Politiker och Idol-juryn angriper Thomas Arnroth

Medlem
C2
Medlem

Asså, är folk totala idioter? Det är ju nästan så man tappar tron...

Medlem

Hopp!
De får mer än gärna attackera spelindustrin om de vill. Jag tycker själv att ren o skär girighet, sexism och machoism har tagit över allt mer så det gör mig inget, eller vad de nu vill klaga på. Men att gå till personangrepp är inte kritik.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av Namm:
Skrivet av Blazing_Angel:

Vem är Daniel Breitholtz?

Jag undrar helt ärligt samma sak. Aldrig någonsin hört namnet förut, och då har han ändå ett ganska ovanligt efternamn som sticker ut. Jag gick in på hans Twitter, och han verkar visst göra kullerbyttor av upphetsning över det senaste om ... One Direction. Okej. Varför värdesätts den här personens åsikt?

Han var en av domarna i Idol i de fyra första säsongerna mellan 2004 och 2007. Han har även varit med i programmet Adam Live med Adam Alsing och Carin Da Silva, och gjort podd med dem. Tror att han även har varit programledare på någon kommersiell nationell radiokanal?

Men det är rätt många år sedan han var mer välkänd, nu har han inte synts så mycket på länge. Det är nog självvalt, han fick mycket hotbrev / hotmail och hot från folk som tyckte illa om honom och resten av Idoljuryn. Innan ordet "näthat" var ett begrepp.

Och med tanke på hur provocerande och elaka de var mot vissa deltagare kan man ju förstå att folk blev irriterade på honom och hans kollegor. Det var väl heller inte något som vi var lika vana vid på den tiden, det var mer nytt på den tiden. Idol fick ju rätt mycket kritik de första säsongerna.

På den tiden fanns varken Twitter eller skitförbannade rasister och feminister. Och provocerande bloggare började precis ploppa upp som ogräs. Det var en annan tid.

Fast dokusåpor hade förstås funnits några år redan. Folk hade väl börjat vänja sig av dem, alternativt fått nog av eländet, när tv och medier började hitta andra vägar att uppröra folk på.

Medlem
Skrivet av redruM:
Skrivet av Paddington:
Skrivet av redruM:
Skrivet av Paddington:
Skrivet av redruM:

Kul att det beprövade greppet "gemensam fiendebild" fortfarande kan skapa konsensus så fort mellan människor som annars bråkar om allt. Väl spelat FZ!

Hört talas om "sunk costs"? Det är det du gör nu fast på ett idé-stadie. Du försöker applicera kunskap du har, eftersom det är den du lagt tid på att införskaffa, på något som den egentligen inte är applicerbar på. Det kanske kan verka som att man inte gör några poäng på att hålla tyst, men det är inte sant, för man gör bättre i att hålla tyst än att säga saker som inte är skarptänkta. I alla fall om man tänkte imponera på intelligenta människor.

Var god försök igen.

Varför skulle det inte vara applicerbart? Det är en gammal sanning att människor som tidigare inte kunde komma överens kan sluta upp bakom varandra när ett gemensamt intresse attackeras av utomstående,

Folk med likadana åsikter kommer ha likadana åsikter. Var det det du ville få sagt? För annars handlar det om att du ville få det till att FZ ansträngt sig för att hitta en gemensam fiende för att avleda/undgå kritik/granskning av sig själva. För det är vad konceptet du hänvisar till går ut på. FZ har bara publicerat ännu en nyhet som del i det dagliga nyhetsflödet. Du hittar baktankar och motiv där det inte finns några för att passa in i en politisk taktik du känner till i syfte att samla stilpoäng. Som inte delas ut av någon med verklig förståelse. Men tre stycken har ju tummat upp ditt senast inlägg när jag skriver detta så några fick du med dig.

Jag tror du har övertolkat inlägget och missat den raljanta undertonen. Jag hade ingen som helst baktanke eller agenda där jag skulle implicera att det görs för att undvika granskning. Det var bara en enkel observation eftersom att Arnoths krönikörtrådar generar överlägset mest bråk på FZ (i vilka jag aldrig har deltagit) men att alla är villiga att överkomma det, oavsett var man befinner sig på den politiska paletten, när en gemensam nämnare attackeras. Det är ingenting som är subversivt med det. Jag vänder mig mot och tycker det är konstigt att uttrycket MÅSTE vara förankrat i en politisk taktik, i synnerhet eftersom jag är politiskt intentionslös.

Jag försöker inte plocka några stilpoäng men man får intrycket av att du är i svåra behov av att framhäva din egna intellektuella förträfflighet då du ska försöka mästra mig på ett rätt rövhåligt sätt när du låter förstå att du i diskursens kontext är den som har "verklig förståelse".

