Hearts of Iron IV ångar på som en Tiger II:a på landsväg

Robot
Hearts of Iron IV ångar på som en Tiger II:a på landsväg
Ambassadör
Xbox
Hearts of Iron IV ångar på som en Tiger II:a på landsväg

Kul att det går bra för dem!


signatur

Jump in.

Medlem
Medlem

+1 på rubriken, kanske


signatur

Gärna flärd, men först en rejäl lavett

Medlem

Das kleine tiger II gick sönder rätt frekvent. Växellåda som egentligen var för klen osv. Så menar ni att hjärnhjärta kört fast på en landsväg och nu behöver servas? 8-)

Skämt åsido. För en som gillar RTS och WW2, är hearts of iron något att rekommendera? Är det bara overview av en karta och trupper som förflyttas (typ Risk)? Alltså man får inte se typ som i Red Alert när man ingår i strid med någon?

Jag har en bild av järnhjärta lite som total war, stämmer det eller är jag ute och cyklar?

Medlem
Skrivet av 2c1c:

Das kleine tiger II gick sönder rätt frekvent. Växellåda som egentligen var för klen osv. Så menar ni att hjärnhjärta kört fast på en landsväg och nu behöver servas? 8-)

Skämt åsido. För en som gillar RTS och WW2, är hearts of iron något att rekommendera? Är det bara overview av en karta och trupper som förflyttas (typ Risk)? Alltså man får inte se typ som i Red Alert när man ingår i strid med någon?

Jag har en bild av järnhjärta lite som total war, stämmer det eller är jag ute och cyklar?

Du är ute och cycklar, spelet kör hela tiden i realtid så det skulle inte fungera. Det är bara på kartan.

Skrivet av 2c1c:

Skämt åsido. För en som gillar RTS och WW2, är hearts of iron något att rekommendera? Är det bara overview av en karta och trupper som förflyttas (typ Risk)? Alltså man får inte se typ som i Red Alert när man ingår i strid med någon?

Jag har en bild av järnhjärta lite som total war, stämmer det eller är jag ute och cyklar?

Spelet utspelar sig enbart på kartan och ar gjort i realtime(som då går att pausa medan man gor saker)

Det har inte så mycket med rts att gora utan mycket av tiden kommer gå runt i att titta på olika listor och fundera på hur man vill bygga upp sitt land.

Kanslan av att långsamt bygga upp sitt rike och uppgradera sina armeer medan man ser andra varldskriget utspela sig ar ganska episkt aven om det bara ar på en karta.

Skribent
Skrivet av eddie the eagle:
Skrivet av 2c1c:

Skämt åsido. För en som gillar RTS och WW2, är hearts of iron något att rekommendera? Är det bara overview av en karta och trupper som förflyttas (typ Risk)? Alltså man får inte se typ som i Red Alert när man ingår i strid med någon?

Jag har en bild av järnhjärta lite som total war, stämmer det eller är jag ute och cyklar?

Spelet utspelar sig enbart på kartan och ar gjort i realtime(som då går att pausa medan man gor saker)

Det har inte så mycket med rts att gora utan mycket av tiden kommer gå runt i att titta på olika listor och fundera på hur man vill bygga upp sitt land.

Kanslan av att långsamt bygga upp sitt rike och uppgradera sina armeer medan man ser andra varldskriget utspela sig ar ganska episkt aven om det bara ar på en karta.

Det är förvånansvärt storslaget. När väl saker brakat loss, händer det väldigt mycket, men som Eddie säger är det rätt mycket listor man hanterar. Samt Ryssen, ständigt denna ryss.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

De hade även en liten stream igår för att fira att de sålt Europa Universalis 4 i 1 miljon exemplar igår. Där de gick genom historian bakom just det spelet, både intressant och roligt att titta på.

https://www.twitch.tv/paradoxinteractive/v/73669305 <-- streamen i sin helhet.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Jag har blivit helt hooked på HoI streams sedan den nya släpptes, ser iaf minst 1 lets play video per dag.
Har knappt spelat nått från serien då det är för komplicerat för mig men med var video jag nu ugglar över så blir jag mer å mer "kaxig" över att nu så, nu snart ska jag bege mig in i spelet och ta över världen.


