Oculus Rift säljer stort – bokar du nu får du vänta på din maskin

Medlem
Skrivet av Ghostknight:
Skrivet av Ichinin:
Skrivet av Komured:
Skrivet av Killbom:
Skrivet av conthox:

Sett detta förut:

- Internet skriker "vill ha!
- Internet skriker "för dyrt, bojkott!"
- Internet köper

Hur som helst hoppas jag på att detta slår och blir stort, kan blir mycket intressant att se vad man kan göra med tekniken. Inte bara bland spel utan även andra tjänster.

Du får ju också tänka på att det finns olika grupper, hugger man ju lite grovt kan man ju tänkga såhär:
1. Gruppen som inte har råd och lipar på nätet över det
2. Gruppen som har råd och köper enheten utan att skriva om det.

Du glömde.
3. Gruppen som inte har råd men köpere den ändå:)

samt

4. Gruppen som har råd, men som inte är dumma i huvudet och vet att den kommer gå ner i pris om ett tag, speciellt när konkurrenterna släpps.

Tillhör den här gruppen och var nära att köpa en, men såg en del lovande förhandstittar på Vive som antyder att det nog är värt att vänta tills monopolet försvinner. Fanns inget pris angivet för den, men alla vill väl vara konkurrenskraftiga så i värsta fall kostar den väl lika mycket men har bättre funktioner.

I värsta fall?
I bästa fall kostar den lika "lite" som CV1
Vive är den dyraste av dem tre.
Billigast blir PsVR sen CV1 och dyrast Vive

Medlem
Skrivet av conthox:

Sett detta förut:

- Internet skriker "vill ha!
- Internet skriker "för dyrt, bojkott!"
- Internet köper

Hur som helst hoppas jag på att detta slår och blir stort, kan blir mycket intressant att se vad man kan göra med tekniken. Inte bara bland spel utan även andra tjänster.

Porren........ Porren!

Medlem
Skrivet av sith:
Skrivet av conthox:

Hur som helst hoppas jag på att detta slår och blir stort, kan blir mycket intressant att se vad man kan göra med tekniken. Inte bara bland spel utan även andra tjänster.

Porren........ Porren!

Haha, det med kanske. Men jag tänkte mer som t ex som en del mäklare som redan idag har designprogam där man kan bygga sitt nya hus och sedan "gå runt i det" inne i VR för att få en bättre uppfattning om hur det ser ut när det är klart och liknande.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av conthox:
Skrivet av sith:
Skrivet av conthox:

Hur som helst hoppas jag på att detta slår och blir stort, kan blir mycket intressant att se vad man kan göra med tekniken. Inte bara bland spel utan även andra tjänster.

Porren........ Porren!

Haha, det med kanske. Men jag tänkte mer som t ex som en del mäklare som redan idag har designprogam där man kan bygga sitt nya hus och sedan "gå runt i det" inne i VR för att få en bättre uppfattning om hur det ser ut när det är klart och liknande.

Konsument-VR börjar sin utveckling år 2016.
Inom några år kommer det att finnas verkliga VR-sceniarier om precis allting.

Tänk Unreal Engine med vilket virtuellt scenario som helst.
Och den VR-världen ihop med artificiell intelligens - AI;
Scary ;P
Kewlt? ;P

12
Skriv svar