Längtat efter Mass Effect: Andromeda-gameplay? Varsågod!

Robot
Längtat efter Mass Effect: Andromeda-gameplay? Varsågod!

Till och med körningen ser läcker ut.

#mass-effect-andromeda


Testpilot
Längtat efter Mass Effect: Andromeda-gameplay? Varsågod!

Om det nu är en ny galax , varför kryllar den av samma gamla raser inklusive människor?

Medlem

Det där var rent ut sagt bedrövliga animationer.

Gör om, gör rätt. Om en grupp med polacker instängda i en källare kan göra magi som resulterar i Witcher 3 och dess animering så ska en trippel-A studio som Bioware kunna göra samma sak. Ingen ursäkt när de har EA som sponsrar dem heller.

Medlem

Fiiii fan vad fett det ser ut...

Medlem

Får dragon Age Inq vibbar... inte bra men jag håller tummarna.

Medlem

Ingen kontroll över sin squad alls i Andromeda? Verkade inte så i trailern iaf. Kunde inte ens se hur mycket hälsa de hade i den där UIn.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av Oneone:

Får dragon Age Inq vibbar... inte bra men jag håller tummarna.

Jag trodde det bara var jag som såg det... Verkar som de vill att alla deras RPG's ska gå Dragon Age döden.

Medlem
Skrivet av Harakiri:

Om det nu är en ny galax , varför kryllar den av samma gamla raser inklusive människor?

En bättre fråga är: Varför slåss överlevande raser mot varandra?


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

Men guh vad ni gnäller som vanligt. Jag tyckte iaf det såg trevligt ut!
Men som jag gjort senaste året så väntar jag på recensioner innan jag köper.. men då det är Mass Effect lär jag köpa oavsett

Medlem

Hmm. Saknar redan det elektroniska soundet som musiken i orginaltrilogin hade. Hoppas Jack Wall, Sam Hulick och Clint Mansell är involverade på något vis. Varför inte bjuda in M83 också? Det hade kunnat bli riktigt bra
I övrigt rätt snyggt. Eld och explosioner samt bergtexturer var sådär.
Håller med ovanstående om illavarslande likheter med DA:III.

Kan bli bra dock och hoppas innerligt på detta.

Medlem

Såg helt ok ut, i linje med dom andra Mass Effect. Men jag tyckte röstskådisarna kändes än i föregående spel. Saknar Jennifer Hale.
Det kommer garanterat bli ett köp! Tycker ME-seriens narrativ och lore är något av de bästa som gjorts i spelväg.

Medlem

Jag har inte spelat övriga titlar i serien. Det här ser coolt ut men jag är inte jättesugen på att köpa det. Finns det inte så mycket annat i vår så kanske jag testar detta.

Är det "typ" Destiny?


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

KoP
Medlem
Skrivet av Pretorian24:

Jag har inte spelat övriga titlar i serien. Det här ser coolt ut men jag är inte jättesugen på att köpa det. Finns det inte så mycket annat i vår så kanske jag testar detta.

Är det "typ" Destiny?

Nej det är inte likt Destiny för 5 öre (tack och lov).

Medlem

Coolt överlag men sjukt dålig lipsync och animationer i ansiktet.

Medlem

Jag som aldrig hann skaffa 3an innan sparningsfilerna från de första två filerna försvann för mig

Blev riktigt sugen på att nöta igenom hela trilogin inför Andromedia, attans att den inte finns spelbar för Ps4 ägare :/


signatur

Game long and prosper

Medlem

den där skapelsen man far omkring på planeter med har ser de inte ut att ha förfinat särskilt mycket, riktigt fläkig animering... i övrigt är jag så lycklig över att få återvända till detta speluniversum att spelet förmodligen kommer ta mig med storm oavsett hur bra eller dåligt det är...

Skrivet av ohem:
Skrivet av Harakiri:

Om det nu är en ny galax , varför kryllar den av samma gamla raser inklusive människor?

En bättre fråga är: Varför slåss överlevande raser mot varandra?

jag tror inte att man är i en annan galax, utan att storyn kommer att ha med denna andra galax att göra

och man kan alltid förvänta sig att någon ny hjälte ska ta erövra något viktigt, och kriga på vägen


signatur

It's something to do with quantum, isn't it?

Medlem

Ta mina pengar.

Medlem

Som vanligt så gnäller folk så in i helvete över ett spel som inte är färdigt ännu, ni är ganska dåliga faktiskt! Sjukt hypad över spelet

Medlem
Skrivet av Harakiri:

Om det nu är en ny galax , varför kryllar den av samma gamla raser inklusive människor?

Skrivet av ohem:
Skrivet av Harakiri:

Om det nu är en ny galax , varför kryllar den av samma gamla raser inklusive människor?

En bättre fråga är: Varför slåss överlevande raser mot varandra?