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem

Lite besviken över att de mainstreamat det så mycket jämfört med 3an. Och att spelet blir mer eller mindre ospelbart sent in pga lagg. Håller mig till 3an tills patches / dlcs eller kanske black ice lagar det

Medlem

Paradox borde ha följande slogan.

Paradox, nu vet du att du kan snitta under fyra timmar sömn per natt.

Medlem
Skrivet av Comstedt:

Lite besviken över att de mainstreamat det så mycket jämfört med 3an. Och att spelet blir mer eller mindre ospelbart sent in pga lagg. Håller mig till 3an tills patches / dlcs eller kanske black ice lagar det

Jag är rätt glad att dom putsat till det så jag kunde sätta mig in i HoI4 fort

Jag håller däremot med om att det blir snudd på ospelbart senare i spelet. Det måste fixas :/ Stellaris har ju liknande problem, samma motor.

Medlem

En Tiger II gick inte fortare än c:a 40km/h på landsväg, så rubriken var ju rätt kass måste jag säga.

Medlem
Citat:

Hearts of Iron IV ångar på som en Tiger II:a på landsväg

Så med nöd och näppe med andra ord?


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Medlem

Vore inte en världskrigsrelaterad tråd utan ett gäng skrivbordsgeneraler som skjuter ner en skämtsam kommentar p.g.a. bristande historisk autencitet

Medlem

"Blitzkrieg mot dyngsrytmen"? Jag satt ju bara och spelade min axis-Turkiet kampanj till kl 05.00 i natt.... Zzzzz

Medlem
Skrivet av Slashgibber:
Citat:

Hearts of Iron IV ångar på som en Tiger II:a på landsväg

Så med nöd och näppe med andra ord?

Du menar sakta och stabilt, och inget som kan stoppa dess framfart

Gnällkuk

Helt ointresserad av detta spel men min vän har varit torsk på serien sedan länge. Han säger att han inte hunnit spela så mycket för att han jobbar... på 15 dagar (ränkar inte med idag eftersom han är på jobbet fortfarande) har han "bara" lagt 92h, dvs ett snitt på 6,13/h om dagen...


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av tricky:

Helt ointresserad av detta spel men min vän har varit torsk på serien sedan länge. Han säger att han inte hunnit spela så mycket för att han jobbar... på 15 dagar (ränkar inte med idag eftersom han är på jobbet fortfarande) har han "bara" lagt 92h, dvs ett snitt på 6,13/h om dagen...

Rätt casual. När WoW släpptes var vi många som snittade på över 12 timmar om dagen i flera månader:)

Medlem
Skrivet av JamesBond:
Skrivet av Slashgibber:
Citat:

Hearts of Iron IV ångar på som en Tiger II:a på landsväg

Så med nöd och näppe med andra ord?

Du menar sakta och stabilt, och inget som kan stoppa dess framfart

...utom soppatorsk.

Var väl om jag minns rätt det vanliga sättet för en Tiger II att dö. sprängd av den egna besättningen efter att den hade strandats pga. just soppatorsk. Eller är jag felinformerad här?


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem
Skrivet av Akronym:
Skrivet av JamesBond:
Skrivet av Slashgibber:
Citat:

Hearts of Iron IV ångar på som en Tiger II:a på landsväg

Så med nöd och näppe med andra ord?

Du menar sakta och stabilt, och inget som kan stoppa dess framfart

...utom soppatorsk.

Var väl om jag minns rätt det vanliga sättet för en Tiger II att dö. sprängd av den egna besättningen efter att den hade strandats pga. just soppatorsk. Eller är jag felinformerad här?

För att den fick soppatorsk betyder inte att det var en dålig stridsvagn. Okej, den var stor och tung och drack mycket. Men eftersom tyskarna fick fram denna så sent under kriget då tyskarna vad tillbakapressade och var hårt bombat av allierat flyg så sjönk deras bränsletillverkning. Antar då de prioriterade annat före den.

