Tips på spel liknande Amnesia - The dark descent

Medlem
Tips på spel liknande Amnesia - The dark descent

Tjenare på er.

Jag fick i höstas eller när det var nys på att spelet Amnesia - The dark descent var gratis under en begränsad tid så jag knep det direkt men det blev ospelat fram till i fredags. Hittills har jag aldrig blivit mer imponerad av en mer gastkramande upplevelse. Miljön, musiken, röstskådespelet med mera passade in spot on. 1800-talsstuket i goth-stil med survival horror vill jag gärna se igen.

Jag köpte givetvis Amnesia - A machine for pigs direkt efter jag klarade det första.

Har ni några tips på liknande så ös på


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Releasehästryttare

Synd du köpte machine for pigs, är långt ifrån lika bra tyvärr.

Kan rekommendera SOMA, underbart spel som släpptes förra hösten gjort av samma stuidio vilket machine for pigs INTE är.

Sen om du vill ha mer action så har du dead space 1 och 2, undvik 3an dock som enbart va en cashgrab.

Skägg.
10 Chambers

#Outlast är väl lite samma stuk? Lirade tvåan på E3, fruktansvärt.


signatur
Medlem

Call of cthulu spelet?

SoL
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

#Outlast är väl lite samma stuk? Lirade tvåan på E3, fruktansvärt.

Vänta lite, du spelade Outlast 2 o de va fruktansvärt som dåligt lr? Outlast 2 är ett spel jag ser fram emot men det är ju ett tag kvar tills det släpps också, så mycket kan hända.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av SoL:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

#Outlast är väl lite samma stuk? Lirade tvåan på E3, fruktansvärt.

Vänta lite, du spelade Outlast 2 o de va fruktansvärt som dåligt lr? Outlast 2 är ett spel jag ser fram emot men det är ju ett tag kvar tills det släpps också, så mycket kan hända.

Fruktansvärt = mitt stackars harhjärta vågade sig inte igenom hela demonstrationen. Slutade när jag låg flämtande i ett vetefält.


signatur
Medlem

SOMA, alla dagar i veckan, alla timmar på dagen, alla minuter på timmen och alla sekunder på minuten.

Medlem

Tackar

Jag spenderade natten med Youtube och no commentary-videos på samtliga tips. Det verkar som Soma och Outlast ligger bra till hands

Jag håller med Devan, A machine for pigs hade miljön men kändes betydligt mer begränsat än sin föregångare. Frictional skulle inte släppt utvecklingen till The Chinese Room.

Än en gång ska ni ha tack som tipsat


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem

Penumbra-spelen var väl lite av en "proof of concept" för Amnesia och är således väldigt lika.

Medlem

Tyvärr så har det åldrats oerhört mycket, men Clive Barker's Undying var ju magiskt på sin tid. Mer actionbetonat än Amnesia eftersom det är en shooter, men skräckstämningen var fantastisk. Stör du dig inte på den föråldrade grafiken så kan det vara värt att testa.

Medlem

Condemned: Criminal Origins av Monolith är definitivt värt att kolla upp också, spelade igenom det för 2 år sen. Inte det nyaste spelet, men det är fortfarande lagom obehagligt.

Medlem
Skrivet av Stephan:

Tyvärr så har det åldrats oerhört mycket, men Clive Barker's Undying var ju magiskt på sin tid. Mer actionbetonat än Amnesia eftersom det är en shooter, men skräckstämningen var fantastisk. Stör du dig inte på den föråldrade grafiken så kan det vara värt att testa.

Gick in i tråden endast för att tipsa om Undying, blir glad att se någon annan också ha så goda minnen från det fantastiska spelet!
Jag misstänker att det dock kan ha åldrats utan värdighet :/


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Åldern på spel har aldrig varit nåt hinder för min del. Är miljön rätt och alla element som gör ett spel bra så funkar det för mig. Jag lirar fortfarande på NES och Commodore 64 för nostalgins skull Undying ska kikas på och kanske även Penumbra då det var där Amnesia fick sin perfektion eller födelse ifrån så tack


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem
Skrivet av 73mpl4R:

Condemned: Criminal Origins av Monolith är definitivt värt att kolla upp också, spelade igenom det för 2 år sen. Inte det nyaste spelet, men det är fortfarande lagom obehagligt.

Ett bra spel där. Mycket adrenalin i det spelet också men tyvärr har jag klarat det


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem
Skrivet av Ariath:
Skrivet av 73mpl4R:

Condemned: Criminal Origins av Monolith är definitivt värt att kolla upp också, spelade igenom det för 2 år sen. Inte det nyaste spelet, men det är fortfarande lagom obehagligt.

Ett bra spel där. Mycket adrenalin i det spelet också men tyvärr har jag klarat det

Alien: Isolation är ju någorlunda likt också, fast i AAA-skrud. Grymt spel oavsett!

Medlem

Tackar. Alien isolation såg fan inte fel ut. Alien-fantast som man är


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

SOMA var riktigt bra, så även Alien: Isolation. Missa inte något av dessa fantastiska spel.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Quake-konnässsör

Lethe, såg att Markiplier körde igenom det nyligen. Verkar vara väldigt likt Amnesia.

Layers of Fear, kan vara något att kolla in.

Miasmata, lite mysterium över det hela. Själv tycket jag om det.

Skrivet av Luftman:

Call of cthulu spelet?

Tänker du på Call of Cthulhu: Dark Corners of the Earth?

Medlem
Skrivet av almblad:

Lethe, såg att Markiplier körde igenom det nyligen. Verkar vara väldigt likt Amnesia.

Layers of Fear, kan vara något att kolla in.

Miasmata, lite mysterium över det hela. Själv tycket jag om det.

Skrivet av Luftman:

Call of cthulu spelet?

Tänker du på Call of Cthulhu: Dark Corners of the Earth?

Jo exakt!

1
Skriv svar