Cuphead är som att spela en tecknad film från 30-talet – se 11 minuter gameplay
Verkar som att de gjort det svårt för att dra ut på speltiden, designen är otrolig med spelet ser ju verkligen inte roligt ut alls.
Mm grejjen med den här typen av äldre animation är att den inte bara är otroligt tidskrävande men också otroligt svår. För varje sekund av animation måste du rita ungefär 12 originalbilder från grunden. En animation av ett hopp kan antagligen ta upp till en månad för en talangfull animatör att måla. Att en liten studio med begränsad budget skulle få problem att producera ett helt spel med den stilen är föga förvånande.
subterranean homesick alien
Verkar som att de gjort det svårt för att dra ut på speltiden, designen är otrolig med spelet ser ju verkligen inte roligt ut alls.
Mm grejjen med den här typen av äldre animation är att den inte bara är otroligt tidskrävande men också otroligt svår. För varje sekund av animation måste du rita ungefär 12 originalbilder från grunden. En animation av ett hopp kan antagligen ta upp till en månad för en talangfull animatör att måla. Att en liten studio med begränsad budget skulle få problem att producera ett helt spel med den stilen är föga förvånande.
Sluta snacka strunt. Det är 24 bilder per sekund (det du tänker på är claymation, där man oftast tar två bilder mellan varje justering), och en skaplig animatör kan göra minst en sekund (24 bilder) film per DAG, om han gör ALLT helt från grunden, från sketch till färglagd färdig figur, utan datorhjälp.
På en dator går det naturligtvis mycket snabbare.
Sluta snacka strunt. Det är 24 bilder per sekund (det du tänker på är claymation, där man oftast tar två bilder mellan varje justering), och en skaplig animatör kan göra minst en sekund (24 bilder) film per DAG, om han gör ALLT helt från grunden, från sketch till färglagd färdig figur, utan datorhjälp.
På en dator går det naturligtvis mycket snabbare.
I stand corrected.
subterranean homesick alien