Svenska Helldivers släpps på Steam

Robot
Svenska Helldivers släpps på Steam

Playstation 4-spelet sprider våldsam demokrati på datorer inför jul.

#magicka, #arrowhead, #helldivers


Medlem
Svenska Helldivers släpps på Steam

Boom där kom det

Lär bli en bra skjuts i sales för Arrowhead


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Härligt! Jag har sneglat på Helldivers sedan det släpptes, men har inga vänner som spelar på PS4/PS Vita.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Kört det en del på PS4. Tycker det var sjukt kul den första veckan, men sen avtog det ganska hårt. Det huvudsakliga problemet jag hade med spelet var att ens påverkan på "kriget" var väldigt liten rent feedback-mässigt. Man fick 6 poäng till ens "faction", eller vad man ska kalla det, men mätaren rörde sig inte en pixel. Det var inte tillräckligt med gratification för att hålla mig kvar, tyvärr.

Men detta var iaf en sådär 12-14h in i spelet, och det är fortfarande ett spel jag kan plocka upp nån gång då och då och köra. Det är enormt skön känsla i spelet, där har de verkligen lyckats.

Medlem

Spelade precis lite med en av sönerna på PS4. Väldigt kul och FRUKTANSVÄRT frustrerande när man blir nermejad av sina medspelare.


signatur
Medlem
Skrivet av Pierre:

Spelade precis lite med en av sönerna på PS4. Väldigt kul och FRUKTANSVÄRT frustrerande när man blir nermejad av sina medspelare.

utan FF skulle spelet vara kass.
köttat cirkat 100timmar helldrivers, klart det roligaste coop spelet jag lirat


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Äntligen!!!


signatur

Game long and prosper

Medlem

Går det att spela helldivers med bara 2 pers nu?
Körde det en hel dell till ps3, men de sista "planeterna" blev mentalt svåra när man bara är 2 spelare i en soffa.
Verkade inte som att antalet finder skalade alls efter spelarantal.

Medlem
Skrivet av xermalk:

Går det att spela helldivers med bara 2 pers nu?
Körde det en hel dell till ps3, men de sista "planeterna" blev mentalt svåra när man bara är 2 spelare i en soffa.
Verkade inte som att antalet finder skalade alls efter spelarantal.

Det gör dom inte på PS4 heller. Inte vad märkte av i alla fall. Så det är sjukt svårt om man endast är två Dock kan man ju ha öppet för andra spelare också. Det var riktigt bra på PS4 i alla fall, dök upp spelare hela tiden som ville vara med, så man behövde aldrig aktivt leta. Men fiender skalar inte beroende på hur många man är, till min vetskap. Var ett tag sen jag spelade dock.

Medlem

På tiden! Väntat på att det skulle komma till steam

Medlem

Hoppas det är Cross-platform play med PS4!

Medlem
Skrivet av MaXMC:

Hoppas det är Cross-platform play med PS4!

Det kommer inte funka med cross-play mellan PC/PS4-spelare, men alla bidrar i övrigt till samma kampanj.

Källa: ArrowHead

Medlem

Spännande, har sneglat på detta länge, ska bli kul att testa!

Medlem
Skrivet av Nemo:
Skrivet av MaXMC:

Hoppas det är Cross-platform play med PS4!

Det kommer inte funka med cross-play mellan PC/PS4-spelare, men alla bidrar i övrigt till samma kampanj.

Källa: ArrowHead

WTF... Rocket League gör det ju! Då borde ju Helldivers också klara av det.

Medlem
Skrivet av MaXMC:
Skrivet av Nemo:
Skrivet av MaXMC:

Hoppas det är Cross-platform play med PS4!

Det kommer inte funka med cross-play mellan PC/PS4-spelare, men alla bidrar i övrigt till samma kampanj.

Källa: ArrowHead

WTF... Rocket League gör det ju! Då borde ju Helldivers också klara av det.

Det beror helt på vad man har för arkitektur för multiplayer.

Rocket League använder dedikerade servrar, medans Helldivers använder Peer-2-Peer, vilket inte medgör att spelet hostas på en PC och samtidigt har PS3/PS4/PS-Vita-användare.

Det är ett beslut man måste fatta i början av utveckligen då det blir ett fundament som all spellogik baseras på.


signatur

Johan Pilestedt

Medlem
Skrivet av Pilestedt:
Skrivet av MaXMC:
Skrivet av Nemo:
Skrivet av MaXMC:

Hoppas det är Cross-platform play med PS4!

Det kommer inte funka med cross-play mellan PC/PS4-spelare, men alla bidrar i övrigt till samma kampanj.

Källa: ArrowHead

WTF... Rocket League gör det ju! Då borde ju Helldivers också klara av det.

Det beror helt på vad man har för arkitektur för multiplayer.

Rocket League använder dedikerade servrar, medans Helldivers använder Peer-2-Peer, vilket inte medgör att spelet hostas på en PC och samtidigt har PS3/PS4/PS-Vita-användare.

Det är ett beslut man måste fatta i början av utveckligen då det blir ett fundament som all spellogik baseras på.

Jo men det går ju att köra peer-2-peer med PC också.

1
Skriv svar