Nintendo stänger ner Unity-versionen av Super Mario 64

Inaktiv
Skrivet av darkthunder:
Skrivet av Kleptoman:

Nej grabbar det är lagligt att stjäla från andra. Gå bara o läs andra artikeln där alla säger att jag har fel! Förövrigt är jag glad att jag reporterade sidan så fort jag såg den.

Bara för att Nintendo tyckte det var rätt att stänga ner projektet, betyder inte att det är faktiskt är rätt. Vad förlorade dom på att en fan gjorde sin egen HD remake av spelet, som i övrigt snart är 20 år gammal? Inte så att folk fortfarande köper originalet.

Vad tjänade du på att rapportera sidan? Känner du dig stolt över att förstöra för andra? Grinkärring.

Om jag höll i trådarna hos Nintendo hade jag också stängt ner projektet endast för att det såg så fruktansvärt dåligt ut.

Medlem

Finns ju hur mycket icke officiella mario spel som "snor" ljud osv från tidigare mario spel

tänker på alla dessa mario spel i 2d som man kan ladda hem
ska nintendo börja jaga dessa också tycker ni och stänga ner ?

Nej detta är bajsnödigt beteende av nintedo och gnällspikarna här.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Det var ju tråkigt. Bäst att Kleptoman gör allt han kan för att Warcraft 3 fan remaken tas ur bruk med. Förstår verkligen inte glglädjen i att fått M64 fan projektet nertaget taget. Varken han tjänade pengar eller Nintendo förlorade pengar vilket copyright är gjort för.

Sen att Nintendo är världens numera största gnällkärringar när det kommer till copyright är en annan sak. Fan dom gjorde en copyright-claim på en recension av ett Game&Watch spel, like what the actual fk?

Inaktiv

Ganska givet. Nintendos affärsidè de senaste 15 åren har ju varit att ge ut gamla spel i nya versioner (och ta samma pris som för nya spel). Självklart accepterar de inte att någon släpper en hd-version av Mario 64 gratis. Den kommer säkert till WiiU snart för 599:-

Medlem

Illa. Nintendo skjuter sig själva i foten.

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Nej grabbar det är lagligt att stjäla från andra. Gå bara o läs andra artikeln där alla säger att jag har fel! Förövrigt är jag glad att jag reporterade sidan så fort jag såg den.

Du jobbar säkert också på copyswede och myglar med andras pengar som du inte har laglig rätt till. Det skulle inte förvåna mig.

12
Skriv svar