Xbox One får stöd för mus och tangentbord – om några månader
Nästa generation är det helt enkelt en PC då. "We've finally integrated a desktop function to help the user customize the software they want to be able to run and look, we've ported over program support from windows 10! Now you can look at movies, music etc while talking with your friends and we've also added AMD GVR aswell. Why not look at a stream while playing with the addition of PiP! By the way, with Scorpio we've made the CPU and GPU modular so this will be the last Xbox you ever need to purchase, instead there will be new addons coming every two to three years in the form of a new modular GPU and CPU package" -.-
Klara man 1:1 med musen och inga eftersläpningar blir jag mycket imponerad
Vad är det för vits när spelen ändå kör i 30fps?
Sant visserligen även om vissa spel som Call of Duty körs i 60 FPS.
När man har 1:1 rörelser med en mus känns 30 fps jävligt segt.
Klara man 1:1 med musen och inga eftersläpningar blir jag mycket imponerad
Vad är det för vits när spelen ändå kör i 30fps?
Sant visserligen även om vissa spel som Call of Duty körs i 60 FPS.
När man har 1:1 rörelser med en mus känns 30 fps jävligt segt.
Men om man jämför med handkontroll, mus och tangentbord så borde det väl vara bättre precision med mus och tangentbord oavsett fps?
Klara man 1:1 med musen och inga eftersläpningar blir jag mycket imponerad
Vad är det för vits när spelen ändå kör i 30fps?
Sant visserligen även om vissa spel som Call of Duty körs i 60 FPS.
När man har 1:1 rörelser med en mus känns 30 fps jävligt segt.
Men om man jämför med handkontroll, mus och tangentbord så borde det väl vara bättre precision med mus och tangentbord oavsett fps?
Ja helt klart. Frågan är ju vad man gör för att balansera det så att alla inte behöver köpa mus & tangentbord för att ha en chans. Nästan alla konsol-FPS har redan inbyggd aim assist men det eliminerar knappast skillnaden i precision helt.
Klara man 1:1 med musen och inga eftersläpningar blir jag mycket imponerad
Vad är det för vits när spelen ändå kör i 30fps?
Sant visserligen även om vissa spel som Call of Duty körs i 60 FPS.
När man har 1:1 rörelser med en mus känns 30 fps jävligt segt.
Haha... segt? Hur klarade man sig förr i tiden egentligen
Hursomhelst! Detta har man ju väntat på sedan första konsolgenerationen!
GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.
Klara man 1:1 med musen och inga eftersläpningar blir jag mycket imponerad
Vad är det för vits när spelen ändå kör i 30fps?
Sant visserligen även om vissa spel som Call of Duty körs i 60 FPS.
När man har 1:1 rörelser med en mus känns 30 fps jävligt segt.
Haha... segt? Hur klarade man sig förr i tiden egentligen
Hursomhelst! Detta har man ju väntat på sedan första konsolgenerationen!
När förr i tiden?
Doom hade en framerate cap på 35 men efter Quake lär det inte ha funnits ett pc FPS med en framerate cap på under 60. Quake 3 ville man ju ha 125 fps stabilt och CS så högt som möjligt.
Man har ju inte en chans online om man spelar ett PC fps med 30 fps.
Ett steg i rätt riktning! Det lär ju såklart finnas undantag till en början för att inte förstöra balansen i spelet men det är fortfarande bra att det kommer igång. Bygg sakta upp det, inte bara slänga in det med direkten. Single Player spel lär nog inte vara några större problem att använda mus/tangentbord i åtminstone till en start då det inte påverkar multiplayer.
Klara man 1:1 med musen och inga eftersläpningar blir jag mycket imponerad
Vad är det för vits när spelen ändå kör i 30fps?
Sant visserligen även om vissa spel som Call of Duty körs i 60 FPS.
När man har 1:1 rörelser med en mus känns 30 fps jävligt segt.
Men om man jämför med handkontroll, mus och tangentbord så borde det väl vara bättre precision med mus och tangentbord oavsett fps?
Ja helt klart. Frågan är ju vad man gör för att balansera det så att alla inte behöver köpa mus & tangentbord för att ha en chans. Nästan alla konsol-FPS har redan inbyggd aim assist men det eliminerar knappast skillnaden i precision helt.
Du har en bra poäng där ja.
Klara man 1:1 med musen och inga eftersläpningar blir jag mycket imponerad
Vad är det för vits när spelen ändå kör i 30fps?
Sant visserligen även om vissa spel som Call of Duty körs i 60 FPS.
När man har 1:1 rörelser med en mus känns 30 fps jävligt segt.
Spelar inte nån roll vad man har, när man är van vid 120+ FPS är 30 ospelbart.
Klara man 1:1 med musen och inga eftersläpningar blir jag mycket imponerad
Vad är det för vits när spelen ändå kör i 30fps?
Sant visserligen även om vissa spel som Call of Duty körs i 60 FPS.
När man har 1:1 rörelser med en mus känns 30 fps jävligt segt.
Men om man jämför med handkontroll, mus och tangentbord så borde det väl vara bättre precision med mus och tangentbord oavsett fps?
Ja helt klart. Frågan är ju vad man gör för att balansera det så att alla inte behöver köpa mus & tangentbord för att ha en chans. Nästan alla konsol-FPS har redan inbyggd aim assist men det eliminerar knappast skillnaden i precision helt.
Du har en bra poäng där ja.
Det kommer bero på spel och spelläge. Men ett sätt är att man väljer server baserat på input.
Dom har uppfunnit PC igen......
Precis, snacka om att återuppfinna hjulet. Men inte mig emot egentligen, detta kan vara ett steg i rätt riktning.
Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.
We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.