Koreanska mmo-spelet Black Desert kommer till Europa – blir inte free-to-play

Robot
Koreanska mmo-spelet Black Desert kommer till Europa – blir inte free-to-play
Releasehästryttare
Koreanska mmo-spelet Black Desert kommer till Europa – blir inte free-to-play

Synd, har sett fram emot detta då jag såg första trailern förra hösten, men eftersom de inte väljer free to play kommer det inte sälja bra här i väst

dmn
Medlem
Skrivet av Devan:

Synd, har sett fram emot detta då jag såg första trailern förra hösten, men eftersom de inte väljer free to play kommer det inte sälja bra här i väst

Vore det free to play skulle det inte sålt alls

Medlem

Men snälla fz...
Pay to play=prenumeration
Buy to play=engångskostnad
Free to play=kostnadsfritt att lira

Releasehästryttare
Skrivet av dmn:
Skrivet av Devan:

Synd, har sett fram emot detta då jag såg första trailern förra hösten, men eftersom de inte väljer free to play kommer det inte sälja bra här i väst

Vore det free to play skulle det inte sålt alls

Funny ..

Medlem

ah lura dom rika i väst. Kan gissa att det kommer vara exakt samma med f2p affären och priserna och allt som rysslands o koreanska versionen fast vi kommer också behöver köpa spelet till skillnad från dom

Medlem

Låter ifs dyrt men kan det inte komma ett immersive MMO i förstaperson som är lite mer realistiskt?

Trött på questgrind i tredjeperson, in i världen vill jag!


signatur

subterranean homesick alien

Skribent
Skrivet av Duffelbag:

Men snälla fz...
Pay to play=prenumeration
Buy to play=engångskostnad
Free to play=kostnadsfritt att lira

Tack, ändrat.


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem
Skrivet av Devan:

Synd, har sett fram emot detta då jag såg första trailern förra hösten, men eftersom de inte väljer free to play kommer det inte sälja bra här i väst

Varför tror du inte det? Vi vet väl inte ens hur in game store kommer fungera (för antar att det är här skon klämmer, samt antar att sådan kommer finnas så dom kan finansiera servrarna för flera år frammåt)

Medlem
Medlem

"Korenska mmo-spelet Black Desert kommer till Europa – blir inte free-to-play"

Koreanska*

Medlem

måste vara halvt hjärndöd eller apfull för att uppskatta koreanska mmos >_>

Medlem
Skrivet av Devan:
Skrivet av dmn:
Skrivet av Devan:

Synd, har sett fram emot detta då jag såg första trailern förra hösten, men eftersom de inte väljer free to play kommer det inte sälja bra här i väst

Vore det free to play skulle det inte sålt alls

Funny ..

It was actually


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av dmn:
Skrivet av Devan:

Synd, har sett fram emot detta då jag såg första trailern förra hösten, men eftersom de inte väljer free to play kommer det inte sälja bra här i väst

Vore det free to play skulle det inte sålt alls

https://www.youtube.com/watch?v=hou0lU8WMgo

Gen
Medlem

Som alltid med snygga asiatiska MMOs - blir det optimerat denna gången? (brukar aldrig vara det annars).

Karaktärseditorn är nog den bästa jag har sett. Men hur är resten av spelet?

Medlem

ska bli kul att prova på!, dock så har jag inte lika höga förväntningar som när det först var i ropet för ngt år sedan,, om jag ens har ngra förväntningar alls nu, mer än att man får se kanske det snyggaste mmo spelet till dags datu..,..

har luskat lite om spelet allteftersom via sajten www.black-desert.com som det verkar är det mer åt guild wars 2 hållet, hälsa/mana sköts vad jag förstått med hjälp av potions i ?korea/ru versionernas betatest.?,..
edit: wizard/wich finns,, ska ha tillgång till heals, hittade inget om hur omfattande "healsen" kommer vara.. så kanske ändå att man slipper vara beroende av potions för groupcontent..

gillade gw2 i början, men nä,ush,ingen utmaning i pve alls imo,och jag är inte mycket för pvp så,blä efter maxlvl,,

jag hoppas black-desert går åt ett annat håll, med lite utmaning och mer tydliga roller när det kommer till gruppbaserat pve-content,.. raids verkar tyvärr inte finnas just nu,edit: open world raid boss finns,..men tänker på gw2 igen där, hur kul var det att döda dom där drakarna ig?,

hursom snyggt är det banne mig!

Medlem

Finns massor med Youtube guider och lets plays och duger inte det så är den ryska versionen i Open Beta just nu, du behöver en typ av vpn(wtfast tex) och engelska patchen så går det att spela alldeles utmärkt. Jag har ett gammalt 780gtx och maxar allt med fin fps.

