Nvidia Geforce GTX Titan X är ingen billig datorpjäs

Medlem
Skrivet av MasterKJK:

nja om man nu inte sitter på en 4k skärm och ska köra med allti på ultra i över 60fps lär man nog inte behäva så mycket kraft.
Och lite för dyrt också

Titan X orkar knappt 40-50 fps i 4k.

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av phi:

Sitter ju faktiskt i tankarna på att köpa en ny speldator (blir första på snart 7 år) och min tanke var att gå lite overkill så jag funderade på antingen ett Titan X, två 980 GTX eller ett 390X.

Kom igen, ge oss benchmarks.

3x 390x låter mest lockande.

Fast då blir det här ditt nästa nätagg:

Medlem
Skrivet av LVX156:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av phi:

Sitter ju faktiskt i tankarna på att köpa en ny speldator (blir första på snart 7 år) och min tanke var att gå lite overkill så jag funderade på antingen ett Titan X, två 980 GTX eller ett 390X.

Kom igen, ge oss benchmarks.

3x 390x låter mest lockande.

Fast då blir det här ditt nästa nätagg: http://e-union.ru/files/gallery/tt/01.jpg

Tror det bara är dubbla 8 pins eller 6+8 för kortet.
Så visst drar det mer än mina 980 men tror inte det blir några enorma nivåer. Men vill helst se benchmarks först.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Titan X ger mellan 20-30% mer prestanda än 980. Men är det värt det? Nä inte för fem öre. Man får samma prestanda för sli och det är inte så svårt/dyrt i jämnförelse. Man kan hitta begagnade 780tis för 3k st och det e typ samma prestanda. nVidia måste fan sluta göra sånna här kort riktade åt en skara och sälja till ordentliga priser.

Tror knappast det kostar dom så mycket extra att göra fulla Titan X kort i jämnförelse med 980. Fan dom hade sålt som smör för en 6000. Kruxet med kort som Titan X är att de går för hutlösa priser även långt senare när generationen är förbi. gtx590 och Titan Z ligger fortfarande på en 4-8000kr. Helt skadat. Och det är ju som sagt för att folk är dumma och betalar.

Inaktiv

Jag vill minnas att spelen var mer optimerade för 800-serien,
speciellt 8800gt. Visst den va nära kokpunkten men höll 3-4 år med det, ja över 80 % gpu load. Titlar som fear,far cry, Dead space FUNGERADE OAVSETT inställningar. Dagens Ass Creed unitys system krav får en bara att kräkas av obehag.

Medlem

Helt sanslöst att slänga ut så pass mycket pengar för ett enda g-kort... det ger inte på något sätt valuta för pengarna iallafall.

KoP
Medlem
Skrivet av azynkron:
Skrivet av KoP:

Ta pengarna och köp en Xbone och en PS4 istället + några spel.

Ja, nöjer man sig med 5 timmars cinematiska upplevelser i 900p och 30fps så..

Jag anar fördomar. Jag trodde vi var bättre människor än så.

Medlem
Skrivet av KoP:

Jag anar fördomar. Jag trodde vi var bättre människor än så.

Det är ju inte en fördom. En fördom är när du intar en ställning utan att basera den på erfarenhet eller bevis och fakta.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

KoP
Medlem
Skrivet av azynkron:
Skrivet av KoP:

Jag anar fördomar. Jag trodde vi var bättre människor än så.

Det är ju inte en fördom. En fördom är när du intar en ställning utan att basera den på erfarenhet eller bevis och fakta.

Och "faktan" i ditt inlägg skulle i det här fallet vara att den typiska spelupplevelsen på konsol bjuder på endast 5 timmars speltid där det mesta är utfyllnad i form av cutscenes? -_-

Medlem
Skrivet av KoP:
Skrivet av azynkron:
Skrivet av KoP:

Jag anar fördomar. Jag trodde vi var bättre människor än så.

Det är ju inte en fördom. En fördom är när du intar en ställning utan att basera den på erfarenhet eller bevis och fakta.

Och "faktan" i ditt inlägg skulle i det här fallet vara att den typiska spelupplevelsen på konsol bjuder på endast 5 timmars speltid där det mesta är utfyllnad i form av cutscenes? -_-

Fast det stämmer ju..

KoP
Medlem
Skrivet av kebbe:
Skrivet av KoP:
Skrivet av azynkron:
Skrivet av KoP:

Jag anar fördomar. Jag trodde vi var bättre människor än så.

Det är ju inte en fördom. En fördom är när du intar en ställning utan att basera den på erfarenhet eller bevis och fakta.

Och "faktan" i ditt inlägg skulle i det här fallet vara att den typiska spelupplevelsen på konsol bjuder på endast 5 timmars speltid där det mesta är utfyllnad i form av cutscenes? -_-

Fast det stämmer ju..

5 timmar. Please. Det är knappt att arcade titlar klockar in på det. Och använda sig utav cutscenes som storydriv är knappast något fult. Sen finns det ju spel såsom Heavy rain, men sådana spel är ju "tack och lov" i minoritet.

Medlem
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av Zand3rs:

vad är ett modermodem?

Själva hjärnan i datorn

Erm, hjärtat

12
Skriv svar