PC den minst populära Battlefield 1-plattformen just nu

Medlem
Skrivet av PcKaffe:

Jag är mest förvånad över att så många spelar spelet över huvud taget, det ser ju bara ut som en tråkig reskin. Kan de inte gå tillbaka mot Battlefield 2 stuket istället? Det var mycket roligare rent mekaniskt talat.

Jodu, reskinnade Mark 1 tanks och triplan som det annars vimlar om i BF4!

Bara för att spelet använder samma spelmotor som tidigare titlar så betyder det inte att det är ett reskin


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem
Skrivet av TheJudge:

Avvaktar nog ett par månader tills priset har gått ner och buggarna fixade.

Priset kanske, men det är faktiskt inga märkbara buggar som behövs fixas den här gången

Medlem

Man kan jo lägga till att Standard Edition är redan aktiv på både konsoler, så det är bara PC spelare med Standard som väntar tills på fredag.

Medlem
Skrivet av Nomman:

Imponerande att det finns så många som står ut att spela FPS på konsol.

Det är inga problem att köra merparten av dagens FPS spel med en kontroll. Det är spel som kräver snabba rörelser och har en avancerad spelmekanik som däremot är nästan helt ospelbara att köra med en kontroll (som UT 2004, Quake 3: Arena, Quake Live).

Den stora anledningen till att jag inte gillar FPS på konsol är snarare att det fortfarande inte går att stänga av aim-assist. Det är även en orsak till att spelen "förenklas" på konsol, ugtivare verkar tro att folk inte kan spela samma spel på en konsol som de kan på en PC.

Går man tillbaks i tiden så fanns inte dessa hjälpmedel, det hidrade inte utvecklarna från att släppa FPS spel på PS2 (som Quake 3, Rainbow Six 3, Unreal Tournament).

Medlem

Får väl hoppas att det ändras på fredag eftersom jag tänkt köra spelet på PC, trist om de är få spelare.

Medlem
Skrivet av Albin Gädda:

Funderar på att köpa ett fysiskt ex av BF1 till PC då det är lite billigare. Är det någon som vet om man kommer behöva ha skivan i hela tiden? Eller är det som med Fallout 4 där man mer eller mindre bara fick en download code tro?

Jag kan garantera dig att du kommer billigare undan om du köper det digitalt. Personligen kostade det mig 388kr på g2play.com.

Medlem
Skrivet av Albin Gädda:

Funderar på att köpa ett fysiskt ex av BF1 till PC då det är lite billigare. Är det någon som vet om man kommer behöva ha skivan i hela tiden? Eller är det som med Fallout 4 där man mer eller mindre bara fick en download code tro?

DRM sköts idag av Origin och inte via kontroll av skivan, så du kan spela utan ha skivan i... men som nån anan nämnde här, det är lite biligare att köpa CD nyckeln på nätet

Medlem
Skrivet av Nomman:

Imponerande att det finns så många som står ut att spela FPS på konsol.

Console Master Race!


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av Cousken:
Skrivet av Albin Gädda:

Funderar på att köpa ett fysiskt ex av BF1 till PC då det är lite billigare. Är det någon som vet om man kommer behöva ha skivan i hela tiden? Eller är det som med Fallout 4 där man mer eller mindre bara fick en download code tro?

DRM sköts idag av Origin och inte via kontroll av skivan, så du kan spela utan ha skivan i... men som nån anan nämnde här, det är lite biligare att köpa CD nyckeln på nätet

Och inte ge företaget som har gjort spelet pengar.

Gen
Medlem
Skrivet av Nomman:

Imponerande att det finns så många som står ut att spela FPS på konsol.

Bry dig inte om pöbeln som säger emot dig

Jag håller helt och hållet med. Hade PS4 ett tag och köpte hela Destinypaketet. Försökte verkligen vänja mig vid att sikta med handkontroll men det var sannerligen inte lätt. Att köra PvP var rena lotteriet om man skulle träffa eller inte då andra spelare rör sig snabbare än mobs men även de var luriga.

Men om man ska vara seriös så handlar det om övning och konsolspelare är ju vana till skillnad från PC spelare.

