CS-spelare tjänade 50 000 kr på vapenskins - köpte sin första bil

Medlem
Skrivet av Dominus:
Skrivet av doie331:

Varför köper man en jävla skoda octavia när man vinner 50k... Ung och dum haha

Troligtvis för att han ville ha en, men vad vet jag.
Men en sönderkörd BMW hade kanske varit bättre??

Låter som du har fått en dålig erfarenhet? Finns många fina BMW för 50k.

Medlem

Man slutar aldrig att bli förvånad av kommentarsfält...

Vad i helvete spelar det för roll vilken bil han väljer att lägga pengarna på?
Behöver DU köra hans bil? NEJ.

Ett alltför överanvänt uttryck passar bra här:
Skaffa er ett liv!

Medlem
Skrivet av returpack:

Man slutar aldrig att bli förvånad av kommentarsfält...

Vad i helvete spelar det för roll vilken bil han väljer att lägga pengarna på?
Behöver DU köra hans bil? NEJ.

Ett alltför överanvänt uttryck passar bra här:
Skaffa er ett liv!

Många som är avundsjuka, eller förstår sig inte på varför folk gör så och så med sina pengar/skins i ett spel. Men är man tappad bakom ett flöte och har föräldrar som har sagt "Du kan inte lyckas med att spela spel inför andra och du är en loser om du gör det" Vad jag menar är att lär er något nytt ni som inte förstår, om det går. Varför förstår ni inte? Är ni dumma i huvudet eller?

Medlem

Haha, ok, den där nyheten gjorde mig glad

Medlem
Skrivet av Dominus:
Skrivet av totte1015:

Skoda.... HA HA HA jag dog när jag såg bilden, speciellt för 50k, sicken dummer!

Skoda Octavia är knappast ett dåligt köp, du kan inte veta mycket om bilar du. Antar att du bara går efter märket.

Helt rätt! Jag hade inte köpt en Skoda själv, men det är inte dåliga bilar. Inte billiga heller. Jämför med VW så ser man att det inte skiljer så mycket i vare sig pris eller kvalitet längre.


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem
Skrivet av Amilo:
Skrivet av Dominus:
Skrivet av doie331:

Varför köper man en jävla skoda octavia när man vinner 50k... Ung och dum haha

Troligtvis för att han ville ha en, men vad vet jag.
Men en sönderkörd BMW hade kanske varit bättre??

Låter som du har fått en dålig erfarenhet? Finns många fina BMW för 50k.

Gissar vilt, men en ny växellåda till en begagnad BMW kostar väl ungefär lika mycket som Skodan?

Medlem

BMW är helt klart överreklamerat.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Förr kunde man ladda ner skinns gratis. Eller installera ett pack med nya vapen och ljud. Populärt var ju alla versioner av FUSION PACK!

Skrivet av NaxoS:

Har kan skattat på vinsten?

skickar länken till skatteverket för säkerhets skull

Medlem
Skrivet av humancentipede:

den ser rätt ny ut .. han har säkert lagt 50k som kontantinsats, och lånat resten

Eller så läser du hela artikeln istället och ser att bilen är från -07.


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem
Skrivet av doie331:

Varför köper man en jävla skoda octavia när man vinner 50k... Ung och dum haha

Ärthjärna. Det är en bra bil för 50k, dessutom är bara den åtta år gammal...

Skrivet av MRZnr1:

Förr kunde man ladda ner skinns gratis. Eller installera ett pack med nya vapen och ljud. Populärt var ju alla versioner av FUSION PACK!

FPSbanana.

Medlem
Skrivet av doie331:

Varför köper man en jävla skoda octavia när man vinner 50k... Ung och dum haha

Han kanske vet en del om bilar, gör du?


signatur

MattiAceGaming

Medlem

Hoppas han skattat vinstpengarna, skattmasen blir lite tjurig annars.

Medlem
Skrivet av NaxoS:

Har kan skattat på vinsten?

Ligger pengarna på t.ex. Paypal behöver man inte skatta :]
Visserligen tar paypal några % varje gång man handlar


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Skrivet av MattiAce:
Skrivet av doie331:

Varför köper man en jävla skoda octavia när man vinner 50k... Ung och dum haha

Han kanske vet en del om bilar, gör du?

han vet inget, isf hade han köpt en trimmad volvo 240 med spoiler och pälstärningar i backspegeln

Medlem
Skrivet av Amilo:
Skrivet av Dominus:
Skrivet av doie331:

Varför köper man en jävla skoda octavia när man vinner 50k... Ung och dum haha

Troligtvis för att han ville ha en, men vad vet jag.
Men en sönderkörd BMW hade kanske varit bättre??

Låter som du har fått en dålig erfarenhet? Finns många fina BMW för 50k.

Större chans att en BMW blivit "sönderkörd" än att en Skoda blivit det.

Medlem
Skrivet av Dominus:
Skrivet av Amilo:
Skrivet av Dominus:
Skrivet av doie331:

Varför köper man en jävla skoda octavia när man vinner 50k... Ung och dum haha

Troligtvis för att han ville ha en, men vad vet jag.
Men en sönderkörd BMW hade kanske varit bättre??

Låter som du har fått en dålig erfarenhet? Finns många fina BMW för 50k.

Större chans att en BMW blivit "sönderkörd" än att en Skoda blivit det.

Javisst, jag antydde inte något annat heller. Säger bara att det finns fina BMW också om man vet vad man ska leta efter. Sen är det väl så att allt med bakhjulsdrift och lite motor i är ju kul att leka med.

