Arnroths krönika: Få kvinnor i branschen – ett strukturellt problem

Medlem

Men för guds skull alla ni rasande människor. Det är ju inte frågan om att kvotera in inkompetenta kvinnor. Det handlar ju om att jobba för att öka intresset för yrket hos en grupp människor som idag av olika anledningar inte söker sig till programmering. Därmed blir rekryteringsbasen större och alla vinner.

Svara mig vad som är så förfärligt med det?

Medlem
Skrivet av Tobblish:

Kan man ha talang för något man aldrig provat på och saknar intresse utav?

Självklart?


signatur

IDKFA

Medlem
Skrivet av PsyX:
Skrivet av dotque:
Skrivet av Sidewinders:

Jag hoppas nu att ni på FZ redaktionen kommer hjälpa till detta problemet genom att anställa en kvinna eftersom ni inte har någon anställd.
Enbart 24 män, nä det är nog för lite det är bäst att ni tar in en till då det behövs minst 25, Mångfald är kul att skriva och klaga om att ingen gör det, men att göra något åt det själv är lite för jobbigt.

Era "krönikor" är floder av hyckleri.

Ja och när de kommer med argumentet att det inte finns några kvinnor som vill jobba hos dom (åh vad skönt tänker de på redaktionen, då kan vi fortsätta med grabbmentaliteten..) så kan vi ju bara inkvotera 50%! Det är väl inte mer än rätt? Varför inte en omröstning här på sidan, det är ju trots all vi som är eran inkomst!

Jag är inte deras inkomst källa sedan de blev en politisk vänster liberal spel sida.
Det plus att sidan är designad och byggt så att 45% av sidans utrymme är reklam.
Ifs var det några år nu sedan jag har Adblock aktiverad på FZ.se. Ska kanske ta en titt hur det ser ut idag utan addblock och Ghostery.

A och just det: Betalda recensioner och "recension embargo" tills pappa med pengar säger de får släppa recensioner.

Varför man ens kommer tillbaka är en bra fråga. Nostalgi är en tuff impuls att bli av med tyvärr.

Snart kommer nog kommentarsfältet vara avstängt på vissa artiklar - exakt som på all hjärntvättarmedia.

Ta av offerkoftan och bete dig som en man för fan

Medlem

Tror all som är programmerare håller med om att det är för få kvinnor i branschen. Det är faktiskt ett samhällsproblem. Ligger inte i någon jävla gen om någon nu vill tro det.

Fick ingen hjälp på traven att hitta programmeringsvärlden via skola utan det är helt hobbyintresset som tog mig dit. De tjejer som var intresserade drogs lätt därifrån för att resterande del av vänskapskrestsen inte tyckte det var något man skulle hålla på med.

Det är så synd. Programmering är kreativt som fan. Jag likställer det med att måla, skapa musik, industrier där det sedan länge varit fullständigt accepterat att jobba som kvinna. Hoppas fler upptäcker vad programmering är.

Jag hoppas verkligen att skolan håller på att ändra sig och kvinnor känner att datayrket är mer accepterat som intresse. Det blir väldigt lätt så gubbigt som många kommentarer i denna tråden. Otroligt synd!

Medlem
Skrivet av RiddarKatig:

Men för guds skull alla ni rasande människor. Det är ju inte frågan om att kvotera in inkompetenta kvinnor. Det handlar ju om att jobba för att öka intresset för yrket hos en grupp människor som idag av olika anledningar inte söker sig till programmering. Därmed blir rekryteringsbasen större och alla vinner.

Svara mig vad som är så förfärligt med det?

Nej?
"För här finns nämligen ett annat och mycket större problem i spelvärlden – nämligen hur fördelningen mellan könen ser ut i spelbranschen och på spelutbildningarna."
De skriver att det är ett problem, ser du något problem?
(slår vad om att det kommer ett korkat svar där du säger Ja men inte kan förklara varför..)


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Tycker som många andra här att dessa debatter börjar bli så otroligt irriterande! Varför tvinga folk till saker för att "allt ska vara lika, och jämlikt bla bla". Varför kan inte varje person, kvinna eller man, bestämma precis själv vad denne vill syssla med? Varför måste vi ha politiker och media som ska snedvrida allt och försöka få exakt lika många av varje kön på varje arbetsplats? Vad fan är det som är så viktigt med det egentligen? Samhället ska inte tvingas till att utvecklas på ett visst sätt. Nog för att jämlikhet är viktigt, men sluta tvinga samhället till saker. Hela debatten är bara urbotligt dum och fjantig!! Börjar bli trött på den vänstervridna politiken..

Medlem
Skrivet av dotque:
Skrivet av RiddarKatig:

Men för guds skull alla ni rasande människor. Det är ju inte frågan om att kvotera in inkompetenta kvinnor. Det handlar ju om att jobba för att öka intresset för yrket hos en grupp människor som idag av olika anledningar inte söker sig till programmering. Därmed blir rekryteringsbasen större och alla vinner.

