Star Citizen-utvecklingen ska redovisas varje vecka
Modigt och galet samtidigt. Det lär nog bli ett par som tror att dessa datumen kommer vara ristade i sten och skrika när de inte får som de vill.
Fast allt som allt lär det väl vara hälsosamt för utvecklingen med tanke på hur stort det har blivit. Uppskattar det!
Ett så stort spel är lätt att vänta på, Det komr att ha allt det jag har önskat mig så här långt, Man är bara inte ett rymdskepp som åker runt, man är en karaktär som kan lyfta på rövva och kliva ur hytten å se sig omkring, om det är så en planet eller en avsides rymdbas. Att man kan dela på skeppet med sina polare och ha hand omolika funktioner ombord. Markfordon, samt att planeterna har livsformer. Planeterna är inte kala och tråkiga med enstaka kratrar, en levande terräng med väder fenomen och mkt annat. Och att det inte bara är inriktat på DEATH MATCH. Kan lätt vänta 1 år till om så är. Finns så många andra spel man kan sysselsätta sig med sålänge. Ha det.
Att det här inte var standard redan från början är skrattretande. Det är ju självklart att folk vill veta hur de hanterar pengarna de fått.
Jag håller med att det borde vara självklart, fast det är väl knappast någon standard i branschen - CIG verkar vara helt ensamma om att vara så här transparenta.
Rätta mig gärna om jag har fel, men finns det NÅGON annan spelutvecklare som lägger ut månadsrapporter och redovisar utvecklingen varje vecka på ett liknande sätt?
Kommer aldrig bli färdigt.
Klart att det kommer bli. De vill bara att spelet ska hålla i mer än några timmar. Jag tror inte att folk riktigt förstår hur stort och innehållsrikt Star Citizen kommer bli. Det kommer att bli en blandning av Elite Dangerous och Mass Effect, och att utveckla ett sånt spel tar tid.
Kommer aldrig bli färdigt.
Klart att det kommer bli. De vill bara att spelet ska hålla i mer än några timmar. Jag tror inte att folk riktigt förstår hur stort och innehållsrikt Star Citizen kommer bli. Det kommer att bli en blandning av Elite Dangerous och Mass Effect, och att utveckla ett sånt spel tar tid.
En del av kritiken beror på att utvecklarna är otydliga. Det stod t.ex. "2016" på Squadron 42-siten tills alldeles nyligen. Det kan knappast överraska Chris Roberts att sånt får folk att tro att spelet ska släppas då.
Ligger definitivt på top 3 av århundradets mest misslyckade projekt.
|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220
The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.
Ligger definitivt på top 3 av århundradets mest misslyckade projekt.
Snacka inte skit när spelet inte ens är färdigt. Om något så är det top 3 av århundradets mest ambitiösa (spel)projekt.
Det är ju precis därför jag kan skriva så om det, din skumtomte...
|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220
The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.
Jag undrar verkligen vad reaktionerna hade varit om World of Warcraft var utannonserat samma dag som utvecklarna började jobba på spelet:
"SPELET KOMMER ALDRIG BLI FÄRDIGT", "DET HÄR PROJEKTET KOMMER ATT MISSLYCKAS BLA BLA BOO-HOO".
I rest my case
Betalades WoW:s utveckling av spelarna alltså?
Det var nyheter för mig!
|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220
The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.
Att det här inte var standard redan från början är skrattretande. Det är ju självklart att folk vill veta hur de hanterar pengarna de fått. Glad att jag inte backade det här, köper det garanterat om det blir okej eller mer när det klart dock.
Tycker det är helt rimligt att de inte varit 100% transparenta, just för att det finns så många självutnämnda experter som inte förstår ett dyft av spelutveckling. Det finns en stor risk när man delar data med rättshaverister som VILL tolka informationen fel.
För övrigt känns det som att de som klagar på spelet är de som inte har backat spelet och inte tar del av all information som CI delar med sig. Jag har aldrig sett en spelutvecklare som varit mer transparent och som involverat sina spelare lika mycket. Blir ärligt talat trött på alla pessimister.
Ligger definitivt på top 3 av århundradets mest misslyckade projekt.
Snacka inte skit när spelet inte ens är färdigt. Om något så är det top 3 av århundradets mest ambitiösa (spel)projekt.
Det är ju precis därför jag kan skriva så om det, din skumtomte...
Då behöver du lära dig definitionen på misslyckat för det passar definitivt inte här, utvecklingen av spelet fortsätter enligt planen.
Ja det har blivit förseningar men det är helt normalt när man bygger spel och behöver uppfinna nya lösningar på problem och funktioner ingen stött på tidigare.
Jag undrar verkligen vad reaktionerna hade varit om World of Warcraft var utannonserat samma dag som utvecklarna började jobba på spelet:
"SPELET KOMMER ALDRIG BLI FÄRDIGT", "DET HÄR PROJEKTET KOMMER ATT MISSLYCKAS BLA BLA BOO-HOO".
I rest my case
Betalades WoW:s utveckling av spelarna alltså?
Det var nyheter för mig!
Spelar det egentligen någon som helst roll? Dom som betalade för SC borde vara medvetna om riskerna då dom investerade i ett projekt istället för att köpa en färdig produkt. En jävligt stor skillnad och dom som HAR investerat har i min åsikt ingen rätt att klaga - även om CR skulle ta pengarna och sticka.
