8252373/windows-10-free-upgr...

"Update: A Microsoft spokesperson clarified in a statement to Polygon that the upgrade to Windows 10 will "not change the genuine state of the license," meaning non-genuine copies of the operating system will continue to be non-genuine."

Medlem

men, hur kommer systemkraven vara jämfört med en (tidig) version av windows 7?
kommer alla datorer som idag har win 7 automatiskt klara av OCH ge bättre prestanda med win 10? (och även innefatta gamla drivrutiner till ändre win7 datorer. win 7 släpptes ju redan 2009)

Medlem

Den största frågan är mer, vill man ha Win 10? Lagligt eller inte. Är det nån som provat och kan säga att det inte är Vista all over?

1
Skriv svar