Svara mig vad som är så förfärligt med det?

Nej?
"För här finns nämligen ett annat och mycket större problem i spelvärlden – nämligen hur fördelningen mellan könen ser ut i spelbranschen och på spelutbildningarna."
De skriver att det är ett problem, ser du något problem?
(slår vad om att det kommer ett korkat svar där du säger Ja men inte kan förklara varför..)

Här ska du få ett bra svar o du misstrogne.

Teorin är att en anledning till att kvinnor inte söker sig till spelutbildningar är pga bristen av förebilder. När det är så pass ovanligt med kvinnor i yrket (och gängse uppfattning om vad som är kvinnliga intressen överlag) kanske många potentiellt duktiga kvinnor helt enkelt ser en framtid som spelutvecklare. Inte för att de är dåliga eller egentligen ointresserade utan för att de aldrig tänkt tanken att de faktiskt skulle kunna.

En föreslagen lösning för att bryta den onda cirkeln är särbehandling. Själv är jag inte övertygad att det är det optimala. Men det skulle forcera en snabbare förändring iallafall. Sen kunde man ta bort det igen.

Som sagt, jag argumenterar själv inte för kvotering utan för att lobba för yrket hos en den av befolkningen där intresset idag är lågt.

Man kan hävda att det ligger i generna att kvinnor som grupp är ointresserade av teknik och i så fall är det ju meningslöst men det tror jag helt enkelt inte på.

Jag slår vad att du inte har något svar att komma med och därför ignorera mig och i nästa söndags krönikakommentarer fortsätta att skriva dumheter precis som om du just inte hade blivit upplyst.

Medlem
Skrivet av niclas_mif88:

Tycker som många andra här att dessa debatter börjar bli så otroligt irriterande! Varför tvinga folk till saker för att "allt ska vara lika, och jämlikt bla bla". Varför kan inte varje person, kvinna eller man, bestämma precis själv vad denne vill syssla med? Varför måste vi ha politiker och media som ska snedvrida allt och försöka få exakt lika många av varje kön på varje arbetsplats? Vad fan är det som är så viktigt med det egentligen? Samhället ska inte tvingas till att utvecklas på ett visst sätt. Nog för att jämlikhet är viktigt, men sluta tvinga samhället till saker. Hela debatten är bara urbotligt dum och fjantig!! Börjar bli trött på den vänstervridna politiken..

Samhället är och har alltid varit i förändring, förhoppningsvis till det bättre. Du verkar vara arg för att dina och Arnroths åsikter går isär. Är det inte bra att kunna få argumentera för sin uppfattning? Eller känner du att dina åsikter inte får komma till tals?

Medlem

Hur många män har ni på fz.se då? Jävla hycklare.

Medlem
Skrivet av RiddarKatig:
Skrivet av niclas_mif88:

Tycker som många andra här att dessa debatter börjar bli så otroligt irriterande! Varför tvinga folk till saker för att "allt ska vara lika, och jämlikt bla bla". Varför kan inte varje person, kvinna eller man, bestämma precis själv vad denne vill syssla med? Varför måste vi ha politiker och media som ska snedvrida allt och försöka få exakt lika många av varje kön på varje arbetsplats? Vad fan är det som är så viktigt med det egentligen? Samhället ska inte tvingas till att utvecklas på ett visst sätt. Nog för att jämlikhet är viktigt, men sluta tvinga samhället till saker. Hela debatten är bara urbotligt dum och fjantig!! Börjar bli trött på den vänstervridna politiken..

Samhället är och har alltid varit i förändring, förhoppningsvis till det bättre. Du verkar vara arg för att dina och Arnroths åsikter går isär. Är det inte bra att kunna få argumentera för sin uppfattning? Eller känner du att dina åsikter inte får komma till tals?

Varför måste FZ diskutera politik överhuvudtaget? Jag funderar allvarligt nu på att byta speltidning då jag inte gläds särskilt mycket av den klara vänstersvängen som FZ börjar inta.


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem

Det finns ingenting fel i grundtanken, mångfald är trevligt.

Jag har dock ingen som helst förståelse för hur personer och organisationer som påstår sig vara emot diskriminering kan vara villiga att göra just detta när de aktivt väljer bort individer för att de råkar ha fel hudfärg, sexuell läggning eller kön.

Om vi verkligen menar att ytliga attribut inte ska spela någon roll och att det är personen på insidan som räknas kan vi ju inte börja diskriminera åt andra hållet istället och tro att det ska lösa någonting. An eye for an eye makes the whole world blind.

Att tvinga fram 50/50 fördelning i alla sektorer är lite som att slå ihjäl alla våldsmakare för att försöka få fred på jorden. Vill vi ha riktig jämställdhet och jämlikhet mellan människor måste vi ju föregå med gott exempel och sluta bry oss om sådant som inte har med jobbet att göra överhuvudtaget...

