Jesus bajsar bomber över Los Santos

Robot
Jesus bajsar bomber över Los Santos

Alternativ rubrik: kreativiteten i GTA slutar aldrig att förvåna oss.


Inaktiv
Jesus bajsar bomber över Los Santos

Gta V online, vilket jävla skit spel säger jag bara. 500kr åt helvete.. tack för det !!

Har just avinstallerat detta skit spel och tänker aldrig mera låta det smutsa ner min SSD.
Mera beklagligt och dåligt gjort av Rockstar får man fan leta efter.

Jaaaaa jag förstår att nu för tiden så vill varje liten 12 åring som sitter på sin brors dator känna sig "stor" och vill lära sig modda/hacka. Men efter att ha försök att logga in 3x ggr bara för att få: "Returning to GTA STory....." så känns det ganska hopplöst.

Sen när man äntligen kommer in så går det ca 10 minuter innan första gatan börjar explodera och bilar flyger genom stan som bowling käglor och hela garage exploderar med folk o bilar i sig och buggar ur så man flyger 200m upp i luften elr hamnar djupt under vattnet mitt ute i havet i ingenstans.

Ja men det va ju KUL ROCKSTAR... JÄTTE KUL....Jävla luffare...
Nej avinstallerar detta spel nu innan man får phsykbryt

Medlem

En liten fundering. Hade ni visat videon om någon gjort samma sak fast med profeten Muhammed istället för profeten Jesus?


signatur

"All those moments will be lost in time... like tears in rain. Time... to die." - Roy Batty

Medlem
Skrivet av Roy Batty:

En liten fundering. Hade ni visat videon om någon gjort samma sak fast med profeten Muhammed istället för profeten Jesus?

Att du ens behöver fråga..


signatur
Medlem
Skrivet av MrStrange:
Skrivet av Roy Batty:

En liten fundering. Hade ni visat videon om någon gjort samma sak fast med profeten Muhammed istället för profeten Jesus?

Att du ens behöver fråga..
http://bangshift.com/wp-content/uploads/2014/08/facepalm1.jpg

"Att du ens behöver fråga..."

..För att svaret är Ja?
..För att svaret är Nej?
..För att du tror att en meme automatiskt är ett svar på en fråga?

Förklara gärna, utan memes.


signatur

"All those moments will be lost in time... like tears in rain. Time... to die." - Roy Batty

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Roy Batty:

En liten fundering. Hade ni visat videon om någon gjort samma sak fast med profeten Muhammed istället för profeten Jesus?

Eftersom du ställer frågan vet du att sådana saker är inflammerade. Jag har nog heller inte något direkt svar på den frågan.


signatur
Medlem
Skrivet av Cpt_JackHammer:

Gta V online, vilket jävla skit spel säger jag bara. 500kr åt helvete.. tack för det !!

Har just avinstallerat detta skit spel och tänker aldrig mera låta det smutsa ner min SSD.
Mera beklagligt och dåligt gjort av Rockstar får man fan leta efter.

Jaaaaa jag förstår att nu för tiden så vill varje liten 12 åring som sitter på sin brors dator känna sig "stor" och vill lära sig modda/hacka. Men efter att ha försök att logga in 3x ggr bara för att få: "Returning to GTA STory....." så känns det ganska hopplöst.

Sen när man äntligen kommer in så går det ca 10 minuter innan första gatan börjar explodera och bilar flyger genom stan som bowling käglor och hela garage exploderar med folk o bilar i sig och buggar ur så man flyger 200m upp i luften elr hamnar djupt under vattnet mitt ute i havet i ingenstans.

Ja men det va ju KUL ROCKSTAR... JÄTTE KUL....Jävla luffare...
Nej avinstallerar detta spel nu innan man får phsykbryt

Jävligt synd att det blivigt så. Online delen var mycket bättre i början, nu verkar det gått utför =/. Dock går fortfarande att fixa en egen privat session om man vill, så har du ett gäng kompisar att lira med kan det fortfarande vara grymt roligt.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Roy Batty:

En liten fundering. Hade ni visat videon om någon gjort samma sak fast med profeten Muhammed istället för profeten Jesus?

Eftersom du ställer frågan vet du att sådana saker är inflammerade. Jag har nog heller inte något direkt svar på den frågan.

Absolut. Det vet jag helt klart.

Men frågan är, är det OK för er att göra en religiös grupp irriterad men inte en annan? Är det mer OK för er att skoja på kristnas bekostnad och är det för att kristna inte kastar skor (eller värre) på er som det är OK att göra dem lite butthurt?