För det första, 4 Arcs kommer att resa till Andromeda, där varje Arc har en egen ras ombord, vi snackar om hundratusentals personer på varje Arc. Om du sett första story trailer fattar du nog att något går fel i Andromeda (Arc'sen förstörs/splittras), ingen vet obviously varför ännu.
Detta innebär att miljontals utav människor och minst tre andra raser splittras runt om i Andromedas (Helius Cluster), att förvänta sig att alla kommer att leva i frid och fröjd är bara önsketänkande. Det är som att samla ihop miljontals människor från hela världen för att kolonisera Mars och förvänta sig att vi kommer leva lyckliga utan problem.

Sedan heter en av fienderna "Anarchist", vilket översätts till anarkist, om ni inte vet vad en anarkist är så får ni söka upp det.

Medlem
Skrivet av farbrorwiwi:

den där skapelsen man far omkring på planeter med har ser de inte ut att ha förfinat särskilt mycket, riktigt fläkig animering... i övrigt är jag så lycklig över att få återvända till detta speluniversum att spelet förmodligen kommer ta mig med storm oavsett hur bra eller dåligt det är...

Skrivet av ohem:
Skrivet av Harakiri:

Om det nu är en ny galax , varför kryllar den av samma gamla raser inklusive människor?

En bättre fråga är: Varför slåss överlevande raser mot varandra?

jag tror inte att man är i en annan galax, utan att storyn kommer att ha med denna andra galax att göra

och man kan alltid förvänta sig att någon ny hjälte ska ta erövra något viktigt, och kriga på vägen

Man åker och får spela i en annan galax, därav namnet "Andromeda"

Medlem

Jag tycker det är så jävla ironiskt att folk klagar så mycket på Mass effect Andromedas ansiktsanimationer när Dragon Age Inquisitions ansiktsanimationer fan kom undan utan klagomål.

Sedan att folk förväntar sig att Bioware kommer att fixa detta till releasen nästa är skrattretande, spelet måste försenas isf. Dem har förmodligen variabler som kan tweakas för att förstärka vissa uttryck i ansiktet osv, men folk förväntar sig en total rewamp av hela jävla animationssystemet. Om ni har jobbat med animationer IRL så fattar ni hur sjukt jävla tidskrävande det är att skapa animationer.

Ser häftigt ut faktiskt. Men var det bara jag som tyckte att designen på UI:t ser förjävligt ut? Kändes väldigt 2007 med ljusblåa/röda färgerna.

Medlem
Skrivet av Jonlissla:

Det där var rent ut sagt bedrövliga animationer.

Gör om, gör rätt. Om en grupp med polacker instängda i en källare kan göra magi som resulterar i Witcher 3 och dess animering så ska en trippel-A studio som Bioware kunna göra samma sak. Ingen ursäkt när de har EA som sponsrar dem heller.

Inte de bästa animationerna men 10x ggr bättre än exempelvis Skyrim och där verkar inte folk bry sig direkt.

Hoppas bara att gameplayet inte blir lika tråkig med grind och värdelösa sidequests som det är i DA:I...
DA:I var en fet besvikelse, tråkigaste combaten jag varit med om

Medlem
Skrivet av Jonlissla:

Det där var rent ut sagt bedrövliga animationer.

Gör om, gör rätt. Om en grupp med polacker instängda i en källare kan göra magi som resulterar i Witcher 3 och dess animering så ska en trippel-A studio som Bioware kunna göra samma sak. Ingen ursäkt när de har EA som sponsrar dem heller.

"Gör om, gör rätt", tror du att det är lätt att utveckla ett ansiktsanimation system för ett spel?
Det du ser är det du får, om du inte är nöjd kan du väl gå tillbaka till ditt älskade Witcher 3. Du vet väl också att Bioware består av flera sub företag (Bioware Edmonton, Montreal, Austin osv), totalt är det 800 pers som jobbar för Bioware, då får du också tänka på att Austin jobbar med SWTOR och Edmonton med ett nytt IP, ca 500 pers jobbar med ME:A. CD Projekt har 370 utvecklare alla som fokuserar på samma spel, jag kan göra matten åt dig, 500-370 = 130. Du måste vara dum i huvudet om du tror att 130 pers (Där en majoritet jobbar med assets) kan göra ett animationssystem som är så mycket bättre än The Witcher 3's system. Du får även tänka på att det är jävligt mycket mer dialog i ME:A jämfört med Witcher 3, samt att Geralt oftast står stilla under dialoger.

Testpilot
Skrivet av simpa975:
Skrivet av Harakiri:

Om det nu är en ny galax , varför kryllar den av samma gamla raser inklusive människor?

Skrivet av ohem:
Skrivet av Harakiri:

Om det nu är en ny galax , varför kryllar den av samma gamla raser inklusive människor?

En bättre fråga är: Varför slåss överlevande raser mot varandra?

