Läcka: Battlefield 5 kan bli ett WW2-spel!

Medlem

Vill inte ropa hej än, men ser lovande ut. Ser nog mer fram emot Command & Conquer: Tiberium än ett WWII-BF, men båda skulle nog bli riktigt kul.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Anser ju fortfarande att det "enda" Battlefield som finns är originalet, 1942. Underbara maps, underbart röj, inte en massa trams med mikrotransaktioner, dlc, klasser, levels, bara in och flyga, köra, skjuta, tuffa runt i båtarna, flyga, .. och nämnde jag flyga.
Inte alltid så balanserat, men just temat på banorna, med tanks-banor, flygbanor, känslan av d-day. Det var verkligen så mycket känsla av WW2... och röj!
Hade gärna sett en "HD remake"...

Medlem

Hoppas verkligen inte det blir ett WW spel. Hoppas mer på ett BF2142-tids spel, större sannolikt att det blir det också med tanke på sista DLC'n till BF4.

Inaktiv

Går dom tillbaka till WW2, Slänger in VR och gör det lite som Red Orchestra 2 . F** YES !!

Medlem

Det där Homefront Revolution handlade tydligen om revolution i något latinamerikanskt land där man skulle vinna stöd i favelorna för att bli av med någon junta. Men, liberalerna verkar ha blivit sura och vänt på det och bytt ut den amerikanska regimen mot koreaner.

Vi får hoppas att Battlefield 5 håller måttet och inte blir ett nytt propagandaspel i stil med Company of Heroes eller Homefront.

Avstängd

Battlefield i WWII med grafik som i Battlefront fast bättre.

Alltså jag vet inte hur förhands-kåt jag är just nu!?

twm
Medlem

Kommer man spela som ryss då

Medlem

Var inte C&C Tiberium ett FPS som de annonserade ut och la ner för 8 år sen?

Medlem
Skrivet av twm:

Kommer man spela som ryss då

amerikan så klart! de vann ju trots allt kriget!!!!11!!!

Medlem

Hellre WW2 än WW1.


signatur

autograph

Medlem
Skrivet av GuttedGnome:

Var inte C&C Tiberium ett FPS som de annonserade ut och la ner för 8 år sen?

Jo det var det. Såg personligen fram emot det då det begav sig eftersom jag tyckte det gav lite Republic Commando vibbar av det lilla som visats

Medlem

Jag tror det kan vara väldigt nära sanningen detta.

Battlefields Facebook konto lade ju senast upp en bild från BF 1942, med texten "Remember storming beaches in Battlefield 1942?"

Det kan ju inte bara vara en slump? Tillkännagivande snart gissar jag på.


signatur

Nämen!

Medlem

Hmmm, vet inte om det tagits upp än, men det finns ju en del "läckor" på youtube som visar på att det blir near future. Om det är sant eller inte återstår ju att se, men men.... Här har ni länkarna.

#1
https://www.youtube.com/watch?v=ErmBhFrReUo

#2 (uppdaterad)
https://www.youtube.com/watch?v=TEiVNejnTSA

Om det är sant eller inte, ta det med en (stor) skopa salt.

Medlem
Skrivet av BillyJoeBob:

Holy sweet mother of rumours!
Republic Commando (?) uppföljare och äntligen ett nytt C&C?

Hoppas det ligger sanning bakom detta. Behöver fan ett nytt C&C nu.

Harkonnen scum!

Medlem
Skrivet av monarped:
Skrivet av twm:

Kommer man spela som ryss då

amerikan så klart! de vann ju trots allt kriget!!!!11!!!

Sarkasm antar jag? Sovjetunionen var de som krossade tyskarna främst. Man tror att nästan 11 miljoner soldater från tyska armén dog/blev tillfångatagna på östfronten mot 5 miljoner på västfronten. Östfronten avgjorde kriget, vad än Hollywood sagt i frågan.

Medlem
Skrivet av ulrik.borg:

Anser ju fortfarande att det "enda" Battlefield som finns är originalet, 1942. Underbara maps, underbart röj, inte en massa trams med mikrotransaktioner, dlc, klasser, levels, bara in och flyga, köra, skjuta, tuffa runt i båtarna, flyga, .. och nämnde jag flyga.
Inte alltid så balanserat, men just temat på banorna, med tanks-banor, flygbanor, känslan av d-day. Det var verkligen så mycket känsla av WW2... och röj!
Hade gärna sett en "HD remake"...

Eh? Battlefield 1942 hade 5 klasser.

Medlem

Ser onekligen legit ut.

Jag bara hoppas, hoppas, HOPPAS att det inte är något framtids-skit på g med BF.

Fatta ratta White Tiger a la frostbite. Lera som sprutar och avgasrök som förgiftar luften!!

Medlem

Är det WW2 så betalar jag gladeligen 1.200 sek för hela upplevelsen.. utan att blinka!!
Snäääääääääälla


signatur

"High life on low budget"

Medlem

Om det blir WW2 av nästa Battlefield, så kommer jag förboka... har inte gjort det på jag vet inte hur många år.