Edit: Fixade ett stavfel.

Vad menas med "diskursens kontext"?

Kontext vet jag vad det betyder men "diskurs"?

Medlem

Det betyder samtal


signatur

Burn in the light.

Medlem

Mitt förtroende för bäste herr Arnroth gick faktiskt upp en hel del efter att ha hört han stjäla showen i förr-förra avsnittet av Overkligt-podcasten. Han verkar vara en otroligt skön och sympatisk person, trots sin aktningsvärda ålder...

http://overkligt.se/podcast/112-shelter-2-gizmondo-och-the-ji...

Medlem

Breitholtz är en 40+ som sitter och bestämmer vad som skall spelas upp för småtjejer. Det får mig att tänka på det gamla uttrycket "att kasta sten i glashus".

Det vi ser är ett skolboksexempel på en osäker person som projicerar sina egna svagheter på andra.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Projektion_%28psykologi%29

Medlem

Bevisar kanske hur det är bra att göra litet undersökningar före man gör sig lustig.

Medlem

Det är väl bra med våldsspel. Skulle det bli riktigt krig så är det väl vi som vet hur man skjuter nu när staten lägger ner allt vad försvar heter. En politiker skulle väl som bäst skjuta sig själv i arslet


signatur

CPU: AMD FX-8350 @ 4.7GHz Mobo: Asus Crosshair V Formula-Z GFX: Zotac GF560Ti 448 Core RAM: 8GB RAM HD: 1 x WD Black 500GB + 1 x WD Green 1TB

Medlem

En politiker som anklagar någon som recenserar spel för att de uppviglar våld. Jag vet inte ens vart jag skall börja..

Ett spel om ett krig som politiker hetsat fram kritiseras av en politiker för att det hetsar fram våld... ironiception.

Medlem

Vad ska man säga.. Keep it up Arnroth spelande har då verkligen ingen ålder! Ser fram emot nästa krönika!

KoP
Medlem

Vilka trötta, mossiga människor det fortfarande finns. Vad blir nästa steg? Att involvera Siewert Öholm i jakten? Han sparkade ju rätt bra en gång i tiden när det kom till gruppen W.A.S.P.

Ja jävlar. Allting känns väldigt 80-tal igen helt plötsligt.

Medlem

Vilka jävla tragiska människor det finns som klankar ner på andras hobby. Väx upp era jävla patetiska ursäkter till människor....


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Visst, jag har inte tid och ork till spelsessioner som när man pluggade. men det är fascinerande att en del inte har förstått att människor som gillar att uppleva eskapism och äventyr i spelform faktiskt kan vara över målbrottsåldern. Man kan växa upp och fortfarande tycka att det är givande.

Så som 43:årig projektledare och småbarnsfarsa, konstant trött , är jag väldigt glad att det skrivs krönikor över ett område jag fortfarande håller mig ajour med, även om speltiden blivit mindre. Mer krönikor med hjärna, det uppskattas.

Nu är barnen lagda, frugan somnat i soffan.
dax för Pillars of Eternity och ett gott glas rött
Keep it up

Medlem

Hahaha, detta är bland det roligaste idag! Har aldrig sett morgonsoffans tvspel-inslag, och när någon kommenterat att "vi" inte ens är vakna då, kan stämma till en viss grad tänker jag. men sen kollar jag väldigt sällan på tv överhuvudtaget. Men det roligaste är hur bittra människor kan vara över något de inte finner intressant själva, det är väl bara att göra något annat under Arnroths inslag om det nu inte passar bara. Sitter de fast i fåtöljen och inte kan gå därifrån, eller ens byta kanal för en stund?

Medlem

Gillar definitivt inte Arnroth, och håller inte med alls i hans eviga genustjat... Men att han skulle förespråka våldsamma spel... ...Det är lite höjden av ironi

Medlem

Fy helvete vad jag spyr rätt ut!


signatur

http://www.kompaniet.nu :+: #kompaniet @ QuakeNet

Medlem

Låt gårdagens media äta sig själv. Det ser vi på antalet människor som säger upp TV licensen.

Tomas jobbar åtminstone i en framtidsbransch.

Medlem
Skrivet av Ichinin:

Låt gårdagens media äta sig själv. Det ser vi på antalet människor som säger upp TV licensen.

Tomas jobbar åtminstone i en framtidsbransch.

Bra sagt där!

Medlem

Rör inte min Arnroth!

