Inled fredagsmyset med fyra minuter Zelda: Breath of the Wild

Robot
Inled fredagsmyset med fyra minuter Zelda: Breath of the Wild
Medlem
Inled fredagsmyset med fyra minuter Zelda: Breath of the Wild

Jag tycker att detta var extremt medelmåttigt. Och fpsen är horribel.

Ingen höjdare till presentation med andra ord.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Så sjukt mysigt spel, oroar mig inte över fpsen kommer nog flyta på bra på Switch

Avstängd

Ser absolut inte ut som ett bra spel för att heta Zelda.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Laggar det så där mycket? Hur kan man stå ut med någonting liknande? Ha.

Medlem

Ser mys pys ut.. ska köpa en switch bara för detta spel! Resten av nintendo är bara crap

Medlem

Alltså! Det bästa spelsläppet nästa år. Lätt.

Medlem

Kalla mig gammalmodig, men jag gillar inte den här RPG-approachen som spelet verkar ha.

Jag vill inte kunna pausa mitt i en strid för att äta en kebab för att återställa hälsa - låt mig hugga ned ett par knähöga buskar eller krossa krukor i jakt på några hjärtan

Jag vill inte ha massor olika utrustning med "X till Y" och "A till fire resistance" - ge mig den gröna tunikan och sen några andra dräkter á la Ocarina of Time i nödfall.

Jag vill ha mastersword som är just det. Vill inte byta ut den efter 1 h för att en slumpmässig kyckling droppade en fet 2-hands halberd.

Jag älskar Zelda. Men då också Zelda och inte någon bisarr avvikelse. Jag ser dock inget hellre än att de bevisar mig fel

(Ragdoll kändes inte rätt heller konstigt nog)


signatur

Who's the fool? A man who believes in a god he can't see, or the man who is offended by a god he doesn't believe in.

Medlem
Skrivet av Hittebarn:

Kalla mig gammalmodig, men jag gillar inte den här RPG-approachen som spelet verkar ha.

Jag vill inte kunna pausa mitt i en strid för att äta en kebab för att återställa hälsa - låt mig hugga ned ett par knähöga buskar eller krossa krukor i jakt på några hjärtan

Jag vill inte ha massor olika utrustning med "X till Y" och "A till fire resistance" - ge mig den gröna tunikan och sen några andra dräkter á la Ocarina of Time i nödfall.

Jag vill ha mastersword som är just det. Vill inte byta ut den efter 1 h för att en slumpmässig kyckling droppade en fet 2-hands halberd.

Jag älskar Zelda. Men då också Zelda och inte någon bisarr avvikelse. Jag ser dock inget hellre än att de bevisar mig fel

(Ragdoll kändes inte rätt heller konstigt nog)

Mitt Zelda-hjärta håller med till stor del, men det återstår att se om de lyckas behålla "Zeldakänslan" i det hela.

En sak jag stör mig på är durability på vapen, som i Dying Light om jag minns rätt, järnrör som går sönder efter tio slag... suck!

Medlem
Skrivet av Hittebarn:

Kalla mig gammalmodig, men jag gillar inte den här RPG-approachen som spelet verkar ha.

Jag vill inte kunna pausa mitt i en strid för att äta en kebab för att återställa hälsa - låt mig hugga ned ett par knähöga buskar eller krossa krukor i jakt på några hjärtan

Jag vill inte ha massor olika utrustning med "X till Y" och "A till fire resistance" - ge mig den gröna tunikan och sen några andra dräkter á la Ocarina of Time i nödfall.

Jag vill ha mastersword som är just det. Vill inte byta ut den efter 1 h för att en slumpmässig kyckling droppade en fet 2-hands halberd.

Jag älskar Zelda. Men då också Zelda och inte någon bisarr avvikelse. Jag ser dock inget hellre än att de bevisar mig fel

(Ragdoll kändes inte rätt heller konstigt nog)

Har varit the Legend of Zelda fantast sedan Ocarina of Time släpptes 98, (spelade de äldre spelen efteråt såklart) men jag tycker alla nyheter som BotW har visat hittills ser riktigt lovande ut. Så inte lika gammalmodigt tänkande för min del.

De började utforska lite med vissa ”RPG” element i Skyward Sword också, och jag gillade det redan där, placerar spelet högt i min lista över lag. Det passar ännu bättre in i BotW som har en så stor och öppen värld tillskillnad från Skyward Sword. Men spelet ger så mycket Zelda vibbar som det bara kan göra även fast det är så mycket nytt.

Kanske funkar för mig för att jag både gillar the Legend of Zelda serien samt RPG genren enormt mycket, så mer av det goda för mig

Att pausa för att äta något är ungefär vad man gjorde i Ocarina of Time och andra titlar också; pausa för att tillfälligt placera en flaska med potion eller fairy på en av C-knapparna.

Sedan lite variation med vapen ser enormt roligt ut för min del, men tror just Mastersword kommer vara bättre än de vapen som används här i början av spelet.

Så jag tror nog du kommer kunna uppleva spelet på det sätt du vill också

Jag gillar att de har hittat sätt att både gå hela vägen tillbaks till början av serien, men samtidigt utveckla den framåt med BotW.

Medlem

Fan, det ser jävligt bra ut. Bättre än jag förväntade mig!

Medlem
Skrivet av Cyras:
Skrivet av Hittebarn:

Kalla mig gammalmodig, men jag gillar inte den här RPG-approachen som spelet verkar ha.