Jag är fullt medveten om att det är ett känsligt ämne. Tycker bara att ni ska tänka er för både en och två gånger. Antingen så smädar man alla religioner på samma villkor, eller så gör man inte det alls. Håller du med?


signatur

"All those moments will be lost in time... like tears in rain. Time... to die." - Roy Batty

Medlem
Skrivet av Roy Batty:

En liten fundering. Hade ni visat videon om någon gjort samma sak fast med profeten Muhammed istället för profeten Jesus?

Varför utmana ödet, det är väl uppenbart nu att skämta om Islam lockar till sig islamska dårar.

Medlem
Skrivet av Roy Batty:

En liten fundering. Hade ni visat videon om någon gjort samma sak fast med profeten Muhammed istället för profeten Jesus?

Eftersom muslimer inte vill att man avbildar honom så kanske man ska respektera det. Eller måste man reta folk bara för att man kan? Man behöver inte vara religiös för att respektera de so mär det, eller hur?


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem
Skrivet av Propy:
Skrivet av Roy Batty:

En liten fundering. Hade ni visat videon om någon gjort samma sak fast med profeten Muhammed istället för profeten Jesus?

Eftersom muslimer inte vill att man avbildar honom så kanske man ska respektera det. Eller måste man reta folk bara för att man kan? Man behöver inte vara religiös för att respektera de so mär det, eller hur?

Fast var det inte lite det jag var inne på. Att avbilda en profet (och i det här fallet länka till en video och använda rubriken: JESUS BAJSAR BOMBER), oavsett om det är Muhammed eller Jesus, som en bombbajsandes galning är väl inte respektfullt oavsett om du råkar vara kristen eller muslim.

Jag tror att du missade poängen. Jag påstår inte att man SKA avbilda Muhammed. Jag försöker få folk att förstå att man ska vara konsekvent i sitt agerande.


signatur

"All those moments will be lost in time... like tears in rain. Time... to die." - Roy Batty

Medlem
Skrivet av nils45:
Skrivet av Roy Batty:

En liten fundering. Hade ni visat videon om någon gjort samma sak fast med profeten Muhammed istället för profeten Jesus?

Varför utmana ödet, det är väl uppenbart nu att skämta om Islam lockar till sig islamska dårar.

Absolut. Men eftersom vi inte har några våldsamma kristna dårar i Sverige, är det då OK att skämta om deras profet? Förövrigt är Jesus en profet i den islamiska tron med


signatur

"All those moments will be lost in time... like tears in rain. Time... to die." - Roy Batty

Inaktiv

vill inte trampa på några tår här nu men kolla den här videon o sen säg mig:
HADE JESUS elr MOHAMED eller någon annan av dom där med detta å göra?

Svar nej: Science did ^^ and thats a F*A*C*T

Medlem
Medlem
Skrivet av Roy Batty:
Skrivet av Propy:
Skrivet av Roy Batty:

En liten fundering. Hade ni visat videon om någon gjort samma sak fast med profeten Muhammed istället för profeten Jesus?

Eftersom muslimer inte vill att man avbildar honom så kanske man ska respektera det. Eller måste man reta folk bara för att man kan? Man behöver inte vara religiös för att respektera de so mär det, eller hur?

Fast var det inte lite det jag var inne på. Att avbilda en profet (och i det här fallet länka till en video och använda rubriken: JESUS BAJSAR BOMBER), oavsett om det är Muhammed eller Jesus, som en bombbajsandes galning är väl inte respektfullt oavsett om du råkar vara kristen eller muslim.

Jag tror att du missade poängen. Jag påstår inte att man SKA avbilda Muhammed. Jag försöker få folk att förstå att man ska vara konsekvent i sitt agerande.

Så antingen avbildar man Mohammed eller så avbildar man inga profeter alls, är det så du menar?

Att avbilda Jesus så här är knappast respektfullt, men det hade inte blivit bättre för att man lagt till alla profeter.

Oavsett så vet du att det är ett känsligt ämne, och du vet mycket väl att de inte publicerat en artikel som denna om det varit Mohammed istället.


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Ambassadör
Xbox

aFtonZ igång igen.


signatur

Jump in.

Medlem

Hör inte det här hemma i WTF?

Medlem

Väl talat Roy Batty. Inte för att jag är särskilt religös av mig men jag tycker allt och alla skall behandlas lika.


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem

Jesus är nog ett portugisiskt namn. Ser inte ordet profet eller GS i rubriken.

Enligt svensk lag tror jag att det är tillåtet att skämta om religion men inte om folkslag, rätta mig om jag har fel.Tyckte filmen var rätt kul men är ju heller inte aktiv i någon religiös förening så hade kanske tänkt annorlunda ifall jag varit det.


signatur

Det var detta...

