Recension – Nioh
Allvarsamhet sägs vara den ytliges enda skydd. Och det är kanske därför Ni-Oh fungerar så bra.
#team-ninja, #assassins-creed, #from-software, #ni-oh, #nioh
Hur är svårighetsgrad egentligen?
Ganska enkelt jämfört med bloodborne, dark souls har jag ej spelat så vet ej hur det står sig mot det.
Tycker det här är svårare än souls och bloodborne. Hittills iaf. Har kört ett par timmar och gillar det starkt.
Du skrev (Williams uppdrag är att samla in ansenliga mängder amrita – en form av mystisk energi som drottningen av England planerar att använda för att bekämpa den spanska armadan. William sätts därför på ett skepp till Japan.)
Det stämmer inte, william får inget uppdrag av drottningen, william är fängslad och lyckas fly med hjälp av Saoirse(Williams guardian spirit). Men han blir konfronterad av Edward Kelly som lyckas fånga Saiorse.
Williams "uppdrag" är att han ska ta tillbaka Saiorse så han följer efter Kelly till japan.
Källa:Spelet Nioh ☺️.
Han blir skickad på uppdrag av drottningen men det är innan han blir fängslad. Innan spelet börjar
Aldrig kört souls-serien.
Spontanköpte detta, inte spelat så mycket, herre vad jag dör. Men så sjukt roligt när man känner progress i sig själv.
Om det håller så är det nog första spelet jag känner ''vill verkligen fortsätta spela'' sen witcher 3.
🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX
Jag spelar och tycker det är alldeles underbart jag älskade visserligen både bloodborne och Dark Souls! Detta spel är mer åt bloodborne hållet skulle jag dock påstå eftersom man kan inte gömma sig bakom en Sköld som i DS spelen. Får lite ninja gaiden vibbar med i och med combo systemet. I DS och bloodborne är man ju bunden till endast ett par attacker per vapen (men fler vapen) medan här har man färre vapen men med ett betydligt mer komplicerat "combo system". Det är rappt, responsivt och jävligt givande
Är coop verkligen en feature som räknas i det här spelet ? Känns mer som i darksouls, bloodborne. Att det är endast till för att folk ska slippa fastna "for ever" vid nå svårt motstånd(boss,eller keffa fiender). Därför man bara kan spela med nån ssom redan klarat av området innan..som en sherpa. Att coopa souls liknande spel känns inte rätt.