Edit: Jag bör tillägga att det är mer än okej i mina ögon att uppmuntra intresse för olika sektorer för diverse grupper! T.ex. kvinnor och spelbranschen, det får bara inte bli så att personer plockas in bara för att de råkar vara just kvinnor, i vart fall inte om det handlar om statligt tryck. Kan företaget tjäna mer pengar på att anställa kvinnor är det såklart fullt logiskt och de har sin fulla rätt att anställa hur de vill.

Medlem

Here we go again...vem fan bryr sig vilket kön karaktärerna har i spelen eller personerna i spelstudion whatever...

Medlem
Skrivet av Red_warning:
Skrivet av RiddarKatig:
Skrivet av niclas_mif88:

Tycker som många andra här att dessa debatter börjar bli så otroligt irriterande! Varför tvinga folk till saker för att "allt ska vara lika, och jämlikt bla bla". Varför kan inte varje person, kvinna eller man, bestämma precis själv vad denne vill syssla med? Varför måste vi ha politiker och media som ska snedvrida allt och försöka få exakt lika många av varje kön på varje arbetsplats? Vad fan är det som är så viktigt med det egentligen? Samhället ska inte tvingas till att utvecklas på ett visst sätt. Nog för att jämlikhet är viktigt, men sluta tvinga samhället till saker. Hela debatten är bara urbotligt dum och fjantig!! Börjar bli trött på den vänstervridna politiken..

Samhället är och har alltid varit i förändring, förhoppningsvis till det bättre. Du verkar vara arg för att dina och Arnroths åsikter går isär. Är det inte bra att kunna få argumentera för sin uppfattning? Eller känner du att dina åsikter inte får komma till tals?

Varför måste FZ diskutera politik överhuvudtaget? Jag funderar allvarligt nu på att byta speltidning då jag inte gläds särskilt mycket av den klara vänstersvängen som FZ börjar inta.

Så om någon tycker något annat än dig så håller du för öronen? Rätt vekt om du frågar mig.

Medlem
Skrivet av RiddarKatig:
Skrivet av Red_warning:
Skrivet av RiddarKatig:
Skrivet av niclas_mif88:

Tycker som många andra här att dessa debatter börjar bli så otroligt irriterande! Varför tvinga folk till saker för att "allt ska vara lika, och jämlikt bla bla". Varför kan inte varje person, kvinna eller man, bestämma precis själv vad denne vill syssla med? Varför måste vi ha politiker och media som ska snedvrida allt och försöka få exakt lika många av varje kön på varje arbetsplats? Vad fan är det som är så viktigt med det egentligen? Samhället ska inte tvingas till att utvecklas på ett visst sätt. Nog för att jämlikhet är viktigt, men sluta tvinga samhället till saker. Hela debatten är bara urbotligt dum och fjantig!! Börjar bli trött på den vänstervridna politiken..

Samhället är och har alltid varit i förändring, förhoppningsvis till det bättre. Du verkar vara arg för att dina och Arnroths åsikter går isär. Är det inte bra att kunna få argumentera för sin uppfattning? Eller känner du att dina åsikter inte får komma till tals?

Varför måste FZ diskutera politik överhuvudtaget? Jag funderar allvarligt nu på att byta speltidning då jag inte gläds särskilt mycket av den klara vänstersvängen som FZ börjar inta.

Så om någon tycker något annat än dig så håller du för öronen? Rätt vekt om du frågar mig.

Tagga ned din passiv-aggressiva elitism. Det går inte att starta upp TV:n eller radion en gång utan att höra förespråkare för kvoteringar och diverse. Spel är min fristad och jag behöver verkligen inte mer politik i mitt liv.


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem
Skrivet av fanboyen:

Det finns ingenting fel i grundtanken, mångfald är trevligt.

Jag har dock ingen som helst förståelse för hur personer och organisationer som påstår sig vara emot diskriminering kan vara villiga att göra just detta när de aktivt väljer bort individer för att de råkar ha fel hudfärg, sexuell läggning eller kön.

Om vi verkligen menar att ytliga attribut inte ska spela någon roll och att det är personen på insidan som räknas kan vi ju inte börja diskriminera åt andra hållet istället och tro att det ska lösa någonting. An eye for an eye makes the whole world blind.

Att tvinga fram 50/50 fördelning i alla sektorer är lite som att slå ihjäl alla våldsmakare för att försöka få fred på jorden. Vill vi ha riktig jämställdhet och jämlikhet mellan människor måste vi ju föregå med gott exempel och sluta bry oss om sådant som inte har med jobbet att göra överhuvudtaget...

