Officiellt - Nytt Battlefield avslöjas nästa vecka!
Vietnam.
Tät blöt djungel, trenches och floder.
Mycket skog så snipers som bara campar och inte gör ett skit kan dra åt H.
Väldigt få fordon. Bara ett par båtar, helikoptrar och jeepar.
Inga supertanks som ser genom väggar.
PLEASE GOD.
Föredrog faktiskt Hardline över BF4 just på grund av svärmar med snipers och en jävla massa tanks man inte kan göra nåt åt som infanterist.
Tror jag sticker ut hakan och säger att jag vill ha nära framtid! Visst, ww2 kan vara mäktigt men det känns så gammalt och begränsande. Där har allt hänt, all teknologi är känd och alla vet hur det slutade. Om utvecklarna tar sig friheter med dåtiden kommer alla bara klaga på hur overkligt det är osv. medans framtiden, den är outforskad! Där kan man mer eller mindre ta sig vilka friheter som helst och ändå få till dom trovärdiga! Man kan ha helikoptrar (gillar dom fast jag är sämst), all dagens härliga teknologi vidareutvecklad, man får ha moderna miljöer (typ Battlefield i Mirror's Edge-miljö där den innan så stilrena banan är fullkomligt söndertrasad efteråt) eller kanske miljöer man kan känna igen sig i istället för någon liten ful by i Frankrike, man kan ta stora friheter med storyn, hitta på nya krig och dylikt!
Dåtid: begränsade möjligheter, mjäkiga vapen, skralt med fordon, kass och tråkig teknologi.
Nutid/framtid: OBEGRÄNSADE möjligheter, mängder med Kraftfulla Mäktiga vapen, än mer Mäktiga fordon i mängder, UNDERBAR, underbar teknologi!
Tror jag sticker ut hakan och säger att jag vill ha nära framtid! Visst, ww2 kan vara mäktigt men det känns så gammalt och begränsande.
Ja det är gammalt...70 år sedan
<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>
Vietnam.
Tät blöt djungel, trenches och floder.
Mycket skog så snipers som bara campar och inte gör ett skit kan dra åt H.
Väldigt få fordon. Bara ett par båtar, helikoptrar och jeepar.
Inga supertanks som ser genom väggar.
PLEASE GOD.
Föredrog faktiskt Hardline över BF4 just på grund av svärmar med snipers och en jävla massa tanks man inte kan göra nåt åt som infanterist.
I skogen är det ingen som ser dig bli snipad.
Är det fortfarande detta man går efter? Jag har inte riktigt hängt med. För om det är det, så undrar jag hur man får det till ww2 xd
Edit syntes ju inte

🖥 R5 9600X || RTX 4070 ti Super || 32GB DDR5 || 27" 240hz OLED
⌨️ ROG Azoth 75% |🖱️ROG Keris Aimpoint
🎮 PS5 || LG 55" CX
Eastern Front behöver inte alls betyda WWII. Det skulle lika gärna kunna vara ett fiktivt modernt krig mellan Ryssland/NATO.
Förutom WWII så skulle jag gärna se ett kalla-krig scenario, typ 70-80 tal. Man slipper mycket av den moderna krigsföringens mest obnoxious teknik (ur gameplay perspektiv) och det har inte riktigt gjorts speciellt ofta. Wargame serien är väl det närmaste, och de är ju ändå RTS. Typ samma tema, fast FPS. Bring it on!
Skulle Koreakriget vara så jätteannorlunda än Andra Världskriget? Rent teknologiskt menar jag.
Den enda skillnaden jag kan komma på är att Jetplanen hade slagit igenom och helikoptrar. Annars var vapnen så gott som identiska som under Andra Världskriget.
Vill hellre då se ett Andra Världskrig spel med en slags mini-expansion/scenario som utspelar sig under Korea kriget.