Resident Evil 7 avtäckt – demo ute nu (för vissa)

Robot
Resident Evil 7 avtäckt – demo ute nu (för vissa)

Grattis (?), du kan köra igenom det i VR.

#capcom, #resident-evil-7, #sony, #resident-evil-6


Medlem
Resident Evil 7 avtäckt – demo ute nu (för vissa)

What is this? Fps?

Medlem

Wtf. En jäkla VR-demo för 700kr?
Och varför ser det mer ut som Silent Hill än Res?

Medlem

Måste säga att Sonys konferens dominerade! Jag köpte nyss min broders Ps4 och ska till gamestop ikväll och byta in xboxen mot...uncharted och Last of Us?


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Javas:

Måste säga att Sonys konferens dominerade! Jag köpte nyss min broders Ps4 och ska till gamestop ikväll och byta in xboxen mot...uncharted och Last of Us?

Passa på att skaffa bloodborne, alien nation, driveclub, god of war 3 remaster,

Medlem

Är det sagt nåt om spelet kommer vara tredje person eller är det bara första person? Och det är bra att dom riktar in sig mer på skräcken

Medlem

Kommer bara vara Första Person enligt Capcom.

Ps. Vad jag hört verkar det just nu gå att registrera ett "nytt" konto så får man 2 veckor med PSN+ gratis, vilket ger en tillgång till Teasern. Inget att göra för icke PS4 spelare dock.


signatur

Nämen!

Medlem
Skrivet av M_R_X5432:
Skrivet av Javas:

Måste säga att Sonys konferens dominerade! Jag köpte nyss min broders Ps4 och ska till gamestop ikväll och byta in xboxen mot...uncharted och Last of Us?

Passa på att skaffa bloodborne, alien nation, driveclub, god of war 3 remaster,

Något jag inte kunnat säga det senaste året med min xbox men.."SOO MANY GOOD GAMES!!!"


signatur

Game long and prosper

Medlem

Låter som jag blev betydligt mer taggad av den här trailern än FZ-redaktionen. Kändes inte alls som en direkt fortsättning på den trötta 6ans action utan mer skräck. Håller tummarna!

Medlem
Skrivet av Troll1:

Låter som jag blev betydligt mer taggad av den här trailern än FZ-redaktionen. Kändes inte alls som en direkt fortsättning på den trötta 6ans action utan mer skräck. Håller tummarna!

Håller med, så sjukt utjötat med all pew pew action i RE spelen idag.. Ettan var guld värd, och detta ser fantastiskt ut!

Medlem
Skrivet av MarMan Hollow:

Wtf. En jäkla VR-demo för 700kr?
Och varför ser det mer ut som Silent Hill än Res?

För att RE-konceptet inte har fungerat sedan RE4 medan PT blev hyllat till skyarna?

Medlem

Jag är helt okej med att Resident Evil 7 är first person horror
Varför?

För vi får många spel nu, de alla tilltalar olika resi-fans
RE7 = new horror fans
Resident Evil Remake 2 = old horror fans
Umbrella Corps = action/multiplayer fans

Sen utspelar sig RE7 ju sig i Resident Evil-universumet så vi kan räkna med se:
- anknytningar till tidigare spel
- herbs nånstans
- en crank
- Ett underground lab under huset
- stort monster i slutet...
- och en rocket launcher som har ihjäl det stora monstret i slutet.

Ska bli kul spela detta spel i januari.

Medlem

Förmodligen en av dom bästa utannonseringen någonsin.

Att Resident Evil 7 kunde bli detta, är ganska otroligt.

Om spelet blir bra, är en annan fråga, men hur det blev utannonserat är riktigt coolt.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Jag trodde nästan de väckt liv i P.T/Silent Hills när detta dök upp under Sonys konferens.

Det var så likt att det till och med hade ett demo redo att ladda hem på en gång.

Medlem

Jag fick starka Condemned: Criminal Origins-vibbar. Det kan ha att göra med att jag oftast inte spelar mer än ett spel per år nu för tiden.

1
Skriv svar