Jag vill inte kunna pausa mitt i en strid för att äta en kebab för att återställa hälsa - låt mig hugga ned ett par knähöga buskar eller krossa krukor i jakt på några hjärtan

Jag vill inte ha massor olika utrustning med "X till Y" och "A till fire resistance" - ge mig den gröna tunikan och sen några andra dräkter á la Ocarina of Time i nödfall.

Jag vill ha mastersword som är just det. Vill inte byta ut den efter 1 h för att en slumpmässig kyckling droppade en fet 2-hands halberd.

Jag älskar Zelda. Men då också Zelda och inte någon bisarr avvikelse. Jag ser dock inget hellre än att de bevisar mig fel

(Ragdoll kändes inte rätt heller konstigt nog)

Har varit the Legend of Zelda fantast sedan Ocarina of Time släpptes 98, (spelade de äldre spelen efteråt såklart) men jag tycker alla nyheter som BotW har visat hittills ser riktigt lovande ut. Så inte lika gammalmodigt tänkande för min del.

De började utforska lite med vissa ”RPG” element i Skyward Sword också, och jag gillade det redan där, placerar spelet högt i min lista över lag. Det passar ännu bättre in i BotW som har en så stor och öppen värld tillskillnad från Skyward Sword. Men spelet ger så mycket Zelda vibbar som det bara kan göra även fast det är så mycket nytt.

Kanske funkar för mig för att jag både gillar the Legend of Zelda serien samt RPG genren enormt mycket, så mer av det goda för mig

Att pausa för att äta något är ungefär vad man gjorde i Ocarina of Time och andra titlar också; pausa för att tillfälligt placera en flaska med potion eller fairy på en av C-knapparna.

Sedan lite variation med vapen ser enormt roligt ut för min del, men tror just Mastersword kommer vara bättre än de vapen som används här i början av spelet.

Så jag tror nog du kommer kunna uppleva spelet på det sätt du vill också

Jag gillar att de har hittat sätt att både gå hela vägen tillbaks till början av serien, men samtidigt utveckla den framåt med BotW.

Hoppas helt klart du har rätt. Jag gillar också både RPG och äventyrsspel, men jag vill bara ha mitt klassiska Zelda eller hur man ska säga :). Kändes som att Zelda (se även Mario) är klassiska spel som inte behöver ändra sig så mycket efter gick över till 3D förutom nya element.

Tänker absolut ge det en chans. Tror säkert det blir mycket bättre än man tror! Är bara lite försiktig med min optimismen


signatur

Who's the fool? A man who believes in a god he can't see, or the man who is offended by a god he doesn't believe in.

Medlem
Skrivet av Dreijer:

Laggar det så där mycket? Hur kan man stå ut med någonting liknande? Ha.

Lagget (aka 30 FPS) är mest troligt medvetet från Nintendos sida för att få folk att köpa Switch som lär bli 1080p60, medan Wii U-ägare får nöja sig med 720p30.

Medlem

Inte räknat frames men det ser ut att köras i 20-25fps. Hoppas dom hinner optimera rejält innan release.

Fast dom spelar på en Wii U va? Flyter nog bättre på Switch.

Medlem
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av Dreijer:

Laggar det så där mycket? Hur kan man stå ut med någonting liknande? Ha.

Lagget (aka 30 FPS) är mest troligt medvetet från Nintendos sida för att få folk att köpa Switch som lär bli 1080p60, medan Wii U-ägare får nöja sig med 720p30.

Det där ser inte ens ut att vara 30 FPS.

Medlem

Ett jävla gnäll på vissa här, Det ser rent sagt ut för jävla underbart ut, GOTY? Självfallet!.


signatur

VIRK1

MEG
Medlem

Ser underbart mysigt ut


signatur

Death is only the beginning

Gnällkuk

Känns som om de sköt sig själva lite i foten när man laddade upp det i 60fps, hade de valt 30fps istället så hade nog yt mjukat upp det något. Det ser rätt kul ut, men känns lite svagt att inte ens nå stadiga 30fps med ett flaggskeppsspel. Nu är det ju långt från release dock.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

k3m
Medlem
Skrivet av Luciphear:

Fan, det ser jävligt bra ut. Bättre än jag förväntade mig!

jepp. fast lite tråkigt att läsa vissa negativa kommentarer, som handlar om hur annorlunda det ser ut m.m. det här ser ut att bli det bästa Zelda på över tio år.

Medlem
Skrivet av Dreijer:
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av Dreijer:

Laggar det så där mycket? Hur kan man stå ut med någonting liknande? Ha.

Lagget (aka 30 FPS) är mest troligt medvetet från Nintendos sida för att få folk att köpa Switch som lär bli 1080p60, medan Wii U-ägare får nöja sig med 720p30.

Det där ser inte ens ut att vara 30 FPS.

Det är med största sannolikhet på av att att hela videon är redigerad i 25 bilder i sekunden.

Medlem
Skrivet av k3m:
Skrivet av Luciphear:

Fan, det ser jävligt bra ut. Bättre än jag förväntade mig!

jepp. fast lite tråkigt att läsa vissa negativa kommentarer, som handlar om hur annorlunda det ser ut m.m. det här ser ut att bli det bästa Zelda på över tio år.

Nostalgi är alltid svårt att besegra. Givetvis kommer de äldre spelen alltid stå nära hjärtat men jag gillar att de går vidare och inte håller sig till ett och samma koncept.

1
Skriv svar