Ligger definitivt på top 3 av århundradets mest misslyckade projekt.
Snacka inte skit när spelet inte ens är färdigt. Om något så är det top 3 av århundradets mest ambitiösa (spel)projekt.
Det är ju precis därför jag kan skriva så om det, din skumtomte...
Då behöver du lära dig definitionen på misslyckat för det passar definitivt inte här, utvecklingen av spelet fortsätter enligt planen.
Ja det har blivit förseningar men det är helt normalt när man bygger spel och behöver uppfinna nya lösningar på problem och funktioner ingen stött på tidigare.
"Ingen stött på tidigare"
I lol'ed
För övrigt passar det utmärkt för projektet.
|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220
The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.
Ligger definitivt på top 3 av århundradets mest misslyckade projekt.
Snacka inte skit när spelet inte ens är färdigt. Om något så är det top 3 av århundradets mest ambitiösa (spel)projekt.
Det är ju precis därför jag kan skriva så om det, din skumtomte...
Då behöver du lära dig definitionen på misslyckat för det passar definitivt inte här, utvecklingen av spelet fortsätter enligt planen.
Ja det har blivit förseningar men det är helt normalt när man bygger spel och behöver uppfinna nya lösningar på problem och funktioner ingen stött på tidigare.
"Ingen stött på tidigare"
I lol'ed
För övrigt passar det utmärkt för projektet.
Du får gärna förklara hur ett projekt per definition kan vara misslyckat innan det är färdigt? Enligt vissa standards är det redan misslyckat? Låter mer som en bitter person som leker spågumma.
Tyckte denna videon var fet iaf.
https://www.youtube.com/watch?v=iGWggc7KjJE
Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X
Ligger definitivt på top 3 av århundradets mest misslyckade projekt.
Snacka inte skit när spelet inte ens är färdigt. Om något så är det top 3 av århundradets mest ambitiösa (spel)projekt.
Det är ju precis därför jag kan skriva så om det, din skumtomte...
Då behöver du lära dig definitionen på misslyckat för det passar definitivt inte här, utvecklingen av spelet fortsätter enligt planen.
Ja det har blivit förseningar men det är helt normalt när man bygger spel och behöver uppfinna nya lösningar på problem och funktioner ingen stött på tidigare.
"Ingen stött på tidigare"
I lol'ed
För övrigt passar det utmärkt för projektet.
Du får gärna förklara hur ett projekt per definition kan vara misslyckat innan det är färdigt? Enligt vissa standards är det redan misslyckat? Låter mer som en bitter person som leker spågumma.
Haha spågumma? Vad pratar du om? Hur skulle ett projekt med missade deadlines och misslyckad ledning inte vara misslyckat?
Det är spelet man inte kan säga så mycket om än, men projektet är riktig katastrof.
|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220
The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.
Jag undrar verkligen vad reaktionerna hade varit om World of Warcraft var utannonserat samma dag som utvecklarna började jobba på spelet:
"SPELET KOMMER ALDRIG BLI FÄRDIGT", "DET HÄR PROJEKTET KOMMER ATT MISSLYCKAS BLA BLA BOO-HOO".
I rest my case
Betalades WoW:s utveckling av spelarna alltså?
Det var nyheter för mig!
Tekniskt sätt var det väl tidigare titlar som gett dom kapital nog att göra det så ja...
I vilket fall känner jag att jag hellre ser en försening än något halvdant, att spelet inte kommer bli en duke nukem forever grundar jag i det massiva kapitalet dom har att utveckla med.
Och lite tro i Robert att han inte har mage att blåsa communityn.
Ligger definitivt på top 3 av århundradets mest misslyckade projekt.
Snacka inte skit när spelet inte ens är färdigt. Om något så är det top 3 av århundradets mest ambitiösa (spel)projekt.
Det är ju precis därför jag kan skriva så om det, din skumtomte...
Då behöver du lära dig definitionen på misslyckat för det passar definitivt inte här, utvecklingen av spelet fortsätter enligt planen.
Ja det har blivit förseningar men det är helt normalt när man bygger spel och behöver uppfinna nya lösningar på problem och funktioner ingen stött på tidigare.
"Ingen stött på tidigare"
I lol'ed
För övrigt passar det utmärkt för projektet.
Men ge dig och inse att du inte har något att komma med.
Spelet är inte misslyckat, du verkar bara ha en förvriden bild av hur spelutveckling fungerar, speciellt på hög nivå.
Ligger definitivt på top 3 av århundradets mest misslyckade projekt.
Snacka inte skit när spelet inte ens är färdigt. Om något så är det top 3 av århundradets mest ambitiösa (spel)projekt.
Det är ju precis därför jag kan skriva så om det, din skumtomte...
När misslyckades Star Citizen? Jag trodde jag var relativt uppdaterad vad gäller det spelet, men att det har misslyckats redan under utvecklingsstadiet hade jag helt missat.
🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB
Kommer aldrig bli färdigt.
Så skulle du sagt om varenda spel under utveckling om du skulle haft insyn.
Detta är första stora spelet där man har nästan total insyn i utvecklingen sen start. Såhär är det med stora spel, det tar tid och planerna ändras hela tiden