Medlem

Den enda som på riktigt skulle kunna ta vid sig av den här videon är Jesus själv. Och han lever ju inte, jag tror dessutom han hade skrattat åt det här. Det är inte respektlöst mot en grupp att avbilda deras "idol". Tar man illa vid av sånt här är det ens egna fel, inte den som gjort skämtet i fråga. Nu säger jag inte att man ska försöka att uppröra folk bara för att, men lite självdistans till sina värderingar måste man ha, annars blir ju livet väldigt tråkigt och alla som tänker olika blir ens fiender och man blir hatisk och det mår man ju dåligt av.

Fz ska inte behöva lägga in moraliska överläggningar i denna situatuon för att vissa kan känna sig "kränkta". Nu tror jag att Jesus har levt, jag tror också att han var "upplyst" och besatt kunskap/förståelse av det gudomliga. Jag "tror" således på Jesus. Jag anser inte att jag är kristen för det. Jag tror ju att buddha har levt också, gör mig inte till buddhist. Inte tar jag illa upp av en video på YouTube som avbildar honom i en helt annan karaktär.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Bojkott:

Hör inte det här hemma i WTF?

Helt klart, en liten sommarpaus där. Det är så dött med nyheter.


signatur
Medlem
Skrivet av Propy:
Skrivet av Roy Batty:

En liten fundering. Hade ni visat videon om någon gjort samma sak fast med profeten Muhammed istället för profeten Jesus?

Eftersom muslimer inte vill att man avbildar honom så kanske man ska respektera det. Eller måste man reta folk bara för att man kan? Man behöver inte vara religiös för att respektera de so mär det, eller hur?

Ska man även respektera andra saker muslimer vill som står i koranen? Du är ute på tunn is nu

Medlem

Photoshop. Jesus bajsar inte fågelbajs.

Medlem
Skrivet av Roy Batty:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Roy Batty:

En liten fundering. Hade ni visat videon om någon gjort samma sak fast med profeten Muhammed istället för profeten Jesus?

Eftersom du ställer frågan vet du att sådana saker är inflammerade. Jag har nog heller inte något direkt svar på den frågan.

Absolut. Det vet jag helt klart.

Men frågan är, är det OK för er att göra en religiös grupp irriterad men inte en annan? Är det mer OK för er att skoja på kristnas bekostnad och är det för att kristna inte kastar skor (eller värre) på er som det är OK att göra dem lite butthurt?

Jag är fullt medveten om att det är ett känsligt ämne. Tycker bara att ni ska tänka er för både en och två gånger. Antingen så smädar man alla religioner på samma villkor, eller så gör man inte det alls. Håller du med?

Väl formulerat. För att religiös satir ska funka måste man kunna vara lika vass åt alla håll, det är ingen buffé där man kan välja mer av en åskådning och helt utelämna en annan.

Kul video för övrigt.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem
Skrivet av Roy Batty:
Skrivet av nils45:
Skrivet av Roy Batty:

En liten fundering. Hade ni visat videon om någon gjort samma sak fast med profeten Muhammed istället för profeten Jesus?

Varför utmana ödet, det är väl uppenbart nu att skämta om Islam lockar till sig islamska dårar.

Absolut. Men eftersom vi inte har några våldsamma kristna dårar i Sverige, är det då OK att skämta om deras profet? Förövrigt är Jesus en profet i den islamiska tron med

Intressant det visste jag faktiskt inte, men jag förstår vad du försöker förmedla, inte första gången man har läst diskussioner om detta :), men Islam är ju en värdelös religion om du frågar mig, och att ta upp kampen mot att det ska vara rätt för alla slutar bara med att du får en kalasjnikov upptryckt i skallen.

Medlem
Skrivet av Propy:
Skrivet av Roy Batty:

En liten fundering. Hade ni visat videon om någon gjort samma sak fast med profeten Muhammed istället för profeten Jesus?

Eftersom muslimer inte vill att man avbildar honom så kanske man ska respektera det. Eller måste man reta folk bara för att man kan? Man behöver inte vara religiös för att respektera de so mär det, eller hur?

Så det du menar är att kristna har inget emot att man gör narr av Jesus? Klart som fan de har (inte alla såklart, och inte alla muslimer bryr sig heller för den delen). Det har varit Kristna som demonstrerat när South Park och Family Guy avbildat Jesus och gjort narr av han. Enda skillnaden är att de kristna har inte tagit till våld. Jag tycker det är sjukt att man böjer sig mot våld. Ju våldsammare muslimerna (vissa av dem) är ju mer ska man göra narr av Muhammed. Man ska inte visa att våld och hot fungerar. Man ska inte låta sig tystas av sånt. Nu när alla är så rädda för att göra narr av av deras profet så visar man dem att de har vunnit. Det kommer gå några år sen kommer någon mer avbilda Muhammed, några fler kommer dö och saker kommer sprängas då blir alla tysta igen i några år, sen återupprepas det. Sjukt att våld vinner.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Bojkott:

Hör inte det här hemma i WTF?