Ett spel där första mountet du får är en åsna kan ju inte gå fel, amirite guys?

Medlem
Skrivet av Glore:

Finns massor med Youtube guider och lets plays och duger inte det så är den ryska versionen i Open Beta just nu, du behöver en typ av vpn(wtfast tex) och engelska patchen så går det att spela alldeles utmärkt. Jag har ett gammalt 780gtx och maxar allt med fin fps.

Ett spel där första mountet du får är en åsna kan ju inte gå fel, amirite guys?

ah, du r inne i betan, så hur verkar det?,, du får gärna ta och rätta mitt föregående inlägg om jag missuppfattat ngt,, gissar du har hyffsat bra koll på hur landet ligger..:-)

Skrivet av Devan:

Synd, har sett fram emot detta då jag såg första trailern förra hösten, men eftersom de inte väljer free to play kommer det inte sälja bra här i väst

Och?


signatur

3080, i9-11900F, DDR4 64GB

Medlem
Medlem
Medlem

En helt okej modell så länge man inte dessutom har en store som är feldesignad.

Medlem

Testat på den japanska versionen och spelet är snyggt, flyter bra och har intressanta strider. Spelade endast någon timme dock, trist att spela MMO på egen hand. Buy to play är helt okej så länge de kosmetiska prylar som finns i affären blir billigare här i väst eller liknande.

Är det samma affär som i f2p men vi måste betala för att spela hoppar jag det och siktar på Blade and Soul istället.

Medlem

Om du vill slippa betala, spela bara på koreanska servrar.

Medlem
Skrivet av roftg:
Skrivet av Glore:

Finns massor med Youtube guider och lets plays och duger inte det så är den ryska versionen i Open Beta just nu, du behöver en typ av vpn(wtfast tex) och engelska patchen så går det att spela alldeles utmärkt. Jag har ett gammalt 780gtx och maxar allt med fin fps.

Ett spel där första mountet du får är en åsna kan ju inte gå fel, amirite guys?

ah, du r inne i betan, så hur verkar det?,, du får gärna ta och rätta mitt föregående inlägg om jag missuppfattat ngt,, gissar du har hyffsat bra koll på hur landet ligger..:-)

Spelat lite till och från på japanska servrarna men engelska patchen var under all kritik där + latencyn inte var den bästa, inte för att det är någontoppen översättning från ryska heller men jag tycker personligen att man fattar mer av quests och skills av den ryska->engelska patchen som finns.

Jag tycker om det, tror det kan ha potential. Som du förstod så finns det inte mycket till pve-endgame atm men själv pvpar jag hellre än sitter natt in och natt ut i samma raid =). Det finns väldigt mycket att göra, allt från att föda upp hästar till att dekorera ditt hus till att crafta skepp. Det är ju ett sandbox-spel så många möjligheter.

En grej som jag gillar är att du anställer workers som samlar material till dig och då går dem fysiskt ute i världen från ditt lager i staden ut till platsen du har sagt åt dem att samla på, hugger ved tex, och bär tillbaka det till lagret. Du kan alltså om du vill se din worker i världen göra sina sysslor. Det gör att vägarna alltid är trafikerade av npcer med olika ändamål. Givetvis åker spelare runt med sida vagnar (om man har råd med sådan lyx) eller bär sina tradegoods på ryggen också. Jag tycker det målar upp en mer levande värld än en där alla npcer bara står blixtstilla och aldrig rör sig

På reddit finns det bra guider om hur man kommer igång med ryska betan för bästa är helt enkelt att prova själv

Medlem

F2p hit och b2p dit,..som brukligt är vi får säkerligen möjligheten att köpa en fysisk utgåva,ce,le ossv, OCH/eller så blir det en lite billigare nedladdning med de sedvanliga bonusgrejjerna..som vanligt, varför tycker en del det är konstigt att ett spel på denna skalan kostar pengar att införskaffa? DET är obegripligt för mig...

För ngt år sedan började det gnällas på månadsavgifter,.. och nu ska det gnällas på att spelen kostar pengar att köpa ist!!!! Bestäm er..ROFL

Medlem

Detta e ballt. Blir lätt ett köp och Betala för att spela typ gw2 e grymt

Medlem
Skrivet av Mo0rbid:

måste vara halvt hjärndöd eller apfull för att uppskatta koreanska mmos >_>

Perfekt, då vet jag vad jag ska göra på helgerna


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem

Det må vara ett väldigt snyggt spel men för min del har det gått så pass långt att jag blir väldigt skeptisk så fort det nämns att spel är koreanska..


signatur
12
Skriv svar