Medlem
Skrivet av humancentipede:
Skrivet av MattiAce:
Skrivet av doie331:

Varför köper man en jävla skoda octavia när man vinner 50k... Ung och dum haha

Han kanske vet en del om bilar, gör du?

han vet inget, isf hade han köpt en trimmad volvo 240 med spoiler och pälstärningar i backspegeln

Ok, det är svårt att argumentera emot det


signatur

MattiAceGaming

Medlem

Hade hellre lagt tid och energi på aktier om jag sysslade med investering, tror att det skulle ge större avkastning. Men ändå roligt att man kan göra en sådan vinst på det hela.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Hade hellre lagt tid och energi på aktier om jag sysslade med investering, tror att det skulle ge större avkastning. Men ändå roligt att man kan göra en sådan vinst på det hela.

Tror ja, det gäller att ha jävligt mycket tur och/eller mycket kunskap om marknaden innan man tjänar en massa pengar på aktier.

Medlem
Skrivet av totte1015:

Skoda.... HA HA HA jag dog när jag såg bilden, speciellt för 50k, sicken dummer!

Jag vet inte om du känner till det men en skoda octavia är mer eller mindre en golf.


signatur

MattiAceGaming

Medlem
Skrivet av Dominus:
Skrivet av kebbe:

Hade hellre lagt tid och energi på aktier om jag sysslade med investering, tror att det skulle ge större avkastning. Men ändå roligt att man kan göra en sådan vinst på det hela.

Tror ja, det gäller att ha jävligt mycket tur och/eller mycket kunskap om marknaden innan man tjänar en massa pengar på aktier.

Inte om du är nybörjare och kör på långsiktig strategi. Då tjänar du pengar men inga rekordsummor. En sådär 8% per år borde ligga inom realistiska gränser.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

50k.
Räknas som inkomst.
Tvivlar på att köparen eller köp/sälj-sidan betalat källskatt o socavg mm.
Om han har otur dimpr det ner ett krav från skattemyndigheten på ca 25k.

Medlem

Tillägg till tidigare inlägg.
Om han inte talar om var han fått pengarna ifrån räknas de som inkomst.
Berättar han för skatteverket att han sålt föremål i ett onlinespel gäller moms enligt följade sjukt tråkiga länk
http://www.skatteverket.se/rattsinformation/arkivforrattsligv...

Om ingen myndighet ifrågasätter hans plötsliga insättning av 50k så är han safe, annars kommer han inte undan skatt.

Medlem

Nail him!
BMW kan man få en ok för 50000, roliga med BMW e att dom e bakhjulsdrivna.
Skoda RS är troligtvis lika slutkörd som en BMW då man köper en RS för sportigheten.
Skoda och VW är samma skrot och korn i princip som Volvo å Ford var. VW är de fina å Skoda är de lite billigare.

Tänkte själv köpa en Skoda RS en gång men sluta med Volvo V50 pga barn å barnvagn.

Men ja de e surt om skatteverket kommer å knackar på dörren

Medlem
Skrivet av Dominus:
Skrivet av kebbe:

Hade hellre lagt tid och energi på aktier om jag sysslade med investering, tror att det skulle ge större avkastning. Men ändå roligt att man kan göra en sådan vinst på det hela.

Tror ja, det gäller att ha jävligt mycket tur och/eller mycket kunskap om marknaden innan man tjänar en massa pengar på aktier.

Fast detsamma gäller ju skins. Man måste ju ha ganska bra koll på vad som går att sälja för ett högre pris.

Medlem

Till den som frågade om det är tidskrävande. Det är ovärt som fan. Du måste i princip vara tillgänglig hela tiden, speciellt på kvällarna och det är långsamma transaktioner oftast så om man jämför med vanligt arbete så är det not mer värt imo. Men det beror ju på hur mycket pengar det handlar om, hade det varit över 100k hade det var lite värt tiden iaf imo.

Medlem

Kul hobby att tjäna pengar på, men helt klart ovärt att ha som heltidsjobb. Det tog honom alltså 10 mån att tjäna 50-tusen?
Mitt sommarjobb på Ica när jag var 19år gav mig ca 20 tusen på en månad, och då hade jag massor av tid att spela andra spel och umgås med mina vänner på fritiden.

Följdfråga: Har han betalat av vinstskatten på sina pengar?

Medlem

Skoda Octavia RS är bra bilar, vettigt pris också då det är en hyfsat modern bil med en bra motor, turbomatad 2 liters direktinsprutad fyra på 200 hk som lätt går att chiptrimma till 250+ hk

Folk hänger upp sig på bakhjulsdrift för mycket, det är inte alla som vill bränna gummi i kurvorna utan många föredrar en mer balanserad lätthanterlig bil.
Bara min åsikt

Medlem
Skrivet av fakemail:

Skoda Octavia RS är bra bilar, vettigt pris också då det är en hyfsat modern bil med en bra motor, turbomatad 2 liters direktinsprutad fyra på 200 hk som lätt går att chiptrimma till 250+ hk

Folk hänger upp sig på bakhjulsdrift för mycket, det är inte alla som vill bränna gummi i kurvorna utan många föredrar en mer balanserad lätthanterlig bil.
Bara min åsikt

De allra flesta föredrar bakhjulsdrift just för att det ger den medt balanserade bilen. Har du över 150hk på framhjulen så blir understyrningen påtaglig även med den bästa av diffar.

123
Skriv svar