Medlem

Arnroth <3


signatur

Styret upp och däcken ner

Medlem

Påminner mig om en gammal Penny Arcade strip: http://www.penny-arcade.com/comic/2008/01/16

Det är skrämmande att folk i de här positionerna verkar tycka att det är okej att uttrycka sig så fördomsfullt och för den delen föraktfullt. Ser personligen inte TV så jag har ingen personlig åsikt om Arnroth, men sånt här är aldrig acceptablet.

Medlem

Thomas, du gör ett bra jobb, kritiken som riktas mot dig drivs av okunskap och rädsla för något de inte förstår.

Medlem
Skrivet av Banjo:
Skrivet av redruM:
Skrivet av Paddington:
Skrivet av redruM:
Skrivet av Paddington:
Skrivet av redruM:

Kul att det beprövade greppet "gemensam fiendebild" fortfarande kan skapa konsensus så fort mellan människor som annars bråkar om allt. Väl spelat FZ!

Hört talas om "sunk costs"? Det är det du gör nu fast på ett idé-stadie. Du försöker applicera kunskap du har, eftersom det är den du lagt tid på att införskaffa, på något som den egentligen inte är applicerbar på. Det kanske kan verka som att man inte gör några poäng på att hålla tyst, men det är inte sant, för man gör bättre i att hålla tyst än att säga saker som inte är skarptänkta. I alla fall om man tänkte imponera på intelligenta människor.

Var god försök igen.

Varför skulle det inte vara applicerbart? Det är en gammal sanning att människor som tidigare inte kunde komma överens kan sluta upp bakom varandra när ett gemensamt intresse attackeras av utomstående,

Folk med likadana åsikter kommer ha likadana åsikter. Var det det du ville få sagt? För annars handlar det om att du ville få det till att FZ ansträngt sig för att hitta en gemensam fiende för att avleda/undgå kritik/granskning av sig själva. För det är vad konceptet du hänvisar till går ut på. FZ har bara publicerat ännu en nyhet som del i det dagliga nyhetsflödet. Du hittar baktankar och motiv där det inte finns några för att passa in i en politisk taktik du känner till i syfte att samla stilpoäng. Som inte delas ut av någon med verklig förståelse. Men tre stycken har ju tummat upp ditt senast inlägg när jag skriver detta så några fick du med dig.

Jag tror du har övertolkat inlägget och missat den raljanta undertonen. Jag hade ingen som helst baktanke eller agenda där jag skulle implicera att det görs för att undvika granskning. Det var bara en enkel observation eftersom att Arnoths krönikörtrådar generar överlägset mest bråk på FZ (i vilka jag aldrig har deltagit) men att alla är villiga att överkomma det, oavsett var man befinner sig på den politiska paletten, när en gemensam nämnare attackeras. Det är ingenting som är subversivt med det. Jag vänder mig mot och tycker det är konstigt att uttrycket MÅSTE vara förankrat i en politisk taktik, i synnerhet eftersom jag är politiskt intentionslös.

Jag försöker inte plocka några stilpoäng men man får intrycket av att du är i svåra behov av att framhäva din egna intellektuella förträfflighet då du ska försöka mästra mig på ett rätt rövhåligt sätt när du låter förstå att du i diskursens kontext är den som har "verklig förståelse".

Edit: Fixade ett stavfel.

Vad menas med "diskursens kontext"?

Kontext vet jag vad det betyder men "diskurs"?

Tänk dig kontext, men lite vagare. En viss struktur eller sammanhang som skapar innebörd och mening till fenomen/begrepp. Exempelvis att "invandring" i en rasistisk diskurs får en negativ innebörd, och att det i en ekonomisk beskrivs och förklaras i kostnader.

Typ.

Medlem

Breitholtz har ju gått ifrån att vara en någorlunda respekterad person inom musikbranchen till att göra allt för att dra till sig uppmärksamhet genom att inte hålla med någon och göra allt för att provocera. Han agerar ju även som "hockeyexpert" åt Aftonbladet, och det är samma visa där. Skit it honom, I say!

Medlem
Skrivet av redruM:

Jag tror du har övertolkat inlägget och missat den raljanta undertonen.

Ja jag måste verkligen missat den.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Alla vi som väntat i 3 år på Pillars of Eternity, försöker kombinera denna nya spelglädje med ett 16-timmars arbete och ute-mat dagligen räck upp en hand! Sliten? Less på knulla? Precis fyllt på godisberget? Ser fram emot eld från himlen som regnar över dina fiender? *check check check check*

Ät skit icke-gamers, det här är livet!

Medlem

Vad i helvete är det här för folk?


signatur

Rawr

Medlem

Det här är humor det. Som vanligt är det kul när människor som inte har någon som helst koll uttalar sig om saker. Kuuul...

Skriv svar