Medlem

Till o med Tychus är hypad

Medlem

Varför är det ok att göra nyheter om företagsläckor? Jag har alltid undrat det, det är ju ändå företagshemligheter.


signatur

IDKFA

Medlem
Skrivet av mrFluffy:

Varför är det ok att göra nyheter om företagsläckor? Jag har alltid undrat det, det är ju ändå företagshemligheter.

Och? Så länge det inte är FZ som själva hackat sig in i företaget och snott hemligheterna. Det är upp till företagen att hålla det hemligt.


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem

"Star Wars: Imperial Commando" Yessssssssss... Äntligen. Republic Commando var det spelet som sålde mig på FPS. Inte så jättetaggad för WW2 dock. Känns mer som det skulle passa i ett DLC som BC2: Vietnam.

Medlem
Skrivet av darkthunder:
Skrivet av mrFluffy:

Varför är det ok att göra nyheter om företagsläckor? Jag har alltid undrat det, det är ju ändå företagshemligheter.

Och? Så länge det inte är FZ som själva hackat sig in i företaget och snott hemligheterna. Det är upp till företagen att hålla det hemligt.

Så länge du inte själv har stulit något så är det okej att ta det som är stulet? Makes no sense. Det är ju inte direkt Panama-dokument vi pratar om här som har ett allmänintresse. Tycker fortfarande att det är konstigt att det här är ok. Skulle vara kul att höra ett svar från någon som har en journalistisk/juridisk utbildning.


signatur

IDKFA

Medlem
Skrivet av mrFluffy:

Så länge du inte själv har stulit något så är det okej att ta det som är stulet? Makes no sense. Det är ju inte direkt Panama-dokument vi pratar om här som har ett allmänintresse. Tycker fortfarande att det är konstigt att det här är ok. Skulle vara kul att höra ett svar från någon som har en journalistisk/juridisk utbildning.

Du förutsätter att denna information har stulits från EA. "Läcka" kan (och oftast är), utförda av folk som faktiskt jobbar på företaget. Det är snarare hen som får ta smällen om det nu eventuellt är stöld. Vilket det inte nödvändigtvis måste vara.


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem
Skrivet av darkthunder:
Skrivet av mrFluffy:

Så länge du inte själv har stulit något så är det okej att ta det som är stulet? Makes no sense. Det är ju inte direkt Panama-dokument vi pratar om här som har ett allmänintresse. Tycker fortfarande att det är konstigt att det här är ok. Skulle vara kul att höra ett svar från någon som har en journalistisk/juridisk utbildning.

Du förutsätter att denna information har stulits från EA. "Läcka" kan (och oftast är), utförda av folk som faktiskt jobbar på företaget. Det är snarare hen som får ta smällen om det nu eventuellt är stöld. Vilket det inte nödvändigtvis måste vara.

Som sagt, bara för att någon annan har stulit material från ett företag, så ska det då vara ok för en tidning att publicera det? Det är inte FZs dokument, det är företagets.


signatur

IDKFA

Medlem

Personligen så är jag mer en Sci-Fi kille, så hade gärna sett ett till Science-Fiction Battlefield. Det sagt så har jag goda minnen från mina gamla goda Battlefield 1942 dagar, så vad än DICE slänger ihop kommer jag säkert spela det (såvida det inte är något mer Hardline, vilket inte var något tema som resonerade med mig).

Medlem
Skrivet av Traxad:
Skrivet av yarre:
Skrivet av monarped:
Skrivet av twm:

Kommer man spela som ryss då

amerikan så klart! de vann ju trots allt kriget!!!!11!!!

Sarkasm antar jag? Sovjetunionen var de som krossade tyskarna främst. Man tror att nästan 11 miljoner soldater från tyska armén dog/blev tillfångatagna på östfronten mot 5 miljoner på västfronten. Östfronten avgjorde kriget, vad än Hollywood sagt i frågan.

*Host* Lend-Lease Act '41-'45 *Host*

Absolut! Sovjet hade inte klarat det själva heller. Det jag tycker är tråkigt är att många tror att USA själva vann kriget. De var en stor bidragande faktor men inte en ensam spelare.

Medlem

Tänker tillbaka till de goda tiderna då man spelade Bf 1942 på el alamein då alla bara SKULLE ha stora bombaren

Medlem
Skrivet av VeZZLaN88:

Tänker tillbaka till de goda tiderna då man spelade Bf 1942 på el alamein då alla bara SKULLE ha stora bombaren

Minns även alla dessa "wing-walking" stunts man gjorde. Även om planet hade plats för 4-5 spelare (i sitt-platserna), så ville gärna så många som möjligt hoppa upp på planets vingar och lägga sig ner. Och visst, oftast blev man dödad pga "clipping" när piloten flög, men ibland gick det ändå och folk kunde hoppa av med fallskärm ner till fiende-baserna


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

123
Skriv svar