Riddarspelet Kingdom Come: Deliverance börjar bli färdigt
Ooooo... verkar vara mycket kvar. Tidigast till hösten nästa år, men troligen vintern. Det är vad jag antar i alla fall. Annars är nog risken att det släpps allt för buggigt. Att döda en bugg kan skapa två eller tre nya så 4000 buggar kan vara mer än vad man tror
GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.
Gillar hans ärlighet, transparens men framförallt hans passion. Mer av sådant här tack och mindre av giriga rövhål i kostym som bara är ute efter snabba pengar och behaga sina aktieägare.
Risken är väl att det blir tvärtom i takt med att branschen växer och därmed pengarna i den.
Gillar hans ärlighet, transparens men framförallt hans passion. Mer av sådant här tack och mindre av giriga rövhål i kostym som bara är ute efter snabba pengar och behaga sina aktieägare.
Risken är väl att det blir tvärtom i takt med att branschen växer och därmed pengarna i den.
Av någon anledning känns det som att spelutvecklare från "öst" alltid fokuserar på kvalité före kvantitet. The Witcher, Metro och det här är tre perfekta exempel.
Gillar hans ärlighet, transparens men framförallt hans passion. Mer av sådant här tack och mindre av giriga rövhål i kostym som bara är ute efter snabba pengar och behaga sina aktieägare.
Risken är väl att det blir tvärtom i takt med att branschen växer och därmed pengarna i den.
Av någon anledning känns det som att spelutvecklare från "öst" alltid fokuserar på kvalité före kvantitet. The Witcher, Metro och det här är tre perfekta exempel.
Jag kan ge tre exempel på kvalitetssäkring från väst också. Betyder inte att det alltid är så.
Gillar hans ärlighet, transparens men framförallt hans passion. Mer av sådant här tack och mindre av giriga rövhål i kostym som bara är ute efter snabba pengar och behaga sina aktieägare.
Risken är väl att det blir tvärtom i takt med att branschen växer och därmed pengarna i den.
Av någon anledning känns det som att spelutvecklare från "öst" alltid fokuserar på kvalité före kvantitet. The Witcher, Metro och det här är tre perfekta exempel.
Om jag om jag får vrida lite mer på den iaktagelsen skulle jag säga att just inlevelse och "fysik" till världen tycks prioriteras. Jag menar då inte nödvändigtvis spelets fysik motor utan den mer abstrakta innebörden. Att spelet ska ha en vikt och autencitet som grundar en i spelvärlden på ett starkare sätt än man nästan någonsin ser varken från västeuropa/amerika eller asien (asien är nog nästan helt det motsatta isåfall).
Kan även slänga in ARMA/Bohemia Interactive i den ligan, som också är från Tjeckien precis som Warhorse som utvecklar Kingdom Come.
subterranean homesick alien
Gillar hans ärlighet, transparens men framförallt hans passion. Mer av sådant här tack och mindre av giriga rövhål i kostym som bara är ute efter snabba pengar och behaga sina aktieägare.
Risken är väl att det blir tvärtom i takt med att branschen växer och därmed pengarna i den.
Av någon anledning känns det som att spelutvecklare från "öst" alltid fokuserar på kvalité före kvantitet. The Witcher, Metro och det här är tre perfekta exempel.
Host... WarZ aka infestation.. host
Gillar hans ärlighet, transparens men framförallt hans passion. Mer av sådant här tack och mindre av giriga rövhål i kostym som bara är ute efter snabba pengar och behaga sina aktieägare.
Risken är väl att det blir tvärtom i takt med att branschen växer och därmed pengarna i den.
Av någon anledning känns det som att spelutvecklare från "öst" alltid fokuserar på kvalité före kvantitet. The Witcher, Metro och det här är tre perfekta exempel.
Det där stämmer verkligen inte, men visst det finns mycket bra spel från "öst".
Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.
Gillar hans ärlighet, transparens men framförallt hans passion. Mer av sådant här tack och mindre av giriga rövhål i kostym som bara är ute efter snabba pengar och behaga sina aktieägare.
Risken är väl att det blir tvärtom i takt med att branschen växer och därmed pengarna i den.
Av någon anledning känns det som att spelutvecklare från "öst" alltid fokuserar på kvalité före kvantitet. The Witcher, Metro och det här är tre perfekta exempel.
Om jag om jag får vrida lite mer på den iaktagelsen skulle jag säga att just inlevelse och "fysik" till världen tycks prioriteras. Jag menar då inte nödvändigtvis spelets fysik motor utan den mer abstrakta innebörden. Att spelet ska ha en vikt och autencitet som grundar en i spelvärlden på ett starkare sätt än man nästan någonsin ser varken från västeuropa/amerika eller asien (asien är nog nästan helt det motsatta isåfall).
Kan även slänga in ARMA/Bohemia Interactive i den ligan, som också är från Tjeckien precis som Warhorse som utvecklar Kingdom Come.
Mafia 1 och 2, från 2K Czech är också ett östeuropeiskt spelföretag från Tjeckien som fokuserade väldigt mycket på kvalité. Kan inte säga samma sak om Mafia 3 tyvärr som utvecklades av Hangar 13 som hör till i USA...
Mafia 1 och 2, från 2K Czech är också ett östeuropeiskt spelföretag från Tjeckien som fokuserade väldigt mycket på kvalité. Kan inte säga samma sak om Mafia 3 tyvärr som utvecklades av Hangar 13 som hör till i USA...
Skulle hellre säga att dom fokuserar på immersion och trovärdiga världar än kvalité, som sagt dom flesta satsar nog på kvalité, även om långt ifrån alla når fram.
subterranean homesick alien
Gillar hans ärlighet, transparens men framförallt hans passion. Mer av sådant här tack och mindre av giriga rövhål i kostym som bara är ute efter snabba pengar och behaga sina aktieägare.
Risken är väl att det blir tvärtom i takt med att branschen växer och därmed pengarna i den.
Av någon anledning känns det som att spelutvecklare från "öst" alltid fokuserar på kvalité före kvantitet. The Witcher, Metro och det här är tre perfekta exempel.
Att räkna Tjeckien till Östeuropa tycker jag är lite skevt (även om jag är medveten om att vissa organisationer gör det, och andra inte). Det är väldigt mycket mer Tyskland och Österrike över Tjeckien än det är Ryssland och Ukraina.
Men den ska väl komma som trilogi. Detta är bara första delen.
Respekterar alltid inlägg som innehåller ordet trilogi rättstavat.
Hur ska man annars stava det=)
9 av 10 gånger så har jag sett, och hört, "triologi".