Helt klart, en liten sommarpaus där. Det är så dött med nyheter.

Ni får göra en IDG, där händer massa IOS och OSX nyheter när övriga redaktioner är på semester.

Dagens skörd av nyheter därifrån:
Apple kan utredas för konkurrensbrott
"Apple producerar mer unikt material för Apple Music"
Ny Ipod kan släppas redan på tisdag
Apple filar på uppdatering till IOS 8.4
Första betaversionen av OS X 10.10.5 släppt
Så får du nya funktionerna från El Capitan redan nu
IPv6 blir förval i OS X El Capitan och IOS 9
Apple Pay släppt i Storbritannien
Bättre selfies och snål lagring - här är alla intressanta rykten om Iphone 6S


signatur

Det var detta...

Medlem
Skrivet av Roy Batty:

En liten fundering. Hade ni visat videon om någon gjort samma sak fast med profeten Muhammed istället för profeten Jesus?

Oj oj, skojpolisen är här. Göm alla videoklippen!

Medlem
Skrivet av Cpt_JackHammer:

Gta V online, vilket jävla skit spel säger jag bara. 500kr åt helvete.. tack för det !!

Har just avinstallerat detta skit spel och tänker aldrig mera låta det smutsa ner min SSD.
Mera beklagligt och dåligt gjort av Rockstar får man fan leta efter.

Jaaaaa jag förstår att nu för tiden så vill varje liten 12 åring som sitter på sin brors dator känna sig "stor" och vill lära sig modda/hacka. Men efter att ha försök att logga in 3x ggr bara för att få: "Returning to GTA STory....." så känns det ganska hopplöst.

Sen när man äntligen kommer in så går det ca 10 minuter innan första gatan börjar explodera och bilar flyger genom stan som bowling käglor och hela garage exploderar med folk o bilar i sig och buggar ur så man flyger 200m upp i luften elr hamnar djupt under vattnet mitt ute i havet i ingenstans.

Ja men det va ju KUL ROCKSTAR... JÄTTE KUL....Jävla luffare...
Nej avinstallerar detta spel nu innan man får phsykbryt

Spela GTA Story mode ist. De är ju de bästa spelet som finns.
Spelat online tidigare och de funkade iaf bra då. Men Storymodenär ju de bästa med spelet och värt väntan!

Medlem
Skrivet av Cpt_JackHammer:

Inte för att starta något här nu elr trampa på några tår.... men... Imo så finns varelse Jesus elr Mohamed elr någon annan av dom där "sago personerna" folk är villiga att starta krig o mörda folk över.

Inte för att va sån men det visar vart kristna människor står i mina ögon svart på vitt.

I mina ögon så är dom som går runt o tror på någon dude som dom aldrig varelse sätt med riktiga ögon eller hört tala till dom med deras egna öron eller känt fysiskt riktig mänsklig beröring riktigt jävla tappade i golvet.

Kristna personer är villiga att starta krig, mörda folk, kapa kontakter, vägra hjälpa behövande personer, frysa ute o brutalt skada personer phsykist o fysiskt och i slutändan ändå stå där och säga "Meh vår gud är riktig, om du tror på någon annan så bläää" Hör ni inte hur fucking sjukt det låter?!!

Jag menar HUR FAN kan folk starta krig o döda människor till höger o vänster över en tro på er "gud" och ändå stå där som dom jävla FÅN sen o säga "Men att mörda han va ju inte fel" Titta bara på deras gud dom lyssnar på bla bla bla....

Låt mig berätta att ni har läst någon jävla sago historia om någon jävla Jesus som ni sen tror är "all that".. o alla som inte gör det är mindre värda elr tror "fel" elr har inte "vaknat"

NEJ !!!... SCIENCE is where its @ 4 me . .. o om ni inte förstår vad jag säger...

Jag är stolt Atheist. Vi startar inte krig över religion som är byggd på någon jävla sago bok som ingen vet är 110% riktig elr fejk o gång på gång på gång så har det varit svart på vitt att ingen har kommit ned o lagt en hand på någons panna o VIPS så har dom fått synen tillbaka. PRICE JESUS !! (lol)

Men som sagt, Jag vill inte trampa på några tår här nu men kolla den här videon o sen säg mig:
HADE JESUS elr MOHAMED eller någon annan av dom där med detta å göra?

Svar nej: Science did ^^ and thats a F*A*C*T

https://www.youtube.com/embed/j6DHhM4PgVA

Mår du bra? Du verkar upprörd. Har religion skadat dig? Skulle inte religion finnas skulle folk hitta på någon annan anledning att kriga över. Låt folk ha sin tro, dom behöver den för att må bra. Som ateister så kan vi även acceptera att andra tror annorlunda, ateist är inte att hata tro, det är avsaknad av tro

12
Skriv svar