Att dom sprängde dessa själva var nog mer att de inte ville att denna best skulle falla i fiendernas händer och använda dessa själva.

Avstängd
Skrivet av Mortaigne:

Kul att det går bra för dem!

Riktigt trevligt!

Gnällkuk
Skrivet av Antifeminist:
Skrivet av tricky:

Helt ointresserad av detta spel men min vän har varit torsk på serien sedan länge. Han säger att han inte hunnit spela så mycket för att han jobbar... på 15 dagar (ränkar inte med idag eftersom han är på jobbet fortfarande) har han "bara" lagt 92h, dvs ett snitt på 6,13/h om dagen...

Rätt casual. När WoW släpptes var vi många som snittade på över 12 timmar om dagen i flera månader:)

Du kan inte jämföra tiden när man gick i skolan (vilket jag antar att du gjorde om du inte var arbetlös) mot när man blivit vuxen och jobbar heltid, men visst, håller med. Han sa ju dock att han inte spelat så mycket, tvivlar på att ni sa att ni inte spelat så mycket


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av tricky:
Skrivet av Antifeminist:
Skrivet av tricky:

Helt ointresserad av detta spel men min vän har varit torsk på serien sedan länge. Han säger att han inte hunnit spela så mycket för att han jobbar... på 15 dagar (ränkar inte med idag eftersom han är på jobbet fortfarande) har han "bara" lagt 92h, dvs ett snitt på 6,13/h om dagen...

Rätt casual. När WoW släpptes var vi många som snittade på över 12 timmar om dagen i flera månader:)

Du kan inte jämföra tiden när man gick i skolan (vilket jag antar att du gjorde om du inte var arbetlös) mot när man blivit vuxen och jobbar heltid, men visst, håller med. Han sa ju dock att han inte spelat så mycket, tvivlar på att ni sa att ni inte spelat så mycket

Pluggade på högskola. Kan väl säga att det gick sådär med studierna den gången :E

Gnällkuk
Skrivet av Antifeminist:
Skrivet av tricky:
Skrivet av Antifeminist:
Skrivet av tricky:

Helt ointresserad av detta spel men min vän har varit torsk på serien sedan länge. Han säger att han inte hunnit spela så mycket för att han jobbar... på 15 dagar (ränkar inte med idag eftersom han är på jobbet fortfarande) har han "bara" lagt 92h, dvs ett snitt på 6,13/h om dagen...

Rätt casual. När WoW släpptes var vi många som snittade på över 12 timmar om dagen i flera månader:)

Du kan inte jämföra tiden när man gick i skolan (vilket jag antar att du gjorde om du inte var arbetlös) mot när man blivit vuxen och jobbar heltid, men visst, håller med. Han sa ju dock att han inte spelat så mycket, tvivlar på att ni sa att ni inte spelat så mycket

Pluggade på högskola. Kan väl säga att det gick sådär med studierna den gången :E

Åfan?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av tricky:
Skrivet av Antifeminist:
Skrivet av tricky:
Skrivet av Antifeminist:
Skrivet av tricky:

Helt ointresserad av detta spel men min vän har varit torsk på serien sedan länge. Han säger att han inte hunnit spela så mycket för att han jobbar... på 15 dagar (ränkar inte med idag eftersom han är på jobbet fortfarande) har han "bara" lagt 92h, dvs ett snitt på 6,13/h om dagen...

Rätt casual. När WoW släpptes var vi många som snittade på över 12 timmar om dagen i flera månader:)

Du kan inte jämföra tiden när man gick i skolan (vilket jag antar att du gjorde om du inte var arbetlös) mot när man blivit vuxen och jobbar heltid, men visst, håller med. Han sa ju dock att han inte spelat så mycket, tvivlar på att ni sa att ni inte spelat så mycket

Pluggade på högskola. Kan väl säga att det gick sådär med studierna den gången :E

Åfan?

Fick en jävla massa loot, dock!
Och för att inte verka helt misslyckad så kan jag erkänna att jag faktiskt har ett bra jobb numera. Tog lite längre än jag hade räknat med, bara

1
Skriv svar