Nintendo backar om religiöst innehåll – The Binding of Isaac: Rebirth på gång
"Notera att det inte kommer till vanliga 3DS, då hårdvaran i den är för klen för att orka driva spelet."
Eh, say what?
Det var min tanke också. Så himla krävande kan det ju knappast vara så att O3DS inte orkar med det?
Han förklarar i artikeln på Polygon som FZ hänvisar till att det inte hade varit omöjligt och att det hade krävts betydligt mycket mer optimering än vad New 3DS kräver. De hade behövt optimera hur saker och ting flyter på(troligtvis inte konstant 60fps) och ändra den grafiska biten en hel del för att få plats med allt.
Han nämner ju även där att det handlar inte enbart om CPU och GPU aspekten men att det handlar även om RAM(om jag inte missuppfattar något).
"A lot of that horsepower comes from the random generation that powers the game and makes it such a delight to play over and over again. Rodriguez said they would have also had to redo the art to make it work on the original system."
Så visst handlar det om optimering - men oavsett hur mycket du optimerar ett spel finns det ändå en gräns om vad som är värt det. Istället för att lägga ner mer än ett år så kommer de bara behöva ett par månader.
"If the New 3DS hadn't come along, Rodriguez said they would have still figured out a way to make the game work. But, he said, instead of taking six to eight months to build, it would have likely been longer than a year and it wouldn't have been the same game."
Notera att det inte kommer till vanliga 3DS, då hårdvaran i den är för klen för att orka driva spelet.
Huh? Orkar inte 3DS driva ett enkelt 2D spel i 4 nyanser av brunt? Vad är det för skitkonsol?
Med tanke på att min ps vita kämpar med spelet känns det som rimligt att 3ds är för klen.
Vet inte riktigt varför det är så prestanda krävande, men spelet hackar upp en hel del på de stora rummen med mycket fiender.
Vet inte riktigt varför det är så prestanda krävande, men spelet hackar upp en hel del på de stora rummen med mycket fiender.
Det handlar helt enkelt om att man inte behöver lägga tid på att optimera 2D spel så mycket längre eftersom PC och konsol har kraft och RAM så det räcker och blir över.