Medlem
Skrivet av Albin Gädda:

Funderar på att köpa ett fysiskt ex av BF1 till PC då det är lite billigare. Är det någon som vet om man kommer behöva ha skivan i hela tiden? Eller är det som med Fallout 4 där man mer eller mindre bara fick en download code tro?

Om du är ute efter att installera med själva skivan så går detta inte då skivan inte följer med i fodralet. Du kan lika väl köpa en billigare utgåva från en site med endast nyckel. Skivan bestämde dom sig för att skita i. "Sitter med tomt fodral framför mig"

Medlem
Skrivet av aT1C:
Skrivet av Cousken:
Skrivet av Albin Gädda:

Funderar på att köpa ett fysiskt ex av BF1 till PC då det är lite billigare. Är det någon som vet om man kommer behöva ha skivan i hela tiden? Eller är det som med Fallout 4 där man mer eller mindre bara fick en download code tro?

DRM sköts idag av Origin och inte via kontroll av skivan, så du kan spela utan ha skivan i... men som nån anan nämnde här, det är lite biligare att köpa CD nyckeln på nätet

Och inte ge företaget som har gjort spelet pengar.

Hmm hur tänker du där?

Medlem
Skrivet av KoP:
Skrivet av Nomman:

Imponerande att det finns så många som står ut att spela FPS på konsol.

Skillz.

Det är lika lätt som att knyta skorna när man väl lärt sig.

Men varför vill man lära sig att knyta skor med boxhandskar?

Medlem

Finns så många andra bra spel som förtjänar pengarna mer än Dice och EA

Gnällkuk

Att folk är mindre aktiva på PC är väl inget nytt. Efter fiaskolanseringen av bf4 avvaktar nog många med att ens köpa det för att se hur det fungerar när det är officiellt släppt. Alla spel får ju alltid mest tid och kärlek från utvecklarna på konsol så det blir inte samma "köpa grisen i säcken"-grej.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av Cousken:
Skrivet av aT1C:
Skrivet av Cousken:
Skrivet av Albin Gädda:

Funderar på att köpa ett fysiskt ex av BF1 till PC då det är lite billigare. Är det någon som vet om man kommer behöva ha skivan i hela tiden? Eller är det som med Fallout 4 där man mer eller mindre bara fick en download code tro?

DRM sköts idag av Origin och inte via kontroll av skivan, så du kan spela utan ha skivan i... men som nån anan nämnde här, det är lite biligare att köpa CD nyckeln på nätet

Och inte ge företaget som har gjort spelet pengar.

Hmm hur tänker du där?

Sidor som säljer nycklar, G2A, pinguin, cjkeys mm. Får inte nycklarna från de som publicerar spelet

Som i detta fall så får inte DICE eller EA pengar från dig eller från sidan för att du köper spelet från en cd nyckel sida.

Medlem
Skrivet av rigge:

Tro så fan det kostar ju 800 spänn typ för att spela några dagar tidigare på pc.

Nej!

På CJS keys fick jag spelet för 420 kr, sen köpte jag origin access för 40 kr!
Så jag kunde börja spela tidigare.

460 kr, en jävla skillnad


signatur

Snusar till varje pris!

Medlem
Skrivet av aT1C:
Skrivet av Cousken:
Skrivet av aT1C:
Skrivet av Cousken:
Skrivet av Albin Gädda:

Funderar på att köpa ett fysiskt ex av BF1 till PC då det är lite billigare. Är det någon som vet om man kommer behöva ha skivan i hela tiden? Eller är det som med Fallout 4 där man mer eller mindre bara fick en download code tro?

DRM sköts idag av Origin och inte via kontroll av skivan, så du kan spela utan ha skivan i... men som nån anan nämnde här, det är lite biligare att köpa CD nyckeln på nätet

Och inte ge företaget som har gjort spelet pengar.

Hmm hur tänker du där?

Sidor som säljer nycklar, G2A, pinguin, cjkeys mm. Får inte nycklarna från de som publicerar spelet

Som i detta fall så får inte DICE eller EA pengar från dig eller från sidan för att du köper spelet från en cd nyckel sida.

Var kommer dessa nycklar ifrån, om inte Dice eller EA har sålt dem till G2A, pinguin, cjkeys mm?