Edit: Jag bör tillägga att det är mer än okej i mina ögon att uppmuntra intresse för olika sektorer för diverse grupper! T.ex. kvinnor och spelbranschen, det får bara inte bli så att personer plockas in bara för att de råkar vara just kvinnor, i vart fall inte om det handlar om statligt tryck. Kan företaget tjäna mer pengar på att anställa kvinnor är det såklart fullt logiskt och de har sin fulla rätt att anställa hur de vill.

Jag tycker du har i princip rätt men samtidigt tror jag man måste acceptera att det är problemet går djupare än så. Det är en svårt fråga. Å ena sidan ska man inte vara för klåfingrig å andra sidan ser det ut att ta skitlång tid att vrida mot ett jämställt samhälle om man inte skyndar på det på något sätt (förutsatt för att man nu VILL ha ett jämställt samhälle. Att inte tro på ett jämställt samhälle är ju också en åsikt som jag har full respekt för).

Medlem

Presstöd har alltid varit ett dolt fas3 projekt för vänster flum som Arnroth. Sånt här flum hör hemma i dagspressen och inte på fz. Arnroth är en "journalist" med betoning på citattecken, ingen samhällsforskare. Han försöker upplysa om ett icke problem som han och likasinnade skapat själva utan bakomliggande forskning, det kanske mest tragiska är att deras enda lösning på deras påhittade problem är faktiskt riktig diskriminering och att de inte faktiskt förstår det själva. Sånt här farligt flum skall inte uppmuntras som sanning speciellt på en stor community som fz, adblock ftw.

Medlem
Skrivet av Red_warning:
Skrivet av RiddarKatig:
Skrivet av Red_warning:
Skrivet av RiddarKatig:
Skrivet av niclas_mif88:

Tycker som många andra här att dessa debatter börjar bli så otroligt irriterande! Varför tvinga folk till saker för att "allt ska vara lika, och jämlikt bla bla". Varför kan inte varje person, kvinna eller man, bestämma precis själv vad denne vill syssla med? Varför måste vi ha politiker och media som ska snedvrida allt och försöka få exakt lika många av varje kön på varje arbetsplats? Vad fan är det som är så viktigt med det egentligen? Samhället ska inte tvingas till att utvecklas på ett visst sätt. Nog för att jämlikhet är viktigt, men sluta tvinga samhället till saker. Hela debatten är bara urbotligt dum och fjantig!! Börjar bli trött på den vänstervridna politiken..

Samhället är och har alltid varit i förändring, förhoppningsvis till det bättre. Du verkar vara arg för att dina och Arnroths åsikter går isär. Är det inte bra att kunna få argumentera för sin uppfattning? Eller känner du att dina åsikter inte får komma till tals?

Varför måste FZ diskutera politik överhuvudtaget? Jag funderar allvarligt nu på att byta speltidning då jag inte gläds särskilt mycket av den klara vänstersvängen som FZ börjar inta.

Så om någon tycker något annat än dig så håller du för öronen? Rätt vekt om du frågar mig.

Tagga ned din passiv-aggressiva elitism. Det går inte att starta upp TV:n eller radion en gång utan att höra förespråkare för kvoteringar och diverse. Spel är min fristad och jag behöver verkligen inte mer politik i mitt liv.

Samma sak gäller dig. Det går inte att läsa en kommentatorstråd utan att läsa dåligt underbyggda giftiga attacker från "sanningssägare" som tror att de inte får göra sin åsikt hörd för den dumma "vänster-liberala-pk-media-eliten".

Medlem
Skrivet av RiddarKatig:

Så om någon tycker något annat än dig så håller du för öronen? Rätt vekt om du frågar mig.

Det kan tyckas vekt men samtidigt får man ju ha förståelse för att människor i sina hobbies helst lämnar politiken bakom sig eftersom vi blir matade med det konstant i andra sammanhang. Sedan är det ju FZ:s fulla rätt att publicera precis vad de vill, vi läsare kan ju bege oss någon annanstans om vi inte gillar innehållet. Samtidigt kan det diskuteras hur pass smart det är långsiktigt att inte lyssna till kritik från sin läsarkrets istället för att jaga kortsiktiga klick eller försöka påverka massorna i någon riktning.

Mycket av det Thomas skriver om är intressant men ibland hade det kanske varit bättre om texterna var av mer utredande karaktär och lät läsaren dra en egen slutsats istället för att redan i utgångspunkten konstatera att det är ett "strukturellt problem".

Medlem
Skrivet av RiddarKatig:
Skrivet av Red_warning:
Skrivet av RiddarKatig:
Skrivet av Red_warning:
Skrivet av RiddarKatig:
Skrivet av niclas_mif88:

Tycker som många andra här att dessa debatter börjar bli så otroligt irriterande! Varför tvinga folk till saker för att "allt ska vara lika, och jämlikt bla bla". Varför kan inte varje person, kvinna eller man, bestämma precis själv vad denne vill syssla med? Varför måste vi ha politiker och media som ska snedvrida allt och försöka få exakt lika många av varje kön på varje arbetsplats? Vad fan är det som är så viktigt med det egentligen? Samhället ska inte tvingas till att utvecklas på ett visst sätt. Nog för att jämlikhet är viktigt, men sluta tvinga samhället till saker. Hela debatten är bara urbotligt dum och fjantig!! Börjar bli trött på den vänstervridna politiken..

