Duke Nukem 3D fyller 20 år – hemligt avslöjande på gång

Robot
Duke Nukem 3D fyller 20 år – hemligt avslöjande på gång
Medlem
Duke Nukem 3D fyller 20 år – hemligt avslöjande på gång

De vore ju grymt med ett nytt spel. Kunde Id med doom så borde någon annan AAA-utvecklare också kunna det.

Medlem

Shit vad det skulle vara nice med ett nytt Duke =D


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Nja, finns väl otaliga andra spel som jag hellre sett en remake/uppföljare på.

Överst på listan ligger nog:
1: Sacrifice
2: Ground control 1 (tvåan var inte vad jag hade hoppats på)
3: Spellforce 1 (se över)

Medlem

Är nog bara en samling.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Finns det plats för Duke? Den matcho stillen är helt borta nu. Det finns bara utrymme för ett välgjort spel. Då spelar man högt, lägga ner tid/pengar på en gammal franchise. Hoppas det går bra.


signatur

“Too weird to live, too rare to die”

Medlem

Duke3D VR!


signatur

Text does not represent Mozart's life.

Medlem

Skulle vara trevligt om dom jobbat fram en deal med Fredrik Schreiber och återupplivat DN 3D: Reloaded som var på gång för ett tag sen.

Men jo, ett helt nytt spel vore bra fint också. Med ett bättre flyt mellan spelmomenten och nivåerna. Tyngre vapenkänsla, bättre animationer och ja.....bättre allt egentligen.

Avstängd
Skrivet av cybo:

Finns det plats för Duke? Den matcho stillen är helt borta nu. Det finns bara utrymme för ett välgjort spel. Då spelar man högt, lägga ner tid/pengar på en gammal franchise. Hoppas det går bra.

Gammalt och tjatigt, ja. Men skulle inte säga att stilen är borta. Kolla Gears of war. Finns det rum för X antal gears of war så finns det även rum för nytt Duke Nukem.


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Medlem

Hade förresten själv lite Duke-biz för några veckor sedan, men det har inget med detta att göra dock, men ändå:


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Gissar på en HD remake.

Medlem

Om de släpper ett nytt duke nukem så låt det inte ta runt 15 år igen med utväcklings delayer som med forever, it will take forever!

Medlem

De borde göra en riktig HD remake av Duke

Medlem

Vore trevligt med ett DN som faktiskt släpptes ... inom normal tidsram

Medlem
Skrivet av Oneone:

De borde göra en riktig HD remake av Duke

och behålla det 2.5d och ha sånhär kvalle :

Medlem

Duke Nukem Forever 2, nu ännu mer försenat!


signatur

Nämen!

Medlem

Gött, tagga släpp 2035 då!

KoP
Medlem
Skrivet av Hipshot:

Shit vad det skulle vara nice med ett nytt Duke =D

Så resonerade många dagen då Duke Nukem Forever fick sitt definitiva release datum och se hur det gick.

Medlem

Så länge Gearbox har varumärket - så hoppas jag inte på ett nytt spel med Duke.

Medlem
Skrivet av Kassler:

Nja, finns väl otaliga andra spel som jag hellre sett en remake/uppföljare på.

Överst på listan ligger nog:
1: Sacrifice
2: Ground control 1 (tvåan var inte vad jag hade hoppats på)
3: Spellforce 1 (se över)

NOLF vill jag ha en remake eller uppföljare på. Men ingen vet vem som äger rättigheterna där har jag för mig. Bajs!


signatur

Speldjävulen angrep mitt kranium...

Skribent
Skrivet av cybo:

Finns det plats för Duke? Den matcho stillen är helt borta nu.

Krävs viss fingertoppskänsla samt rejäl dos humor och distans för att det ska funka idag. Lyckas man med de bitarna tror jag det är fullt möjligt att göra ett bra Duke-spel 2016!


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Gissar på en HD remake.