Medlem
Skrivet av aT1C:
Skrivet av Cousken:
Skrivet av aT1C:
Skrivet av Cousken:
Skrivet av Albin Gädda:

Funderar på att köpa ett fysiskt ex av BF1 till PC då det är lite billigare. Är det någon som vet om man kommer behöva ha skivan i hela tiden? Eller är det som med Fallout 4 där man mer eller mindre bara fick en download code tro?

DRM sköts idag av Origin och inte via kontroll av skivan, så du kan spela utan ha skivan i... men som nån anan nämnde här, det är lite biligare att köpa CD nyckeln på nätet

Och inte ge företaget som har gjort spelet pengar.

Hmm hur tänker du där?

Sidor som säljer nycklar, G2A, pinguin, cjkeys mm. Får inte nycklarna från de som publicerar spelet

Som i detta fall så får inte DICE eller EA pengar från dig eller från sidan för att du köper spelet från en cd nyckel sida.

Varför tycker du det? Nyklarna på g2a kommer till stor del från folk som köper spel där tex skatten är lägre eller spelen kostar mindre i butik, som tex Polen. Eller nycklar köpta på rea. Dvs det är andrahands nyklar. Sen finns där en del kanske stulna nycklar, eller nycklar som kommer bli låsta på grund av kreditkortsfusk osv. https://www.reddit.com/r/pcgaming/comments/4pq6pn/can_someone...

Klart, är nykeln stulen på något sätt så får inte Dice en slant men annars så har nyckeln nån gång blivit köpt av första part, så Dice får sig nån summa iaf. Man kan då igemföra g2a med Tradera, eBay och Blocket.

Så det är inte riskfritt att handla från g2a och liknande sidor men det är långt ifrån alla nycklar där som är stulna... man får ta risken om man vill.

Medlem
Skrivet av Nomman:

Imponerande att det finns så många som står ut att spela FPS på konsol.

Alltså förstår inte människor som säger så. Jag trivs med min ps4 mer än PC. Jag vart PS spelar många år tillbaka. Så såna som jag förstår vad vi håller på med. Du kanske inte fattar grejen pga att du inte lagt mer än 2 minuter på joystick i ditt liv. Vi gillar ju olika. Båda delar har sina fördelar:)

Medlem
Skrivet av Cousken:
Skrivet av aT1C:
Skrivet av Cousken:
Skrivet av aT1C:
Skrivet av Cousken:
Skrivet av Albin Gädda:

Funderar på att köpa ett fysiskt ex av BF1 till PC då det är lite billigare. Är det någon som vet om man kommer behöva ha skivan i hela tiden? Eller är det som med Fallout 4 där man mer eller mindre bara fick en download code tro?

DRM sköts idag av Origin och inte via kontroll av skivan, så du kan spela utan ha skivan i... men som nån anan nämnde här, det är lite biligare att köpa CD nyckeln på nätet

Och inte ge företaget som har gjort spelet pengar.

Hmm hur tänker du där?

Sidor som säljer nycklar, G2A, pinguin, cjkeys mm. Får inte nycklarna från de som publicerar spelet

Som i detta fall så får inte DICE eller EA pengar från dig eller från sidan för att du köper spelet från en cd nyckel sida.

Varför tycker du det? Nyklarna på g2a kommer till stor del från folk som köper spel där tex skatten är lägre eller spelen kostar mindre i butik, som tex Polen. Eller nycklar köpta på rea. Dvs det är andrahands nyklar. Sen finns där en del kanske stulna nycklar, eller nycklar som kommer bli låsta på grund av kreditkortsfusk osv. https://www.reddit.com/r/pcgaming/comments/4pq6pn/can_someone...

Klart, är nykeln stulen på något sätt så får inte Dice en slant men annars så har nyckeln nån gång blivit köpt av första part, så Dice får sig nån summa iaf. Man kan då igemföra g2a med Tradera, eBay och Blocket.

Så det är inte riskfritt att handla från g2a och liknande sidor men det är långt ifrån alla nycklar där som är stulna... man får ta risken om man vill.

