Oculus tjuvstartar E3 - tvåtimmarskonferens senare idag

Robot
Oculus tjuvstartar E3 - tvåtimmarskonferens senare idag

"Framtiden för virtual reality" är temat när John Carmack och gänget intar scenen i San Fransisco.

#oculus-vr


Medlem
Oculus tjuvstartar E3 - tvåtimmarskonferens senare idag
Medlem

Vilken tid är det som gäller? Har för mig att ni skrev det i en gammal artikel men kan vara passande att nämnas igen.

Medlem

Jag o farsan var på nån teknikmässa i stockholm sent nittiotal och körde faktiskt doom i VR. rätt skumt kändes det. man gick framåt genom att tilta en "wiimote"

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av 2infinity:

Vilken tid är det som gäller? Har för mig att ni skrev det i en gammal artikel men kan vara passande att nämnas igen.

Vi skrev klockan sju, men har ändrat till 19:00. I fetstil


signatur
Inaktiv

Niiiiice !! : ) Detta är det avgörande momentet för mig nu då...
Htc Vive elr Oculus Rift... Let the games for my wallet beginn ^^
May the best product win

Medlem

Finns countdown på deras sida med


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Ambassadör
Xbox

Gäsp.


signatur

Jump in.

Medlem

Snälla FZ-Redaktionen, Kan ni vara så vänliga att sluta vara så klick-kåta att ni inte lägger med länk till vare sig officiella hemsidan eller twitch-kanalen ni nämner i era 3 meningars artiklar?

Medlem

John Carmack ser lagom full i fan ut

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Haghala:

Snälla FZ-Redaktionen, Kan ni vara så vänliga att sluta vara så klick-kåta att ni inte lägger med länk till vare sig officiella hemsidan eller twitch-kanalen ni nämner i era 3 meningars artiklar?

4 meningar, tre stycken, kanalen är inbäddad och den officiella hemsidan är bara en googling bort. Jag förstår helt ärligt inte kritiken.


signatur
Medlem

mhm va det allt


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem
Skrivet av Haghala:

Snälla FZ-Redaktionen, Kan ni vara så vänliga att sluta vara så klick-kåta att ni inte lägger med länk till vare sig officiella hemsidan eller twitch-kanalen ni nämner i era 3 meningars artiklar?

Vet inte om det där är dumhet eller lathet men klickar du inte så kommer inget heller att hända oavsett vad FZ länkar.

Båda länkarna du efterfrågar finns redan i artikeln...om du orkar med max två musklick.
Gissa vad som händer om man klickar på 'Oculus VR' eller i twitchrutan? Det är nästan lika magiskt som logiskt.

Medlem

Haha "Did she crash? Is that why people laughed?"
Nej, det är nog snarare för att du sitter i ditt vardagsrum framför en TV, tar på dig en oculus och befinner dig istället i ett virtuellt vardagsrum framför en virtuell TV. Vad är meningen liksom?

Medlem
Skrivet av Morgurthion:

Haha "Did she crash? Is that why people laughed?"
Nej, det är nog snarare för att du sitter i ditt vardagsrum framför en TV, tar på dig en oculus och befinner dig istället i ett virtuellt vardagsrum framför en virtuell TV. Vad är meningen liksom?

Inlevelse. Du borde pröva.

Medlem
Skrivet av sith:
Skrivet av Morgurthion:

Haha "Did she crash? Is that why people laughed?"
Nej, det är nog snarare för att du sitter i ditt vardagsrum framför en TV, tar på dig en oculus och befinner dig istället i ett virtuellt vardagsrum framför en virtuell TV. Vad är meningen liksom?

Inlevelse. Du borde pröva.

Vet inte om du är ironisk eller inte...

Så jag ska leva mig in i hur det är att sitta framför en TV och spela TV-spel? Vad är poängen med det? Varför inte bara sätta sig och spela på sitt X-box istället? Meningen med VR försvinner ju när du, istället för att förflyttas in i spelet och tar plats i förarsätet på bilen, förflyttas från din verkliga soffa framför din verkliga TV på vilken spelet visas, till en virtuell soffa framför en virtuell TV på vilken spelet visas. Du är i exakt samma situation som du vore om du bara spelade som vanligt, med skillnaden att rummet runtom dig i är uppbyggt av polygoner. Ser inte poängen med det. Alls.

Medlem
Skrivet av Ahris:
Skrivet av Haghala:

Snälla FZ-Redaktionen, Kan ni vara så vänliga att sluta vara så klick-kåta att ni inte lägger med länk till vare sig officiella hemsidan eller twitch-kanalen ni nämner i era 3 meningars artiklar?

Vet inte om det där är dumhet eller lathet men klickar du inte så kommer inget heller att hända oavsett vad FZ länkar.

Båda länkarna du efterfrågar finns redan i artikeln...om du orkar med max två musklick.
Gissa vad som händer om man klickar på &#039;Oculus VR&#039; eller i twitchrutan? Det är nästan lika magiskt som logiskt.

Nej, Båda länkarna finns inte i artikeln.
Vad som finns är: FZ's egna info/wiki om Oculus rift som sedan länkar vidare till officiella hemsidan.
Twitch-inbäddning som inte länkar(vart fall inte när den va offline) vidare till den stream som FZ valt att lägga in.
Vad som därmot också finns i artikeln är 2 länkar till artiklar som inte har med Occulus Rift att göra (annat än att dom har "nya" VR-Headset från konkurerande företag).

Känns som varje artikel FZ har gjort senaste tiden har skrivits bara för att få klick ads, om det har varit något intressant så har man alltid behövt gå igenom 10 google sökningar innan man hittar en källa på vad som skrivs.

Medlem
Skrivet av Haghala:

Känns som varje artikel FZ har gjort senaste tiden har skrivits bara för att få klick ads, om det har varit något intressant så har man alltid behövt gå igenom 10 google sökningar innan man hittar en källa på vad som skrivs.

De är desperata och vill försöka behålla oss på sidan. Trots alla försök till att driva trafik, så sjunker siffrorna.

http://ocast.com/sv/egmont-publishing/fz-se/oversikt

1
Skriv svar