Samhället är och har alltid varit i förändring, förhoppningsvis till det bättre. Du verkar vara arg för att dina och Arnroths åsikter går isär. Är det inte bra att kunna få argumentera för sin uppfattning? Eller känner du att dina åsikter inte får komma till tals?

Varför måste FZ diskutera politik överhuvudtaget? Jag funderar allvarligt nu på att byta speltidning då jag inte gläds särskilt mycket av den klara vänstersvängen som FZ börjar inta.

Så om någon tycker något annat än dig så håller du för öronen? Rätt vekt om du frågar mig.

Tagga ned din passiv-aggressiva elitism. Det går inte att starta upp TV:n eller radion en gång utan att höra förespråkare för kvoteringar och diverse. Spel är min fristad och jag behöver verkligen inte mer politik i mitt liv.

Samma sak gäller dig. Det går inte att läsa en kommentatorstråd utan att läsa dåligt underbyggda giftiga attacker från "sanningssägare" som tror att de inte får göra sin åsikt hörd för den dumma "vänster-liberala-pk-media-eliten".

Var sa jag det?


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem

Jag vill gärna se en 50/50 fördelning, men jag tycker inte att man ska tvinga sig fram till 50/50. Kompetens måste ju alltid komma i första hand, sedan måste man ju även se över hur många kvinnor respektive män som ens är intresserade inom en viss bransch. Spelbranschen är i överlag dominerad av män, medans om går du in på en klädaffär så nog fan är det en kvinna som står i kassan eller är ute på golvet och stökar runt.

Om 20 personer kommer på en anställningsintervju där man ska fylla 10 platser. 10 är män och 10 är kvinnor. 7/10 män är väldigt kompetenta medans bara 3/10 av kvinnorna är väldigt kompetenta. Ska man då offra två kompetenta män bara för att nå upp till en 50/50 kvotering? Eller ska man i stället fördela det 70/30 och få en så effektiv arbetsgrupp som möjligt?

Medlem
Skrivet av Cav_swe:

Presstöd har alltid varit ett dolt fas3 projekt för vänster flum som Arnroth. Sånt här flum hör hemma i dagspressen och inte på fz. Arnroth är en "journalist" med betoning på citattecken, ingen samhällsforskare. Han försöker upplysa om ett icke problem som han och likasinnade skapat själva utan bakomliggande forskning, det kanske mest tragiska är att deras enda lösning på deras påhittade problem är faktiskt riktig diskriminering och att de inte faktiskt förstår det själva. Sånt här farligt flum skall inte uppmuntras som sanning speciellt på en stor community som fz, adblock ftw.

Du verkar ha missat att det är en personlig krönika med personliga åsikter. Jag läser inte SvD's ledare och tror att författaren menar texten som obestridbar fakta och sen blir fy förbannad och hotar med adblock. Jag tycker du skulle testa det också. Det hjälpte mig.

Medlem
Skrivet av anon_98854:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Sidewinders:

Jag hoppas nu att ni på FZ redaktionen kommer hjälpa till detta problemet genom att anställa en kvinna eftersom ni inte har någon anställd.
Enbart 24 män, nä det är nog för lite det är bäst att ni tar in en till då det behövs minst 25, Mångfald är kul att skriva och klaga om att ingen gör det, men att göra något åt det själv är lite för jobbigt.

Era "krönikor" är floder av hyckleri.

En kvinna? Du låter som värsta kvinnohatare och förtryckare!
Av 25 arbetare ska det vara 12 män, 12 kvinnor och 1 transa.

Transa? TRANSA?!! Det heter ickebinär intersexualitet din förtryckande jävla mansgris. För övrigt suger din redaktion, vad vi behöver är lite mer minoriteter i ledarposition.
Sparka Jocke (tjugo års branscherfarenhet är inte ett skit värt när den sitter i en vit hetero-cis-man) och tillsätt en ny stormogul. En ickebinär papperslös dvärgeskimå i rullstol exempelvis.

Vilket otroligt föraktfullt inlägg. Om du inte tycker som skribenten så är du i din fulla rätt att skriva det, men om du inte förstår varför den här typen av inlägg skrämmer bort folk från att diskutera här så är du en del av problemet. Du lyckas med konststycket att i en mening hacka på rullstolsburna, inuiter, folk som avviker från sexualnormen och kortvuxna. Om du faktiskt hade någon form av insikt i hur till exempel kortvuxna och rullstolsburna dagligen blir behandlade som skit av resten av samhället så är jag säker på att du inte hade skrivit som du gjorde. Så fruktansvärt ledsamt.

