Red Dead Redemption kommer till Xbox One

Medlem

Jaaaa! Ge mig det till ps4 och snälla Rockstar skapa nästa Western spel (MMO tack!) så är jag hooked for life!

Medlem
Skrivet av StraxDax:
Skrivet av UggleMannen:

Fan luden snabel åxå.PS4 då??

Blir ju lite svårt eftersom Sony vägrar bakåtkombilatitet.
Du får väl hoppas att det går att hyra. på ps4 i. framtiden.

Det släpps ps2 och ps3 spel till ps4. Skillnaden är att MS är mer aktiva.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av Dumlen:
Skrivet av fzusr:
Skrivet av Keza:

En fråga. Jag har en 360, jag har spelet, jag har köpt ett Xbox One. Men jag använder inget av dem. Jag spelade aldrig Red Dead.. men nu blev jag faktiskt sugen.

Kommer spelet ha högre upplösning och bättre FPS på Xbox One?

Nej, eftersom det körs i bakåtkompatibilitetsläget är målet att ge precis samma upplevelse som på en riktig 360.

I vissa spel blir fpsen mer stabil däremot. Inte högre, men mer stabil än den var på 360n. Blir en liten uppskalning med.

Skrivet av KoP:
Skrivet av fzusr:
Skrivet av Keza:

En fråga. Jag har en 360, jag har spelet, jag har köpt ett Xbox One. Men jag använder inget av dem. Jag spelade aldrig Red Dead.. men nu blev jag faktiskt sugen.

Kommer spelet ha högre upplösning och bättre FPS på Xbox One?

Nej, eftersom det körs i bakåtkompatibilitetsläget är målet att ge precis samma upplevelse som på en riktig 360.

Inte riktigt sant. När dom gör spel bakåtkompatibla strävar dom även efter att utnyttja den extra kraften i XB1 gentemot 360'n genom att ge spelen en högre och stabilare fps, dessutom skalar dom oftast upp spelen till en högre upplösning. Mass effect är ett bra exempel på just denna behandling.

Nja, visst kan framerate skilja lite grann men det verkar oftast vara ungefär samma. 360:n skalade också upp spelet till högre upplösning (den supportade upp till 1080p vilket Xbox One också gör, så ingen skillnad där). Däremot verkar de inte göra några större förändringar på spelet även om de skulle kunna. Som exempel har jag spelat en hel del Mirror's Edge via min Xbox One's bakåtkompatibilitet och spelet är fortfarande låst till 30FPS precis som det var på 360 (medans PC-versionen rullar på i 60FPS). Hade de utnyttjat Xbox One:ens ytterligare prestanda hade det med all säkerhet kunnat låsa upp framerate och låta oss spela i 60FPS på den med. Så jag tror de överlag siktar på att få samma framerate även om de inte prickar in det exakt varje gång.

KoP
Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av StraxDax:
Skrivet av UggleMannen:

Fan luden snabel åxå.PS4 då??

Blir ju lite svårt eftersom Sony vägrar bakåtkombilatitet.
Du får väl hoppas att det går att hyra. på ps4 i. framtiden.

Det släpps ps2 och ps3 spel till ps4. Skillnaden är att MS är mer aktiva.

Plus att du måste köpa spelen igen på PS oavsett om du äger dom sedan tidigare.

Medlem

Måste man in i X360 för att köpa spelet? Jag har tex försökt köpa Dark Souls 1 på X1 men det går inte. Inte heller från Xboxlive på PC.

Medlem
Skrivet av Takashimaya:

Måste man in i X360 för att köpa spelet? Jag har tex försökt köpa Dark Souls 1 på X1 men det går inte. Inte heller från Xboxlive på PC.

Tyvärr måste du nog det, märkte samma sak för några månader sen när jag försökte. Alternativet är att köra från skiva då.

12
Skriv svar