Mycket av nycklarna är stulna kreditkort eller bara stulna rent av från last billar som har spel etc, men dom som är stulna med kreditkort det blir charge back på de korten vilket gör att banken tar pengarna till backa från ställe det har använts och då får EA eller vilken annan publicerare som hälts inte sina pengar.

Medlem
Skrivet av Nomman:

Imponerande att det finns så många som står ut att spela FPS på konsol.

Battlefield är förvisso ett FPS men samtidigt är det en arcade-shoter och de är som gjorda för att spelas med joystick/kontroll pad.

Medlem

Det är inte mycket av nycklarna som är stulna.
Vad är det dör dumheter.
Det har hänt men tillhör inte vanligheten.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av kissekatt:

Jag väntar på min gmg key.

Samma här, hade väntat mig att få den i tid så att jag kan förladda spelet, men läste nyss i faq att nycklarna skickas ut imorgon eller senast 48 timmar efter release. Fattar inte varför de inte bara kan skicka ut nycklarna när man köper spelet.

KoP
Medlem
Skrivet av littleboss:
Skrivet av KoP:
Skrivet av Nomman:

Imponerande att det finns så många som står ut att spela FPS på konsol.

Skillz.

Det är lika lätt som att knyta skorna när man väl lärt sig.

Men varför vill man lära sig att knyta skor med boxhandskar?

För att man kan bli så pass fingerfärdig och koordinerad att det går som en dans. Tangentbord + mus är ju plättlätt, det klarar vem som helst av.

Medlem

Har rört mig mer och mer mot konsol de senaste åren då det blir allt tydligare att många AAA-spel fungerar dåligt på PC. Det känns inte värt att lägga flera tusen på en bra dator som utvecklarna ändå behandlar dåligt i slutändan.

Medlem

Siffrorna för pc stiger nog på fredag. Sen angående den här tangentbord+mus vs kontroll har jag lirat både pc och konsol sen jag var typ 4-5 år. Lirar med kontroll dagligen, ändå tycker jag tangentbord och mus är överlägset. Har inte heller några problem att förstå varför vi alla föredrar olika, är jag nån typ av övermänniska när det kommer till att förstå andras perspektiv? Enligt FZ kommentarsfält så verkar det som om man bara kan förstå ena sidan.

Medlem
Skrivet av Nomman:

Imponerande att det finns så många som står ut att spela FPS på konsol.

Va? Är du 12 år med en halvsunkig pc eller?
Sjukt töntig.


signatur

"High life on low budget"

Medlem

Omöjligt, ni måste ha FEL

Medlem
Skrivet av Voorhees:

Siffrorna för pc stiger nog på fredag. Sen angående den här tangentbord+mus vs kontroll har jag lirat både pc och konsol sen jag var typ 4-5 år. Lirar med kontroll dagligen, ändå tycker jag tangentbord och mus är överlägset. Har inte heller några problem att förstå varför vi alla föredrar olika, är jag nån typ av övermänniska när det kommer till att förstå andras perspektiv? Enligt FZ kommentarsfält så verkar det som om man bara kan förstå ena sidan.

Inget emot valmöjligheter men anledningen jag avskyr kontrollers är att allt måste anpassas för dem, vilket gör att nästan alla spel idag suger och saknar känsla och inlevelse.

Inget får gå för hastigt, kräva för snabba reaktioner eller precisa rörelser från spelaren. Inget får vara för komplex och alla menyer, inventories och liknannde blir oftast förjävligt dåliga och otympliga.

Det är skrattretande hur dålig styrningen och navigeringen oftast är idag jämnfört med tex quake 1.

Det är tragiskt hur usla menyerna, ui och inventorysystemen är idag jämnfört med Diablo eller Morrowind.

Istället för att utmaningen ligger i spelet. liggar utmaningen på att bemästara dåliga kontroller.

Istället för att snabbt och smidigt kunna kolla igenom sitt inventory. ska man spendera massor av extra tid att navigera runt uselt designade ui.

Istället för att göra något bad ass move själv, trycker man nu på en knapp som gör allt åt dig.

Visst det finns en massa andra problem som också sabbar utvecklingen men usla kontroller är nog den värsta boven.

123
Skriv svar