Medlem
Skrivet av Red_warning:
Skrivet av RiddarKatig:
Skrivet av Red_warning:
Skrivet av RiddarKatig:
Skrivet av Red_warning:
Skrivet av RiddarKatig:
Skrivet av niclas_mif88:

Tycker som många andra här att dessa debatter börjar bli så otroligt irriterande! Varför tvinga folk till saker för att "allt ska vara lika, och jämlikt bla bla". Varför kan inte varje person, kvinna eller man, bestämma precis själv vad denne vill syssla med? Varför måste vi ha politiker och media som ska snedvrida allt och försöka få exakt lika många av varje kön på varje arbetsplats? Vad fan är det som är så viktigt med det egentligen? Samhället ska inte tvingas till att utvecklas på ett visst sätt. Nog för att jämlikhet är viktigt, men sluta tvinga samhället till saker. Hela debatten är bara urbotligt dum och fjantig!! Börjar bli trött på den vänstervridna politiken..

Samhället är och har alltid varit i förändring, förhoppningsvis till det bättre. Du verkar vara arg för att dina och Arnroths åsikter går isär. Är det inte bra att kunna få argumentera för sin uppfattning? Eller känner du att dina åsikter inte får komma till tals?

Varför måste FZ diskutera politik överhuvudtaget? Jag funderar allvarligt nu på att byta speltidning då jag inte gläds särskilt mycket av den klara vänstersvängen som FZ börjar inta.

Så om någon tycker något annat än dig så håller du för öronen? Rätt vekt om du frågar mig.

Tagga ned din passiv-aggressiva elitism. Det går inte att starta upp TV:n eller radion en gång utan att höra förespråkare för kvoteringar och diverse. Spel är min fristad och jag behöver verkligen inte mer politik i mitt liv.

Samma sak gäller dig. Det går inte att läsa en kommentatorstråd utan att läsa dåligt underbyggda giftiga attacker från "sanningssägare" som tror att de inte får göra sin åsikt hörd för den dumma "vänster-liberala-pk-media-eliten".

Var sa jag det?

Var sa jag att du sa det?

EDIT: Ok, jag fattar din poäng. Jag ber om ursäkt om jag drog dig över fel kam. Det gick lite fort där...

Medlem
Skrivet av RiddarKatig:
Skrivet av Red_warning:
Skrivet av RiddarKatig:
Skrivet av Red_warning:
Skrivet av RiddarKatig:
Skrivet av Red_warning:
Skrivet av RiddarKatig:
Skrivet av niclas_mif88:

Tycker som många andra här att dessa debatter börjar bli så otroligt irriterande! Varför tvinga folk till saker för att "allt ska vara lika, och jämlikt bla bla". Varför kan inte varje person, kvinna eller man, bestämma precis själv vad denne vill syssla med? Varför måste vi ha politiker och media som ska snedvrida allt och försöka få exakt lika många av varje kön på varje arbetsplats? Vad fan är det som är så viktigt med det egentligen? Samhället ska inte tvingas till att utvecklas på ett visst sätt. Nog för att jämlikhet är viktigt, men sluta tvinga samhället till saker. Hela debatten är bara urbotligt dum och fjantig!! Börjar bli trött på den vänstervridna politiken..

Samhället är och har alltid varit i förändring, förhoppningsvis till det bättre. Du verkar vara arg för att dina och Arnroths åsikter går isär. Är det inte bra att kunna få argumentera för sin uppfattning? Eller känner du att dina åsikter inte får komma till tals?

Varför måste FZ diskutera politik överhuvudtaget? Jag funderar allvarligt nu på att byta speltidning då jag inte gläds särskilt mycket av den klara vänstersvängen som FZ börjar inta.

Så om någon tycker något annat än dig så håller du för öronen? Rätt vekt om du frågar mig.

Tagga ned din passiv-aggressiva elitism. Det går inte att starta upp TV:n eller radion en gång utan att höra förespråkare för kvoteringar och diverse. Spel är min fristad och jag behöver verkligen inte mer politik i mitt liv.

Samma sak gäller dig. Det går inte att läsa en kommentatorstråd utan att läsa dåligt underbyggda giftiga attacker från "sanningssägare" som tror att de inte får göra sin åsikt hörd för den dumma "vänster-liberala-pk-media-eliten".

Var sa jag det?

Var sa jag att du sa det?