För det första, 4 Arcs kommer att resa till Andromeda, där varje Arc har en egen ras ombord, vi snackar om hundratusentals personer på varje Arc. Om du sett första story trailer fattar du nog att något går fel i Andromeda (Arc'sen förstörs/splittras), ingen vet obviously varför ännu.
Detta innebär att miljontals utav människor och minst tre andra raser splittras runt om i Andromedas (Helius Cluster), att förvänta sig att alla kommer att leva i frid och fröjd är bara önsketänkande. Det är som att samla ihop miljontals människor från hela världen för att kolonisera Mars och förvänta sig att vi kommer leva lyckliga utan problem.

Sedan heter en av fienderna "Anarchist", vilket översätts till anarkist, om ni inte vet vad en anarkist är så får ni söka upp det.

Jo jag var medveten om dessa arks men även om de var 4 st borde de kända raser man stöter på vara i minoritet vilket denna video inte visade speciellt mycket. Får hoppas att de inte är så som visats i hela spelet utan att man verkligen utforskar och interagerar med nya raser.

Medlem
Skrivet av McNord:
Skrivet av Jonlissla:

Det där var rent ut sagt bedrövliga animationer.

Gör om, gör rätt. Om en grupp med polacker instängda i en källare kan göra magi som resulterar i Witcher 3 och dess animering så ska en trippel-A studio som Bioware kunna göra samma sak. Ingen ursäkt när de har EA som sponsrar dem heller.

Inte de bästa animationerna men 10x ggr bättre än exempelvis Skyrim och där verkar inte folk bry sig direkt.

Hoppas bara att gameplayet inte blir lika tråkig med grind och värdelösa sidequests som det är i DA:I...
DA:I var en fet besvikelse, tråkigaste combaten jag varit med om

PRECIS!
Folk klagar på en funktion som har förbättrats gentemot DA:I, istället för att fokusera på det som faktiskt har betydelse vilket var DA:I's jävla fetch quests, mediokra combatsystem och till viss del bristande companions.

Medlem

Det måste vara ett tråkigt liv att leva när man är så bitter över allt hela tiden.

Medlem
Skrivet av Harakiri:
Skrivet av simpa975:
Skrivet av Harakiri:

Om det nu är en ny galax , varför kryllar den av samma gamla raser inklusive människor?

Skrivet av ohem:
Skrivet av Harakiri:

Om det nu är en ny galax , varför kryllar den av samma gamla raser inklusive människor?

En bättre fråga är: Varför slåss överlevande raser mot varandra?

För det första, 4 Arcs kommer att resa till Andromeda, där varje Arc har en egen ras ombord, vi snackar om hundratusentals personer på varje Arc. Om du sett första story trailer fattar du nog att något går fel i Andromeda (Arc'sen förstörs/splittras), ingen vet obviously varför ännu.
Detta innebär att miljontals utav människor och minst tre andra raser splittras runt om i Andromedas (Helius Cluster), att förvänta sig att alla kommer att leva i frid och fröjd är bara önsketänkande. Det är som att samla ihop miljontals människor från hela världen för att kolonisera Mars och förvänta sig att vi kommer leva lyckliga utan problem.

Sedan heter en av fienderna "Anarchist", vilket översätts till anarkist, om ni inte vet vad en anarkist är så får ni söka upp det.

Jo jag var medveten om dessa arks men även om de var 4 st borde de kända raser man stöter på vara i minoritet vilket denna video inte visade speciellt mycket. Får hoppas att de inte är så som visats i hela spelet utan att man verkligen utforskar och interagerar med nya raser.

Du får även tänka på att Bioware kanske vill undvika att visa upp de nya raserna, samt att vissa raser möjligtvis kontrollerar oss, tyckte exempelvis att jag såg en ny ras (från PS4 Pro trailern) vistas med kända raser under en av striderna.

Medlem
Skrivet av simpa975:
Skrivet av Harakiri:

Om det nu är en ny galax , varför kryllar den av samma gamla raser inklusive människor?

Skrivet av ohem:
Skrivet av Harakiri:

Om det nu är en ny galax , varför kryllar den av samma gamla raser inklusive människor?

En bättre fråga är: Varför slåss överlevande raser mot varandra?

För det första, 4 Arcs kommer att resa till Andromeda, där varje Arc har en egen ras ombord, vi snackar om hundratusentals personer på varje Arc. Om du sett första story trailer fattar du nog att något går fel i Andromeda (Arc'sen förstörs/splittras), ingen vet obviously varför ännu.
Detta innebär att miljontals utav människor och minst tre andra raser splittras runt om i Andromedas (Helius Cluster), att förvänta sig att alla kommer att leva i frid och fröjd är bara önsketänkande. Det är som att samla ihop miljontals människor från hela världen för att kolonisera Mars och förvänta sig att vi kommer leva lyckliga utan problem.

Sedan heter en av fienderna "Anarchist", vilket översätts till anarkist, om ni inte vet vad en anarkist är så får ni söka upp det.

Och det andra är?

Jamen alright, då har jag missat en trailer som antingen förklarar eller indikerar.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

Det är uppenbart att Andromeda är rushat, trailern bevisar det ju

123
Skriv svar