Min gissning med

Medlem

För några veckor sedan satt jag och lite andra polare och pratade om hur sjysst det skulle vara att göra en egen uppföljare eller remake på Duke 3d, det verkar som att det kan ske nu. Countern lär ju inte vara där för ett AAA och knappast för ett mobilspel heller?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Dessutom, Duke Atomic Edition försvann från steam för ett par månader sedan - skulle köpa det till en kompis med hittade det inte - detta är lite av en remaster, eller ni vet, man kan ändra skalning av pixlar och dom la till en fov-slider.

Gearbox att det skulle komma tillbaka senare igen och att dom skulle vara förläggare och inte Devolver, om dom nu inte tänkte göra ett nytt spel eller lägga till något mer, varför la dom bara inte upp det igen liksom?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Finns få spel som jag spelat så mycket som detta n64 versionen rättare sagt

Medlem

Bara jag som hellre ser duke ett eller två? Eller ett duke 3 no d

Medlem
Skrivet av cybo:

Finns det plats för Duke? Den matcho stillen är helt borta nu. Det finns bara utrymme för ett välgjort spel. Då spelar man högt, lägga ner tid/pengar på en gammal franchise. Hoppas det går bra.

I en värld där alla Expendables-filmer spelat in nära eller över 200 miljoner dollar, varav den utländska marknaden stått för 65-80% av intäckterna (ökande från första till sista filmen) så finns helt klart utrymme för stilen även i spelbranschen. Det hade ju såklart mött enormt motstånd i fjant-Sverige men försäljningen hade talat för sig själv..

Gnällkuk
Skrivet av cybo:

Finns det plats för Duke? Den matcho stillen är helt borta nu. Det finns bara utrymme för ett välgjort spel. Då spelar man högt, lägga ner tid/pengar på en gammal franchise. Hoppas det går bra.

Var det ens en stil? Jag tvivlar inte på att ett välgjort Duke skulle sälja bra. Macho eller ej så skulle det vara kul om det inte enbart förlitade sig på one-liners.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av kebbe:

I en värld där alla Expendables-filmer spelat in nära eller över 200 miljoner dollar, varav den utländska marknaden stått för 65-80% av intäckterna (ökande från första till sista filmen) så finns helt klart utrymme för stilen även i spelbranschen. Det hade ju såklart mött enormt motstånd i fjant-Sverige men försäljningen hade talat för sig själv..

Expendables var ett gäng filmer om gamla gubbar gjorda av gamla gubbar med en stor portion självinsikt och självironi. DNF gjordes av ett gäng nötter som på allvar trodde att det var coolt med en vuxen man som leker med avföring och blir snurrig av en öl. Det finns inga som helst likheter.

Skrivet av tricky:

Var det ens en stil? Jag tvivlar inte på att ett välgjort Duke skulle sälja bra. Macho eller ej så skulle det vara kul om det inte enbart förlitade sig på one-liners.

Det kommer säkert att sälja bra oavsett kvalitet.

Medlem
Skrivet av MaxWarp:
Skrivet av kebbe:

I en värld där alla Expendables-filmer spelat in nära eller över 200 miljoner dollar, varav den utländska marknaden stått för 65-80% av intäckterna (ökande från första till sista filmen) så finns helt klart utrymme för stilen även i spelbranschen. Det hade ju såklart mött enormt motstånd i fjant-Sverige men försäljningen hade talat för sig själv..

Expendables var ett gäng filmer om gamla gubbar gjorda av gamla gubbar med en stor portion självinsikt och självironi. DNF gjordes av ett gäng nötter som på allvar trodde att det var coolt med en vuxen man som leker med avföring och blir snurrig av en öl. Det finns inga som helst likheter.

Skrivet av tricky:

Var det ens en stil? Jag tvivlar inte på att ett välgjort Duke skulle sälja bra. Macho eller ej så skulle det vara kul om det inte enbart förlitade sig på one-liners.

Det kommer säkert att sälja bra oavsett kvalitet.

Du förstår väl själv att genomförandet är irrelevant i jämförelsen? Attityden och konceptet är detsamma.

12
Skriv svar