"Samma sak gäller dig", allt du skriver blir ju riktat mot mig efter de orden


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem
Skrivet av Red_warning:
Skrivet av RiddarKatig:
Skrivet av Red_warning:
Skrivet av RiddarKatig:
Skrivet av Red_warning:
Skrivet av RiddarKatig:
Skrivet av Red_warning:
Skrivet av RiddarKatig:
Skrivet av niclas_mif88:

Tycker som många andra här att dessa debatter börjar bli så otroligt irriterande! Varför tvinga folk till saker för att "allt ska vara lika, och jämlikt bla bla". Varför kan inte varje person, kvinna eller man, bestämma precis själv vad denne vill syssla med? Varför måste vi ha politiker och media som ska snedvrida allt och försöka få exakt lika många av varje kön på varje arbetsplats? Vad fan är det som är så viktigt med det egentligen? Samhället ska inte tvingas till att utvecklas på ett visst sätt. Nog för att jämlikhet är viktigt, men sluta tvinga samhället till saker. Hela debatten är bara urbotligt dum och fjantig!! Börjar bli trött på den vänstervridna politiken..

Samhället är och har alltid varit i förändring, förhoppningsvis till det bättre. Du verkar vara arg för att dina och Arnroths åsikter går isär. Är det inte bra att kunna få argumentera för sin uppfattning? Eller känner du att dina åsikter inte får komma till tals?

Varför måste FZ diskutera politik överhuvudtaget? Jag funderar allvarligt nu på att byta speltidning då jag inte gläds särskilt mycket av den klara vänstersvängen som FZ börjar inta.

Så om någon tycker något annat än dig så håller du för öronen? Rätt vekt om du frågar mig.

Tagga ned din passiv-aggressiva elitism. Det går inte att starta upp TV:n eller radion en gång utan att höra förespråkare för kvoteringar och diverse. Spel är min fristad och jag behöver verkligen inte mer politik i mitt liv.

Samma sak gäller dig. Det går inte att läsa en kommentatorstråd utan att läsa dåligt underbyggda giftiga attacker från "sanningssägare" som tror att de inte får göra sin åsikt hörd för den dumma "vänster-liberala-pk-media-eliten".

Var sa jag det?

Var sa jag att du sa det?

"Samma sak gäller dig", allt du skriver blir ju riktat mot mig efter de orden

Vad jag syftade på var nedtaggningen, inte resten i mitt inlägg. Men ok, jag fattar din poäng och mina beska ord var missriktade motdig. Jag ber om ursäkt.

D.K
Medlem
Skrivet av PsyX:

Kul att ingen snackar om att de finns få kvinnor inom bygg branschen , gruvbranschen , oljebranschen osv.

Det finns få män inom barnomsorg, äldrehem , skolor , dans o konst osv.

FZ håller verkligen på att bli Aftonbladet med fokus på "spel"

Alla är lika alla ska bli hermafroditer ingen ska vara man ingen ska vara kvinna.

Detta + 10 "SEX" nyheter om The Witcher 3.
Verkligen Aftonbladet.

Egmont försöker anpassa sig och vinna fler klicks.

Skrivet av MacNille:

Det känns då som att kompetensen kommer i andra hand då. Men det är bara vad jag tycker.
.

Det väljs alltid de mest kompetenta och duktigast, hur vågar du skriva detta?!
I Sverige finns det 50% kompetenta män och 50% kompetenta kvinnor inom ALLT.
Vi ska se till att varje arbetsplats ska ha 50% 50%. Om det kommer 50 män och 5 kvinnor på en intervju spelar det ingen roll! Dessa 5 kvinnor är lika duktiga som de andra 50. Du får inte nämna statistik eller logik , det är PiK!

Detta är dagens religion: Repetera samma svammel och lögner tillräckligt nog så tror folk på det.
Samhället är trasigt människor.
Bara att inse det, och saker kommer bara bli betydligt värre.

Välkomna nya religionen: En vänster orgie av "liberalitet" "multikultur" "könsneutralitet" "politisktkorrekthet".
Fakta, naturvetenskap, statistik , hundratusentals års evolution kan vi kasta ut genom dörren: PRECIS som i religion.

Lycka till.

PS: Har någon frågat damerna vad de tycker om det hela? (Feminister räknas inte för att det är lika fanatiska som folk som spränger sig själv i luften i guds namn, bara att de inte får sina 72 oskulda i nästa världen)

Skrivet av Gagoff:

Fråga : Varför är det så viktigt att spelutvecklarna består av en högre andel kvinnor? Kvinnor är helt enkelt, generellt sett, inte lika intresserade av teknik som män.

Vad säger du??? Kvinnor är EXAKT lika med män! De är lika snygga lika smarta lika starka och tycker om spel lika mycket!
De ligger bakom i spelvärlden BARA på grund av att spelbranschen styrs av män! Som allt annat. Men snart ska allt vara 50% 50% då blir det bra.

Aja, Sverige, världens mest liberala och öppna samhälle, så långe man tycker och tror det som staten och median vill att man ska tro. Ha vilket skämt.

EDIT:

Värt att nämna att jag ÄLSKAR kvinnor , det finns 101 saker som är bättre med damer än män och tom att en värld dominerad och styrd av kvinnor skulle nästan vara bättre på många sätt.

Det är svårt att ta ditt utlägg på allvar när det enda du har att komma med är att "det inte är så i byggbranschen m.m". Du diskuterar inte strukturer eller det faktum att kravet sällan är att det ska vara 50/50 på könsfördelningen.

Och ja, om du frågar "damerna" så är de nog mer intresserade om inte misogyna "män" som du håller käften och lämnar lite plats. Men du hade naturligtvis inte påverkats om du ville göra något och någon kom och prackade på dig skit om att du inte kan och/eller är sämre på det p.g.a vad du har mellan benen.

Men ska vi snacka affärer istället?
Tror du att en bransch du skulle vara en del av, och utveckla (jag hoppas verkligen att du inte har något med spelutveckling att göra) skulle locka den potentiella marknad som ändå finns där ute och som kan generera pengar och arbete?

Men luta du dig tillbaka på hundratusentalsåravevolutionochtraditionochreligionetcetc i dina argument och kalla andra liberala när du bevisligen är 100% konservativ (och inskränkt).

Tur att du ÄLSKAR kvinnor och tycker att de nästan är bättre än män iaf. Vi är lyckligt lottade!

Medlem

Jäklar vilket tjöt det är om att alla jobb ska vara 50/50. Kan det inte vara så att kvinnor och män har olika preferenser? Vilket till och med har bevisats ligga delvis biologiskt och kopplat till hormonnivåer under foster- och barnstadiet. Av nyfödda barn bevisades det att de med högre testosteron (killar) under utvecklingen tar mindre ögonkontakt och utvecklar språk senare än tjejer. Direkt vid en dags ålder så föredrog tjejer att kolla på ansikten medans killar föredrog objekt. Detta speglas sen på en studie om 9 månader gamla barn där killarna föredrar tekniska leksaker och tjejerna föredrar leksaker som bidrar till deras vårdande sida, i.e dockor och sånt.

Ännu mer intressant; kvinnor i länder som Sverige, som är utvecklade, är mindre intresserade i teknik än kvinnor i exempelvis afrika eller mellanöstern. Skumt att kvinnor som har friheten att studera teknik har mindre intresse för det än kvinnor som inte har den friheten? Borde inte frihet att välja medföra större jämlikhet i yrken? Men uppenbart är det inte så, då kvinnor är mer dominerande i vårdande yrken medan män är mer dominerande i tekniska yrken.

Det finns en bra norsk dokumentär om detta; "The Gender Equality Paradox". Vad som även är kul i dokumentären är hur en "genusvetare" blir totalt motbevisad men vägrar inse det, och sen säger "biologi har ingen plats i min syn" samt "jag har inte vetenskapliga bevis; jag har vad du skulle kalla en teori". Ungefär 34 min in där två genusvetare inte kan försvara sig.

https://www.youtube.com/watch?v=p5LRdW8xw70

En av genusvetarna förlorade sina forskningsanslag efter denna dokumentären om jag minns rätt.

Medlem
Skrivet av RiddarKatig:
Skrivet av niclas_mif88:

Tycker som många andra här att dessa debatter börjar bli så otroligt irriterande! Varför tvinga folk till saker för att "allt ska vara lika, och jämlikt bla bla". Varför kan inte varje person, kvinna eller man, bestämma precis själv vad denne vill syssla med? Varför måste vi ha politiker och media som ska snedvrida allt och försöka få exakt lika många av varje kön på varje arbetsplats? Vad fan är det som är så viktigt med det egentligen? Samhället ska inte tvingas till att utvecklas på ett visst sätt. Nog för att jämlikhet är viktigt, men sluta tvinga samhället till saker. Hela debatten är bara urbotligt dum och fjantig!! Börjar bli trött på den vänstervridna politiken..

Samhället är och har alltid varit i förändring, förhoppningsvis till det bättre. Du verkar vara arg för att dina och Arnroths åsikter går isär. Är det inte bra att kunna få argumentera för sin uppfattning? Eller känner du att dina åsikter inte får komma till tals?

Nej, jag är inte arg för Anroths åsikter. Jag tycker bara att dessa debatter har börjat gå för långt. Visst ska alla få argumentera sina åsikter, så även jag. Att samhället förändras är en självklarhet och förhoppningsvis till det bättre. Men dessa debatter som försöker tvinga till en förändring, som ingen vet om det är till det bättre, är bara löjligt. Säg att du äger ett byggföretag. Vill du då bli tvingad att anställa exakt lika många av varje kön bara för att politikerna tycker det? Eller vill du anställa personer utefter den kompetens som passar bäst för jobbet?

Medlem

Hela artikeln känns skapad för att få tonårskillarna upprörda

Medlem

Återigen jämställdhetssöndag på FZ!

Skriv svar